Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7,086 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.26 vteřin. 

Sociální sítě jako moderní nástroj komunikace a propagace
Vichtová, Nikola
Tato bakalářská práce je zaměřena na sociální sítě, jako moderní nástroj komunikace a propagace. Teoretická část popisuje komunikaci mezilidskou i tu marketingovou. V této části jsou také zpracovány informace o sociálních sítích a marketingu v tomto prostředí. Empirická část se zabývá obsahovou analýzou vytvořenou pro vybrané e-shopy. Tato analýza je zaměřena na prezentaci těchto e-shopů na sociální síti Facebook, a jak uživatelé těchto stránek na prezentaci reagují.

Řízení lidí v multikulturním prostředí
Moryc, Katarzyna Małgorzata ; Dvořáková, Zuzana (vedoucí práce) ; Vávra, Radovan (oponent)
Hlavním cílem této práce bylo definovat a analyzovat klíčové aspekty manažerské práce v multikulturním prostředí, v jednom z útvarů centra sdílených služeb, nadnárodní společnost se sídlem v Praze v České republice. Další cílem práce bylo definovat základní kompetence úspěšného manažera, který řídí výkon zaměstnanců v multikulturním oddělení, a poskytuje doporučení pro zlepšení výkonnosti managementu v klíčových aspektech manažerské práce, jako je komunikace, motivace, řízení výkonu a multikulturní vedení. Tvrdí se, že přítomnost interkurentních interakcí mezi vedoucími oddělení a jejich podřízenými, má dopad na efektivitu manažerské výkonnosti. Práce se skládá z teoretické a praktické části. První část práce zkoumá teoretické koncepty týkající se kultury, komunikace, motivace a vedení ve vztahu k multikulturním specifikům daného prostředí. Ve druhé části,jsou prezentovány použité výzkumné metody, je prezentovány provedena analýza výzkum a jeho výsledky. Dále v praktické části jsou definovávané doporučení navazující na analyzované aspekty manažerské práce, kterých zavedení by vedlo k vyšší efektivitu manažerské výkonnosti a dál k celkové výkonnosti oddělení.

Teoretické úvahy na téma právní odpovědnost sportovce v českém právním řádu (odpovědnost sportovce v kolektivních sportech)
Vondráčková, Liběna ; Beran, Karel (vedoucí práce) ; Hřebejk, Jiří (oponent)
Závěrem lze konstatovat, že vytvořit všemi přijatelnou obecnou definici sportu, resp. sportovce, je úkol, který se zatím nikomu nepodařilo úspěšně vyřešit. Existence takové definice má svůj nesporný význam už jen proto, že chceme-li se zabývat "právní odpovědností sportovce", je třeba nejprve vymezit okruh osob, jichž především se předestřené úvahy týkají. Skrze historický vývoj jsem se v kapitole druhé pokusila naznačit rozsah sportovní činnosti, která je z hlediska požadavku jednotné obecné definice díky svému fenomenálnímu rozměru velice těžko uchopitelná. K významu této definice se pak znovu vracím v kapitole čtvrté v rámci vymezení subjektu odpovědnostních vztahů. Mnou zvolená definice je jistě jen jedna z mnoha možných a neklade si nárok na její bezvýhradné přijetí. Kapitola třetí je věnována exkurzi do historie, kde se vracím až na samotný počátek evropské civilizace, tj. do období antických Řeků a Římanů. Platí-li to pro práci jako celek, tak pro tuto kapitolu dvojnásob, totiž že s ohledem na limitovaný rozsah nemůže obsáhnout zkoumanou látku komplexně. Vedle zajímavého odkazu středověku v oblasti hodnocení sportovních úrazů je tedy věnována pozornost toliko pouze Antice. Nikoli však neprávem, neboť zde můžeme nalézt velmi inspirativní a obdivuhodně nadčasové myšlenky použitelné i ve 21. století....

