Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 471 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.17 vteřin. 

Thin Film Composite Membrane for Effective Raw Biogas Upgrading to Pipeline Quality Methane
Kárászová, Magda ; Vejražka, Jiří ; Veselý, Václav ; Friess, K. ; Randová, A. ; Jansen, J. C. ; Izák, Pavel
In this contribution we propose a method to upgrade biogas to the same quality of fuel standard natural gas. The latter contains more than 95 vol. % of methane. Using traditional membranes, such concentration of methane in the retentate could only be achieved using a multistep process. A recently proposed method for raw biogas purification from impurities and carbon dioxide by condensing water on swollen thin film composite membranes was found to be highly effective. The hydrophilic reverse osmosis membrane promotes the formation of a very thin selective water layer under condensing conditions below the dew point of the raw biogas feed. The large difference in permeability of the impurities in raw biogas (carbon dioxide, hydrogen sulfide) and methane through the water layer enables upgrading of raw biogas to biomethane quality in a single stage. Contrary to the classical purification processes, the proposed method does not require any biogas pretreatment, which makes this approach economically attractive. It represents an innovative approach to production of biomethane from biogas.
Plný tet: SKMBT_C22012102413470 - Stáhnout plný textPDF
Plný text: content.csg - Stáhnout plný textPDF

Realizace choreografie pohybové skladby pro soutěž Žij pohybem kategorie aerobik show
Fajfrlíková, Tereza ; Černá, Jana (vedoucí práce) ; Panská, Šárka (oponent)
Název práce: Realizace choreografie pohybové skladby pro soutěž Žij pohybem kategorie aerobik show Cíl práce: Cílem bakalářské práce je popsat jednotlivé fáze tvorby pohybové skladby pro soutěž Žij pohybem. S ohledem na požadavky a pravidla této soutěže. Na základě výsledků v soutěži zhodnotit úspěšnost skladby v sezóně 2012. Metody: K dosažení cílů práce jsem použila informace získané studiem odborné literatury, internetových zdrojů a videozáznamů zabývajících se touto problematikou. K realizaci práce jsem využila náměty z práce zkušených choreografů a trenérů a poznatky z vlastní choreografické tvorby a trenérské činnosti. Výsledky: S použitím níže popsaných metod a forem práce se podařilo skladbu úspěšně zrealizovat. Dokladem kvalitní realizace skladby jsou výsledky a zpětné vazby rozhodčích ze soutěží Žij pohybem. Klíčová slova: Pohybová skladba, choreografie, aerobik, soutěž Žij pohybem, realizace skladby.

Klavírní dílo Vítězslava Nováka s přihlédnutím k jeho využití ve výuce na uměleckých školách
Obručová, Lenka ; Palkovská, Jana (vedoucí práce) ; Kopecká, Věra (oponent)
Diplomová práce Klavírní dílo Vítězslava Nováka si klade za cíl zmapování důležité součásti české hudby, zmapování možností jejího využití v koncertní i hudebně pedagogické praxi a prezentaci těchto výsledků široké veřejnosti. Práce je rozdělena na tři části. První seznámí čtenáře s Novákovým životem a okolnostmi, které provázely a ovlivňovaly jeho tvorbu. Druhá část je přehledem Novákova klavírního díla. Třetí část je reprezentativním výběrem autorových skladeb nej vhodnějších pro využití v hudebně pedagogické praxi. Skladby tohoto výběru jsou opatřeny didaktickou analýzou a praktickými poznámkami, které by měly ulehčit jejich využití v hudební praxi.

