Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1,285 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.08 vteřin. 


Počítačová hra svébytným literárním dílem?
Kovaříková, Šárka ; Klumparová, Štěpánka (vedoucí práce) ; Kubíček, Tomáš (oponent)
RESUMÉ Bakalářská práce na téma "Počítačová hra svébytným literárním dílem?" se skládá ze dvou částí. První část představuje počítačové hry obecně a vymezuje z nich RPG žánr, jež se literárním dílům nejvíc přibližuje, jelikož ho utváří velké množství textu. Ukazuje, že je k jeho hraní potřeba obdobných schopností a dovedností (především čtenářské a informační gramotnosti), které vyžaduje i čtení knih. Seznamuje také s tzv. flow-zážitkem při hraní počítačových her. Vymezuje různé vědecké přístupy, které se aplikují při zkoumání počítačových her. Dále se věnuje počítačovým hrám jako fikčním světům, ve kterých se odehrávají rozmanité příběhy, v nichž se uplatňují jednotlivé narativní kategorie - vypravěč a vyprávění, čas, prostor a postavy. Druhou část tvoří interpretace a analýza vybrané počítačové hry The Elder Scrolls IV: Oblivion. Tato část dokazuje, že pro hraní her jsou nezbytné různé typy gramotnosti. Dále hra slouží jako ukázka jednoho typu fikčního světa, ve kterém spojení narativních kategorií vytváří specifický svět se svými pravidly fungování.

Role rodičů při realizaci volnočasových aktivit dětí mladšího školního věku
ŽIKEŠOVÁ, Michaela
Tato práce se zabývá problematikou role rodičů při realizaci volnčasových aktivit dětí mladšího školního věku. Výchova ve volném čase je důležitá z mnoha důvodů. Mimo výchovně vzdělávací a zdravotní funkci jde o rozvoj sociálních dovedností. Mezi sociální funkce volnočasové výchovy také zahrnujeme působení výchovy na široký okruh prevence sociálně patologických jevů.

Porodní asistentka v roli laktační poradkyně
TOMÁNKOVÁ, Veronika
Kojení je nejlepší, nejkvalitnější a zároveň nejlevnější výživa pro kojence. Současným trendem je kojení podporovat. Podpora kojení je jedním z preventivních programů, protože rozhodnutí matky své dítě nekojit může mít velký dopad na zdraví dítěte, ale i matky. Jak v České Republice, tak ve Světě jsou organizace, které se zabývají kojením a jeho podporou. Teoretická část práce je zaměřena na shrnutí poznatků o kojení a laktačním poradenství. Praktická část práce je zaměřena na sběr informací od laktačních poradkyň. Pro tuto práci jsem si dala 3 cíle, s kterými souvisejí 3 výzkumné otázky. Cíl 1, zmapovat porodní asistentky, které se věnují laktačnímu poradenství v jihočeském regionu. Cíl 2, zjistit v rámci jakého pracovního vztahu laktační poradkyně pracují. Cíl 3, zjistit specifika práce laktační poradkyně. Pro výzkum jsem zvolila kvalitativní šetření formou nestandardizovaného rozhovoru, kde jsem použila 28 otevřených otázek. Výzkumný soubor tvořilo 5 porodních asistentek, které se věnují laktačnímu poradenství v jihočeském regionu. Výzkum proběhl v březnu a dubnu roku 2011.Výsledkem výzkumného šetření bylo zodpovězení výzkumných otázek. Výzkumná otázka 1 zní, je v jihočeském regionu dostatek porodních asistentek, které se věnují laktačnímu poradenství? Výzkumná otázka 2 zní, v jakém pracovním vztahu laktační poradkyně pracují? Výzkumná otázka 3 zní, jaká jsou specifika práce laktační poradkyně? Výzkumné otázky byly zodpovězeny. Z výzkumu vyplynulo, že laktační poradkyně vykonávají poradenství jako soukromé porodní asistentky, nebo jsou zaměstnány v nemocnici a laktačnímu poradenství se věnují ve volném čase. Specifikem práce laktační poradkyně je komunitní péče v terénu. Zmapovala jsem laktační poradkyně v jihočeském regionu, dle názorů 3 respondentek jich není dostatek, ale uvádí, že poptávka se zatím rovná nabídce. Tato bakalářská práce může být přínosem pro studentky oboru porodní asistentka, pro porodní asistentky, ale i pro sestry, které pracují na oddělení šestinedělí. Bude poskytovat poznatky, které mohou dopomoci ke zkvalitnění práce, dále poznatky pro porodní asistentky, které se budou chtít věnovat laktačnímu poradenství.

