Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 19,610 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.68 vteřin. 


Space management vybrané obchodní jednotky
MACHÁČKOVÁ, Lenka
Cílem bakalářské práce je zmapovat situaci prostorového uspořádání prodejní plochy ve vybraném obchodním řetězci, kterým je Jednota, spotřební družstvo v Kamenici nad Lipou a na základě dotazníkového šetření navrhnout změny v nákupním prostoru prostřednictvím nového modelu. Teoretická část se věnuje základním poznatkům a informacím týkajících se vybraného tématu. Praktická část představuje vlastní marketingový výzkum a prostřednictvím vyhodnoceného dotazníku je navržen nový dispoziční model obchodní jednotky.

Systém vzdělávání ve vybrané organizaci
HRDINKOVÁ, Michaela
Cílem bakalářské práce je analyzovat vzdělávací systém ve vybrané organizaci, jeho zhodnocení a návrh změn pro zlepšení současné situace. Literární rešerše popisuje teoretická východiska vzdělávání zaměstnanců. V praktické části je zpracována analýza současného systému vzdělávání ve společnosti KOVOSVIT MAS v Sezimově Ústí a podle zjištěných nedostatků podány návrhy na zlepšení.

Vzdělávání a rozvoj zaměstnanců ve vybrané organizaci
MILCOVÁ, Kristýna
Cílem této diplomové práce je analyzovat proces vzdělávání a rozvoje zaměstnanců, charakterizovat a zhodnotit stávající personální procesy, identifikovat potřeby zaměstnanců a podniku a navrhnout možné způsoby zlepšení stávající situace. Pro tento účel byla vybrána společnost Fabory CZ Holding s.r.o.

Mzdové náklady a benefity ve zvolené organizaci
Hájková, Veronika ; Šišková, Jitka (vedoucí práce) ; Pavla, Pavla (oponent)
Diplomová práce Mzdové náklady a benefity ve zvolené organizaci se zabývá analýzou mezd a mzdových nákladů, které v dnešní době tvoří nedílnou součást politiky každé organizace. Práce je rozdělena do dvou hlavních částí. Teoretická část je zaměřena především na teorii mezd a mzdových nákladů. Dále podrobně charakterizuje zaměstnanecké benefity, jejich formy, členění a trendy, přičemž velká část je věnována systému poskytování jednotlivých zaměstnaneckých benefitů a následně pak daňové uznatelnosti na straně zaměstnance a zaměstnavatele. Praktická část se zabývá analýzou současného systému odměňování a poskytování benefitů ve vybrané společnosti, kdy velká pozornost byla věnována výši nákladů, které musí vybraný podnik vynaložit na systém poskytovaných benefitů. Prostřednictvím dotazníkového šetření mezi zaměstnanci vybrané organizace byla zjišťována celková spokojenost či nespokojenost s poskytovanými benefity. Na základě těchto získaných informací je v závěru práce vyhodnocena struktura dosud poskytovaných benefitů, a zároveň byl vytvořen návrh začlenění nových forem benefitů do celkové struktury odměňování.

Modernizace systému čištění odpadních vod ve vybrané obci
Mociková, Monika ; Houška, Milan (vedoucí práce) ; Lenka, Lenka (oponent)
Se stoupající problematikou životního prostředí a zlepšení kvality života lidí je nutné se tímto problémem zabývat. Tato diplomová práce se zabývá modernizací systému čištění odpadních vod v obci Kout na Šumavě. Ve vybrané obci probíhá výstavba kanalizace druhé etapy, která bude z části financována z fondu Evropské unie v rámci operačního programu Životní prostředí. Diplomová práce je rozdělena na dvě hlavní části. První část je teoretická a je věnována základní terminologii, kde jsou popsány fondy, základní teorie o nakládání s odpadními vodami a dále je popsána problematika vícekriteriálního rozhodování a její metody. Uvedené metody se vztahují k řešené problematice rozhodovací situace. Druhá část nazývaná praktickou představuje konkrétní řešení daného problému. V praktické části jsou využity všechny zjištěné poznatky a podkladové materiály ke zhodnocení a výběru rozhodovací situace. Aplikací matematických metod bude rozhodovací situace řešena. Zjištěné výsledky pomocí matematických metod jsou vyhodnoceny a navrženy představitelům obce. Nejlepší varianty na výběr čerpadla byly představitelům obce doporučeny. Představitelé obce předali zjištěné výsledky zhotoviteli stavby.

Zhodnocení hospodaření a vedení účetnictví u vybrané příspěvkové organizace
Kristová, Hana ; Čermáková, Helena (vedoucí práce) ; Romana, Romana (oponent)
Účetnictví je základní informační nástroj pro vrcholové manažery, pro jejich posouzení stávající hospodářské situace v organizaci a pro jejich rozhodování do budoucna. Cílem této diplomové práce je představit hospodaření a účetnictví konkrétní příspěvkové organizace územně samosprávného celku a navrhnout na základě stávajícího stavu konkrétní doporučení pro zlepšení situace a účinnou vnitropodnikovou směrnici.

