| |
| |
| |
| |
|
Slovinské umění po roce 1980 a skupina Irwin
Sadovski, Katarina ; Dvořák, Tomáš (advisor) ; Silverio, Robert (referee) ; Klaricová, Kateřina (referee)
Ve své diplomové práci se zabývám slovinským uměním po roce 1980. V první části přibližuji politické pozadí tehdejší doby a jeho vliv na Interrupted Histories, subkultury a slovinské umělce, kteří vzešli z této scény. Ve druhé části hodnotím NSK a NSK state, skupinu Laibach a především kolektiv Irwin, kterému věnuji ve své práci větší pozornost. Zaměřila jsem se na jejich činnost a na jejich hlavní myšlenku, která říká, že žádný totalitní systém se nesmí opakovat. Snaží se přenášet svůj uhel pohledu na veci tím, že oživují původní totalitní systémy. V roce 1980 získala slovinská fotografie svou nezávislost.
|
|
Forgotten Carinthian Photographers
Golob, Rok ; Scheufler, Pavel (advisor) ; Silverio, Robert (referee)
Photography is one of the media of mass reproduction of the artwork in the era of industrial society, accompanying one of the most unpeacefule time in the history. My master degree work follows the developement of photography in Carinthia from the end of 19th century up to the 1996 in the light of historical, political, social changes and the development of photographic artisanship. Following the work of local photographers as Ferdinand Andreiz, Franc Chovník (1881 ? 1971), Stanko Chovník, (1927), Maks Dolinšek (1910 ? 1987), Maks Kunc (1930 - 1997), Dr. Hans Harpf (1866 ? 1938) I found some technically and thematically excellent photographic works, but I also stated their basic tendence to document static views of Carinthia rather than its stormy history.
|
| |
| |
| |
| |