Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 343 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vliv intermitentní kompresní terapie na svalovou únavu fotbalistů
Farová, Michaela ; Vomáčková, Helena (vedoucí práce) ; Kučerová, Ilona (oponent)
Název: Vliv intermitentní kompresní terapie na svalovou únavu fotbalistů Cíle: Cílem bylo zjistit, jestli a jaký vliv má kompresní intermitentní a kryo-kompresní intermitentní terapie na parametry svalové únavy u fotbalistů. Druhým cílem bylo ozřejmit, zdali je možné označit jednu z intervencí za efektivnější pro snížení svalové únavy. Metody: Tato pilotní studie sloužila k objasnění, jestli má kompresní intermitentní terapie vliv na parametry svalové únavy a zdali je možné označit jednu z intervencí za vlivnější na parametry svalové únavy. Sběr dat proběhl na výzkumném souboru 21 hráčů fotbalu ve věkovém rozmezí 18 až 22 let s průměrným věkem 19,8 ± 1,33 let, výškou 176,1 ± 3,6 cm, váhou 72,8 ± 4 kg, BMI 23,5 ± 1,3 kg/m2 . Deset probandů bylo z týmu U19, sedm z týmu muži B a 4 hráčů z týmu muži A. Celkem byli probandi rozděleni do tří skupin, kontrolní, kompresní a kryo-kompresní (n=7,7,7). Sledovaným proměnným parametrem byla výška Counter Movement Jumpu (CMJ) v různých časových úsecích této pilotní studie. Data byla měřena pomocí OptoJumpu Next. Na základě rozdílů v průměrné výšce CMJ jednotlivých probandů byla hodnocena svalová únava v horizontu 24 hodin od intervence a ihned po intervenci. Pro statistickou analýzu bylo zvoleno sedm hypotéz, u kterých byl po statistickém testování určen efekt...
Vláček řízený počítačem
Černák, Filip ; Maršík, Lukáš (oponent) ; Zemčík, Pavel (vedoucí práce)
Cílem této práce bylo zjednodušení automatického ovládání modelové železnice pomocí mobilního zařízení. Zvolený problém je vyřešen pomocí programu, který snímá danou železnici. Na snímcích detekuje modelové vláčky a porovnává, zda se nacházejí v uživatelem vyznačených oblastech na nich. Pokud k tomu dojde, program pošle sekvenci příkazů specifických pro daný vlak a oblast zadané příkazové stanici. Vytvořené řešení umožňuje automaticky ovládat výhybky a návěstidla, nastavit rychlost lokomotiv v jednotlivých úsecích tratě a zastavovat vlaky ve stanicích. Řešení dále nedovolí vjezd dvou modelových vlaků do jednoho úseku tratě. Přínosem této práce je jednoduchý způsob automatického ovládání modelového kolejiště pro začínající modeláře. Práce postupně popisuje koncepci řešení, jeho následnou implementaci a výsledky testů, ověřujících splnění zadání.
Hodnocení vývoje ichtyofauny v dlouhodobě sledovaných úsecích pstruhových revírů jižních Čech
HALÁČEK, Josef
Práce přináší informace týkající se aktuálního vývoje populací ryb ve 30 profilech nacházejících se v 16 pstruhových revírech na území jižních Čech včetně možných souvislostí se způsobem rybářského hospodaření, teplotními a průtokovými podmínkami. Součástí práce jsou také doporučení týkající ze změn přístupů v oblasti rybářského managementu. Jednoznačně je doporučeno co nejdříve otevřít otázku možností efektivní regulace rybožravých predátorů. Tato doporučení však lze aplikovat obecně i v dalších rybářských revírech, které vykazují srovnatelné parametry.