Komunikace ve vybrané organizaci
Vondrová, Zita ; Pánek, Pavel (vedoucí práce) ; Michal, Michal (oponent)
Diplomová práce nazvaná Komunikace ve vybrané organizaci se zabývá jednou z klíčových podmínek pro úspěch každé firmy a tou je komunikace. Hlavním cílem práce je zjistit a charakterizovat problematiku komunikace ve vybrané organizaci. V případě zjištěných nedostatků navrhnout doporučení pro tuto organizaci. Nejprve jsou vymezena teoretická východiska, která jsou získávána především z odborné literatury. Opírají se zejména o vysvětlení pojmů souvisejících s pojmem komunikace. V praktické části je charakterizována daná organizace. Na základě syntézy získaných poznatků v první, teoretické části, je hlavním cílem výzkumu analyzovat komunikaci uvnitř organizace. Na základě zjištěných poznatků z dotazníků a rozhovorů prezentovat v závěru práce návrhy, které by vedly k zefektivnění komunikace a tím ke zvýšení produktivity práce a ke zlepšení pracovního prostředí.

Vytvoření metodického postupu inventarizace majetku a závazků u vybrané nevýdělečné organizace
Lorencová, Dana ; Štáfek, Pavel (vedoucí práce) ; Pavlína, Pavlína (oponent)
Diplomová práce se zabývá procesem inventarizace u vybrané účetní jednotky, zjištěnými nedostatky a jejich následným řešením. Proces inventarizace patří mezi činnosti, které vedou k vyhotovení účetní závěrky organizace, proto činnosti musejí být vykonávány s vysokou pečlivostí a důsledností, aby byl dodržen Zákon č. 563/1991 Sb., o účetnictví, který stanoví v souladu s právem Evropské unie rozsah a způsob vedení účetnictví a požadavky na jeho průkaznost a podmínky předávání účetních záznamů pro potřeby státu. Teoretická část je věnována vymezení základních pojmů procesu inventarizace. Jsou zde uvedeny platné právní předpisy, které se touto problematikou zabývají. Rovněž jsou v teoretické části uvedeny jednotlivé fáze celého procesu a důležité interní předpisy a dokumenty, které je povinna mít zpracované každá účetní jednotka. Je zde charakterizována návaznost inventarizace majetku a závazků na účetní uzávěrku a závěrku. Praktická část se věnuje procesu inventarizace vybrané nevýdělečné organizace Okresního soudu v Jičíně. V jednotlivých částech inventarizace, kdy je prováděna fyzická a dokladová inventura, jsou uvedeny zjištěné nedostatky a návrhy jejich řešení. Kompletní proces inventarizace patří mezi činnosti vybrané účetní jednotky, na které se v posledních letech zaměřují kontrolní orgány, jelikož se činnosti dotýkají hospodaření s majetkem státu. V závěrečné kapitole praktické části je vypracován metodický návod k provádění inventarizací majetku a závazků pro účetní jednotku včetně nové instrukce. Zpracováním diplomové práce byl podán pohled na inventarizaci jako celek, která je výchozím bodem pro sestavení účetní závěrky. V práci byly analyzovány procesní či systémové nedostatky při jejím zpracování. Tyto nedostatky mohou způsobit, že účetní jednotka nenaplní § 6 odst. 3 zákona o účetnictví, ze kterého vyplývá povinnost inventarizovat majetek a závazky v souladu s ustanovením § 29 a § 30 zákona o účetnictví. Kontrolní úřad může na základě takových nedostatků prohlásit, že inventarizace majetku a závazků nebyla provedena řádně a účetní jednotku sankciovat. Po ukončení inventarizačního procesu je účetní jednotka povinna vyhotovit inventarizační zprávu, která je podstatným dokumentem současně s účetními výkazy, Rozvahou, Výkazem zisku a ztráty a přílohami ke schválení účetní závěrky.

Vybrané ekonomické souvislosti služeb sociální péče
Čechová, Ilona ; Pikola, Pavel (vedoucí práce) ; Jaromír, Jaromír (oponent)
Souhrn Diplomová práce s názvem Vybrané ekonomické souvislosti služeb sociální péče ve své teoretické části uvádí přehled a vymezení právních předpisů vztahujících se k službám sociální péče jednak z historického hlediska tak i současné platné právní úpravy. V další části je provedena specifikace rozdělení a celkový přehled všech poskytovaných služeb sociální péče, které jsou zásadním předmětem této práce. V kapitole financování sociálních služeb je uvedena identifikace zdrojů, škála možností úhrady nákladů spojených s úhradou služeb sociální péče. V praktické části je provedena identifikace zdrojů financování konkrétní vybrané organizace poskytující sociální služby. Je provedena analýza výnosů z transferů, úhrad uživatelů za stravu, ubytování a příspěvek na péči a dalších ostatních výnosů organizace v letech 2005 až 2015. Na základě tohoto rozboru je identifikován systém přidělování jednotlivých dotací, vyvozeny z konkrétních zjištění závěry a na jejich základě navrhnuta opatření. Dále je provedeno porovnání výše jednotlivých transferů a úhrad od uživatelů včetně příspěvku na péči v přepočtu na jednoho uživatele za rok a měsíc v letech 2005 až 2015. V posledním oddílu praktické části je provedeno porovnání vybrané organizace s dalšími organizacemi, poskytující stejné služby za rok 2014.