Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1,937 záznamů.  začátekpředchozí1928 - 1937  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.24 vteřin. 

DŮM NA HRANĚ - Valašské Meziříčí, ulice Sokolská
Mazálek, Radim ; Lenka, Hanusová (oponent) ; Mikulášek, David (vedoucí práce)
Architektonický výraz se snaží být spíše střídmý. Šedý sklocementový obklad má za úkol místo uklidnit a nevytvářet novou dominantu. Zelené lodžie i s menšími dřevěnými pergolami a předstoupenou konzolou rozbíjí hmotu tak aby na dané místo nepůsobila příliš velkým měřítkem. Přízemní celoprosklená fasáda s oblými nárožími symbolizuje otevřenost objektu. Láká do jeho atria a využití služeb polyfunkčního objektu nebo jen jako průchod do dalších částí města. Myšlenkou budovy je vytvořit záchytný bod pro návštěvníky města. Tak aby si zaparkovali auto v podzemních garážích a pokračovali dále do města pěšky. Objekt jim nabízí několik pronajímatelných ploch. Stejně tak se v objektu nachází administrativní pracoviště, které jsou hmotově odděleny od zbytku budovy prosklenou fasádou, ta je ve své hmotě protihodnotou k přilehlému nákupnímu centru. U něj je zachován průchod s výlohami a zásobovacími vraty. Parkování je přístupné směrem od ulice Sokolské a návrh počítá s úplným uzavřením Náměstí pro auta. Druhé nadzemní a třetí nadzemní patra jsou od prvního zcela odděleny, a směrem do ulic i předstoupena. Tvoří tak klasický městský prvek, loubí. Průhled mezi ulicemi Pospíšilova a Králova je kryt terasou, která je využita jako zahrádka kavárny či část pronajímatelné plochy. Na ní jsou umístěny betonové květináče se stromem. Celý průchod je kryt ještě dřevěnými trámy. Které dotváří dojem brány do města. Terasa se nachází i nad obchody kde je zelená střecha a přístup do bytů. Byty jsou řešeny městským typem.

