Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5,761 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.18 vteřin. 


Korupce jako brzda rozvojové pomoci v Kambodžském království v letech 1993-2014
Švorcová, Zuzana ; Lukášová, Tereza (vedoucí práce) ; Ševčíková, Michaela (oponent)
Tato bakalářská práce analyzuje rozvojovou pomoc proudící do Kambodžského království mezi lety 1993 - 1994, zaměřuje se především na efektivitu rozvojové pomoci v této zemi a na možné vlivy, které ji mohou brzdit.Na základě dat Světové banky a za pomoci Gretl softwaru je porovnán vzájemný vztah rozvojové pomoci, naděje dožití, počtu učitelů na základních školách a dětské úmrtnosti. Až na počet učitelů na základních školách jsou výsledky testu závislosti výše rozvojové pomoci na zvyšující se naději dožití a snižující se dětské úmrtnosti významné na 1% hladině významnosti. Autorka se dále zabývá možnými příčinami neefektivnosti rozvojové pomoci, především korupcí jako možné brzdě rozvojové pomoci.

Canisterapie a hipoterapie jako léčebné metody u lidí s postižením
Pittnerová, Monika ; Ortová, Marie (vedoucí práce) ; Drahotová, Jana (oponent)
Práce, Canisterapie a hipoterapie jako léčebné metody u lidí s postižením, popisuje dvě alternativní zooterapie - canisterapii a hipoterapii. Nejprve se v teoretické rovině zaměřuje na průběh terapií, na výběr vhodných zvířat a zkušených terapeutů. Canisterapie a hipoterapie se využívají u dětí, u lidí s různým typem postižení i u seniorů. Na základě praktických zkušeností je v práci popsán průběh a využití terapií u dětí s dětskou mozkovou obrnou a z nich vyplývající účinky. V závěru práce je porovnání těchto animoterapií. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Krizová intervence jako forma pomoci žákům SPŠ Tachov
Klimeš, Milan ; Sivek, Vojtěch (vedoucí práce) ; Černá Lammelová, Alexandra (oponent)
Práce popisuje a vyhodnocuje možnost použití krizové intervence ve školním prostředí. Učitel je zároveň pracovník pomáhající profese. Pomocí krizové intervence se řeší psychosociální problematika studentů, která se týká školních, rodinných a osobních záležitostí studentů. V teoretické části je vymezen pojem krize, jsou popsány příčiny krize, jednotlivé typy krize a podána stručná charakteristika zvládání strategie krize. Je popsán postup řešení krize a zmiňují se základní formy odborné krizové pomoci. V části nazvané krizová intervence je vymezen pojem krizové intervence a popsány její důležité principy. Dále se práce zaměřuje na průběh krizové intervence, popisuje pracovníka krizové intervence a specifika práce ve školním prostředí. V praktické části je popsáno hodnocení chování žáků a uveden jeden příklad řešení krizové intervence. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)


Financování veřejné stavební zakázky
Nápravník, Karel ; Ondrák, Jan (oponent) ; Chovancová, Jitka (vedoucí práce)
Financování veřejné stavební zakázky, jako dlouhodobého aktiva by mělo zohledňovat koncepční pohled na udržení chodu obce a zajištění jejího udržitelného rozvoje, naplňovat provázanost finančních a strategických rozvojových plánů. Ve své bakalářské práci řeším právě problematiku finančního rozhodování o struktuře kapitálu ve vazbě na veřejnou stavební zakázku, možnosti volby, jejich posouzení, rozhodnutí, realizaci a kontrole.

