Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3,762 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.15 vteřin. 

Potřeba edukace pacientů po operaci varixů.
HROMÁDKOVÁ, Alena
Název práce je Potřeba edukace pacientů po operaci varixů. Zabývá se celkovou problematikou tohoto onemocnění, úkolem sestry v ošetřování pacientů po operaci varixů a edukací, jako nedílné součásti ošetřovatelské péče.Pro tuto práci byly stanoveny 4 cíle. Cíl 1: Zjistit, jakými informacemi disponují pacienti po operaci varixů. Cíl 2: Zjistit, jaké informace pacienti potřebují. Cíl 3: Zjistit, jakým způsobem edukují sestry na chirurgickém oddělení pacienty po operaci varixů. Cíl 4: Na základě získaných informací vytvořit edukační brožuru pro pacienty po operaci varixů.Byly stanoveny 4 výzkumné otázky. 1. Jaké informace mají pacienti po operaci varixů? 2. Jaké informace potřebují pacienti po operaci varixů? 3. Jakým způsobem edukují sestry pacienty po operaci varixů? 4. Vnímají sestry edukaci jako nedílnou součást ošetřovatelské péče?Výzkumné šetření probíhalo v nemocnici Pelhřimov, p. o., se svolením hlavní sestry. Výzkumný soubor tvořilo 10 pacientů po operaci varixů, kteří byli dotazováni před propuštěním do domácího léčení, a 8 sester z aseptické části chirurgického oddělení. Všichni respondenti byli dotazováni technikou nestandardizovaného rozhovoru, podle předem připravených otázek. Na základě analýzy odpovědí respondentů byla vytvořena informační brožura, kterou jsme otestovali na základě ankety. Bylo zjištěno, že tato brožura by znamenala i přínos pro chirurgické oddělení. Cíle práce byly splněny. Možností zlepšení problematiky edukace pacientů po operaci varixů by mohlo být zavedení informační brožury do praxe jako součást edukace. Tato brožura by mohla být přínosem nejen pro pacienty, ale i pro sestry pracující na chirurgickém oddělení.

Výrobní aplikace KAIZEN
Novák, Jaroslav ; Kotek, Luboš (oponent) ; Fiala, Alois (vedoucí práce)
Teoretická část diplomové práce popisuje metodu Kaizen a její části, která byla vyvinuta v Japonsku po druhé světové válce. Jednou z částí této metody je pojem 3MU, který zahrnuje definici nedostatků ovlivňující každý podnik. Jedním z pojmů v této části je pojem „Muda“, který označuje plýtvání. Praktická část se zabývá plýtváním v oblasti produktivity v jednom z výrobních středisek společnosti Bosch Diesel s.r.o. v Jihlavě. Jednotlivé operace tohoto výrobního střediska jsou posuzovány z hlediska možnosti zavedení vícestrojových obsluh, respektive posouzení potřebnosti některých strojů v dané operaci. Výsledkem je vyhodnocení časových údajů systematikou REFA a posouzení možnosti zavést vícestrojovou obsluhu s náležitou úpravou pracovního postupu, propočet výrobních kapacit některých strojů v dané operaci a definování velikostí mezioperačních zásobníků. Tato úprava pracovních postupů, změna počtu strojů a definování mezioperačních zásobníků, vyžaduje změnu layoutu výrobního střediska. Na závěr jsou vyčísleny výsledné náklady a úspory při zrealizování tohoto projektu.

Analýza financování českých nemovitých památek na příkladu Památníku Mistra Jana Husa v Husinci v letech 1967 - 2016
Babka, Ondřej ; Váňa, Daniel (vedoucí práce) ; Dufek, Pavel (oponent)
Tato práce se zabývá financováním nemovitých kulturních památek v České republice. V první části práce jsou vymezeny základní pojmy související s památkovou péčí, v návaznosti na to jsou zmíněny orgány státní památkové péče, které mají na financování nemovitých památek vliv. Práce se také věnuje historickému vývoji od vzniku památkové péče a analýze jejího současného stavu. Cílem práce je na příkladu Památníku Mistra Jana Husa v Husinci definovat největší problémy vlastníků při péči o nemovité památky a navrhnout řešení pro získávání finančních prostředků na obnovu a provoz.