Vnímání privátních značek mezi spotřebiteli
Partynglová, Hana ; Koudelka, Jan (vedoucí práce) ; Zamazalová, Marcela (oponent)
Cílem práce je představit nabídku privátních značek vybraných obchodních řetězců a analyzovat vnímání privátních značek mezi spotřebiteli pomocí dotazníkového šetření. Sortiment s privátními značkami zahrnuje veškeré produkty, které pod vlastní značkou obchodník prodává. Obal je opatřen jménem a logem distributora, tudíž takto označený výrobek u jiného obchodníka nenajdeme. Pod privátní značkou jsou prodávány nejen potraviny a nápoje, jak tomu bylo dříve, ale nyní i drogerii, domácí spotřebiče, sportovní potřeby a další. Privátní značky představují výhody i nevýhody jak pro výrobce, tak i pro obchodníky a spotřebitele. Podle ceny a kvality produktů lze privátní značky rozdělit do třech kategorií -- ekonomické, standardní a speciální. Nejrozvinutější trh s privátními značkami najdeme ve Švýcarsku, podíl na trhu zde dosahuje 53 %. V České republice jejich podíl představuje téměř 35 %. Vlastní značky jsou zařazovány do sortimentu všech obchodních řetězců v ČR. Přední postavení náleží společnosti Tesco. Z výzkumu, který jsem provedla prostřednictvím dotazníkového šetření vyplývá, že privátní značky kupuje 85 % respondentů. Z výsledků se jeví jako nejdůležitější kritérium pro nákup privátních značek jejich nízká cena. Naopak proti nákupu se staví nedůvěra kupujících a nižší kvalita zboží.

PCBs as significant dangerous chemical waste
Sigetová, Martina ; Vávrová, Milada (oponent) ; Kizlink, Juraj (vedoucí práce)
The bachelor thesis is focused on the problems of polychlorinated biphenyls. In the introduction there are written the basic physical and chemical properties, production and PCB influence onto the constituent elements of the environment. In the next part the thesis occupies the analyse of present state of PCB and valid legislation in SK in the field of working with this material.

Osvědčení jako schůdný mechanismus zajištění kvality v tranzitivních ekonomikách: důkazy, teorie a otevřené otázky
Ortmann, Andreas ; Svítková, Katarína ; Krnáčová, A.
V tomto článku diskutujeme formy nátlaku, které závisejí viceméně na státě, a které spočívají na trhu pouze nepřímo: certifikační agentury nutí své členy prostřednictvím nákladných signálů, zkonstruovaných k indukci oddělené rovnováhy, aby odhalili své typy zboží. Diskutujeme realizovatelnost takovéhoto nátlakového systému v prostředí kde stát i trh selhávají při poskytování uspokojující úrovně záruky kvality (jmenovitě získávání finančních prostředků). Dále též diskutujeme relevantní informační systémy a systémy zajišťování kvality.

Riziková skupina osob se zdravotním postižením na trhu práce v Praze v období 2005 - 2015
Hošková, Laura ; Maule, Petr (vedoucí práce) ; Lukášová, Tereza (oponent)
Bakalářská práce ve své teoretické části komplexně mapuje postavení a zastoupení osob se zdravotním postižením na současném trhu práce v České republice. Všeobecným způsobem se zaměřuje na politiku zaměstnanosti, zejména její legislativní ukotvení v právním rámci České republiky i vybraných zemích EU. Popisuje, jaké jsou zákonné povinnosti zaměstnavatelů osob se zdravotním postižením, a jakým způsobem je možno realizovat plnění povinného podílu zaměstnávání OZP. Na základě dvou kvalitativních průzkumů práce předkládá zjištění, že OZP jsou pro vstup na trh práce vybaveni odbornými kompetencemi, které jsou v případě potřeb, ochotni si doplňovat prostřednictvím rekvalifikačních kurzů. Zaměstnavatelé vnímají zaměstnávání OZP převážně jako finanční profit, který jim je poskytován státem a legislativní podmínky jsou pro ně dostatečným stimulem. Slabina osob se zdravotním postižením, jež byla dotazníkovým šetřením zjištěna, je nedostatek částečných pracovních úvazků, přičemž OZP vyhledávají právě tento typ pracovních úvazků. Z tohoto důvodu je v práci popsáno řešení, kterým by mohlo být vytvoření sdílených pozic.

