National Repository of Grey Literature 239 records found  beginprevious230 - 239  jump to record: Search took 0.02 seconds. 
Sponsorship of Czech Private and Public Universities
Daňková, Kateřina ; Filipová, Alena (advisor) ; Zeman, Jiří (referee)
The purpose of the diploma thesis was to provide the reader with the insight into sponsorship of Czech universities, explain the definition of sponsorship from different point of views and make a suggestion for improvement in the area of the academic sponsorship. I described sponsorship as a part of marketing communication and on showed its utilization on the specific example of the University of Economics and Ceska Sporitelna.
Analysis of CSR activities of T-Mobile Czech Republic, a.s. and their comparison with CSR strategy of Deutsche Telekom
Ježková, Ivana ; Plášková, Alena (advisor) ; Jelínková, Blanka (referee)
The thesis deals with compilation of CSR activities of T-Mobile Czech Republic, a.s., their inclusion in the CSR strategy of Deutsche Telekom AG and suggestion how to conform current activities to the CSR strategy of Deutsche Telekom AG. The first part of the thesis explains what CSR is, how can we identify responsible company and deals with the question of importance of CSR. In the second part there is an information about T-Mobile Czech Republic and Deutsche Telekom, list of CSR activities of T-Mobile and description of the CSR strategy of Deutsche Telekom. Activities of T-Mobile are filed into the CSR strategy of Deutsche Telekom. From the analysis result suggestions how to conform current activities of T-Mobile to the CSR strategy of Deutsche Telekom AG.
Concept Corporate Social Responsibility, its preception and support
Tuček, Michal ; Koudelka, Jan (advisor) ; Tichá, Klára (referee)
Diploma thesis deals with the concept of Corporate Social Responsibility - CSR. The chosen topic is currently up-to-date. Many companies begin to be interested in the ideas of this concept. Especially in recent years there can be seen activities and projects in this area. In the theoretical part of the work are captured substantive interpretations of the concept, there are also documented in the state of CSR -- both in the EU and more specifically in the Czech Republic. In the next part, thesis briefly introduces selected studies that are concerned with the topic. Practical part of the thesis is based on analysis of data of the agency Median and seeks to analyze of the perception of ideas, the concept of CSR is. Add to knowledge of the attitude of Czech society to the responsible conduct of companies.
CSR a její komunikace v ČR
Šanderová, Lenka ; Filipová, Alena (advisor) ; Zeman, Jiří (referee)
Práce se zaměřuje na problematiku CSR a její komunikace. Práce nejprve vysvětluje koncept CSR a pojmy s ním spojené, přínosy jeho implementace do dlouhodobé strategie firmy a podporu tohoto konceptu na mezinárodním poli včetně standardů, které se k němu vztahují. Především však práce hodnotí výchozí i stávající situaci v České republice, poukazuje na nedostatečnou komunikaci tématu v ČR. Proto práce přináší ucelený přehled nástrojů, kterými je možno CSR komunikovat a více ho zviditelnit v České republice. V praktické části jsou popsány CSR aktivity tří firem působících v ČR a jejich webové stránky o CSR.
Společenská odpovědnost firem jako nový faktor firemní konkurenceschopnosti
Bolfíková, Petra ; Zeman, Jiří (advisor) ; Filipová, Alena (referee)
Společenská odpovědnost firem (CSR) je pojem v posledních letech hodně populární, ačkoliv ne úplně nový. Spousta - především velkých, multinacionálních firem - byla donucena chovat se odpovědně ke své společnosti a ne ji využívat. Tlak především veřejnosti a spotřebitelů pomocí jejich kupní síly jim v podstatě nedal jinou možnost, pokud tyto firmy chtěly přežít i do budoucnosti. Společenská odpovědnost firem se dá využít ale i obráceně ? jako prevence a výhoda firmy. Nejenže CSR prospívá životnímu prostředí a společnosti jako takové, ale i firmě samotné tento koncept přináší spoustu výhod ? od snížení nákladů úsporou energie a odpadů, přes udržení a snadnější získávání kvalitních zaměstnanců až po snížení nákladů na risk management a zlepšení reputace. Ačkoliv se může zdát, že CSR je pouze pro velké firmy, opak je pravdou. Malé a střední podniky mají ke svému okolí daleko blíž než jejich větší protějšky a často už nějaké aktivity v rámci CSR provádějí, aniž by o tom věděly. Co těmto malým a středním podnikům chybí je strategie implementující CSR do každodenních činností firmy a prostupující celou firmu od nejvyššího vedení až po nejníže postavené pracovníky. Problémem je také malá komunikace CSR s okolím, časté příliš úzké chápání CSR jako pouhé firemní dárcovství a její zaměňování s marketingovým nástrojem a PR.