Studie systémové a procesní optimalizace servisního řízení
Prokeš, Viktor ; Havlásek, Roman (oponent) ; Jurová, Marie (vedoucí práce)
Diplomová práce je orientována na automobilový průmysl se zaměřením na domácího producenta vozidel Škoda Auto. Popisuje předmět podnikání ve jmenovaném subjektu a následně poukazuje na současný trend automobilového trhu v ČR. Na základě uvedených výsledků předkládá vývoj čerpaných služeb v čase spojených s užíváním produktů Škoda Auto. Dále je popsán současný stav servisních procesů při průchodu vozidla servisem u dealera Škoda Auto. Studie se zabývá rozborem s využitím a provázaností současných servisních systémů. Jelikož moderní technologie použité v dnešních automobilech vznáší podstatně vyšší diferencované nároky na jejich údržbu a také personál, je nezbytné veškeré servisní procesy neustále optimalizovat s maximální snahou o využití veškerých získaných informací na vstupu z předchozích výstupů. Pro tyto účely je popsáno nezbytné zavedení a permanentní využívání elektronických víceúčelových záznamových zařízení předurčených ke sběru dat. Dále je popsán předpokládaný servisní proces s využitím elektronického záznamového klíče vozidla s poukazem na procesní zjednodušení v průběhu jednotlivých servisních operací. Závěrem je zhodnocen přínos uvedeného možného řešení pro servisní procesy a jejich uživatele.

Účetní zobrazení cizoměnových operací v oblasti cestovního ruchu
Křivánková, Jana ; Procházka, David (vedoucí práce) ; Roubíčková, Jaroslava (oponent)
Hlavním cílem této bakalářské práce je vyobrazení cizoměnových operací a kurzových rozdílů podle české legislativy a Mezinárodních standardů účetního výkaznictví IFRS/IAS se zaměřením na oblast cestovního ruchu. První část práce je úvodem do oblasti cestovního ruchu, jeho historii v České republice a několika faktografickým údajům. Následuje teoretické vymezení české legislativy a mezinárodních standardů, jež se věnují cizí měně, včetně zobrazení několika konkrétních případů. Závěr práce je věnován srovnání těchto dvou systémů a rozdílným dopadům do účetní závěrky.

Adenokarcinom prostaty a možnosti předpovědi časné úspěšnosti radikální prostatektomie
Svačina, Jakub ; Hanuš, Tomáš (vedoucí práce) ; Zachoval, Roman (oponent)
Pro léčbu adenokarcinomu prostaty je důležitá klasifikace pokročilosti onemocnění. V práci jsem v úvodu popsal podrobně toto onemocnění a jeho léčbu. Na získaném souboru 52 pacientů urologické kliniky indikovaných k radikální prostatektomii jsem porovnal klasifikaci předoperační a operační Gleasonovým skóre. Již jednoduchými statistickými metodami lze analyzovat vztah předoperačního vyšetření, operačního histologického nálezu a časného pooperačního vývoje PSA. Předoperační vyšetření PSA mírně podhodnocuje kategorii T ve srovnání s definitivní histologií. Pokles PSA je signifikantně vyšší u pacientů s vysokým iniciálním PSA a u pacientů s klasifikací T2N0M0. Hodnota iPSA ( iniciální, předoperační) PSA měsíc po operaci se neliší u pacientů s T1C a T2 a nekoreluje s žádnou z předoperačních charakteristik. Pravděpodobně tedy závisí jen na operaci samotné. Pacienta s úspěšným efektem operace na pokles PSA nelze tedy predikovat věkem ani Gleasonovým skóre. Uvedené výsledky se vztahují pouze na pacienty indikované k radikální prostatektomii.

