Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 645 záznamů.  začátekpředchozí636 - 645  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.05 vteřin. 

Sociální služby a jejich dostupnost v Plzeňském kraji
Strnadová, Simona ; Kouřilová, Jana (vedoucí práce) ; Prudká, Šárka (oponent)
Cílem mé diplomové práce na téma "Sociální služby a jejich dostupnost v Plzeňském kraji" je zmapovat a zanalyzovat sociální služby v Plzeňském kraji, s konkrétním zaměřením na území Klatovska, které je příhraniční oblastí. Zároveň je předmětem zkoumání otázka, zda i v příhraniční oblasti mají lidé příležitost dostat se k potřebným službám. První část diplomové práce se zabývá problémem jednotného definování sociální politiky, pak jsou sociální služby popsány dle zákonného určení. Je zde zmíněn problém financování sociálních služeb a naopak pozitivní stránky komunitního plánování sociálních služeb. Druhá část diplomové práce je zaměřena na Plzeňský kraj, kde jsou představeny priority obcí s rozšířenou působností v oblasti sociálních služeb. V třetí části diplomové práce je popsána konkrétní nabídka sociálních služeb na Klatovsku. Lidé v příhraniční oblasti mají možnost dostat se především k sociálnímu poradenství a pečovatelským službám. Širší nabídka služeb (pro seniory, zdravotně postižené občany, děti a mládež, a pro další znevýhodněné a ohrožené skupiny obyvatel) je k dispozici v Klatovech.

Srovnání nabídky NZDM s očekáváním uživatelů
Weiderová, Jana ; Holda, Dalibor (vedoucí práce) ; Kodymová, Pavla (oponent)
Bakalářská práce "Srovnání nabídky NZDM s očekáváním uživatelů" pojednává o nízkoprahových zařízeních pro děti a mládež jako poměrně novém druhu sociální služby. Práce se dělí na teoretickou a praktickou část. V první části je blíže vysvětlen pojem NZDM a princip nízkoprahovosti a dále je zde popsána nabídka tohoto zařízení. Součástí je i stručná historie vzniku nízkoprahových klubů v České republice a zakotvení NZDM v legislativě. V praktické části je pak popsána sonda mezi uživateli konkrétního nízkoprahového klubu Jahoda na sídlišti Černý Most v Praze 14. V ní je zjišťováno pojetí uživatelů o pojmu nízkoprahový, o nabídce nízkoprahového klubu a očekávání uživatelů. Sonda je rozdělena na 3 části. První část se zabývá skupinou uživatelů, kteří přišli do NZDM poprvé, druhá část je zaměřena na uživatele, kteří již nízkoprahový klub navštěvují delší dobu a poslední část se zabývá změnou pojetí NZDM u "nováčků" po delší době navštěvování nízkoprahového klubu. Tato empirická sonda vznikla nejen pro účely bakalářské práce, ale je prvním krokem pro další systematičtější zkoumání daného zařízení, tak aby jeho poskytování sociálních služeb bylo co nejkvalitnější.

Extremistická hnutí - rizikový faktor současné mládeže
ŠINDELÍŘ, Petr
Tato bakalářská práce se zabývá problémem extremismu ve společnosti a především jeho vlivu na mládež. Práce ve svém začátku řeší pojem extremismus, jeho členění, uvádí základní směry a nejběžnější a nejčastější společenské projevy. Řeší projevy jak v rovině morální, tak i v podobě porušování právních norem. Dále se poukazuje na mládež, jako jednu z nejohroženějších skupin tímto problé-mem. A to jak v souvislosti s věkem nebo vzděláním, tak i v kontextu rodinných pomě-rů. Taktéž je zmíněn i aspekt v rovině psychických, biologických nebo sociálních otázek. Úvahy se opírají o literaturu zabývající se tímto tématem a taktéž o statistické údaje z relevantních zdrojů. Závěr práce je věnován stávající a možné koncepci při řešení to-hoto společenského problému.