CO S TÍM? Rekonverze průmyslového areálu, Brno - Obřany
Kynčlová, Ivana ; Rudiš, Viktor (oponent) ; Oplatek, Jiří (vedoucí práce)
Areál Esslerovy přádelny se nachází na trojúhelníkové parcele, kterou vymezuje řeka Svitava. Kromě budovy přádelny se na řešeném území nachází několik dalších objektů, které se díky svým dochovaným prvkům a konstrukcím stávají hodnotnými a stojí za to je zachovat. Nové využití přádelny počítá se soukromou školou architektury. Taktéž zachovávám budovu tkalcovny a využívám ji pro obchody a služby. Z ulice Fryčajovi je přístupné občerstvení, modelářské a výtvarné potřeby s papírnictvím, knihkupectví. Dále pak copycentrum. Z druhé strany z pěší zóny je hlavní vstup do knihovny. Další zachovanou stavbou je dům, který v minulosti sloužil jako administrativní budova a sklad. Velice zajímavými jsou jeho cihelné klenuté prostory v přízemí, které využívám jako vinotéku. Další podlaží této budovy slouží pronajímatelným kancelářím. Na tuto stavbu navazuje objekt vodní elektrárny, který zachovávám a obnovuji jeho funkci. V následující budově umisťuji víceúčelový prostor pro různé kurzy a školení, dále menzu a VŠ klub. Poslední stavbou, kterou zachovám, je památkově chráněný pavlačový dům. Zde navrhuji zhotovit byty pro pedagogy nebo zahraniční studenty, byt pro správce a technické zázemí. Novou stavbou na ostrově jsou vysokoškolské koleje. Jsou vytvořeny z montovaných buněk KOMA a zastřešeny jednoduchou ocelovou konstrukcí s krytinou z vlnitého plechu. Hlavní myšlenka fungování školy je založena na určitém řádu, který postupně směřuje k úplné svobodě. V návrhu předpokládám využití školy pro 100 studentů, tedy 50 studentů v každém ročníku. Studenti však nebudou striktně odděleni, ale naopak by se měli prolínat, čerpat od sebe zkušenosti a všichni by měli využívat budovu společně. 1.NP slouží „všem“ - studentům a vyučujícím, personálu, ale i ostatním lidem, kteří by tuto budovu navštívili. V tomto podlaží by se mohly odehrávat semináře, výstavy, přednášky, ale také různé konference, vernisáže nebo ostatní podobné aktivity. Ve vstupní hale je umístěna recepce a nezbytné prostory pro odpočinek. Tím myslím pohodlné a účelné místo pro strávení času mezi přednáškami nebo jinou výukou. Je zde také obsluha s drobným občerstvením pro studenty nebo například pro konference a galerii při různých vernisážích. V 2.NP se odehrává klasická výuka, ústní i písemné zkoušky. Tato část budovy již neslouží každému, je určena studentům, ale vše je pod dozorem pedagogů a vedení školy. Kromě uzavřených učeben jsou v tomto podlaží kanceláře pro pedagogy, pro správce sítě a zázemí vedení školy - kancelář děkana, sekretářky, tajemníka, dále zasedací místnost a studijní oddělení. Součástí tohoto podlaží jsou opět místa, která umožňují odpočinek a trávení volných cvhvil studentů mezi výukou. Další podlaží by se zase o něco více přibližovalo studentům. Umístila jsem zde prostory pro výuku ateliérů, které jsem záměrně nerozdělila klasicky pevnými příčkami. Studenti si mohou sami vytvářet interiér podle potřeby. Řešení nabízím v podobě využití pojízdných regálových stěn. Je to vhodné prostředí pro kritiky, obhajoby diplomových prací apod. Umístila jsem v této části také modelárnu a malé ministudovny. Výhradně studentské je poslední podlaží. Prostor je úplně svobodný, bez příček, využívám opět mobilní regály, které umožňují variabilní rozčlenění. Tento velký otevřený prostor je nejhezčí z celé budovy. Je vhodný také pro konání imatrikulací, promocí, možná i plesů a jiných společenských událostí. Klubovna studentů se nachází ve věži a je pomyslným vrcholem konečné svobody.

Problematika celoživotního vzdělávání sester
HALUZOVÁ, Jaroslava
Tato práce se věnovala problematice celoživotního vzdělávání sester. Cílem bylo, zjistit postoj a zájem sester o celoživotní vzdělávání. Zjistit, zda sestry znají všechny možnosti celoživotního vzdělávání. Dalším cílem bylo zjistit, zda sestry využívají všechny možnosti celoživotního vzdělvání a v neposlední řadě bylo cílem zjistit co nejíce motivuje sestry k celoživotnímu vzdělávání.Při zpracování dat byl použit kvantitativní výzkum a metoda sběru dat dotazování, technikou dotazníku. Z výzkumu se zjistilo, že sestry mají zájem o celoživotní vzdělávání, ale neznají všechny možnosti celoživotního vzdělávání. Sestry ani nevyužívají všechny možnosti celoživotního vzdělávání, zejména preferují semináře, konference a kurzy. Dále z výzkumu vyplynulo, že největším motivačním faktorem celoživotního vzdělávání sester je podpora od zaměstnavatele dále vyšší platové zařazení a také povinná registrace zdravotnických pracovníků.

Ekonomický vývoj Bosny a Hercegoviny od počátku 90.let
Baštářová, Tereza ; Němcová, Ingeborg (vedoucí práce) ; Řehořová, Veronika (oponent)
Cílem této bakalářské práce je ukázat dopady občanské války na stav ekonomiky v zemi a vysvětlit, jaké podmínky válka vytvořila pro možnost vstupu Bosny a Hercegoviny do Evropské unie. Práce se zabývá předválečným a válečným stavem v zemi a následnou účastí Světové banky a Evropské unie na obnově předválečného stavu. Dále nastiňuje přípravu Bosny a Hercegoviny k postupnému připojení k Evropské unii včetně úspěchů a neúspěchů při plnění stabilizačních a přístupových programů. Nakonec práce vyobrazuje dopady světové finanční krize a šedé ekonomiky na ekonomický stav Bosny a Hercegoviny.

