Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 12,928 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.24 vteřin. 

Systém personální práce ve vybrané organizaci
CHVOSTOVÁ, Lucie
Diplomová práce s názvem ?Systém personální práce ve vybrané organizaci? se zaměřuje na oblast systému řízení personální práce a personálních činností s cílem realizace podnikových cílů, a to konkrétně pracovníků ve školství. Obsahem diplomové práce je analýza příspěvkové organizace v oblasti systému personální práce pracovníků Základní školy Strakonice, ul. Jiřího z Poděbrad 882, jejímž zřizovatelem je město Strakonice. Cílem diplomové práce je analýza systému personální práce ve vybrané organizaci, zhodnocení tohoto systému a návrhy na zlepšení řízení v této organizaci. Výstupem diplomové práce jsou návrhy na zlepšení systému řízení personální práce a personálních činností, které poslouží ke zkvalitnění systému. Rozvoj pracovníků je pro společnost velmi důležitý. Pracovník školy ztělesňuje důležitou roli ve výchově a vzdělávání další generace, proto se jeho další vzdělávání netýká pouze jeho profesní stránky.

Vliv termické dezintegrace kalu na jeho další zpracování
Žerava, Zdeněk ; Houdková, Lucie (oponent) ; Boráň, Jaroslav (vedoucí práce)
První část diplomové práce je věnována problematice produkce kalů, přehledně hodnotí nakládání s kaly z čistíren odpadních vod. Jsou zde uvedeny faktory ovlivňující výběr způsobů nakládání s kaly a porovnání nakládání s kaly v ČR a v ostatních zemích EU. Dále je popsána kompletní čistírenská linka a nastíněn popis zpracování kalu z oblasti kalového hospodářství. Podrobně je zpracována dezintegrace kalu a popsány nejúčinnější způsoby dezintegrace. Druhá část popisuje experimentální část dezintegrace čistírenských kalů. Experiment byl proveden ve školní laboratoři způsobem termické dezintegrace v dvouplášťové tlakové nádobě. Dezintegrace byla prováděna za teploty 60, 90, 120, 150 a 180 °C. Byla sledována závislost obsahu sušiny na teplotě dezintegrace a obsah nerozpuštěných látek ve fugátu. Podle zpracovaných výsledků je možné zvolit optimální teplotu dezintegrace.

Hodnocení a motivace ve veřejné správě
Vašíčková, Natálie ; Mitwallyová, Helena (vedoucí práce) ; Vláčil, Jan (oponent)
Tématem bakalářské práce je hodnocení a motivace ve veřejné správě. Práce popisuje nejprve v obecné rovině hodnocení a motivaci zaměstnanců, poté jsou uvedena specifika platná pro veřejnou správu. V praktické části je věnována pozornost systémům hodnocení a motivace ve vybraných institucích veřejné správy. Cílem praktické části je zhodnotit tyto systémy, podat možná doporučení a zjistit, zda jsou jejich součástí moderní manažerské metody, jako jsou hodnotící rozhovory, kompetenční modely a pravidelný systém hodnocení zaměstnanců jako takový. Výzkumnou metodou byly zvoleny rozhovory s personalisty vybraných institucí veřejné správy. Dále bylo čerpáno z podkladů, které měly tyto instituce zpracované. Všechny instituce státní správy se řídí zákonem č. 234/2014 Sb. o státní službě, který hodnocení státních zaměstnanců zakotvuje. Jde však o to, zda je hodnocení zaměstnanců prováděno formálně, či jsou naopak používány další hodnotící nástroje nad rámec zákona, jako jsou např. kompetenční modely. Pro úředníky územně samosprávných celků platí zákon č. 312/2002 Sb., který výslovně hodnocení zaměstnanců neupravuje, přesto v řadě krajských i obecních úřadů k hodnocení zaměstnanců dochází. Z výsledků výzkumného šetření vyplynulo, že moderní manažerské metody se ve veřejné správě uplatňují a systémy hodnocení nemají výrazné nedostatky.

