Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1,645 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.08 vteřin. 

AUDIT VZDĚLÁVACÍHO STŘEDISKA VE VYBRANÉM PODNIKU
KOCOURKOVÁ, Markéta
Tato práce obsahuje teoretické vymezení znalostní společnosti, rozvoje lidského kapitálu a vzdělávání. V druhé části jsou zanalyzována data ze sledovaného období 2008 - 2012 doplněná o standardizované a nestandardizované rozhovory, zjevné zúčastněné pozorování a dotazníkové šetření.

Bezpečnost a záchrana osob se specifickými potřebami v prostředí bazénů a koupališť
Kantorová, Lucie ; Miler, Tomáš (vedoucí práce) ; Čechovská, Irena (oponent)
Bezpečnost a záchrana osob se specifickými potřebami v prostředí bazénů a koupališť The save and help of people with specific disabilities on pool Cíl práce: Zpracovat z dostupných pramenů přehled nutných znalostí a dovedností vodního záchranáře ve vztahu k zabezpečení hendikepovaných klientů bazénů a koupališť. Metody práce: Zpracování teoretických a praktických východisek, studium pramenů, konzultace s odborníky. Výsledky práce: Diskuse, doporučení k optimalizaci stavu, ve smyslu inovace vzdělání záchranářů ve vztahu k dané problematice. Klíčová slova: Zdravotně postižený, vodní záchranář, specifické potřeby, plavec, plavčík, oběť, záchrana, dopomoc.

Problematika faktorů ovlivňující kriminalitu mládeže
NYKLESOVÁ, Eva
Diplomová práce se zabývá problematikou kriminality mládeže a faktorů, které mají vliv na vznik kriminality mládeže. Tuto problematiku jsem si vybrala proto, že je to velice závažný problém a tento fenomén se významně rozmáhá. Kriminalita obecně, a speciálně kriminalita mládeže je závažným sociálně patologickým jevem. Pachateli se navíc často stávají nezletilé osoby, které nedosahují věkové hranice trestní odpovědnosti. Navíc pravděpodobnost ohrožení mladého člověka sociálně patologickými jevy, a jeho následná kriminální dráha, je v současnosti vyšší než kdykoli předtím. Pro včasné rozpoznání výskytu rizikových faktorů mezi mládeží je důležité, aby rodiny, učitelé, vychovatelé a všichni pracovníci, pracující s mládeží měli dostatek vědomostí, poznatků a zkušeností a mohli tak dokázat včas s těmito faktory pracovat a bojovat proti nim. V teoretické části se zabývám vymezením pojmu mládež, osobností mladého delikventa, strukturou kriminality mládeže, rozborem rizikových faktorů, které se nejčastěji podílejí na vzniku kriminality mládeže, nastíněním možností intervence proti kriminalitě mládeže a různými druhy prevence. Výzkum je zaměřen na výskyt rizikových faktorů mezi dotázanou mládeží a na ochranné faktory a postoje respondentů ke kriminalitě mládeže a ke kriminalitě vůbec. Strukturované rozhovory byly uskutečněny u mládeže, která je umístěna v ústavní nebo v ochranné výchově v ústavech na území Plzeňského kraje. Hlavními cíly diplomové práce je popsat faktory, které významně působí na vznik kriminality mládeže a zmapovat výskyt a vliv těchto faktorů u mládeže umístěné v ústavní a ochranné výchově v Plzeňském kraji. Hypotéza č. 1 zní - Mládež se nejvíce dopouští majetkové kriminality. Hypotéza č. 2 zní - Mládež se dopouští závadného jednání převážně ve skupinách. Hypotéza č. 3 zní - Rozhodujícím faktorem ovlivňujícím kriminalitu mládeže je rodina. Domnívám se, že cíle práce byly splněny. Hypotéza č. 1 se potvrdila. Respondenti ve většině uvedli, že se do ústavní výchovy dostali za majetkovou kriminalitu. Také hypotéza č.2 se potvrdila. V odpovědích respondentů byla nejvíce zastoupená možnost, že se závadného jednání dopustili spolu s partou. Potvrdila se i hypotéza č. 3. Rozbor výzkumu dokazuje, že všemi faktory, které se podílí na vzniku kriminality mládeže, se prolíná vliv rodiny a rodinného prostředí na mládež. Výsledky provedeného výzkumu budou použity pro vzdělávání studentů na Jihočeské univerzitě v Českých Budějovicích, ale i pro studenty dalších pomáhajících profesí na jiných univerzitách. Výsledky budou dále využity jako zdroj informací pro rodiče a pedagogické pracovníky, kteří pracují s ohroženou mládeží a jako podkladový materiál pro odborné semináře na dané téma.