Rodinný dům, Kosov
Steidl, Martin ; Žižka, Lukáš (oponent) ; Bečkovský, David (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá projektem rodinného domu v nezastavěném území. Stavba se nachází v okrese Šumperk v obci Kosov. Objekt je dvoupodlažní, nepodsklepený. Hlavní vstup do objektu je ze západní strany přes zádveří. Ze zádveří je možný vstup do vstupní haly a garáže. Z haly je přímý přístup do obývacího pokoje a kuchyně, technické místnosti a WC místnosti. Kuchyň a obývací pokoj jsou mezi sebou propojeny jídelnou, ze které vede vstup na terasu. Ve vstupní hale je také umístěno dřevěné schodiště, které vede do 2. NP. Zde jsou z haly přístupné dva dětské pokoje, ložnice, pracovna, koupelna a WC místnost. Stavba je založena na plovoucí železobetonové desce, která je založena na vrstvě pěnového granulovaného skla na zámrzné hloubce. Obvodové stěny, stropy a konstrukce střechy jsou z dřevěných CLT panelů systému Novatop-system. Střecha je pultová se sklonem 5°. Střešní krytina je plechová falcovaná z titan-zinkového plechu s povrchovou úpravou NOVA. Zastavěná plocha je 121,40 m2. Součástí je také seminární práce na téma Konstrukční systémy dřevostaveb.

Dvougenerační rodinný dům
Šmíd, Václav ; Zuzana, Stránská (oponent) ; Balíková, Jitka (vedoucí práce)
Jedná se o samostatně stojící dvougenerační rodinný dům v částečně zastavěném území. Stavba se nachází v obci Kobylnice vzdálené přibližně 15 km jihovýchodně od Brna. Objekt má dvě nadzemní podlaží, je nepodsklepený. Bytová jednotka v 1.NP je určena pro rodinu se dvěma dětmi. Nachází se zde zádveří se šatnou, WC, koupelna, ložnice rodičů, dětský pokoj, obývací pokoj s pracovnou a jídelna spojená s kuchyní. Z dětského pokoje a jídelny s kuchyní je možnost výstupu na terasu umístěnou na terénu. Bytová jednotka v 2.NP je určené pro manželský pár. Patří sem zádveří a schodiště, místnost pro domácí práce spojená se šatnou, WC, koupelna, ložnice, obývací pokoj, kuchyně s jídelnou, spíž a venkovní terasa. V domě je i společná garáž se dvěma stáními pro osobní auta. Dům je založen na základových pasech z prostého betonu a je vyzděn ze stavebního systému Porotherm. Střecha je pultová se sklonem 7°. Střešní krytina je falcovaná plechová Lindab Click. Zastavěná plocha je 228,4 m2. Součástí je také seminární práce na téma Skladby střešního pláště pro různé druhy střech dle ČSN 73 1901.

