Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 38,685 záznamů.  začátekpředchozí38676 - 38685  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.85 vteřin. 

Analýza stavu CSR v České republice
Čermáková, Lenka ; Palíšková, Marcela (vedoucí práce) ; Legnerová, Kateřina (oponent)
Diplomová práce si klade za cíl analýzu stavu CSR v České republice. V teoretické části je vymezen koncept CSR s uvedením jeho vývoje, přínosů, způsobů jeho měření a reportování a popisem aktuálních trendů dané oblasti. Součástí praktické části je vlastní výzkum provedený mezi národními a nadnárodními podniky působícími na českém trhu využívající kvantitativní a kvalitativní metody výzkumu. Výsledky vlastního výzkumu odráží rozdíly mezi těmito podniky s ohledem na jednotlivé pilíře CSR a další aspekty. Výstupem je zhodnocení současného stavu CSR v České republice včetně vymezení příčin a doporučení ke zlepšení.

Linka bezpečí dětí a mládeže: etické aspekty hovorů vyžadujících kontakt na jinou instituci
Petráková, Hana ; Vodáčková, Daniela (vedoucí práce) ; Hanus, Petr (oponent)
Diplomová práce na téma Linka bezpečí dětí a mládeže - etické aspekty hovorů vyžadujících kontakt na jinou instituci zvažuje a komentuje různé etické otázky, vyskytující se v hovorech na dětské lince telefonické krizové intervence. Klade si za cíl formou teoretického informování, empirického objektivizování pomocí výzkumného šetření a praktického dokreslení pomocí kazuistik nastínit a hledat východiska z problematických momentů, jež se vyskytují při vážných hovorech s dětmi, v jejichž průběhu se vyskytne potřeba zásahu jiné instituce. Tato východiska práce orientačně mapuje v návrhu metodiky, jak postupovat při vedení hovorů vyžadujících kontakt na jinou instituci.

Integrace dětí mladšího školního věku v zařízení pro volný čas
Petržela, Marian ; Vodáková, Jitka (oponent) ; Pávková, Jiřina (vedoucí práce)
Za cíl své práce považuji zmapování situace týkající se současného stavu zařízení volného času, podmínek pro jejich činnost a jejich možností v procesu integrace dětí mladšího školního věku. Chtěl bych poukázat na důležité úkoly, ale i problémy daného procesu a finanční aspekty jeho fungování. Dále je zdůrazněn význam odbornosti, schopností a profesionality pedagogických pracovníků ve sféře volného času. U zjištěných nedostatků bych rád upozornil na jejich příčiny a hledal možnosti jejich eliminace. Na závěr si kladu za cíl předložit soubor návrhů a podnětů pro zařízení volného času dětí, které by mohly přispět ke zkvalitnění a efektivnějšímu využívání volného času k procesu integrace. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Osady kultury s lineární keramikou ve východních Čechách a otázky formování archeologického materiálu
Květina, Petr ; Pavlů, Ivan (vedoucí práce) ; Popelka, Miroslav (oponent) ; Pavúk, Peter (oponent)
Cíl práce vychází z teze, že podstatou tvarové variability artefaktů kultury s lineární keramikou (dále jen LBK) je vliv dvou druhů procesů, které na objekty hmotné kultury působí nezávisle na sobě a přitom se vzájemně doplňují. První skupina činitelů se týká úmyslného vytváření artefaktu ze suroviny a pozměňování jeho tvaru člověkem - výrobcem. Lze předpokládat, že v tomto ohledu je výsledný tvar artefaktu ovlivněn několika druhy činitelů: použitou surovinou a technologií, je přizpůsoben své primární (techno )funkci a je společenským komunikačním médiem. Druhá skupina transformací měnících tvar artefaktu, je spojena s balíčkem procesů označovaných jako formování archeologického materiálu. Ty působí od počátku užívání předmětu a pokračují i po jeho skartaci, kdy se - ať v rovině kulturních nebo přírodních transformací - podílejí na výsledné podobě archeologického nálezu. Interpretace archeologických nálezů - tedy otázek, jež se archeologie snaží jejich prostřednictvím zodpovědět - není teoreticky ujednoceným procesem. Souvisí to zřejmě i s otázkou, do jaké skupiny vědních disciplín archeologie patří. V dotazníku, který byl předložen studentům kurzu "Úvod do etnoarcheologie" Ústavu pro pravěk a ranou dobu dějinnou FF UK v zimním semestru 2004 a letním semestru 2006, se respondenti vyjadřovali k otázce, do...