Hudba a slovo v komorních cyklech Lukáše Hurníka
Franěk, Milan ; Nedělka, Michal (vedoucí práce) ; Bezděk, Jiří (oponent) ; Pecháček, Stanislav (oponent)
Cíl této práce spočíval v komplexní analýze dvojice cyklů, jež se řadí k celkem početné vokální tvorbě Lukáše Hurníka. Jádrem se stala druhá kapitola, jež se výslovně touto problematikou zabývala. K výběru skladeb mne motivovala řada faktorů: obsahy a parametry hudební, literární a z obou vyplývající výhledy na pedagogickou interpretaci v současné škole. Nesledoval jsem však primárně exaktní vyjádření podnětů, jež by pro uplatnění vybraných skladeb byly směrodatné, nestanovil jsem tedy přesně ani vzdělávací stupeň, na němž se skladby mohou uplatnit. Tyto možnosti jsou značně variabilní již podle toho, který z výsledků analýz bude konkrétní pedagog preferovat, k jakým účelům skladbu použije a v jaké situaci se rozhodne skladbu uplatnit. Slo mi tedy o to, aby impulsy pro takovouto interpretaci z rozborů vysvítaly, ale aby si nenárokovaly dogmatickou nedotknutelnost. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

"Sonne, this sall be oure takynnyng…" Sir Percyvell of Gales and Chrétien de Troyes's Conte du Graal: narrative strategies in a Middle English romance
Zátka, Ondřej ; Čermák, Jan (vedoucí práce) ; Znojemská, Helena (oponent)
Středoanglický rytířský román Sir Percyvell of Gales se dochoval v jediném opisu, pocházejícím z poloviny patnáctého století. Kompozice básně se však obvykle klade o více než sto let dříve, do první čtvrtiny století čtrnáctého. Pošetilý a neurvalý rytíř Perceval poprvé vstoupil na scénu středověké evropské literatury v poslední čtvrtině dvanáctého století v dvorském románu Chrétiena de Troyes Le Conte du Graal, ou Le Roman de Perceval. Ten se stal jedním ze základních kamenů rytířského románu s artušovskou tematikou nejen ve Francii, ale v celé tehdejší Evropě. Jedná se o stylově i obsahově vytříbené dílo vysoké dvorské literatury, jež nabízí svému publiku ornamentálnost kurtoazních hovorů a ritualizovaných dvorských mravů i dlouhé psychologizující črty, jež zkoumají nitra hrdinů. Báseň je kompozičně spletitá a zdaleka se nespokojí s chronologickým sledem událostí, který podřizuje svým uměleckým cílům. Klade si zásadní etické a filozofické otázky, jejichž materializovanou metaforou je Svatý grál, symbolizující význam soucitu a slitování v kodexu rytířských ctností. Genetická závislost Sira Percyvella na Chrétienově románu se během posledního století stala předmětem nejednoho literárněvědného zkoumání. Zatímco starší práce se většinou snažily dokazovat, že anglický autor Chrétienovo dílo neznal vůbec nebo...

Stárnutí populace České republiky a jeho důsledky
Tomsová, Veronika ; Prášilová, Marie (vedoucí práce) ; Anna, Anna (oponent)
Diplomová práce se zabývá demografickým vývojem v České republice a důsledky stárnutí populace. V teoretické části práce jsou uvedeny základní pojmy vztahující se k demografii, stárnutí a důchodovému systému. Charakterizovány jsou příčiny a důsledky stárnutí populace. Analytická část práce je zaměřena na období let 2005 až 2015. Pomocí vybraných ukazatelů je zhodnocen proces stárnutí populace. Součástí práce je vyhodnocení vývoje počtu obyvatel, věkové skladby, průměrného věku, naděje dožití a vybraných indexů. V souvislosti se stárnutím populace jsou analyzována data vztahující se k důchodovému systému. Pro rozbor a predikci vybraných ukazatelů byla využita metoda analýzy časových řad. Práce obsahuje návrhy a doporučení vztahující se k hodnoceným ukazatelům.

Felix Mendelssohn-Bartholdy a jeho skladby pro violoncello a klavír
Šístek, Eduard ; ERICSSON, Mikael (vedoucí práce) ; KAŇKA, Michal (oponent)
Tato práce přináší letmý přehled života a díla Felixe Mendelssohna Bartholdyho. Ne náhodou ho Robert Schumann nazval Mozartem 19. století: Již v útlém věku projevoval neobyčejné nadání a tvořil s neuvěřitelnou lehkostí. Řada jeho děl je dnes neodmyslitelnou součástí světového repertoáru. Také jeho skladby pro violoncello a klavír, kterým je věnována druhá část práce, mají nezanedbatelné kvality, a stojí za to, aby byly hrány.

