National Repository of Grey Literature 122 records found  beginprevious111 - 120next  jump to record: Search took 0.01 seconds. 
Playing in Heterogeneous Classes - Comparative Study on Kindergartens of Common versus Waldorf Type
Nováková, Pavlína ; Koťátková, Soňa (advisor) ; Havlová, Jana (referee)
The topic of this work is "Playing in Heterogeneous Classes - Comparative Study on Kindergartens of Common versus Waldorf Type". The theoretical part deals with the definition of the pre-school aged children's need of playing, the development of playing, the need of a playing partner and the function of toys. Then it focuses on playing in the General Educational Plan for Pre-School Education, playing integration into the daily routine of a kindergarten and benefit of playing for a child and a teacher. It describes the specific features of a heterogeneous group of children and their relationship to playing. It also discusses the characteristics of a Waldorf kindergarten. In the end of the part the School Educational Plan of the studied schools is shown. The practical part of this work is based on monitoring children during their free playing time in the chosen kindergartens. The time daily devoted to free playing, the ways the teachers react to free playing and which types of playing are most common were the objectives of the research. The work then names toys recommended for a heterogeneous class by the teachers, toys chosen by children, how younger children are integrated into the older children's playing and vice versa. Then, by using a questionnaire, following data will be obtained from parents...
Social Interaction in an Age-heterogeneous Group in a Nursery School and the After-School Activities of Primary School
Barancová, Iva ; Koťátková, Soňa (advisor) ; Havlová, Jana (referee)
Cílem mé práce je nahlédnout blíže, co přináší dětem vzájemné ovlivňování mladších a starších dětí při hře i při řízené činnosti, jaké vztahy se mezi těmito dětmi utvářejí, jaké postavení dítě ve skupině svým chováním a jednáním získává a také jak se umí k případným problémům samo postavit. Se sociální interakcí se člověk potýká celý život, protože bývá odmalička v kontaktu s lidmi, nejdříve jemu blízkými, poté s vrstevníky a učiteli, pak v partě mladých lidí a nakonec jako dospělý v běžném či pracovním životě. Uvědomuji si, jak je důležité pro úspěšný start dítěte do života obecně a do dětského kolektivu konkrétně jeho kladné přijetí rodinou a jakým příkladem jsou mu jeho rodiče. Po získání pocitu jistoty a bezpečí v rodině se dítě postupně osamostatňuje a je schopné navazovat kontakty s dalšími lidmi mimo rodinu, především s vrstevníky. Velmi tedy záleží na úrovni stability a osobní vyrovnanosti každého jedince. Po úvaze nad položenými otázkami jsem dospěla k názoru, že bych měla vychovávat především děti ohleduplné, citlivé, které budou schopny spolupracovat, budou se umět prosadit či přizpůsobit. Míra úspěšnosti dítěte se stává součástí osobní identity a ovlivňuje dětské prožívání i chování. Dnešní doba si žádá průbojné, flexibilní typy lidí, které umí rychle a správně jednat a umí se dobře vyrovnat se...
