Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 38 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 


Trénink herních dovedností ve volejbalu u žákovské kategorie chlapců a děvčat
Elčkner, Michal ; Buchtel, Jaroslav (vedoucí práce) ; Vorálek, Rostislav (oponent)
Název: Trénink herních dovedností ve volejbalu v žákovské kategorii chlapců a děvčat. Cíle práce: Vytvoření baterie jednoduchých technických testů pro kategorii starších žáků z hlediska vybraných herních činností jednotlivce ve volejbalu a jejich vyhodnocení. Dále pak porovnání výsledků a zjištění rozdílu mezi kategorií dívek a chlapců. Metoda: Jednalo se o sledování, během něhož byl komparační metodou posuzován vývoj výkonnosti hráčů sledované skupiny v technických testech. Během sledování proběhla celkem tři testování, která poskytla vstupní, kontrolní a výstupní výkonové údaje. Pro zpracování a následnou analýzu naměřených dat byla použita metoda t-testu pro párové hodnoty závislých výběrů. Výsledky: Výsledky ukazují trenérům testované skupiny zpětnou kontrolu nad trénováním a prováděním herních činností jednotlivce ve volejbalu, způsoby vedení tréninku a technického zdokonalování svěřenců. Následné porovnání chlapců a dívek poukazuje na zvláštnosti motorického vývoje v tomto věku. Klíčová slova: Volejbal Herní činnosti jednotlivce Volejbal mládeže Trénink - 4 -

Vztahy mezi motorickými testy koordinačních schopností a dovedností v bruslení u hráčů ledního hokeje ve věku 7 - 8 let.
Láska, Martin ; Perič, Tomáš (oponent) ; Vágner, Michal (vedoucí práce)
2 Abstrakt: Práce je zaměřena na zjištění vztahů mezi vybranými motorickými testy a úrovní základních bruslařských dovedností. Motorické testy jsou vybrány na základě předešlých studií, které souvisí s výzkumným záměrem a požadavky na jejich standardizaci. Výzkumný soubor je složen z dětí ve věku 7 - 8 let (2. a 3. třída) hokejového oddílu HC Sparta Praha. Kriteriální proměnnou jsou herní činnosti jednotlivce (základní bruslařské dovednosti), které budou zjišťovány pomocí motorických testů. Název: Vztahy mezi motorickými testy koordinačních schopností a dovedností v bruslení u hráčů ledního hokeje ve věku 7 - 8 let. Cíle práce: Cílem diplomové práce je zjištění souběžné validity vybraných motorických testů koordinačních pohybových schopností k herním činnostem jednotlivce - základní bruslařské dovednosti. Metoda: Diplomová práce je koncipována jako empirický kvantitativní výzkum observačního typu. 3 Výsledky: Iowa - Brace test dosáhl nejlépe vysvětlené variability 26 % u kriteriální proměnné jízdy vpřed. U ostatních kriteriálně proměnných, kromě překládání vpřed, vysvětlil přibližně 16 % rozptylu. Test dynamické rovnováhové schopnosti nejlépe vysvětlil rozptyl kriteriální proměnné jízdy vpřed, a to ze 17 %. Při použití mnohonásobné lineární regresní analýzy s dosazením nezávisle proměnných v podobě...


Zásobník cvičení se zaměřením na rozvoj herních dovedností obránce v ledním hokeji
Čech, Roman ; Koňák, Luboš (vedoucí práce) ; Suchý, Jiří (oponent)
Název: Zásobník cyičení se zaměřením na rozvoj herních dovedností obránce v ledním hokeji Title: Collection of exercises focused on delevoping ice-hockey defender abilities. Cíle práce: Cílem praktické části této práce je vytvořit zásobník cvičení pro rozvoj herních dovedností obránců v ledním hokeji od věkové kategorie starších žáků až seniorské kategorie se zaměřením na útočné herní kombinace, obranné herní kombinace, herní útočné činnosti jednotlivce, herní obranné činnosti jednotlivce a cvičení na zdokonalování bruslení obránců. Výsledky: Výsledky přispěly k lepšímu pochopení celoplošné hry obránců a nutnosti zařazování cvičení v tréninkovém procesu, která pomáhají rozvoji herních činností jednotlivce a herních kombinací, které jsou nedílnou součástí hry moderního obránce. Klíčová slova: Hokej, obránce, trénink, utkání, herní činnosti jednotlivce, herní kombinace, obranné pásmo, střední pásmo, útočné pásmo, transition, bruslení.