Finanční gramotnost na vybraných základních školách
Krásová, Markéta ; Krpálková Krelová, Katarína (vedoucí práce) ; Berková, Kateřina (oponent)
Tato bakalářská práce se zaměřena na začlenění finanční gramotnosti do základního vzdělávání v České republice. Cílem bylo nejen získat ucelený obraz o problematice finanční gramotnosti, ale také zjistit úroveň znalostí žáků devátých tříd základních škol právě v této oblasti. V práci jsou shrnuty dokumenty, projekty a výsledky výzkumu vztahující se k této problematice.

Ošetřovatelská péče u pacientů s chronickou pankreatitidou
SKOŘEPOVÁ, Jana
Chronická pankreatitida je závažné onemocnění, které navzdory výraznému vývoji v diagnostice i léčbě je často diagnostikováno až v pozdních stádiích nemoci. Nemoc sice vyléčit nelze, ale úpravou životního stylu a dodržováním dietního režimu lze příznivě ovlivnit nejen průběh a progresi, ale i vznik komplikací. Tato bakalářská práce se věnuje problematice ošetřovatelské péče pacientů s chronickou pankreatitidou, úrovni informovanosti pacientů o svém onemocnění a režimových opatřeních při něm. Dále monitoruje ochotu a schopnosti respondentů změnu životního stylu a stravovacích návyků akceptovat.Cílem této práce je zjistit specifika ošetřovatelské péče u klientů s chronickou pankreatitidou. K dosažení cíle práce bylo v empirické části využito kvalitativních výzkumných metod.Výzkumné šetření probíhalo u nemocných s chronickou pankreatitidou navštěvujících gastroenterologickou ambulanci táborské nemocnice a do výzkumu byla zahrnuta skupina deseti respondentů v různém stádiu tohoto onemocnění. Jejich výběr byl podmíněn ochotou respondentů se výzkumu zúčastnit a spolupracovat na něm. S každým z respondentů byl veden polostrukturovaný rozhovor. Na základě studia této problematiky a výsledků výzkumného šetření byla jako výstup z práce pro nemocné s chronickou pankreatitidou vypracována stručná a přehledná informační brožura. Tento manuál by měl sloužit jako shrnutí a upřesnění informací, které si nemocný v klidu domova přečte poté, co byl edukován ústně. Vzhledem ke zjištěným výsledkům naší práce chceme, tuto práci a její výsledky, co nejvíce zpřístupnit odborné ošetřovatelské veřejnosti. Doufáme, že výsledky práce zvýší zájem odborné veřejnosti o tuto problematiku a osloví další pracovníky ochotné podílet se na jejím řešení.

Korupce jako brzda rozvojové pomoci v Kambodžském království v letech 1993-2014
Švorcová, Zuzana ; Lukášová, Tereza (vedoucí práce) ; Ševčíková, Michaela (oponent)
Tato bakalářská práce analyzuje rozvojovou pomoc proudící do Kambodžského království mezi lety 1993 - 1994, zaměřuje se především na efektivitu rozvojové pomoci v této zemi a na možné vlivy, které ji mohou brzdit.Na základě dat Světové banky a za pomoci Gretl softwaru je porovnán vzájemný vztah rozvojové pomoci, naděje dožití, počtu učitelů na základních školách a dětské úmrtnosti. Až na počet učitelů na základních školách jsou výsledky testu závislosti výše rozvojové pomoci na zvyšující se naději dožití a snižující se dětské úmrtnosti významné na 1% hladině významnosti. Autorka se dále zabývá možnými příčinami neefektivnosti rozvojové pomoci, především korupcí jako možné brzdě rozvojové pomoci.