Zacházení s vězni a tvorba standardizovaných programů
Bajcura, Lubomír ; Šotolová, Eva (vedoucí práce) ; Sochůrek, Jan (oponent) ; Černíková, Vratislava (oponent)
Prioritou při tvorbě nových standardizovaných programů pro specifické skupiny odsouzených se ve Vězeňské službě České republiky v roce 2007 stal nový program zacházení s pachateli komerčního sexuálního zneužívání dětí. Veřejnost tuto oblast kriminality sleduje se zvýšenou pozorností. V roce 2007 bylo u nás zaregistrováno 1205 případů zneužití dětí. Překročení odvěkého tabu má kriminogenní následky. Potvrzují to záznamy o sexuálním zneužívání a týrání v anamnézách nebezpečných pachatelů. Speciální zacházení s pachateli sexuálního zneužívání dětí je proto součástí boje s nejzávažnější kriminalitou a přínosem k ochraně nejslabších členů naší společnosti. Komerční sexuální zneužívání dětí realizují pachatelé často prostřednictvím třetí osoby, která vůči dítěti používá nátlak nebo násilí. Pachatelé proto vinu popírají před veřejností i vlastním svědomím. Standardizovaný program vede pachatele k poznání příčin a důsledků trestné činnosti. Výzkumná část této práce se zaměřila na zjištění, jak program vnímají odsouzení i realizační tým. Potvrdil se nesmírný výchovný náboj vzdělávací části programu, v níž formativní roli mají fakta a teoretické informace o specifické trestné činnosti. V diskusích pachatelé dospívají, či se blíží k nezvratné změně - nadhledu nad vlastní osobností, k identifikaci toho, co mohou...