Moderní prvky řízení dopravy a jejich využití v městských aglomeracích
DLOUHÁ, Markéta
Moderní prvky řízení dopravy jsou faktorem, který zajišťuje optimalizaci dopravy. Silniční doprava je v neustálém rozvoji a je potřeba ji řídit, aby mohla nadále plynule fungovat. Bakalářská práce se zabývá výzkumem inteligentních dopravních systémů, které s největší pravděpodobností dokáží udržovat dopravní toky či je dokonce zrychlovat. Analýza je zaměřena na městské aglomerace, konkrétně České Budějovice a Hradec Králové. Zhodnocení systémů probíhá na daných úsecích měst, ke kterým byla zjištěna potřebná data. Zdroje informací pro analýzu jsou především od společnosti SWARCO, ze sčítání dopravy od ŘSD, z dokumentů Univerzity Karlovy, z Dopravních novin a z webového souboru Vlastimila Melichara, od kterého byl čerpán postup veškerých výpočtů. Vyhodnocení moderních prvků řízení dopravy se uskutečňuje srovnáním příslušných dat. Další propočet dat zjišťuje uspořené náklady ze zrychlení dopravních toků. Uspořený čas je oceněn i dobou, kterou by jinak účastníci provozu mohli strávit v pracovním procesu. Odhadem bylo zjištěno, že na trase Rudolfovská třída - Na Sadech - Žižkova třída by při zrychlení dopravního toku v průměru o 2,5 minuty mohli řidiči uspořit náklady za rok ve výši až 45 554 400 Kč. Zrychlení dopravního toku v Hradci Králové na trase Mrštíkova ulice - Palachova ulice o 0,6 minut by mohlo uspořit náklady pro průměrnou denní intenzitu vozidel až o 14 434 351,2 Kč za rok. Případová studie na preferenci MHD ukázala, že zrychlení přepravy pro průměrně 50 lidí na 1 autobus a při průměrné denní intenzitě autobusů by mohlo uspořit případně až 98 461 440 Kč za rok. Závěrem je porovnání investic se všemi vyčíslenými přínosy, z čehož plyne předpoklad pro další implementaci inteligentních dopravních systémů.
Aplikace superabsorbentů do půdy a její vliv na růst rostlin
Závodská, Petra ; Kalina, Michal (oponent) ; Klučáková, Martina (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá přípravou a studiem superabsorbentů s obsahem nutrientů, konkrétně makronutrientů dusíku, fosforu a draslíku. Superabsorbenty jsou polymery, nejčastěji polymery kyseliny akrylové, které dokážou pojmout obrovské množství vody, aniž by se v nich rozpustily. Ve své struktuře jsou schopny vodu udržet a z tohoto důvodu jsou velmi perspektivními látkami pro použití v zemědělství. Experimentální část byla zaměřena na porovnání pěstované kukuřice s přítomností superabsorbentů v půdě a v samotné půdě bez přídavku superabsorbentů. Rostliny byly pěstovány ve třech časových úsecích, konkrétně 46 dní, 60 dní a 74 dní. Po dobu experimentů byly rostliny pěstovány s dostatkem vláhy a v kontrolovaných podmínkách pěstebního boxu pod UV lampou, která simulovala den a noc, kdy byla 12 hodin zapnuta a 12 hodin vypnuta. Nakonec byla provedena obrazová analýza v programu HARFA, ze které jsme dostali informaci o rozvětvení kořenů. Výsledky byly doplněny o rozbory půdy a rostlin.
Klasifikace cévního řečiště na snímcích sítnice
Tebenkova, Iuliia ; Kolář, Radim (oponent) ; Odstrčilík, Jan (vedoucí práce)
Analýza snímků sítnice má důležitý význam, protože člověk získá kolem 90 % informací z okolí přes oči. Automatizace procesů analýzy zobrazení sítnice přispívá ke zlepšení efektivity lékařských retinálních vyšetření. Tato diplomová práce se zabývá automatickými metodami klasifikace snímků cévního řečiště retiny pořízených digitální fundus kamerou. Je prozkoumána a implementována metoda klasifikace cévního řečiště s použitím klasifikátoru na základě neuronových sítí, které se trénují a pak se testují na úsecích cév retinálního řečiště. Ve stručnosti je v této práci popsán anatomický pohled na sítnici, vlastnosti obrazových dat z digitální fundus kamery a metody klasifikace retinálních snímků. Poslední kapitola se zabývá hodnocením úspěšnosti klasifikace cévního řečiště automatickými metodami.