Kinematická analýza útočného úderu v badmintonu
Skočdopole, Jiří ; Zahálka, František (vedoucí práce) ; Süss, Vladimír (oponent)
2. Abstrakt Název: Kinematická analýza útočného úderu v badmintonu Název v anglickém jazyce: Kinematic analysis ofoffensive stroke in badminton Již 15 let hraji badminton. Má snaha vždy směřovala kjednomu cíly. Být nejlepší. Během let a spousty odtrénovaných hodin má výkonnost rostla a rostla. I když se mi můj cíl být nejlepší nesplnil pochopil jsem spoustu zásad a pravidel, na kterých je úspěch badmintonisty založen. Jsou jimi tvrdá fyzická příprava, technicky dokonale zvládnutá technika úderu a pohybu a talent. První složku kterou je fyzická kondice lze zlepšit při dostatečném úsilí, vytrvalosti a cílevědomosti poměrně brzy a "snadno". Druhá složka správné zvládnutí techniky pohybu a úderu, je trénovatelná mnohem obtížněji a vyžaduje mnohem více času a trpělivosti. Při nedodržení správných tréninkových postupů respektující věkové zvláštnosti či vysazení z tréninkového procesu na delší dobu se zanedbané či špatně zafixované návyky již nedají napravit. Třetí složka talent je netrénovatelná a zde je hráč odkázán pouze na zděděné schopnosti. O tréninku fyzické kondice bylo již napsáno mnoho knih. O tréninku specifických dovedností badmintonisty (technika pohybu a úderu) je v české literatuře napsáno velice málo. Z výše uvedených důvodů bych rád přispěl touto prácí ke zlepšení tréninkového procesu českých...

Pojetí žáka v díle J.A.Komenského
Soukupová, Karla ; Uhlířová, Jana (vedoucí práce) ; Křivánek, Zdeněk (oponent)
Tato diplomová práce si klade za cíl objasnit pojetí žáka v díle J. A. Komenského. Podklady pro zpracování tohoto tématu byly získány analýzou jeho významných pedagogických prací (Velké didaktiky, Nejnovější metody jazyků a Pampaedie). Ve všech těchto dílech představuje žák toho, kdo se učí od svého učitele. Učitel žáka předchází příklady, všestranně rozvíjí a zušlechťuje jeho osobnost. V Pampaedii je pojetí žáka rozšířeno na dobu celého životního období. Klíčová slova: Žák, učitel, výchovně vzdělávací proces, vedení, podřizování se, zušlechťování Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Analýza a perspektivy vzájemných ekonomických vztahů Evropské unie s vybranou oblastí Latinské Ameriky- Spojenými státy mexickými
Poláchová, Marie ; Štěňhová, Božena (vedoucí práce) ; Mertlíková, Františka (oponent)
Spojené státy mexické, země s velkým trhem i možnostmi, jsou již v této době výrazně zapojeny do dění v mezinárodním obchodu. Staly se jeho nepřehlédnutelnou součástí a jsou významným partnerem v obchodních vztazích nejen pro USA, ale i pro další země či regiony a uskupení, mezi nimiž zaujímá nezaměnitelnou pozici také Evropská unie. Tato práce si klade za cíl analyzovat ekonomické vztahy mezi těmito dvěma partnery. Aby mohla být dobře pochopena daná problematika, je nutno utvořit si patřičnou představu o mexické ekonomice, její otevřenosti a možnostech a dále se podrobněji zabývat obchodně-politickými podmínkami, které jsou nastoleny mezi Mexikem a EU. Následuje již samotná analýza ekonomických vztahů mezi partnery a dále také mezi Mexikem a ČR, pro kterou je Mexiko jednou z prioritních zemí v rámci exportní strategie pro období 2006 ? 2010. Z této analýzy poté vyplývají perspektivy pro vývoj v blízké budoucnosti. Za velmi zajímavé aspekty této práce, určitou ?přidanou hodnotu?, chceme-li, si dovoluji označit část práce, ve které se české společnosti, působící na mexickém trhu, vyjadřují k podmínkám pro podnikání a k tomu, jak se pro ně změnily podmínky po vstupu ČR do EU, respektive poté, co se na ČR začala vztahovat Dohoda o ZVO. Dále bych poukázala na informace o studentech VŠE, kteří studují španělštinu, jako výhled do budoucna k poznatku MPO, které považuje za slabinu českých podnikatelů nedostatečnou jazykovou vybavenost. Prostor je dán i alternativním názorům neziskových organizací, jejichž pohled na uzavření Dohody o ZVO se značně liší od názoru, který uvádí v oficiálních prohlášeních oba partneři.