Benjamin Britten Šest metamorfóz podle Ovidia pro sólový hoboj
Dedičová, Monika ; SEQUARDTOVÁ, Liběna (vedoucí práce) ; BROŽKOVÁ, Jana (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá osobností anglického hudebního skladatele Benjamina Brittena a je zaměřena především na jeho skladbu Šest metamorfóz podle Ovidia pro hoboj sólo op. 49. Obsahuje také informace o životě a díle Publia Ovidia Naso. Součástí práce je interpretační rozbor skladby.


Od Radioartu k hudebnímu divadlu
Jiřička, Lukáš ; KLÍMA, Miloslav (vedoucí práce) ; NOVOTNÝ, Pavel (oponent)
Dizertační práce s názvem Od radioartu k hudebnímu divadlu si klade za cíl ukázat spojnice mezi zdánlivě disparátními oblastmi, a to převážně zvukově-dramatickým rozhlasovým uměním, pro něž se v německojazyčné oblasti ustavil příhodný termín Hörspiel a hudebním divadlem. Ve své dizertaci se pokouším definovat, čím se vyznačují a jaké jsou principy fungování specifik textu, prostoru, zvuku, hlasu, herectví, hudby a těla v těchto transdisciplinárních formách a žánrech, které so od svých počátků nevykazují žádnou stylovou čistotou v tradičním slova smyslu V rámci své doktorské práce jsem v rámci analytické a historické úvodní studie představil a rozvíjel reflexi zdánlivě nespojitých oblastí, a to: hudebního nebo zvukového divadla v jeho obecné i konkrétní rovině a jeho vzájemnou provázanost se zvukovou instalací, performance, radioartem v podobě Hörspielu, hudební kompozicí a zvukovým uměním, abych v dalších kapitolách na příkladu několika určujících osobností z německojazyčného okruhu věnujících se jak hudební kompozici, tak i dramaturgii a režii demonstroval např. vliv hudební struktury na skladbu a ráz dalších performativních činností anebo vztah dramatické či prozaické předlohy ke scénografickému řešení. Celou problematiku vztahu vzdálených uměleckých forem demonstruji na příkladu několika tvůrců ? režírujících skladatelů, kteří tyto spoje vytvářejí díky svému působení v několika oblastech najednou s tím, že strukturně, motivicky a dramaturgicky propojují hudební a performativní světy. Tvůrci těchto heterogenních uměleckých děl využívající strategie tzv. negativní dramaturgie jsou bytostně dvojdomé osoby - Heiner Goebbels, Helmut Oehring, Olga Neuwirth a Andreas Ammer. Jak Goebbels, tak i Oehring, Neuwirth a Ammer dokáží zúročit své zkušenosti s hudební kompozicí, prací v rozhlase také při tvorbě hudebních inscenací s tím, že nechávají simultánně ovlivňovat jednotlivé kompoziční a inscenační postupy zkušenostmi z jiných oblastí. Kromě zmíněné čtveřice jsou zde uvedení další podstatní tvůrci 20. a 21. století, kteří se dotkli rozhlasové umění, hudební kompozice, metod koláže a montáže, performance a hudebního divadla ? Bertolt Brecht, Dziga Vertov, Emil František Burian, Walter Ruttmann, John Cage, Karlheinz Stockhausen, Dieter Schnebel, Georg Katzer, Friedrich Schenker, FM Einheit či Laurie Anderson a Georges Aperghis. Bez vlivu radioartu posledních padesáti let by oblast hudebního divadla jistě nebyla natolik výraznou odnoží alternativního divadelnictví a performativních uměn vůbec, a to hlavně v současnosti, kdy díky emancipaci a zdůraznění zvukové složky na úkor herecké buduje hudební divadlo nový divadelní jazyk a vstupuje do málo probádané oblasti tzv. postspektakulárního či mechanického divadla bez herců.