The Analysis of an economic contributions CSR activities in the company Plzeňský Prazdroj, a.s.
Bohatová, Zuzana ; Plášková, Alena (advisor) ; Novická, Zuzana (referee)
The thesis deals with corporate social responsibility (CSR) of Plzeňský Prazdroj, a.s., where first of all I focused on analysing programme Občanská volba with the help London Benchmarking Group and suggested how to cultivate activities with local community. The first chapter of my diploma thesis describes general data about corporate social responsibility and the history of it. In the second chapter, the practical one, is described corporate social responsibility of Plzeňksý Prazdroj in detail. The following chapter deals with programme Občanská volba. In addition of analysis of economic contributions corporate social responsibility I tried to find out the answer on a question if Plzensky Prazdroj fulfils the CSR conception. This is very important for internal users but also for stakeholders.
Company's Communication Strategy and Its Communication with Sponsors (Concrete Example)
Čopáková, Darja ; Filipová, Alena (advisor) ; Zeman, Jiří (referee)
The goal of my thesis was to give a complex overview of all marketing communication instruments. The thesis also deals with newest trends in the field of marketing communication, especially changing trends how to target consumers effectively, importance of unified company identity and image and integration of individual communication channels. There is also a chapter dedicated to CSR, which is of growing importance. The practical part of the thesis deals with marketing communication of Ceska Sporitelna with emphasis on its sponsoring and CSR. In detail I analysed partnership of Ceska Sporitelna and University of Economics in Prague, description of the projects being realized and evaluation of their effectivity.
Evaluation of Corporate Social Responsibility according to the method KORP
Nový, Daniel ; Plášková, Alena (advisor) ; Hykš, Ondřej (referee)
Purpose of my diploma thesis is the evaluation (rating) of Corporate Social Responsibility (CSR) in some commercial banks in the Czech Republic -- Česká spořitelna, ČSOB and KB. The evaluation of CSR is realized according to the new Czech method KORP. Data for the evalution were taken from (checklists) research, websites and CSR Report of the selected banks.
Společenská odpovědnost firem
Steinerová, Magdaléna ; Mikeš, Jiří (advisor) ; Nejedlo, Tomáš (referee)
Cílem diplomové práce je pomoci firmám překonat bariéry úspěšného fungování konceptu společenské odpovědnost firem (CSR) a poskytnout jim návod, jak efektivně CSR zavést. Pro účely této práce bylo vytvořeno několik praktických nástrojů určených k analýze současného odpovědného přístupu firmy. Jedná se zejména o sebehodnotící dotazníky a formulář zaměstnaneckého průzkumu na téma CSR. Práce také nabízí velké množství příkladů z praxe zahraničních firem, které mohou posloužit jako cenný zdroj inspirace.
Společenská odpovědnost firmy Deloitte
Malášková, Dana ; Zamazalová, Marcela (advisor) ; Dušková, Dagmar (referee)
Diplomová práce se zabývá současnou úrovní společenské odpovědnosti firmy Deloitte v České republice. Teoretická část práce podává obraz o tom, co společenská odpovědnost firem vlastně je a jakých oblastí se dotýká. V praktické části je popsána stávající úroveň společensky odpovědného podnikání společnosti Deloitte. Největší prostor je zde věnován jednotlivým aktivitám firmy a hodnocení současné CSR strategie a také konkrétním návrhům na zlepšení. Závěrem celé práce je pak návrh na vytvoření nové strategie v oblasti CSR, která kombinuje stávající prvky s prvky novými a u stávajících projektů se snaží navrhnout jistá zlepšení a eliminovat tak problémy, se kterými se firma v současnosti stále potýká.

National Repository of Grey Literature : 239 records found   beginprevious230 - 239  jump to record:
Interested in being notified about new results for this query?
Subscribe to the RSS feed.