Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 468 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.04 vteřin. 


Maska, převlek a autorská hra na role v současném fotografickém autoportrétu u nás a ve světě
Helfertová, Žofie ; SILVERIO, Robert (vedoucí práce) ; DVOŘÁK, Tomáš (oponent)
Bakalářská práce se zabývá rolí masky, převleku a autorskou hrou na role v současném fotografickém autoportrétu u nás i ve světě. V prvních kapitolách sleduje obecný vývoj a stručnou historii autoportrétu ve fotografii a jeho podoby a tendence až po současnost, dále je zaměřena na masku obecně a roli masky a převleku v dějinách fotografie. Stěžejní částí této práce je poslední kapitola, která se věnuje nejmladší generaci současných fotografek. Ty ve svých autoportrétech projevují tendenci používat masku a převlek pro záměnu své identity. Nevytvářejí ovšem identity nové, ale přejímají, či tvoří iluzi již existujících, definovaných identit. Cílem této práce je představit masku jako prostředek hry s identitou skrze autoportrét.

Hra jako prostředek zvyšování motivace ve vyučování odborných předmětů
Kolmanová, Linda ; Hanušová, Marie (vedoucí práce) ; Drahomíra, Drahomíra (oponent)
Bakalářská práce s názvem Hra jako prostředek zvyšování motivace ve vyučování odborných předmětů, slouží pro potřeby vhledu do problematiky motivace ve škole a jejího zvyšování prostřednictvím aktivizační metody konkrétně hry. Teoretická část přibližuje základní pojmy, které souvisí s motivy, motivací ve škole a aktivizačními metodami ve výuce, jež jsou základem pro vypracování praktické části. V praktické části je pomocí pozorování a závěrečného testu ve výukovém bloku ověřena navržená desková ekonomická hra, jakožto aktivizační metoda pro zvýšení motivace žáků ekonomického oboru. V neposlední řadě jsou představeny výsledky a provedeno zhodnocení.

Interaktivní metody vzdělávání dospělých
Krepindlová, Kateřina ; Mužík, Jaroslav (oponent) ; Kocianová, Renata (vedoucí práce)
Dospělí se mohou vzdělávat pomocí různých metod. Volba metody závisí na tom, co se má jedinec naučit. Tato práce představuje interaktivní metody vzdělávání dospělých, které vycházejí ze zážitkové pedagogiky a snaží se využívat hry a zážitku, jejichž prostřednictvím se získané znalosti, schopnosti a dovednosti uloží do paměti mnohem trvaleji, než je tomu u jiných metod vzdělávání, např. při přednášce. Interaktivní metody vzdělávání jsou atraktivní a velmi efektivní a mohou být impulzem k dalšímu rozvoji jedince. Předkládaná práce se zabývá pojmy jako je zážitkové učení, hra jako významný fenomén se zaměřením na ČR, její význam pro dítě a následně pro dospělého. Zaměřuje se na specifika vzdělávání dospělých, detailně rozpracovává jednotlivé herní a ne-herní interaktivní metody vzdělávání, díky nimž může člověk rozvíjet svůj potenciál a jednotlivé sociálně-psychologické dovednosti.

Analýza hry Gobblet prostředky umělé inteligence
Kotrč, Pavel ; Majerech, Vladan (oponent) ; Vomlelová, Marta (vedoucí práce)
Gobblet je nová abstraktní desková hra, jejíž pravidla vycházejí z klasických piškvorek na hrací ploše o 4×4 políčkách. Možnost přikrývání a přesunu kamenů však značně zvyšují její složitost, takže je srovnatelná například s dámou nebo Othellem. To ji činí zajímavou z hlediska umělé inteligence. Tato práce zkoumá možnosti klasických i novějších metod pro prohledávání herního stromu Gobbletu - minimaxového algoritmu, alfa-beta prořezávání, heuristiky pro uspořádání tahů, iterative deepening a dalších. Výsledný algoritmus je porovnáván s počítačovými hráči na herním serveru Boardspace, kde dosahuje nadprůměrných výsledků s nejlépe hrajícím robotem. Nedílnou součástí práce je implementace všech popisovaných algoritmů a grafického uživatelského rozhraní pro jejich testování v programovacím jazyce Java.

Divadlo a iluze
Bartoš, Zdeněk ; Císař, Jan (vedoucí práce) ; Hyvnar, Jan (oponent) ; Porubjak, Martin (oponent)
Práce zkoumá, jakými způsoby byl v minulosti chápán pojem iluze v divadelním kontextu a jak vůbec tento fenomén definovat. Srovnává definice ve starších pramenech (Fureti?re, Marmontel, D?Aubignac, Stendhal, Hugo aj.) i současných slovnících (Pavis, Corvin) a zabývá se otázkou, zda je vůbec moţná iluze ve smyslu vytvoření klamného zdání skutečnosti do té míry, ţe divák zapomene, ţe je v divadle, anebo ţe sledované představení (nebo jeho část) bude povaţovat za reálnou událost. Konstatuje, ţe taková iluze je z podstaty věci prakticky vyloučena, aţ na výjimky, kdy divák není z nejrůznějších důvodů schopen rozlišovat mezi záměrnou a nezáměrnou silou obsaţenou v uměleckém díle (podle Mukařovského), resp. technickou a obrazovou sloţkou díla (podle Zicha), resp. nerozezná model od originálu (podle Osolsoběho), tj. neidentifikuje divadelní dílo jako takové. Autor v práci uvádí některé konkrétní (předstírané nebo skutečné) případy vpádu ?mimo-divadelní reality? do průběhu představení. Hlavní část se pak věnuje pojetí iluze jako v-hraní (i-llusio), tedy vytvoření ?ludické reality?, herního rámce, do něhoţ se divák můţe v různé míře zapojit. Herní, ludický aspekt, obsaţený uţ v samotném kořeni slova iluze, povaţuje autor za to nejdůleţitější a nejţivotaschopnější, co s problematikou iluze v divadle souvisí ? iluze jako ţertovná, ironická hra s realitou. Zabývá se dále moţnostmi, jak diváka do této hry zapojit, a důsledky, které z toho vyplývají. K tomu se pojí i postupy zdivadelnění, dříve povaţované za postupy anti-iluzivní (dnes na ně lze pohlíţet spíše jako na součást bohatého arzenálu divadelních konvencí).