Centrum volného času Brno
Peterka, Jiří ; Fišer, Jiří (oponent) ; Odvárka, Antonín (vedoucí práce) ; Pěnčík, Jan (vedoucí práce)
Předmětem této bakalářské práce je návrh centra volného času. Území pro stavbu, v Brně – Novém Lískovci, je ze třech světových stran obestavěno panelovými a řadovými terasovými budovami. Ty jsou navzájem opticky propojeny a ohraničují tak prostor, ve kterém se nově navrhovaný objekt bude nacházet. Stavební parcelou také procházejí komunikace, zejména pěší, které okolní objekty propojují. Centrum volného času by mělo do tohoto veřejného prostoru pumpovat aktivitu potřebnou pro spokojený život jeho obyvatel. Tak jako to dělá srdce v lidském těle. Křivka srdeční aktivity se pak stala inspirací pro tvar samotného objektu - dynamická hrana šikmých střech v pohledu připomíná všem známou křivku kontrakcí srdce. Při návrhu jsem se snažil o návaznost nového objektu na stávající komunikace, optimální začlenění do terénu a nezastínění výhledu ze stávajících okolních budov. Díky těmto požadavkům vznikla hmota dvoupodlažního objektu s lomenými střechami. Přechod z prvního do druhého podlaží je v místě největšího převýšení původního terénu, čímž se také minimalizovaly terénní úpravy na stavební parcele. Rastr fasády byl inspirován obrazy Pieta Mondriana. Konstrukčně je řešena jako provětrávaná s obkladem vláknocementových desek Cembonit FDA v bílé barvě a dvou odstínech barvy šedé. Panely jsou horizontálně členěny v modulu 0,5m a vertikálně dle jednotlivých výškových úrovní budovy. Podařilo se sjednotit čistý a pravidelný rastr fasády včetně oken a vstupního prostoru.

Rodinný dům s copycentrem
Haltmar, Lukáš ; Kalánek, Jiří (oponent) ; Ostrý, Milan (vedoucí práce)
Předmětem mé bakalářské práce je návrh dvoupodlažního nepodsklepeného rodinného domku s prodejnou kopírovacích potřeb a copycentrem. Objekt je vystavěn v klidné části obce Štíty na Šumpersku, v k.ú. Štíty-město. Dům je navržen pro 4 osoby. Přístup k objektu a do provozovny je bezbariérový. Nosné konstrukce jsou vystavěny z pórobetonových tvárnic zateplených deskami z minerální vaty. Založen je pasech z prostého betonu. Střecha je vazníková, sedlová. Součástí projektu je seminární práce zaměřená na zhodnocení konstrukcí z hlediska tepelné techniky a akustiky.

Počítačová gramotnost patnáctiletých žáků – dílčí téma vzdělanostních nerovností
Basl, Josef
V tomto příspěvku je analyzována počítačová gramotnost patnáctiletých žáků v České republice, Německu a Polsku s využitím datového souboru PISA 2003. Řešena byla otázka, jaké socioekonomické faktory ovlivňují počítačovou gramotnost. Vedle významných rozdílů mezi dívkami a chlapci, vlastnictví počítače a přístupu k internetu byly identifikovány jako faktory s největším podílem vysvětlujícím rozdíly v dosažené úrovni počítačové gramotnosti.

Ústavní aspekty zániku československé federace
Janda, Pavel ; Gronský, Ján (vedoucí práce) ; Jirásková, Věra (oponent)
Resumé - Ústavní aspekty zániku československé federace Práce se zabývá problematikou ústavních aspektů zániku československé federace (České a Slovenské Federativní Republiky), která formálně zanikla k 31.12.1992. Téma své diplomové práce jsem si vybral, protože mi bylo blízké již od prvního ročníku mého studia na právnické fakultě. Poprvé jsem se k němu dostal na vědeckém semináři Doc. Gronského, který se věnoval postavení Slovenska v Československu. V práci jsou využity informace ze zdrojů dostupných studentům Právnické fakulty Univerzity Karlovy v Praze (monografie, sborníky, učebnice, znění zákonů, časopisecké a internetové články, stenografické záznamy, vysokoškolské přednášky). Práce vychází z většího množství zdrojů tak, aby byla syntézou použitých pramenů (za použití přímých citací i parafrází s důsledným citováním původních autorů) a dostatečně pokrývala zvolené téma. Diplomová práce je rozdělena do tří kapitol, které se dělí na podkapitoly. Tyto podkapitoly obsahují ještě jednotlivé části. V úvodu jsem si stanovil cíl práce, popsat zánik Československa z pohledu ústavního práva. Pro lepší kontext je do práce zařazen i vznik Československa a jeho vývoj do roku 1992. První kapitola obsahuje dvě podkapitoly. V jednotlivých částech těchto podkapitol je popsán vznik společného státu Čechů a Slováků -...