Využití marketingových metod v rozvoji měst
Karlíková, Michaela ; Khendriche Trhlínová, Zuzana (vedoucí práce) ; Vláčil, Jan (oponent)
Tato práce se zabývá marketingem a marketingovou komunikací městské části Praha 20. Cílem práce je zhodnotit dopady marketingové komunikace na rozvoj městské části. Teoretická část vymezuje základní pojmy marketingu a marketingové komunikace a dále seznamuje s pojmy jako marketingový mix, segmentace, marketingové nástroje a komunikační kanály. V praktické části práce je charakteristika samotné městské části. V této části je dále provedena analýza komunikace městské části, která obsahuje i případovou studii komunikace projektu víceúčelové sportovní haly Jívanská. Na základě zjištěných informací jsou také navrhnuta opatření na zlepšení komunikace. Ze zjištěných informací plyne, že využívání marketingových metod pozitivně ovlivňuje rozvoj městské části.

Veřejný a soukromý prostor ve venkovském prostředí na příkladu modelové obce
Petříková, Anna
Diplomová práce se zabývá otázkami současného českého venkova v evropském kontextu. Je rozdělena na teoretickou a někkolik návrhových částí. Teoretická část popisuje venkov spíše obecně, avšak s přihlédnutím k charakteru území, které bylo zvoleno pro praktickou část. Tato část diplomové práce je rozdělena do dílčích kapitol, do kterých je zařazeno množství referenčních příkladů z České republiky i ze zahraničí. Z teoretické části vyplývá, že řešení problému venkova je založeno na charakteru a identitě konkrétního místa a není žádoucí k venkovu přistupovat jako ke stejnorodému prostředí. Návrhová část je rozdělena do dvou podkapitol. V první z nich jsou představeny jednotlivé analýzy prostoru. Na konci této kapitoly jsou uvedeny východiska, která shrnují nalezené problémy v území do třech tematických okruhů. Ty jsou dále rozebrány v kapitole Návrhová část - témata. Prvním tématem je řešení regulace prostoru. V ní autorka předkládá návrh regulace zástavby v obci s roztroušenou zástavbou. Podle vlastní metodiky se tak snaží dosáhnout toho, aby se zástavba nerozšiřovala expanzivně do okolí a zároveň došlo k částečnému zachování prostupnosti a mozaikovitému charakteru podhorské vesnice s rozvolněnou zástavbou. Druhé téma je věnováno prostoru pro alternativní dopravu, zejména cyklodopravu, která by mohla pomoct odlehčit důsledky automobilismu ve venkovském prostředí. Také je navrhován pěší okruh jako možnost trávení volného času v různorodém prostředí a jako způsob propojení míst s aktivitami, které jsou soustředěny zejména do navrhovaných center občanské vybavenosti. Ty jsou předmětem třetího tématu této práce. Zde jsou popsány prostory, které jsou významné jako setkávací centra a centra občanské vybavenosti a jsou předloženy návrhy těchto míst. Během zpracovávání této práce bylo postupováno od celku k detailu, byly vybrány nejpalčivější problémy, u kterých bylo navrženo řešení architektonicko-krajinářskými metodami.

Analýza vlivu sociální politiky na porodnost v jednotlivých krajích ČR
Dvořák, Josef ; Melzochová, Jitka (vedoucí práce) ; Babin, Jan (oponent)
Práce se zabývá vztahem mezi porodností a nástroji státní sociální podpory. Cílem této práce je odhalit vztah mezi těmito dvěma veličinami. Dílčím cílem je pak prozkoumat specifika působení nástrojů sociální podpory v konkrétních krajích České republiky. Zaměřil jsem se na výzkum na úrovni celé ČR i jednotlivých krajů v období mezi lety 1993-2014. Při hledání těchto vztahů byla použita metoda srovnání rozdílů ve vývoji veličiny míry plodnosti. Následně byl sestaven regresní model vypočítaný pomocí metody fixních efektů. Pro vzorek konkrétních krajů byla aplikována metoda nejmenších čtverců. Provedeným výzkumem se ve všech modelech podařilo popsat více než 80 % variability. Na základě této práce je možné předvídat chování obyvatel při změně výše některých dávek. Hlavním zjištěním je, že nejvíce motivující jsou opatření jako rodičovský příspěvek a přídavek na dítě.