Výroba krytu
Březina, Stanislav ; Císařová, Michaela (oponent) ; Podaný, Kamil (vedoucí práce)
Diplomová práce vypracovaná v rámci magisterského studijního programu M21-P oboru M-STM předkládá návrh technologie výroby krytu. Kryt bude vyroben z ocelového plechu 11 305.21. Na základě literární studie problematiky hlubokého tažení a výpočtu bylo navrženo tažení v nástroji s přidržovačem. K vysunutí součásti slouží horní vyhazovač. Polotovarem bude rondel zhotovený stříháním z tabule plechu tloušťky 1 mm. Průměr polotovaru je 124,7 mm, při sérii 100000 ks ročně. Na základě výpočtů pro operaci tažení byl zvolen hydraulický lis ZH 30 s jmenovitou tvářecí silou 300 kN.

Výroba součásti Trubka objemovým tvářením
Grufík, Lubomír ; Kopřiva, Miloslav (oponent) ; Novotný, Karel (vedoucí práce)
Předmětem diplomové práce je návrh technologie výroby redukční části trubky. Výroba zadané součásti je na základě výpočtů a simulace navržena na jednu operaci, při níž je provedeno rozšíření i napěchování. Pro výrobu je pomocí výpočtů navržen nástroj upnutý na hydraulickém lisu ZHW 40. K přípravě polotovaru je použito řezání kotoučovou pilou.

Hodnocení Domova pro seniory Tučapy jeho klienty (po změně legislativy)
AUGUSTINOVÁ, Hana
Abstrakt Systém sociálních služeb pro seniory je soubor aktivit, které mohou pomoci seniorům v jejich nepříznivé životní situace. Příčinami této situace může být věk, zdravotní stav nebo krizová sociální situace. Zákon o sociálních službách č. 108/2006, platný od 01/01/07, posouvá Českou republiku na vyšší úroveň v poskytování sociálních služeb. Hlavní změny se týkají koncepce sociálních služeb, typu sociálních služeb a rozšíření poskytovatelů, kteří mohou sociální služby nabízet a provozovat a za jakých podmínek. Změněna byla rovněž výše příspěvku poskytovaného příslušné potřebné osobě, zvlášť výrazně se změnil systém distribuce tohoto příspěvku. Zaměřila jsem se v rámci své práce na prozkoumání praktického vlivu a dopadu těchto legislativních změn, tj. nového zákona, na každodenní život domova pro seniory a na zdravotní a sociální služby seniorům poskytované Poskytovatel tohoto typu sociálních služeb, tj. Domov pro seniory v Tučapech, byl v provozu již před zmíněnými legislativními změnami, a tak jsem měla příležitost porovnat situace a také monitorovat legislativní dopad na domov pro seniory v období jednoročního fungování (účinnosti) zákona. Zjistila jsem, že zákon i po svém krátkém působení zlepšil kvalitu poskytovaných sociálních a zdravotních služeb a přístup sociálních a zdravotnických pracovníků k jejich klientům. Změnil a převedl vztah seniora a sociálního zařízení (v našem případě domova pro seniory) na smluvní úroveň {--} partnerskou rovinu. Za dobu působnosti zákona, kterou jsem zkoumala, se také upravila a zlepšila kooperace mezi správními orgány a orgány sociálních služeb, což umožňuje pružnější reakce při vyřizování žádostí o sociální a zdravotní služby a zároveň postupné vytváření kvalitní informační sítě v této oblasti.

Zlepšení logistických operací ve skladu Stroi Servis Plus
Feklistov, Maxim ; Vinš, Marek (vedoucí práce) ; Mervart, Michal (oponent)
Bakalářská práce pojednává o logistických operacích ve skladu v konkrétní společnosti. Cílem práce je zanalyzovat logistické operace ve skladu Stroj Servis Plus a na základě teoretických poznatků a vybraných metod navrhnout opatření, která by logistické operace firmy zefektivnila. Bakalářská práce je rozdělena do dvou částí, a to na teoretickou část a praktickou část. V první části práce jsou popsané základní teoretické pojmy a principy týkající se dané problematiky. Další část práce bude věnována představením společnosti Stroj Servis Plus a analýze logistických operací v jejím skladu. Na základě potřebných vnitropodnikových dokumentů, vlastní praxi ve firmě a teoretických poznatků navrhnu řešení, která by odstranila případné nedostatky a zlepšila tak logistické operace ve skladu vybrané společnosti.