Učitel jako oběť násilí
Tomášek, Jan ; Pelikán, Jiří (vedoucí práce) ; Černíková, Vratislava (oponent) ; Koťa, Jaroslav (oponent)
Práce se zabývá problematikou násilí vůči učitelům. Jedná se o téma, které je v posledních letech předmětem široké diskuse, a to i díky několika případům, kdy u nás či v zahraničí došlo k fyzickému napadení pedagoga studentem, nejednou s tragickými následky. Často se poukazuje na skutečnost, že agresivita mládeže roste, a profese učitele se tak stává profesí rizikovou. Jak nicméně naznačuje teoretická část práce, obvyklé zdroje informací, o něž se takové tvrzení opírá, nejsou prosty určitých nedostatků či zkreslení. Týká se to nejen mediálního zpravodajství, ale i kriminálních statistik. Nemalým problémem je však již samotné vymezení pojmů agrese či násilí. Ty je v daném kontextu navíc nutno nahlížet v bezprostřední souvislosti s výkonem učitelské profese, tedy jako jednu z forem jevu, označovaného jako násilí na pracovišti. Práce se rovněž pokouší pojmenovat možné příčiny takové agrese, přičemž je nehledá jen v rovině útočníka a jeho osobnosti, ale v souladu s poznatky soudobých viktimologických studií i v chování a vlastnostech učitele coby oběti, respektive v některých specifických charakteristikách pedagogické interakce. Obecně se ukazuje, že nejvíce informací o rozsahu a podobách násilí vůči učitelům mohou nabídnout empirické výzkumy. Až dosud se však bohužel na toto téma zaměřilo pouze několik...

Přežiješ mládí? - Analýza televizního pořadu pro mládež
Voslář, Václav ; Jirků, Jan (vedoucí práce) ; Kocourková, Lucie (oponent)
Tématem bakalářské práce je analýza televizního pořadu ‚Přežiješ mládí?'. V práci by mělo být dosaženo důkladné analýzy, jejímž nástrojem bude sémiotická analýza jako metoda vhodná pro rozbor významové složky jakéhokoliv audiovizuálního díla. Analyzovaný pořad má být pořadem vzdělávacím a je zaměřen především na mládež přibližně mezi sedmnácti a čtyřiadvaceti lety. Vedle sémiotické analýzy by měl text práce obsahovat také stručnou a věcnou sumarizaci nejrůznějších poznatků o vlivu médií na společnost, o vlivu médií na mládež s důrazem na televizi a o vzdělávacích možnostech médií, které se práce pokouší ukázat především ve vztahu k mladé generaci. Televizní pořad ‚Přežiješ mládí?' se týká dopravních nehod a častých chyb mladých v silničním provozu. Vedle analýzy pořadu se proto bude text práce částečně také zabývat vztahem mladých k bezpečnosti v silničním provozu a prostorem, který lze nacházet v rámci zlepšování přístupu cílové skupiny k dané problematice. Po teoretické pasáži bude následovat metodologická část, která vyloží specifika sémiotické analýzy a poukáže na teorii jednotlivých složek, které budou z významového hlediska analyzovány. Třetí část práce bude analytická. Vedle aplikace sémiotické analýzy bude prozkoumán žánr a vyprávěcí struktura seriálu. Titulní seriál bude také zasazen do kontextu...

Subkultura fotbalových chuligánů: problém současné mládeže
Paseková, Ivana ; Stracený, Josef (oponent) ; Havlík, Radomír (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá tématem subkultury fotbalových chuligánů. Tato subkultura se stejně jako ostatní mládežnické subkultury vyznačuje přijímáním určitých hodnot, norem a vzorců chování, které jsou jí vlastní. Tyto hodnoty, normy a vzorce chování jsou velmi často v rozporu s hodnotami, normami a vzorci chování majoritní společnosti, proto je tato subkultura označována za deviantní, a mnohdy až za kontrakulturu. Jejím hlavním znakem je vyvolávání diváckého násilí, jehož následkem jsou škody na majetku, ale mnohdy i škody na lidském zdraví. Z těchto důvodů jsou proti ní přijímána opatření směřující k eliminaci tohoto pro společnost nebezpečného fenoménu. Teoretická část práce byla sepsána na základě odborných monografií, článků a výzkumů, které pojednávají o této subkultuře. Tuto část následně doplňuje výzkumná sonda, která byla uskutečněna mezi členy subkultury fotbalových chuligánů. Sonda byla provedena metodou zakotvené teorie kvalitativního výzkumu. Sonda potvrdila teorie a hypotézy autorů uvedené v teoretické části.

Idoly a idály mládeže v médiích
Říman, Jakub ; Valenta, Josef (oponent) ; Koťa, Jaroslav (vedoucí práce)
Diplomová práce "Idoly a ideály mládeže v médiích" se zabývá problematikou vlivu mediálního působení na mládež. První polovina teoretické části je obecným úvodem do problematiky mediálního vlivu. Následuje rozbor současné mediální situace ve vztahu k mládeži, psychologické aspekty vztahu média-mládež a zvláštní zřetel je věnován mechanismu působení reklamy a celebrit na mládež. Okrajově je zmíněna též problematika televizního násilí. V empirické části je poté formou dotazníkového šetření zkoumáno, jak studenti prvních ročníků čtyřletého všeobecného gymnázia a studenti prvních ročníků výučních oborů s maturitou vnímají vliv celebrit a reklamy na sebe a své vrstevníky.