Recyklace ocelárenských odprachů z elektrických obloukových a indukčních pecí
Huczala, Vít ; Koplík, Jan (oponent) ; Šoukal, František (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce je zaměřena na využití ocelárenského odprachu z obloukové elektrické pece jako sekundární suroviny pro výrobu zinku a průmyslově zpracovatelných zinkových produktů. V této práci byl odprach zpracovávaný na základě rozdílných fyzikálních i chemických vlastností. Nejvíce experimentů bylo provedeno při zpracování pomocí loužení v kyselině sírové. Pro loužení odprachu byla určena vhodná koncentrace kyseliny a vhodný poměr kyselina:odprach. Výsledné produkty byly získány odpařováním nebo srážením filtrátu získaného po loužení. V průběhu zpracování odprachu byla použita i hydrolýza odprachu a oxidační srážení filtrátu. Tyto kroky vedly k zvýšení kvality výsledných produktů. U takto připravených produktů je provedena také cenová bilance.

Aplikace teorie koalic na regionální úrovni
Švec, Kamil ; Říchová, Blanka (vedoucí práce) ; Čmejrek, Jaroslav (oponent)
Tato práce se snaží analyzovat proces utváření krajských rad v České republice po volbách v letech 2000 a 2004. Na počátku vymezí teorii her, teorii racionálního chování a teorii koalic a podá jejich výklad, věnuje se též volebním a stranickým systémům, jako faktorům, které vznik koalic ovlivňují. Po té se zaměří na volební období od roku 2000, zhodnotí výsledky voleb do zastupitelstev krajů v České republice. Podrobněji se věnuje volebnímu období po roce 2004. Obecně zhodnotí výsledky voleb a porovná teoretické předpoklady se vzniklou koalicí. Zmiňuje též faktory, které vyjednávání o koalicích komplikovaly. V závěru některé z činitele s vlivem na vyjednávání zobecňuje. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Interkulturní komunikace - Sociokulturní kompetence studentů ruského a anglického jazyka na SŠ
Poláčková, Vladimíra ; Žofková, Hana (vedoucí práce) ; Hlaváček, Antonín (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou interkulturní komunikace, zvláště její úlohou ve vyučování cizímu jazyku, zejména ruskému a anglickému. Představuje termín komunikativní kompetence jako jeden ze základních cílů soudobé didaktiky cizích jazyků, neboť představuje klíčovou dovednost, kterou by si studenti při výuce cizího jazyka měli osvojit. Je zaměřena především na kompetence sociokulturní, představující jeden z dílčích komponentů kompetence komunikativní. Praktická část na základě dotazníkového šetření uvádí předsudky a stereotypy studentů SŠ o příslušnících země, jejíž jazyk studují, především však je sondou do znalostí studentů v oblasti sociokulturních zvyklostí zemí, jejichž jazyku se na střední škole věnují. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Genderová selekce jako otázka bioetiky
Hendlová, Tereza ; Kolářová, Kateřina (vedoucí práce) ; Kiczková, Zuzana (oponent)
Práce se zabývá tématem genderové selekce (úmyslnou determinací genderu dítěte, kterou umožňuje reprodukční medicína) z perspektivy etiky biomedicíny. Klade si otázku, zda je praktikování genderové selekce etické z hlediska 4 základních principů bioetiky podle nichž by měla být vyhodnocována každá medicínská praxe (jsou jimi princip autonomie, nezraňování, prospěšnosti a spravedlnosti). Práce rozlišuje mezi genderovou selekcí z lékařských a nelékařských důvodů a věnuje se převážně druhému typu selekce, který je z etického hlediska mnohem problematičtější, protože se nevztahuje ke zdravotní prosperitě dítěte. K praktikování selekce dochází v kontextu složité interakce sociálních, politických, ekonomických a jiných faktorů, v nichž rodiče tvoří své reprodukční volby, přičemž nezanedbatelným faktorem ovlivňování je také odborný medicínský diskurz. Za účelem hlubší kontextualizace teoretických debat o etickém charakteru genderové selekce z nelékařských důvodů je představen koncept reprodukční svobody (dle J.A. Robertsona) a feministické kritiky reprodukčních technologií. Základní tezí práce je, že by genderová selekce z nelékařských důvodů neměla být legální a dostupná, protože má velký potenciál reprodukovat genderové stereotypy. Klíčová slova: gender, genderová selekce, bioetika, feminismus, diverzita,...