Krizová intervence jako forma pomoci žákům SPŠ Tachov
Klimeš, Milan ; Sivek, Vojtěch (vedoucí práce) ; Černá Lammelová, Alexandra (oponent)
Práce popisuje a vyhodnocuje možnost použití krizové intervence ve školním prostředí. Učitel je zároveň pracovník pomáhající profese. Pomocí krizové intervence se řeší psychosociální problematika studentů, která se týká školních, rodinných a osobních záležitostí studentů. V teoretické části je vymezen pojem krize, jsou popsány příčiny krize, jednotlivé typy krize a podána stručná charakteristika zvládání strategie krize. Je popsán postup řešení krize a zmiňují se základní formy odborné krizové pomoci. V části nazvané krizová intervence je vymezen pojem krizové intervence a popsány její důležité principy. Dále se práce zaměřuje na průběh krizové intervence, popisuje pracovníka krizové intervence a specifika práce ve školním prostředí. V praktické části je popsáno hodnocení chování žáků a uveden jeden příklad řešení krizové intervence. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Možnosti zefektivnění programů primární prevence
Hermanová, Lenka ; Ortová, Marie (vedoucí práce) ; Roth, Martin (oponent)
Poznatky z výzkumů uvádí nutnost začít preventivně působit již od nejnižšího věku jedince. Tuto funkci má mít v dětství nejdříve rodina a nejbližší okolí, poté ji přejímají nejprve předškolní zařízení a následně škola. Tato práce se týká možností zefektivnění primárně preventivního působení na děti a mládež. Zaměřuje se hlavně na nejvíce využívané primárně preventivní programy ve školách. Kromě tohoto působení jsou velice důležité i další možnosti působení. Je to právě vliv nejbližšího prostředí, tedy hlavně rodiny a vrstevníků, ale také podmínky ve společnosti. Právě v tomto prostředí se vyskytuje celá řada ochranných a rizikových činitelů, které mohou riziko zvyšovat nebo zmenšovat. Existuje celá řada postupů a kritérií, které by měly primární programy splňovat, aby je bylo možné považovat za co nejvíce efektivní. I v tomto případě platí, že obsah i formy programů se musí lišit podle věku jedince. Obsahem práce jsou tedy specifika primární prevence podle věkových skupin, nejčastěji používané typy programů a metody, jakými je možné preventivně působit, jak v rodině, tak ve škole. Dále jsou uvedeny i konkrétní možnosti a prvky, ze kterých by se měl skládat komplexní a efektivní školní primárně preventivní program. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Význam psychoterapie pro léčbu závislosti na alkoholu
Říhová, Julie ; Sivek, Vojtěch (vedoucí práce) ; Klimešová, Anna (oponent)
Tato bakalářská práce je zaměřená na význam psychoterapie pro léčbu závislosti na alkoholu. Pojednává o závislosti na alkoholu, jejích příčinách, průběhu této choroby a jejích důsledcích. Další část mé práce popisuje léčbu tohoto fenoménu a jednotlivé formy léčebných procesů, a to z pohledu jednotlivých léčebných přístupů (medicínský, psychoogický a sociální). Zásadní je pro léčbu alkoholismu tzv. multidisciplinární přístup. Poslední část této práce (teoretické části) se zabývá psychoterapií, různými psychoterapeutickými směry a nakonec používanými psychoterapeutickými postupy (přístupy) v léčbě závislosti na alkoholu. Poslední kapitola pojednává o výzkumu psychoterapie. Praktická část mé práce je tvořena třemi kasuistikami, případovými studiemi a jedním rozhovorem. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Využití Orffových nástrojů v nehudebních činnostech v mateřských školách
Prokopiusová, Marie ; Hurníková, Kateřina (vedoucí práce) ; Kodejška, Miloš (oponent)
Práce zahrnuje charakteristiku Orffových nástrojů a znázorňuje jejich zapojení do nehudebních činností v mateřských školách. Zabývá se tím, zda se při častějším použití Orffových nástrojů vztah dětí k nim zlepší. Všechny tytočinnosti jsou přizpůsobeny dětem předškolního věku. Součástí práce jsou přílohy k použití pracovních listů nebo obrázků.