Vliv fotbalu na sociální učení žáků a dorostenců
NOVÝ, Michal
V mé bakalářské práci se zabývám emocemi, procesem socializace a zvláště pak agresivitou mladých fotbalistů. Mojí prací bych chtěl zjistit, zda sportovní výchova, konkrétně ve fotbalu, má podstatný vliv na vývoj sociálního učení mladých fotbalistů. Dále ukázat, zda jsou mladí sportovci nevhodnou sportovní výchovou a špatnými sportovními idoly, které podporuje i sama společnost,vedeni k agresivnímu chování, kterou pak používají nad hranicí pravidel jak sportovních tak morálních. Také bych chtěl porovnat rozdíly smýšlení různých věkových kategorií o pojmu agresivita. Agresivní chování sportovců, a to nejen fotbalistů, je dnes velmi diskutovaným celosvětovým problémem a proto je třeba ho všemi dostupnými prostředky řešit. Byla by škoda, kdyby se hra fotbal stala plná násilí a agresivního chování, a tak odradila mladé příznivce kopané. Výzkum byl proveden na vzorku 180 osob. Porovnání výsledků bylo vyhodnoceno pomocí počítačového software SPSS - ANOVA. Bylo zjištěno, že úroveň agresivity se zvyšuje s věkem respondentů. Nebyl však shledán statistický rozdíl mezi laboratorním a experimentálním souborem v žádné věkové kategorii.\\

Učitel jako oběť násilí
Tomášek, Jan ; Pelikán, Jiří (vedoucí práce) ; Černíková, Vratislava (oponent) ; Koťa, Jaroslav (oponent)
Práce se zabývá problematikou násilí vůči učitelům. Jedná se o téma, které je v posledních letech předmětem široké diskuse, a to i díky několika případům, kdy u nás či v zahraničí došlo k fyzickému napadení pedagoga studentem, nejednou s tragickými následky. Často se poukazuje na skutečnost, že agresivita mládeže roste, a profese učitele se tak stává profesí rizikovou. Jak nicméně naznačuje teoretická část práce, obvyklé zdroje informací, o něž se takové tvrzení opírá, nejsou prosty určitých nedostatků či zkreslení. Týká se to nejen mediálního zpravodajství, ale i kriminálních statistik. Nemalým problémem je však již samotné vymezení pojmů agrese či násilí. Ty je v daném kontextu navíc nutno nahlížet v bezprostřední souvislosti s výkonem učitelské profese, tedy jako jednu z forem jevu, označovaného jako násilí na pracovišti. Práce se rovněž pokouší pojmenovat možné příčiny takové agrese, přičemž je nehledá jen v rovině útočníka a jeho osobnosti, ale v souladu s poznatky soudobých viktimologických studií i v chování a vlastnostech učitele coby oběti, respektive v některých specifických charakteristikách pedagogické interakce. Obecně se ukazuje, že nejvíce informací o rozsahu a podobách násilí vůči učitelům mohou nabídnout empirické výzkumy. Až dosud se však bohužel na toto téma zaměřilo pouze několik...

Role mládeže v postkonfliktní rekonstrukci
Dillingerová, Šárka ; Havlová, Radka (vedoucí práce) ; Dubský, Zbyněk (oponent)
Mládež je velmi důležitou demografickou složkou společnosti, která hraje dynamickou a aktivní roli. Země procházející post-konfliktní rekonstrukcí se musí potýkat s velkým množstvím závažných problémů a doposud jsme se mohli velmi často setkat s názorem, že jedním z těchto problémů je i práce s mladými lidmi a jejich náchylnost k násilí. Cílem této bakalářské práce je podívat se na roli mládeže v post-konfliktní rekonstrukci z jiného úhlu pohledu. Mládež může být také aktivním a dynamickým prvkem ve vytváření mírové a stabilní společnosti. Analýzou dvou proběhlých post-konfliktních rekonstrukcí v Kosovu a Mozambiku vypozorujeme, jaké faktory nejvíce ovlivňují právě mládež a poté se podíváme na to, jak s mladými lidmi pracovat a jaké jsou jejich potřeby, které pokud budou naplněny, umožní jim stát se katalyzátory míru v post-konfliktních oblastech.