Metodika hry na violu
Krejbich, Tomáš ; PĚRUŠKA, Jan (vedoucí práce) ; UNTERMŰLLER, Karel (oponent)
Obsahem této práce, jak již název napovídá, bude rozepsání se o metodách violové hry. Samotná metodika je téma velmi široké, v historii hudebních publikací je tato literatura většinou věnována podrobné analýze jak nástroje, tak i hráče samotného a jejich vzájemném propojení. Jedná se tak povětšinou o návody a rozbory nástrojové techniky za účelem jejího zlepšení, často plné obrazového materiálu, jejichž doslovné následování má příslib hráčského vzrůstu. Těchto metodik již bylo napsáno vícero pro různé nástroje, různými lidmi, z nichž každý otisknul své poznatky do té svojí a dohromady by snad i dokázaly obsáhnout celou kapacitu profesionálního hráče. Proto motivátorem autora této práce není dát zrod další podrobné metodické příručce, zaměřené na konkrétní problematiku, cílem je spíše porovnat metodický přístup ke hře na housle a hře na violu, jelikož oba nástroje ovládal dlouhá léta a především se podělit o poznatky nové, ke kterým došel během studií při každodenním kontaktu s nástrojem a snad tak i přispět něčím novým či alespoň zajímavým do této problematiky. Práce je pojata čistě spisovatelsky s minimem zdrojů nebo odkazů, má být pomocníkem případnému čtenáři a zároveň přínosem i autorovi samotnému, který by si tak rád utřídil své hráčské hodnoty.

Problematika ošetřovatelské péče u pacientů v deliriu na JIP
VANIŠOVÁ, Štěpánka
Delirium je velmi častá a závažná komplikace zdravotního stavu, která postihuje spíše pacienty vyššího věku a je spojena s četnými negativními jevy, jako je prodloužení hospitalizace, zvýšení finančních nákladů, vyšší mortalita a častěji nutnost dalšího institucionálního řešení. Péče o pacienta v deliriu představuje pro ošetřovatelský personál zvýšené psychické a fyzické vypětí a v neposlední řadě i časovou náročnost. Tato bakalářská práce se zabývá problematikou ošetřovatelské péče u pacientů v deliriu. Má stanoveny tři cíle. První cíl zjišťuje specifika ošetřovatelské péče o pacienty v deliriu na vybraných jednotkách intenzivní péče chirurgických oborů. Druhý cíl zjišťuje, jak sestry zvládají komunikaci s pacientem v deliriu, a třetí cíl mapuje znalosti sester v oblasti péče o pacienta v deliriu. K cílům jsou přiřazené čtyři výzkumné otázky, které se odvíjejí od stanovených cílů. V empirické části bylo použito kvalitativní šetření. Jeho základem je polostrukturovaný rozhovor, který byl veden se sestrami pracujícími na jednotkách intenzivní péče chirurgických oborů. Odpovědi jsou analyzovány a poté převedeny do kategorizací. Výzkumné šetření je doplněno metodou zúčastněného pozorování sester,se kterými byl veden rozhovor. Výzkumným šetřením bylo zjištěno, že většina dotázaných sester nemá správný přístup k pacientům v deliriu. Ošetřovatelská péče o tyto pacienty je ovlivňována jejich náladou. V některých případech dochází k nadužívání omezovacích prostředků a k nedodržování standardu o Omezení pacienta ve volném pohybu. Znalosti správných komunikačních metod s pacientem v deliriu mají sestry, se kterými byl veden rozhovor, dostatečné, ale v některých případech je nepřevádí do praxe. Méně znalostí mají v oblasti preventivních a ošetřovatelských intervencí deliria. Z výsledků vyplývá, že sestrám chybí teoretické a praktické zkušenosti potřebné ke zvládání této velmi časté a závažné komplikace zdravotního stavu. Bakalářská práce by mohla posloužit jako podklad pro uspořádání semináře s touto problematikou pro všeobecné sestry.

Vliv rodičů na utváření vztahu jejich dětí k pohybovým aktivitám
Suchomelová, Alena ; Kašpar, Ladislav (vedoucí práce) ; Dlouhý, Martin (oponent)
Bakalářská práce "Vliv rodičů na utváření vztahu jejich dětí k pohybovým aktivitám" analyzuje míru vlivu rodičů na utváření pozitivního vztahu jejich dětí k různým pohybovým aktivitám a hledá další faktory ovlivňující tyto vztahy. V teoretické části je zdůrazněn obecně vliv rodičů na utváření osobnosti dítěte a důležitost výchovy v rodině, je zde vyzdvižena potřeba smysluplného trávení volného času dětí a v neposlední řadě je poukázáno na přínos pohybových aktivit na zdraví dítěte. Ve výzkumné části je pak kvantitativním dotazníkovým šetřením zkoumáno na stanoveném výzkumném vzorku zhruba 120 respondentů (dětí 13-15 let) a jejich rodičů v regionu Orlickoústecka, jakým způsobem se těmto rodičům daří rozvíjet u svých dětí vztah k pohybu, a co dalšího pomáhá upevňovat vztah dětí k pohybovým aktivitám. Z výsledků šetření plyne, že jsou to právě rodiče, kteří mají nejzásadnější vliv na utvoření stabilního vztahu dětí k pohybu, a je tedy třeba při výchově dětí tomuto věnovat patřičnou pozornost. Závěrem je vyzdvižena nutnost snažit se vyvarovat chyb, které mohou mnohdy zapříčinit až odpor dětí ke sportu a pohybu vůbec, což nejenom že ohrožuje děti na zdraví, ale může také spoluutvářet prostředí pro vznik sociálně patologických jevů ve společnosti.

