National Repository of Grey Literature 232 records found  beginprevious207 - 216nextend  jump to record: Search took 0.00 seconds. 
The development of Housing throughout 19th and 20th century
Haškovcová, Martina ; Dvořáková, Markéta (referee) ; Dvořáková, Michaela (advisor)
This bachelor thesis deals with the development of housing during 19th and 20th century. It is focused on the living in towns and cities. The first chapter introduces définitions of the basic concepts of "town"and "urbanization" that are dosely associated with the topič of the work. In the following parts there is a description of the individual types of houses in différent periods. The important space is given to the theory of functionalism, firstly in a generál way, later directly to the functional architecture between the world wars. Finally, it mentions dégradation of functionalist ideas after the Second World War including description of modem type of housing, so called satellites.
Key competencies as precondition for lifelong learning
Müllerová, Gabriela ; Dvořáková, Markéta (referee) ; Vališová, Alena (advisor)
Představa, že pro ekonomiku bude v budoucnu ministr školství důležitější než ministr obchodu se zdá na první pohled absurdní. Moderní hospodářství i sociální procesy jsou nicméně podmíněné globalizací, která klade nebývalé nároky na individuální schopnosti adaptace, komunikace a mobility. To s sebou nese i potřebu celoživotního učení, protože životní úspěch každého jednotlivce na celém světě dnes vyžaduje měnit profesi několikrát za život nebo se vyrovnat s rychlými proměnami kvalifikace, kterou získal během školního vzdělání. Evropská unie na tyto výzvy odpověděla v roce 2000 Lisabonskou strategií s jejími třemi pilíři - ekonomickým, sociálním a životního prostředí. Těmito třemi pilíři se potřeba celoživotního učení promítá v různých souvislostech. Pro pedagogiku je zásadní výzvou získávání klíčových kompetencí, které celoživotní učení v moderní době umožní. V České republice se v souvislosti s otevíráním země světové ekonomice a přistupováním do Evropské unie byla přijala celá řada školských dokumentů, jejichž implementací se má výrazným způsobem posunout schopnost jednotlivců uplatnit se na soudobém trhu práce. Tyto schopnosti jsou ve skutečnosti klíčové kompetence. Vztahem klíčových kompetencí ke školské politice v ČR a pedagogickým a psychologickým předpokladům jejich získávání v procesu výuky se...
Faculty cooperation for teaching languages
Křížová, Miriam ; Dvořáková, Markéta (referee) ; Kasíková, Hana (advisor)
Osm let pracuji jako lektorka anglického jazyka v soukromém vzdělávacím středisku. Moje původní profese však byla jiná, pracovala jsem jako samostatný odborný pracovník památkové péče, což byl zbytečně složitý název pro průvodce na památkovém objektu. Náplní naší práce bylo provádět návštěvníky, a pokud to byli cizinci, prováděli jsme je v příslušných jazycích. Protože v té době nebyly k dispozici cizojazyčné texty, spolupráce a pomoc mezi kolegy byla nezbytnou nutností, ale i samozřejmostí. Ke změně profese mne donutila rodinná situace, kdy po mateřské dovolené jsem nemohla pracovat hlavně o sobotách, nedělích a svátcích. Složila jsem základní státní jazykovou zkoušku z anglického jazyka a odpověděla na inzerát v tisku nabízející práci lektorky angličtiny. Podvědomě jsem očekávala pomoc a spolupráci. Naštěstí se mi obojího dostalo vrchovatě.Ne od vedení firmy,ale od kolegů. Ze všech nejvíce mi pomohla kolegyně Martina, sama aprobovaná učitelka angličtiny a hudební výchovy. Poradila mi, jaké doplňkové učebnice si koupit, kde hledat zajímavé články a vůbec mi dodávala odvahu k této nelehké práci.
Verbal evaluation as a form of school report and its value
Müllerová, Šimona ; Kasíková, Hana (referee) ; Dvořáková, Markéta (advisor)
Thesis deals with verbal evaluations in school. The aim of this work is to analyze the value of a notice of the school report in the form of verbal evaluation for the students, parents and teachers. In the theoretical part gives general theories of school assessment and its impact on pupil performance and motivation to further studies. Then, specifically it is concerned on the scoreboard in the form of verbal evaluations. Based on the available literature it compares the two methods of assessment in schools, the marks and verbal evaluation. In the empirical part it sets out a number of key criteria for the analysis of concrete school reports,on the basis of which is analyzed 26 authentic documents. These are the documents from the years 1994-2008, so in addition to monitoring the development and progress of individual pupils, therefore, emphasis on the difference between the conditions in which the certificate was created due to the changes in that time period. Work also includes a discussion of the issues and potential problems , which appear in the issue on the basis of long-term observations of the research sample, and interviews with parents, children and teachers.

National Repository of Grey Literature : 232 records found   beginprevious207 - 216nextend  jump to record:
See also: similar author names
18 DVOŘÁKOVÁ, Marie
1 DVOŘÁKOVÁ, Marie - Anna
33 DVOŘÁKOVÁ, Markéta
5 DVOŘÁKOVÁ, Marta
43 DVOŘÁKOVÁ, Martina
56 DVOŘÁKOVÁ, Michaela
2 DVOŘÁKOVÁ, Miluše
8 DVOŘÁKOVÁ, Miroslava
15 DVOŘÁKOVÁ, Monika
3 Dvořáková, M.
12 Dvořáková, Magdalena
12 Dvořáková, Magdaléna
14 Dvořáková, Marcela
18 Dvořáková, Marie
2 Dvořáková, Marika
43 Dvořáková, Martina
56 Dvořáková, Michaela
2 Dvořáková, Michala
3 Dvořáková, Milena
2 Dvořáková, Miriam
8 Dvořáková, Miroslava
2 Dvořáková, Miroslava,
15 Dvořáková, Monika
Interested in being notified about new results for this query?
Subscribe to the RSS feed.