Motivace studentů lékařské fakulty ke studiu a vlivy na její změnu během studia
Hanušová, Ingrid ; Slaměník, Ivan (vedoucí práce) ; Hermochová, Soňa (oponent) ; Vymětal, Štěpán (oponent)
Předkládaná disertační práce obsahuje mapující výzkum motivace studentů 1. lékařské fakulty v Praze ke studiu a povolání, vlivů, které na motivaci během studia působí, a okolností působících na rozhodování pro toto studium. Práce dále sleduje souvislosti a vztahy mezi motivací a hodnotovou orientací studentů. Důvodem, proč se touto tématikou zabývám, je jednak osobní zájem plynoucí z mé profese vysokoškolského pedagoga na uvedené fakultě, jednal\ situace v našem zdravotnictví, která souvisí s problémem současné dehumanizace medicíny a s ní často související vstupní motivací lékařů a studentů pro toto náročné povolání. Využití výsledků práce v praxi lékařské fakulty vidím m1mo jiné v posílení reflexe vlivu nás pedagogů v procesu vzdělávání a profesní výchovy studentů a především v práci s větším uvědoměním svých motivů u studentů pro prevenci pozdějšího bum-out syndromu u lékařů v praxi. Práce se skládá z částí teoretické a empirické. Teorie slouží jen jako východisko pro výzkum popsaný v empirické části, práce si neklade za cíl přínos k teorii motivace. Teoretická část se zabývá historií zkoumání motivace a jejími filosofickými aspekty, pojmem motivace a souvislostmi motivace s některými jinými psychickými funkcemi, dále pojmem motivu a tříděním motivů dle různých autorů, hodnotami a jejich tříděním a...

Motivace studentů lékařské fakulty ke studiu a vlivy na její změnu během studia
Hanušová, Ingrid ; Hermochová, Soňa (oponent) ; Vymětal, Štěpán (oponent)
Předkládaná disertační práce obsahuje mapující výzkum motivace studentů 1. lékařské fakulty v Praze ke studiu a povolání, vlivů, které na motivaci během studia působí, a okolností působících na rozhodování pro toto studium. Práce dále sleduje souvislosti a vztahy mezi motivací a hodnotovou orientací studentů. Důvodem, proč se touto tématikou zabývám, je jednak osobní zájem plynoucí z mé profese vysokoškolského pedagoga na uvedené fakultě, jednal\ situace v našem zdravotnictví, která souvisí s problémem současné dehumanizace medicíny a s ní často související vstupní motivací lékařů a studentů pro toto náročné povolání. Využití výsledků práce v praxi lékařské fakulty vidím m1mo jiné v posílení reflexe vlivu nás pedagogů v procesu vzdělávání a profesní výchovy studentů a především v práci s větším uvědoměním svých motivů u studentů pro prevenci pozdějšího bum-out syndromu u lékařů v praxi. Práce se skládá z částí teoretické a empirické. Teorie slouží jen jako východisko pro výzkum popsaný v empirické části, práce si neklade za cíl přínos k teorii motivace. Teoretická část se zabývá historií zkoumání motivace a jejími filosofickými aspekty, pojmem motivace a souvislostmi motivace s některými jinými psychickými funkcemi, dále pojmem motivu a tříděním motivů dle různých autorů, hodnotami a jejich tříděním a...

Optimalizace logistického řetězce poskytovatele servisních služeb
Lepšová, Julie ; Jirsák, Petr (vedoucí práce) ; Rathouský, Bedřich (oponent)
Diplomová práce pojednává o společnosti zabývající se poskytováním servisních služeb v oblasti IT. Cílem práce je zmapování vybraného logistického řetězce firmy a pomocí vybraných metod Lean Six Sigma tento řetězec zoptimalizovat. První část se zabývá momentální situací na trhu zpětné logistiky spojenou s elektronikou a legislativním požadavky na poskytování záručních reklamací. Teoretická část seznamuje s koncepty štíhlé výroby a vybranými nástroji pro mapování procesů. Praktická část si dává za cíl pomocí nástroje DMAIC zkrátit průběžnou dobu opravy, hledání plýtvání a prostojů v servisním procesu, které mají v konečném důsledku vliv na spokojenost zákazníků.