Hudba a slovo v komorních cyklech Lukáše Hurníka
Franěk, Milan ; Nedělka, Michal (vedoucí práce) ; Bezděk, Jiří (oponent) ; Pecháček, Stanislav (oponent)
Cíl této práce spočíval v komplexní analýze dvojice cyklů, jež se řadí k celkem početné vokální tvorbě Lukáše Hurníka. Jádrem se stala druhá kapitola, jež se výslovně touto problematikou zabývala. K výběru skladeb mne motivovala řada faktorů: obsahy a parametry hudební, literární a z obou vyplývající výhledy na pedagogickou interpretaci v současné škole. Nesledoval jsem však primárně exaktní vyjádření podnětů, jež by pro uplatnění vybraných skladeb byly směrodatné, nestanovil jsem tedy přesně ani vzdělávací stupeň, na němž se skladby mohou uplatnit. Tyto možnosti jsou značně variabilní již podle toho, který z výsledků analýz bude konkrétní pedagog preferovat, k jakým účelům skladbu použije a v jaké situaci se rozhodne skladbu uplatnit. Slo mi tedy o to, aby impulsy pro takovouto interpretaci z rozborů vysvítaly, ale aby si nenárokovaly dogmatickou nedotknutelnost. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Monitorace hemodynamiky v intenzivní péči příprava výukového materiálu pro nově nastupující sestry
MELICHAROVÁ, Jaroslava
Tato diplomová práce se zabývá monitorací hemodynamiky v intenzivní péči a hlavním cílem bylo vytvořit výukový materiál pro nově nastupující sestry. Tento výukový materiál by měl usnadnit adaptační proces sestry na oddělení ARO nebo JIP. Diplomová práce je složena ze dvou částí, teoretické a empirické. Teoretická část se zabývá vymezením pojmu intenzivní péče, technickým vybavením, náplní práce sestry v intenzivní péči, anatomií a fyziologií kardiovaskulárního systému, monitorací kardiovaskulárního systému, monitorací hemodynamiky, zařazením nových sester do provozu a možností výukových metod pro nově nastupující sestry. Empirická část byla realizována pomocí kvalitativního šetření technikou rozhovoru. Rozhovor byl polostandardizovaný a probíhal na oddělení ARO v nemocnici v Českých Budějovicích. Zapojeny byly sestry na stanici RES 1 a RES 2. V první fázi výzkumného šetření byly vedeny rozhovory se sestrami na Anesteziologicko-resuscitačním oddělení. Žádné rozhovory nebyly nahrávány, protože si to respondenti nepřáli. Všechny odpovědi byly pečlivě zaznamenávány a ihned přepsány a zpracovány, aby se zabránilo nepřesnosti informací. Výsledky byly uspořádány do schémat podle kategorizací tak, aby byly přehledné. V druhé fázi byl vytvořen výukový materiál pro nově nastupující sestry a ve třetí fázi byl výukový materiál rozdán na oddělení, kde probíhaly rozhovory. Sestry tak mohly zhodnotit, zda výukový materiál splňuje jejich požadavky a bude užitečný v praxi. Tito respondenti byli opět dotazováni a výsledky jsou také zpracovány ve schématech.Z výsledků výzkumného šetření je patrné, že sestry na anesteziologicko resuscitačním oddělení v nemocnici v Českých Budějovicích vnímají správnost monitorace hemodynamiky jako důležitou, vědí co to monitorace hemodynamiky je a znají možnosti moniotrace. Na tomto oddělení sestry provádí invazivní i neinvazivní monitoraci hemodynamických parametrů. Základem je měření centrálního žilního tlaku a arteriálního tlaku. Pro monitoraci jiných hodnot lékaři zavádí Swan-Ganzův katétr. Nejčastěji využívají monitory PICCO, Lidco, Vigileo a Vigilance. Všichni dotazovaní respondenti se shodli, že pro usnadnění adaptačního procesu měli pouze materiály od výrobců a rady sestry školitelky. Menší část respondentů měla školení přímo z firmy, která monitory distribuuje. V poslední fázi výzkumného šetření bylo zjištěno, že se sestrám výukový materiál líbí, ale mají obavu, že bude uklizený v šuplíku jako ty ostatní, které mají od studentů. Z rozhovorů vyplynulo, že je snadnější nové sestře informace sdělit a rovnou ukázat než doporučit výukový materiál k prostudování alespoň teoretické části.

Učitel společenských věd v současné škole a společnosti
Johnová, Petra ; Jirásková, Věra (vedoucí práce) ; Stracený, Josef (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na role učitele společenskovědních předmětů v současné škole a společnosti. Úvodní kapitola se zabývá specifiky učitelského povolání a aktuálními problémy, které s ním nedomyslitelně souvisí. Důraz je v práci kladen především na analýzu pedagogického přístupu učitelů k výuce. Důležitou součástí práce jsou rozhovory s učiteli občanské výchovy, základů společenských věd a hospitace konkrétních hodin. Na základě rozhovorů, pozorování a studia odborné literatury jsem nastínila možnosti a výzvy, které se učitelům občanské výchovy a základů společenských věd v podmínkách současné školy nabízejí. Praktickým výstupem práce je návrh modelu výuky společenskovědního semináře pro 4. ročník gymnázia. Klíčová slova specifika povolání učitele, občanská výchova, základy společenských věd, pedagogický přístup, vztah učitel - žák, výchova, vzdělání, společenskovědní seminář

