National Repository of Grey Literature 110 records found  1 - 10nextend  jump to record: Search took 0.00 seconds. 
Study of DNA-doxorubicine interaction by electrochemical methods on nanostructured electrodes
Přibyl, Jakub ; Fohlerová, Zdenka (referee) ; Kynclová, Hana (advisor)
Cancer diseases are one of the leading causes of mortality worldwide, for this reason, great attention anticancer drugs. Doxorubicin falls into the category of the most widely used cancer drugs. The method of electrochemical impedance spectroscopy were investigated properties of golds electrodes without deposit nanoparticles and electrodes with deposit gold nanoparticles. Using voltammetric measurements we detected doxorubicin and investigated the interaction of doxorubicin with oligonucleotides on gold electrodes without nanoparticles and electrodes modified with gold nanoparticles.
Generating Procedural Terrains
Petlan, Michael ; Bartoň, Radek (referee) ; Přibyl, Jaroslav (advisor)
This thesis deals with algorithms of stochastic generating of height maps. The thesis describes the basic theoretical knowledge and extends it by usage of L-systems for generating a network of rivers. There has been implemented a library of the height map generating algorithms and a demo application within the thesis.
Location-aware data transfers scheduling for distributed virtual walkthrough applications.
Přibyl, Jaroslav ; Sochor, Jiří (referee) ; Sojka, Eduard (referee) ; Zemčík, Pavel (advisor)
Důležitou součástí aplikací procházení distribuovanou virtuální scénou je proces plánování přenosu dat. Jeho hlavním úkolem je zajištění efektivního přenosu dat a maximální kvality renderovaného obrazu. Největší vliv na kvalitu renderované scény mají omezení síťového připojení. Tyto omezení lze redukovat pomocí multi-resolution reprezentace dat scény, určováním priorit stahování jednotlivých částí scény, a přednačítáním dat. Pokročilé metody pro určování priorit a přednačítání částí scény jsou založeny na predikci pohybu uživatele vycházející z matematického popisu jeho pohybu. Tyto metody jsou schopny predikovat následující pozici uživatele jen v krátké vzdálenosti od jeho aktuální polohy. V případě náhlých, ale pravidelných změn směru pohybu uživatele jsou tyto metody nedostatečné co do přesnosti i délky predikce. V této práci je navrhnut komplexní přístup k řešení plánování přenosu dat splňující i tyto požadavky. Navrhované řešení využívá predikci pohybu uživatele založenou na znalostech k určení priority stahování dat i předstahování částí scény. Provedené experimenty nad testovacími daty ukazují, že navržené schéma plánování přenosu dat umožňuje dosažení vyšší efektivity přenosu dat a vyšší kvality renderovaného obrazu během průchodu testovací scénou.
Motion Detector For Android Platform
Komár, Michal ; Přibyl, Jaroslav (referee) ; Láník, Aleš (advisor)
This bachelor´s thesis deals with implementation of the motion detector for Android platform mobile phones. It works as a motion detector, with the ability to indicate moving object recorded by an integrated camera. The detector core is written in native code for faster processing by ARM architecture processors. The application allows various settings to optimize the detector in different environments.
Online interest point detector
Přibyl, Jakub ; Rajnoha, Martin (referee) ; Mašek, Jan (advisor)
This thesis focuses on online learning detector for long-term tracking of object in video sequence. The object is defined by a bounding box. The text describes different parts of the detector: object tracking, object detection and online learning detector. The main contribution of this work is creating extension of the OpenTLD program for parallel detection and tracking of multiple objects. The parallelization is then compared on two practical examples and the processor's impact on detection is compared. The best results were achieved with parallelization, where all objects were detected. The most accurate detection was in the case of sufficiently learned objects with the smallest shape change.
Interactive 3D Terrain Editor
Hulva, Jiří ; Vanek, Juraj (referee) ; Přibyl, Jaroslav (advisor)
The purpose of this work is to design and implement an interactive 3D terrain editor. The application should be able to create three-dimensional model of a terrain from input data, display it and allow free movement in displayed scene. Users should be provided with tools for editing heightmaps and surface textures. There should be option to load models of objects, like buildings or vegetation and place them on chosen locations.
Cyclic Engine Visualization
Fajkus, Jan ; Granát, Jiří (referee) ; Přibyl, Jaroslav (advisor)
Objective of this thesis was acquaint oneself with theory of cyclic engines, understand their principle, describe their conjunctive and different properties. Program part consisted in creating visualization of chosen engines in C/C++ language using openGL.
Optimization of Large Scale Terrain Rendering
Luner, Radek ; Bartoň, Radek (referee) ; Přibyl, Jaroslav (advisor)
This work is focusing on optimization of large scale terrain rendering. It explains basic methods and data structures for optimization. It describes fundamentals of methods such as ROAM, Geometrical clipmaps, GPU Based Geometrical Clipmaps, GeoMipMapping and Chunked LOD. It explains implementation details of system for terrain optimization based on GeoMipMapping method.
Vector Font Rasterization on LCD
Hrušovský, Marek ; Přibyl, Jaroslav (referee) ; Granát, Jiří (advisor)
This bachelor's thesis deals with sub-pixel vector font representation. It generaly describes representation and rasterization of vector font and shortly compares advantages of vector font against bitmaped font. Including information about sub-pixel font representation on screen type LCD, possibilities and problems that this type of projection produces. It contains implementation description of demonstrational application, which rasterizes font with sub-pixel technology.
Visualization of Large Data Sets
Mokroš, Petr ; Chudý, Peter (referee) ; Přibyl, Jaroslav (advisor)
Work is focused on visualization of large data sets, especially on high resolution terrain models. Thus the goal of this work is to design a library which can divide large models to small regular parts for fast render of whole scene using level of detail techniques. Further goal is theoretical analysis how the library for fast and smooth visualization of large scenes in real time can be used.

National Repository of Grey Literature : 110 records found   1 - 10nextend  jump to record:
See also: similar author names
9 Přibyl, Jakub
15 Přibyl, Jan
1 Přibyl, Jan Bc.
2 Přibyl, Jaroslav
9 Přibyl, Jiří
4 Přibyl, Josef
Interested in being notified about new results for this query?
Subscribe to the RSS feed.