Hodnocení individuálních a skupinových dovedností v podmínkách utkání
Nosek, Tomáš ; Buzek, Mario (vedoucí práce) ; Kokštejn, Jakub (oponent)
Název práce: Hodnocení individuálních a skupinových dovedností v podmínkách utkání. Cíl práce: Zjistit úroveň herních dovedností hráčů českého a španělského týmu starší přípravky v podmínkách utkání na základě videozáznamu a vypracovat z něj výsledky. Metoda: K této práci jsem použil observační metodu, která je založena na pozorování, konkrétně metodu nepřímého pozorování. Z pozorování vypracuji výsledky a převedu je prostřednictvím textu a grafů do své bakalářské práce. Výsledky: Při hodnocení individuálních herních činností v podmínkách utkání jsem dospěl k závěru, že mezi českým a zahraničním týmem jsou výrazné rozdíly v herních činnostech nejen v dospělém fotbalu, ale začínají se projevovat již v mládežnických kategoriích. Asi největší rozdíly mezi starší přípravkou SK Slavia Praha a Espanyolu Barcelona jsem zaznamenal v přihrávkách, v osobních soubojích a zároveň i v celkovém pohybu po hřišti. Klíčová slova: Fotbal, starší přípravka, věkové zvláštnosti, herní výkon, mladší žáci

Integrace osobnosti a podpora rozvoje zdraví u mentálně postižených jedinců pomocí pohybových aktivit
KURSOVÁ, Vlasta
V práci jsme hodnotili vliv intervenčního pohybového programu na rozvoj zdraví a integraci osob s mentálním postižením. Výzkumné šetření probíhalo v patnácti zařízeních Jihočeského kraje, jejichž klienty jsou lidé s mentálním postižením (základní školy speciální, speciální třídy při základních školách nebo speciální třídy při ústavech sociální péče pro mentálně postiženou mládež). Intervenční program směřoval k rozvoji pohybových schopností a dovedností žáků s mentálním postižením a k rozvoji jejich sociability. Zahrnoval jednoduchá herní, psychomotorická a jógová cvičení včetně základních hudebně rytmických aktivit. Šetření se zúčastnilo celkem 244 osob s mentálním postižením, pohybový program absolvovalo 149 jedinců ze sledovaného vzorku po dobu pěti měsíců (polovina školního roku). Stanovené hypotézy směřovaly do oblasti sledování ukazatelů motorické a sociální kompetence. Získaná data byla statisticky zpracována a vyhodnocena.

Vzdělávání žáků s dětským autismem
JANTOŠOVÁ, Petra
V současné době umožňuje legislativa vytvořit pro každé dítě se zdravotním postižením vzdělávací postupy s ohledem na jeho specifické možnosti a schopnosti. Volba vhodných individuálních vzdělávacích postupů a metod u každého dítěte je jedním z důležitých faktorů úspěšného vzdělávání. To je potřebné i pro vzdělávání žáků s dětským autismem. Teoretická část bakalářské práce se zabývá dětským autismem v kontextu poruch autistického spektra, do kterých dětský autismus řadíme. Popisuje charakteristiku tohoto postižení, nespecifické variabilní rysy, zmiňuje diagnostiku vzhledem ke vzdělávání žáků s dětským autismem, charakterizuje rodinu s autistickým dítětem a její úlohu ve vzdělávání. Zvýšená pozornost je věnována možnostem vzdělávání žáků s dětským autismem v současném vzdělávacím systému a především metodám vzdělávání využívaných u dětí s tímto postižením. Cílem praktické části této práce bylo zjistit, jaké metody vzdělávání jsou zařazovány při vyučování žáků s dětským autismem. Dalším cílem bylo ověřit, jaké metody vzdělávání jsou využívány u těchto žáků v rodinném prostředí. Pro získání informací byl zvolen kvalitativní výzkum. Sběr dat byl prováděn metodou dotazování pomocí polostrukturovaného rozhovoru v rámci souboru vybraných respondentů. Rozhovory byly uskutečněny prostřednictvím předem připravených otázek se dvěma skupinami respondentů. Jednou z nich byli vybraní speciální pedagogové vzdělávající žáky s dětským autismem a druhou skupinu tvořili vybraní rodiče dětí s touto poruchou. Výsledky práce obsahují zpracované rozhovory vybraných respondentů z obou skupin, které jsou následně podpořené přehlednou tabulkou. Výsledky výzkumu poskytují informace o tom, jaké metody jsou využívány ve vzdělávání žáků s dětským autismem ve školním a rodinném prostředí. Zároveň jsou v práci uvedené také názory odborníků a rodičů dětí s dětským autismem na metody vzdělávání a jejich praktické využívání a uplatňování. Výsledky výzkumu jsou následně porovnány mezi sebou a rovněž s odbornými informačními zdroji. V rámci výzkumu této práce bylo zjištěno, že při vyučování žáků s dětským autismem je nejvíce zařazováno strukturované učení, a to individuálně u každého žáka dle jeho možností a schopností. Dále se využívání vzdělávacích metod při vyučování žáků s dětským autismem shoduje s tím, co uvádí literatura a teoretická část této práce. Kromě strukturovaného učení využívají pedagogové při své práci s těmito žáky například metodu globálního čtení, prvky terapie problémového chování a nácviků sociálních dovedností, výměnný obrázkový komunikační systém (VOKS), počítačové programy a piktogramy. Prostřednictvím rozhovorů s rodiči bylo ověřeno, že v rodinném prostředí je taktéž nejvíce využíváno strukturované učení. Rodiče volí metody dle potřeb svých dětí a snaží se řídit svými city a tím, co považují pro jejich dítě za nejlepší. V rodinách je stejně jako ve školním prostředí využíváno strukturované učení individuálně dle potřeb dítěte, rodiče používají také metodu globálního čtení a počítačové programy. Zároveň bývají v rodinách využívány prvky metody Son-rise ve spojení s alternativní pedagogikou Marie Montessori, což je možné pokládat za určitý rozdíl oproti využívání vzdělávacích metod ve školách. Ve využívání metod vzdělávání u žáků s dětským autismem v rodinném a školním prostředí nebyly zjištěny žádné zásadní rozdíly. Tato bakalářská práce poskytuje náhled na využívání metod vzdělávání v rodinách a ve školách, kde jsou žáci s dětským autismem vzděláváni.