Vývoj kontrabasového smyčce a výběr materiálu na jeho výrobu
Prokop, Jan ; Hudec, Jiří (vedoucí práce) ; Žalud, Radomír (oponent) ; Bernášek, Václav (oponent)
Tato bakalářská práce pojednává o historii, vývoji a užití smyčců od prvopočátku jejich vzniku až po dnešní moderní provedení. Jsem přesvědčen, že pro každého hudebníka hrajícího na smyčcové nástroje by mělo být samozřejmostí seznámit se s problematikou, v této práci uvedenou, jako základ všeobecného vzdělání. To je jeden z hlavních důvodů, proč jsem si tuto tématiku pro svou práci vybral a pevně věřím, že se mi podařilo takto široké téma v kostce popsat a shrnout. Při vypracovávání a bližším seznámením s tématem jsem narazil především na kritický nedostatek česky psané, odborné literatury, z které by se dalo zodpovědně čerpat a byl jsem tedy nucen mnoho informací získávat podrobným bádáním, konzultacemi s odborníky a čerpat také i z osobních zkušeností.

Ruggiero Ricci
Vilímec, Libor ; Hůla, Pavel (vedoucí práce) ; Kotmel, Bohumil (oponent) ; Čepický, Leoš (oponent)
Housle a houslová hra existují vlastně jen několik staletí. Z historického pohledu je to velmi krátká doba, přesto však mimořádně bohatá na řadu osobností, událostí a vývojových trendů. Při procházení historií houslové hry by bylo zajímavé zastavit se u mnoha důležitých mezníků. Celkový vývoj byl utvářen výraznými osobnostmi, které vtiskly do nadčasové paměti tohoto nástroje vlastní obrys. Tímto způsobem pak nejvýznamnější houslisté nástrojovou interpretaci po výrazové či technické stránce, někteří i zcela komplexně, obohatili nebo i změnili. Za téma bakalářské práce jsem si vybral pojednání o jedné z těchto výrazných osobností, o houslistovi Ruggiero Riccim. Umělecká činnost Ruggiera Ricciho se neomezovala pouze na koncertování. Zvláště v pozdější době využil svoje pódiové zkušenosti k pedagogické a publikační činnosti. Proto po krátkém úvodu, životopise a kapitole o jeho houslovém umění zařazuji též kapitolu o pedagogických a metodických názorech, které jsem měl též příležitost poznat jako student na Mezinárodní hudební akademii v Plzni. Po závěrečném shrnutí přikládám ve stručné formě přílohy též přehled jeho nejdůležitějších nahrávek a soupis použití literatury, tak jako několik zajímavostí z osobního styku s touto výraznou uměleckou osobností.

Charakteristika hry volejbalových družstev kadetek,juniorek a žen u hlediska vybraných herních kombinací
Rybníček, Jakub ; Buchtel, Jaroslav (vedoucí práce) ; Vorálek, Rostislav (oponent)
Název práce: Charakteristika hry volejbalových družstev kadetů, juniorů a mužů z hlediska herních kombinací Název v angličtině: Characteristics of Playing Game Combinatins in Volleyball Teams Cadets, Juniors and Men Kategoies. Cíle práce: Cílem diplomové práce je charakteristika hry vybraných družstev z hlediska útočných herních kombinací. Stanovené podle nejčastěji používaných druhů útoků, úspěšnost v závislosti na obraně soupeře a celkové četnosti. Metoda: Sledováním videonahrávek bude analyzována hra družstev a údaje budou zpracovány do tabulek a grafů. Jednotlivé hodnoty budou dle potřeby převedeny na procenta. Výsledky: Určují rozdíly mezi jednotlivými věkovými kategoriemi a stanovují závěry pro trérůnky. Klíčová slova: útočné herní kombinace na signál, srovnání rozdílů mužů, juniorů a kadetů, hodnocení úspěšnosti útočných kombinací

Vývoj hry Pairs (pexeso) pro Android tablety
Kharashvili, Ketevan ; Pavlíček, Josef (vedoucí práce) ; Hanzlík, Petr (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou "Vývoj hry Pairs (pexeso) pro Android tablety" a je zaměřena na vývoj softwaru pro Android. V teoretické části popisuje operační systém Android, včetně jeho architektury a vydaných verzí, pokračuje popisem aplikačního rozhraní nezbytného pro vývoj hry pro tento systém a zakončuje nástroji důležitými pro vývoj. Mezi nástroji důležitými pro vývoj jsou uvedeny Android SDK Manager, který je potřebný pro správu nainstalovaných verzí aplikačního rozhraní na počítači a dále jednotlivá vývojová prostředí, včetně podmínek jejich užívání. Následuje přiblížení objektově orientovaného programovacího jazyka Java, ve kterém je hra v této bakalářské práci vytvořena. Důležité nástroje zakončující teoretickou část je Google Play, který slouží pro zveřejnění aplikace a její distribuci mezi uživatele. V praktické části se popisuje samotná hra a vysvětluje programování her po samostatných krocích. Dále podrobně ukazuje detaily některých použitých prvků a poukazuje i na použité kódy. Konkrétně je to hra Pexeso.