Original title:
Sponzoring vysokých škol
Translated title:
Sponsorship of Czech Private and Public Universities
Authors:
Daňková, Kateřina ; Filipová, Alena (advisor) ; Zeman, Jiří (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2008
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Sponzorství v oblasti školství je v současnosti rozšiřující se formou marketingové komunikace. Zajímal mne jak postoj českých veřejných a soukromých vysokých škol, tak dárců k možnostem sponzoringu či partnerství. Cílem mé práce bylo definovat sponzoring a vymezit tento pojem v rámci marketingové komunikace. Současně pro podpoření teorie, že sponzoring se stává významným nástrojem marketingové komunikace, jsem přiblížila konkrétní marketingové strategie vybrané firmy (České spořitelny) a zanalyzovala jsem konkrétní kampaň z oblasti vzdělávání.The purpose of the diploma thesis was to provide the reader with the insight into sponsorship of Czech universities, explain the definition of sponsorship from different point of views and make a suggestion for improvement in the area of the academic sponsorship. I described sponsorship as a part of marketing communication and on showed its utilization on the specific example of the University of Economics and Ceska Sporitelna.
Keywords:
CSR; sponsorship; university; CSR; sponzoring; vysoké školy
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/14426