Čínské školství na prahu III. tisíciletí
Ouroda, Karel ; Kolář, Zdeněk (vedoucí práce) ; Váňová, Miloslava (oponent) ; Rýdl K., (oponent)
Tato disertační práce se snaží, na základě případové studie čínského školství, odpovědět na dvě základní otázky, a to zda český a čínský školský systém nemohou vzájemně komunikovat pro nepřekonatelné odlišnosti a zda česká a čínská pedagogika nemohou vzájemně spolupracovat pro nepřekonatelné vzájemné odlišnosti. Jako řešení těchto otázek lze konstatovat, že vzájemná spolupráce mezi školskými systémy a partnerské využívání poznatků a zkušeností v tomto směru je možné a stejně tak je tomu ve vzájemném obohacování se pedagogik obou zemí. Ačkoliv jsme v české pedagogice doposud postrádali systematické práce o čínském školství, přece je možno alespoň dokladovat, že zájem se začal projevovat v posledních letech na některých fakultách brněnských univerzit, na nichž probíhá příprava učitelů středních odborných škol a učilišť. Jedná se tedy zároveň i o fakulty neučitelské. Je to ve své podstatě zájem o komparativní výzkum středních odborných škol, kde již byly zpracovány první odborné studie této problematiky. Na druhé straně je nutno přiznat, že jde však pouze o závěrečné práce doplňujícího pedagogického studia nebo bakalářské práce, ojediněle i o práci diplomovou Základním typem školského systému v Číně je klasický model, kdy žáci docházejí do primární školy jako oddělené instituce a po ukončení jejího 6. ročníku...

Účetní a daňové profese v Nizozemsku
Štěpánková, Zuzana ; Skálová, Jana (vedoucí práce) ; Žárová, Marcela (oponent)
Abstrakt Tato práce pojednává o profesních organizacích, které sdružují účetní, auditory a daňové poradce v Nizozemsku. Cílem práce je seznámit čtenáře s profesními organizacemi v Nizozemsku, především pak s náplní jejich činnosti a s podmínkami pro získání členství. V úvodu práce je stručně popsána role profesních organizací ve společnosti a jejich vliv na formování kvality účetnictví a vzdělanosti. Dále se v práci okrajově zabývám regulací účetnictví v Nizozemsku a organizacemi, jež mají regulaci na starosti. Stěžejní část práce pak tvoří kapitola věnující se jednotlivým profesním organizacím - Institutu certifikovaných účetních a Komoře daňových poradců. V této kapitole se zmiňuji o historii organizací, náplni jejich činnosti a podmínkám pro vstup do profese. V závěrečné části práce se zabývám spoluprací těchto organizací s dalšími nizozemskými i mezinárodními institucemi, např. Institutem registrovaných kontrolorů či Úřadem pro dohled nad kapitálovými trhy.

Žena jako matka - sladění rodiny a práce
Kubáčková, Eva ; Holubec, Stanislav (vedoucí práce) ; Dvořáková, Markéta (oponent)
Ideální zpusob zajištení péce o deti do 3 let je pro vetšinu páru témer shodný s reálným zpusobem zajištení. Pres 90 % matek a otcu si preje, aby žena zustala na materské, následne rodicovské dovolené nejméne do 2, spíše do 3 let veku dítete. O cástecném úvazku uvažují ženy až po skoncení rodicovské dovolené, ideálne by si predstavovaly pracovat na zkrácený úvazek po dobu docházky dítete do materské školy ( 3 - 6 let veku dítete). Ackoli pred narozením dítete tvorí partneri model dvoupríjmového manželství, po narození dítete se genderová rovnost vytrácí a ženy se nejcasteji vzdávají své práce ve prospech dlouhé rodicovské dovolené. Vetšina žen si nepreje, aby je v péci o díte zastoupil otec dítete a stejne i vetšina mužu si nepreje zustat s dítetem na rodicovské dovolené. Pouze mizivé procento mužu na rodicovské dovolené zustává. Spolecnost se na ne dívá bud nechápave nebo je obdivuje jako hrdiny. Ženy, které místo péce o díte zvolí po materské dovolené návrat do práce tolik pochopení ve spolecnosti nemají. Jsou považovány spíše za "krkavcí matky". Ženy, které se chtejí místo dlouhé rodicovské dovolené vrátit do práce, jsou nejcasteji vysokoškolacky, pro které má absence v zamestnání negativní vliv na jejich další pracovní postup.