Mikrokosmos na cestách
Svoboda, Marek ; Zein, Lynda (oponent) ; Kristek, Jan (vedoucí práce)
Ačkoliv v Evropě existuje mezinárodní dopravní konsenzus ohledně značení, rychlosti jízdy či propojování hospodářsky, kulturně a společensky nejvýznamnějších regionů, jejich specifika se liší v závislosti na geografických či společenských podmínkách. Dálniční odpočívadlo je „kulturní vizitkou“ jednotlivých zemí. Je místem, kde se střetávají lidé různých sociálních skupin a národností. Budování dálničních odpočívek u nás spadá do kompetence státu, který jejich současný nevyhovující stav a počet dosud neřeší a raději prostory pronajímá třetím stranám - nadnárodním korporacím, které je obhospodařují po svém. Z hlavního dopravního tahu tuzemska se tak stává pole čerpacích stanic s fastfoodovými řetězci a na odpočívky bez nutnosti konzumovat nezbývá místo. Momentálně se otevírá jedinečná příležitost, jelikož při dobudovávání dálniční sítě ČR nutně vzniká i potenciál pro vytváření nových dálničních odpočívek bez zatížení korporátními vlivy. Jelikož je současná síť čerpacích stanic již přesycena, nadnárodní korporace nejeví zájem o nové dálničních odpočívky na nově budovaných úsecích dálnic. Stát má tak možnost pojmout jejich vzezření po svém.
Detekce chůze a stanovení počtu kroků s využitím chytrého telefonu
Kočendová, Kateřina ; Vítek, Martin (oponent) ; Němcová, Andrea (vedoucí práce)
Práce je zaměřena na detekci chůze a běhu a následné stanovení počtu kroků. Testování je provedeno na několika záznamech běžné denní fyzické aktivity člověka, které obsahují úseky klidu, chůze a běhu. Záznam je snímán pomocí akcelerometru v chytrém telefonu. Pro rozlišení aktivity je použito metod s využitím průměru, variačního koeficientu a na závěr je testována metoda s využitím vlnkové transformace. Pro stanovení počtu kroků v úsecích chůze a běhu jsou využity základní statistické veličiny. Algoritmus na detekci fyzické aktivity i algoritmus pro stanovení počtu kroků jsou podrobeny optimalizaci a následně otestovány sadou signálů.
Zlepšení vodního režimu zemědělské krajiny s využitím revitalizací a prvků ÚSES
Pochylá, Nikola ; Zedník, Ondřej (oponent) ; Hyánková, Eva (vedoucí práce)
Cílem této práce je vyhodnocení hydromorfologické kvality vybraného vodního toku, návrh revitalizačních opatření pro zlepšení současného stavu a zapojení tohoto toku do územního systému ekologické stability (ÚSES). V rámci hodnocení hydromorfologické kvality tohoto toku bylo provedeno terénní mapování a následné vyhodnocení podle metodiky HEM 2014. V nejhůře hodnocených úsecích byl proveden ideový návrh revitalizačních opatření s plánovanou dosadbou vegetace, aby tyto úseky splňovaly prostorové a funkční požadavky ÚSES. V poslední části práce je provedeno vyhodnocení navržených opatření dle metodiky HEM 2014.
Vývoj výstavby rezidenčních nemovitostí v městské části Brno-Bystrc
Trtílek, Petr ; Vrba, Jiří (oponent) ; Klika, Pavel (vedoucí práce)
V této diplomové práci se zabývám vývojem rezidenční výstavby v obci Bystrc, která se postupně stala městskou částí města Brna. Práce mapuje typy výstavby v jednotlivých časových úsecích historie obce od nejstarší výstavby až po moderní stavby a zabývám se také nastíněním další výstavby a rozvoje městské části, který doplňuji o vlastní názor na aktuálně plánované projekty a developmenty na území této městské části. Zvláštní pozornost věnuji období výstavby panelových sídlišť, které zásadně ovlivnili vývoj tohoto území.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 343 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.