Theatre for Children as a Possible Environment for Learning Values
Balák, Libor ; Havlová, Jana (advisor) ; Koťátková, Soňa (referee)
The student deals with the contemporary Czech family and development of a pre- school child as regards from the point of wiew of teaching moral values. He observes undergoing situation and progression in family environment and in contemporary Czech community. The dissertation focuses of examining and finding differences in values of children and their parents. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
The Importance of Co-operation amongst Nursery Schools and Hospitals and Parents with Hospitalized Children
Lédlová, Michaela ; Havlová, Jana (advisor) ; Křivánek, Zdeněk (referee)
In using of one method of pedagogical research (questionnary) there was investigated to what degree a co-operation between a kindergarten at the hospital and the parents of hospitalized children is possible. It means if the parents have a need of the co-operation with the kindergarten's teacher and how the personality of the teacher affects a quality of the co-operation. It was confirmed the co-operation between the kindergarten and the parents is possible when both sides have a head approach. Furthermore it was confirmed the parents have a need of the co-operation with the kindergarten's teacher in the hospital. Thereby they can get a better view about the pre-school age particularities and they can get health, psychological and pedagogical knowledge. Also it was confirmed the teacher's personality affects the quality of the co-operation. The empathy, the teacher's respect a the professional pedagogical access arc necessary. The teacher is a main integral factor. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Cooperation with the family in present kindergarten, its problems and positives
Schořová, Jaroslava ; Havlová, Jana (advisor) ; Kropáčková, Jana (referee)
This bachelor's work describes cooperation with parents in present kindergarten. There are some basic concepts: cooperation, partnership, family meaning, preschool child, the second socialization. It gives a description of giving funktional cooperation to child. It gives out if cooperation will be essential and what forms cooperation are used. KEYWORDS Cooperation, kindergarten, family, teacher of kindergarten, Headmistress of kindergarten, evaluation of cooperation
Common Activities of Parents with Pre-School Children
Pavlíčková, Miriam ; Kropáčková, Jana (advisor) ; Havlová, Jana (referee)
Bachelor's degree project deals with parents and their pre-school children interactive activities' issues. Theoretical paragraph analyses current information about family itself inclusive the time spent together. Objective of the practical part is to discover (find out) how much time do the above mentioned parents dedicate to their pre-school kids. Study also submit the kindergarten and family teamwork project that is focused on how to optimize their free (leisure) time spent together. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Needs of Children in Nursery School and their Evaluation
Hancová, Barbora ; Havlová, Jana (advisor) ; Koťátková, Soňa (referee)
Téma, které bylo zvoleno pro bakalářskou práci, bylo vybráno na základě několika absolvovaných odborných pedagogických praxí autorky při studiu na vysoké škole. Během posledního ročníku studia se autorka rozhodla sledovat, zda je dětem, navštěvujícím mateřskou školu, v dostatečné míře dána možnost uspokojovat základních potřeby, s důrazem na potřebu spontánní pohybové aktivity. V této práci se autorka snaží zjistit, jaké mají učitelky teoretické znalosti, do jaké míry naplňují potřebu pohybu, zda mají děti volný prostor ke spontánnímu pohybu, ke hře a jak učitelky tuto potřebu evaluují. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
The Contemporary Family and the Moral Development of Pre-School Children
Veselá, Jana ; Havlová, Jana (advisor) ; Kropáčková, Jana (referee)
The dissertation focuses on contemporary family and on development of pre-school child as regards teaching moral values. It observes undergoing changes in family environment and their influence on raising a child after epochal democratic changes in society. It focuses on examining and finding differences in two distinct groups of families (agnostic and worshipping) in the Czech Republic. Several years of practice and experience in both traditional and clerical nursery schools are also reflected in the dissertation. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Integration of Children with Mental Disabilities in Nursery Schools
Hřebíková, Ivana ; Strnadová, Iva (advisor) ; Havlová, Jana (referee)
Jednu z nejpočetnějších skupin mezi občany se zdravotním postižením tvoří lidé s mentálním postižením. Na lidi s mentálním postižením se vztahují všechna lidská práva stejně jako na všechny ostatní lidské bytosti. Kulturní společnost se musí naučit žít a komunikovat i s odlišnými jedinci, s občany se zdravotním postižením.Tento trend se označuje pojmem integrace (Valenta, Múller, 2003). Integrace je postoj společnosti k občanům se zdravotním postižením, který je neodmítá, ale naopak se snaží vytvářet optimální podmínky pro jejich začlenění do společenského života. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

National Repository of Grey Literature : 122 records found   beginprevious111 - 120next  jump to record:
See also: similar author names
4 HAVLOVÁ, Jitka
18 Havlová, Jana
4 Havlová, Jaroslava
4 Havlová, Jitka
3 Havlová, Jolana
Interested in being notified about new results for this query?
Subscribe to the RSS feed.