|
Adaptation of marketing strategy of internationally operating company
Bílá, Veronika ; Halík, Jaroslav (advisor) ; Pech, Milan (referee)
Diplomová práce v teoretické části popisuje působení zahraničně operujících firem na mezinárodních trzích a možnosti adaptace jejich marketingového mixu. Praktická část je věnována působení konkrétní nadnárodní společnosti a adaptaci jejího marketingového mixu podle potřeb trhů, na kterých je přítomna, se zaměřením na trhy střední a východní Evropy. Závěr práce hodnotí přístup společnosti a navrhuje změny.
|
|
Expansion of the company Skoda Auto a.s. on the eastern markets
Butta, Petr ; Halík, Jaroslav (advisor) ; Erbenová, Lenka (referee)
DP ukazuje proces internacionalizace společnosti Škoda Auto a.s. se zaměřením na expanzi na nové východní trhy patřící do skupiny tzv. emerging markets. Práce charakterizuje automobilové trhy v Rusku, Indii a Číně a následně uvádí i samotnou pozici Škody Auto. Tato pozice je sledována z hlediska zvolených forem vstupů na tyto zahraniční trhy (hypotéza). Dále je pozornost věnována nabízené produktové řadě a dosaženým prodejním výsledkům. Závěrem jsou autorem v rámci SWOT analýzy doporučeny další možné budoucí kroky pro společnost Škoda Auto na těchto trzích.
|
| |
|
Komparativní výhoda společnosti Lexus na trhu ČR-SR a její využití v cílovém segmentu
Vepřek, Michal ; Halík, Jaroslav (advisor) ; Velek, Tomáš (referee)
Diplomová práce je zaměřena na hledání konkurenční výhody importéra vozů Lexus. Konkurenceschopnost je analyzována ze tří pohledů: analýza odvětví, institucionálního rámce a schoností a zdrojů firmy. Jako hlavní konkurenční výhody byly identifikovány malá zákaznická základna, technologická vyspělost modelů a kultura a hodnoty společnosti. Tyto výhody byly aplikovány v návrhu marketingové strategie a jsou rozepsány v poslední části práce v pěti P: produkt, cena, místo prodeje, podpora prodeje a lidé. Návrh marketingu je konstruován s ohledem na vrcholový cíl, jímž je rentabilita společnosti.
|
|
Strategie značky Lancôme se zaměřením na český trh
Šebestová, Lucie ; Halík, Jaroslav (advisor) ; Myslík, Petr (referee)
Práce sleduje situaci na trhu luxusních kosmetických butiků v České republice a zaměřuje se na analýzu a srovnání situace Butiku Lancôme a poboček dvou hlavních konkurentů značky. Dále se práce zabývá charakterem českého trhu s luxusní kosmetikou a pokouší se odhalit jeho potenciál implikující příležitosti pro značku Lancôme. Klíčová slova: strategie, identita značky, positioning, PEST analýza, SWOT analýza, analýza českého trhu s luxusní kosmetikou, marketingový mix
|
| |
|
Začlenění ČR do globální outsourcingové sítě z pohledu společnosti Accenture
Haas, Otto ; Halík, Jaroslav (advisor) ; Prčíková, Lenka (referee)
Práce pojednává o pozici ČR jako destinaci pro přesun podnikových procesů. Zaměřuje se na odvětví business process outsourcingu a centra sdílených služeb. Cílem této práce je dokázat hypotézu, že ČR je přednostně využívána pro podporu evropských podnikatelských aktivit, a to konkrétně na příkladu společnosti Accenture, která je vedoucím poskytovatelem služeb outsourcingu ve střední Evropě. Práce definuje základní aspekty pro přesun podnikových procesů do zahraničí, hodnotí konkurenceschopnost ČR v porovnání s ostatními zeměmi regionu a Indií, která je v souhrnném hodnocení pro sdílené služby nejpřitažlivější. Hypotéza je následně ověřena na reálných datech ze společnosti Accenture v Praze.
|
|
Mezinárodní obchod hudebního vydavatelství Supraphon a hudebního nakladatelství ProVox music publishing
Paulů, Lukáš ; Halík, Jaroslav (advisor) ; Tomášková, Jana (referee)
Přes popis vývoje hudebního průmyslu, jak na domácí scéně, tak v zahraničí, se práce dostává k historii společnosti Supraphon, a. s. a k jejímu současnému působení v rámci České republiky i v mezinárodním obchodě. Charakterizuje současný trend v oblasti mezinárodního obchodu s hudebními nahrávkami a způsob jejich prodeje do zahraničí. Dále pak líčí vznik a vývoj hudebního nakladatelství ProVox music publishing, s. r. o., věnuje se hlavní nakladatelské činnosti, objasňuje terminologii a charakterizuje domácí a zahraniční činnost tohoto nakladatelství.
|
|
Regulace reklamy na vybraných trzích
Přibylová, Jana ; Halík, Jaroslav (advisor) ; Winter, Filip (referee)
Diplomová práce pojednává o systémech regulace reklamy v Evropské unii a na vybraných trzích, jimiž jsou Česká republika a Německo. Okrajově se zabývá právní regulací a podrobněji zkoumá etickou samoregulaci. Na základě vybraných kritérií je provedena analýza stížností doručených samoregulačním organizacím v České republice a v Německu a následně jsou výsledky z obou zemí porovnány. Součástí jsou rovněž příklady, kdy došlo k provinění proti etickým pravidlům samoregulace.
|
|
Implementace nové prodejní strategie mezinárodní společnosti GlaxoSmithKline v České republice
Bartošová, Jitka ; Halík, Jaroslav (advisor) ; Brychta, Jan (referee)
Práce hodnotí průběh implementace nové prodejní strategie originální farmaceutické společnosti GlaxoSmithKline v České republice v průběhu prvních šesti měsíců od jejího zavedení. Uvádí skutečnosti, které se povedly, i které mohly být zvládnuty lépe, pro následnou generalizaci, která slouží jako návod, na co by se měly společnosti, působící i mimo oblast farmaceutického průmyslu, soustředit ve chvíli, kdy chtějí úspěšně řídit jakoukoliv změnu a uvést ji do praxe.
|