Internetová závislosť – jedno z negatív rozvoja informačnej spoločnosti
Dvorská, Terézia ; Sigmund, Tomáš (vedoucí práce) ; Šubrta, Václav (oponent)
Internetová závislost je fenomén moderní doby. Souvisí s pronikáním internetu do všech oblastí společnosti, s možnostmi "chatovat" s někým jiným, zahrát sioblíbené hry on-line, prohlédnout si své oblíbené stránky, zjišťovat aktuální informace. Pronikání internetu do domácností je důsledek přeměny naší společnosti na informační společnost, v níž se klade důraz především na získávání informací a jejich využití v dalších oblastech života. Současný člověk využíváinternet téměř každodenně, s čímž souvisí i možný negativní důsledek jakým jenapříklad i internetová závislost. Internetová závislost se může projevit v různých směrech, může být spojena s komunikací na různých komunikačních kanálech, s prohlížením nevhodných stránek, stále větší potřebou pracovat s počítačem s využitím internetu či stále větším vysedáváním při hraní počítačových her, nebo vneposlední řadě i s přebytečným sledováním sociálních sítí. Bakalářská práce popíše jednotlivé druhy internetových závislostí a naznačímožnosti, které by mohly pomoci zmírnit jejich důsledky pro jednotlivce. Součástípráce je i praktická část, ve které pomocí dotazníku vyslovíme závěry této práce.

Volnočasové aktivity romských dětí na Prachaticku.
PETRŮ, Libuše
Romská populace je v současnosti silně znevýhodněná. Romské děti často provozují činnosti živelně a propadají patologickým závislostem. Úkolem současné společnosti je těmto je{$\neg$}vům zamezit, nabídnout dětem kvalitní využívaní volného času. Efektivní využívání volného času by mělo být nezbytnou součástí života všech dětí. Projekty volnočasových aktivit pozitivně působí na integraci romských dětí. Současně jsou nástrojem prevence sociálně-patologických jevů ve společnosti. Cílem práce je zmapovat na Prachaticku docházku romských dětí v projektech volnočasových aktivit pro děti většinové společnosti a v projektech určených pro romské děti. U organizátorů zájmových útvarů zjistit náplň volnočasových aktivit dětí většinové společnosti a aktivit určených pro romské děti. Z výsledků vyplývá, že romské děti dochází do kroužků pro děti většinové společnosti pravidelně. Romské děti využívají i nabídky volnočasových aktivit určených výhradně pro ně. Ze srovnání vyplývá, že náplň odpovídá svým zaměřením potřebám skupin, kterým je určena. Náplň kroužků pro romské děti je vhodně zaměřena na zájmy tohoto etnika. Zástupci romského etnika spolupracují při tvorbě náplně volnočasových aktivit určených romským dětem. Nicméně existují rezervy v této spolupráci. Organizátoři by uvítali větší aktivitu romských rodičů. Dále neexistuje konkrétní zástupce romského etnika ochotný tuto problematiku s organizátory řešit. Závěry této práce lze využít při komunitním plánování daného regionu. Výsledky výzkumu mohou být přínosné organizacím poskytujícím služby Romům. Na zjištěné poznatky lze navázat v dalším výzkumu problematiky romských dětí, které se neúčastní žádných volnočasových aktivit a výzkumu rezerv spolupráce romských rodin při tvorbě náplně volnočasových aktivit určených přímo romským dětem.

Didaktické hry a jejich využití ve výuce geologie na ZŠ
DAŇKOVÁ, Soňa
Předkládaná diplomová práce mapuje způsoby výuky geologie na základních školách a zabývá se motivací žáků ve spojitosti s uplatněním didaktické hry ve výuce geologie. Data byla získaná prostřednictvím dotazníkového šetření ve třech skupinách respondentů, a to učitelů geologie, resp. přírodopisu, žáků 9. tříd základních škol a vysokoškolských studentů učitelství přírodopisu. Teoretická část práce obsahuje poznatky o motivaci žáků, výukových metodách a didaktické hře. Praktická část práce obsahuje metodiku výzkumu, výsledky kvantitativního výzkumu a autorskou didaktickou počítačovou hru, kterou respondenti testovali a hodnotili. Výsledky výzkumu ukazují, že většinu žáků nebaví výuka geologie, nicméně zapojením didaktické hry do výuky lze zvýšit jejich zájem o geologii. Výzkumem bylo také zjištěno, že vysokoškolští studenti učitelství přírodopisu mají jiný názor na výuku geologie než současní učitelé přírodopisu. Například podle studentů učitelství je neoblíbenost geologie u žáků způsobená osobností učitele, ale podle učitelů je zapříčiněná celkovou neatraktivností předmětu. Podobně studenti vidí příčinu sporadického užívání didaktických her ve výuce geologie v učiteli, nicméně podle učitelů se didaktické hry neintegrují do výuky z nedostatku času.