Aplikovaná behaviorální analýza a její praktické využití při práci s dětmi s autismem
Štiková, Martina ; Jelínková, Miroslava (vedoucí práce) ; Strnadová, Iva (oponent)
ABA terapie se dá jako způsob výuky aplikovat velmi rozmanitými formami. Děti s autismem jsou sami o sobě velmi rozmanité osobnosti, každé dítě je originál, proto i způsob výuky v rámci ABA terapie by měl být "šitý na míru" každému dítěti. I z těchto důvodů není úplně jednoduché sepsat stručný a krátký přehled základních obecných informací o této terapii. Přesto jsem se pokusila co nejstručněji a co nejpřehledněji vyjádřit základní myšlenky a koncepce této terapie v teoretické části mé diplomové práce. V praktické části mé práce nabízím stručný přehled a popis vybraných oblastí, na kterých jsme s mým klientem během celého roku pracovali a zdokonalovali se v nich. Z opravdu rozsáhlého souboru podkladů z našich praktických cvičení jsem vybrala některé, podle mého názoru velmi důležité oblasti učení i samotné úkoly k jednotlivým dovednostem (př. oblast zaměřenou na zrakové vnímání, imitaci, receptivní jazyk, jemnou motoriku). Obecným cílem mé práce pak bylo ukázat jednu z možností, jak efektivně vyučovat, rozvíjet či aktivovat dítě s autismem či s kombinovaným postižením, dále jak aktivně rozvíjet jeho schopnosti a dovednosti, a to i přes závažný handicap a velmi nízký věk.

Výchova k mediální gramotnosti formou projektového vyučování jako základ výuky mateřského jazyka na 2. stupni základní školy
SCHALLENBERGEROVÁ, Martina
Tématem diplomové práce je výchova k mediální gramotnosti. Jedná se o společný projekt navazující na diplomovou práci, jejímž tématem je výchova ke komunikačním kompetencím. Základní principy, ze kterých práce vychází, jsou pragmatická pedagogika a projektové vyučování. První část práce je zaměřena teoreticky. Náplní této části je pojednání o problému mediální výchova. Druhá část diplomové práce se zabývá výchovou k mediální gramotnosti. Důraz je kladen na herní a kooperativní aktivity, které slouží k nácviku interaktivních forem komunikace. Snahou je rozvíjet dovednosti, jako je vyhledávání, získávání, zpracování, vyhodnocování a využívání informací, které z médií (z tisku, rozhlasu, televize a internetu) přicházejí. Součástí této části je návrh struktury praktických projektů pro 6. až 9. ročník základní školy.