Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 561 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.08 vteřin. 


Návrh teplárny s pístovým parním motorem.
Peterka, Lubomír ; Fiedler, Jan (oponent) ; Škorpík, Jiří (vedoucí práce)
Práce se zabývá návrhem teplárny s pístovým parním motorem z podkladů spotřeby tepla v lokalitě Velký Karlov a návrhem tepelného schématu včetně jeho jmenovitých parametrů. Dále jsou zpracovány možnosti regulace výkonu teplárny a řešení provozu teplárny mimo topnou sezonu pro teplárnu na zemní plyn a biomasu.

Řešení dynamiky vyvažovací jednotky vznětového řadového čtyřválcového motoru
Dítě, Jan ; Píštěk, Václav (oponent) ; Novotný, Pavel (vedoucí práce)
Zadáním této diplomové práce je vytvoření 3D modelu vyvažovací hřídele a dynamického modelu vyvažovací hřídele a jehlových nebo kluzných ložisek. Z výsledků dynamických analýz v MBS (Multi-Body-System) rozhodnout, který typ ložiska je pro uložení vyvažovací hřídele v motoru značky Zetor typové řady III nejvýhodnější.

Hnací ústrojí dvouválcového zážehového motoru pro malý osobní automobil
Schwarzbier, Pavel ; Novotný, Pavel (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Tato diplomová práce je zaměřena na hnací ústrojí dvouválcového zážehového motoru. Porovnáním různých konstrukčních uspořádání se vybere nejvhodnější koncepce, na které se následně provede vyvážení setrvačných sil posuvných a rotačních částí a jejich momentů. Také se provede kontrola torzního namáhání.

Dynamické a stabilitní vlastnosti aeroelastického modelu
Horáček, Jaromír ; Kozánek, Jan ; Veselý, Jan
Příspěvek se zabývá měřením frekvenčně modálních a tlumicích vlastností aeroelastického modelu navrženého pro experimenty v aerodynamickém tunelu. Na základě experimentální modální analýzy jsou identifikovány matice tuhosti, tlumení a hmotnosti systému. Hranice stability, tj. kritické rychlosti flutteru byly měřeny v aerodynamickém tunelu.

Experimentální stanovení Magnusova koeficientu rotačně se pohybující kulové částice
Lukerchenko, Nikolay ; Kharlamov, Alexander ; Kvurt, Y. ; Chára, Zdeněk ; Vlasák, Pavel
Magnusův koeficient je určen na základě teoretické i experimentální analýzy rotačního pohybu sedimentující kulové částice v nepohybující se kapalině. Teoretické trajektorie, které byly řešeny pomocí 2D numerického modelu pohybu kulové částice, byly použity pro vyhodnocení experimentálních údajů. Byl také určen vzájemný vliv translačního a rotačního pohybu.

Proudové pole ve vstupní části aerodynamického tunelu
Hofer, Tomáš ; Šafařík, Pavel ; Luxa, Martin
Cílem této práce bylo zařadit numerickou simulaci proudění do návrhového procesu dýzy k ověření kvality návrhu. Numerická simulace byla provedena užitím komerčního softwaru Fluent 6.1, pro nejž byla připravena síť v preprocesoru Gambit 2.0.

Aproximace průběhu faktoru intermitence při zkráceném přechodu mezní vrstvy do turbulence
Jonáš, Pavel ; Mazur, Oton ; Uruba, Václav
průběh faktoru intermitence v případě zkráceného přechodu mezní vrstvy do turbulence je diskutová. Narasimhova aproximace průběhu je modifikována i na případy kdy faktor intermitence má nenulovou hodnotu v místě začátku přechodu.

Mobile robots structural optimization
Ehrenberger, Zdeněk ; Březina, Tomáš ; Kratochvíl, Ctirad
Příspěvek se věnuje optimalizaci regulátoru dráhového řízení zapezpečujícího kvalitu řízení. Simulace pojezdů kolové robotické realizace prokázala možnost zmenšení odchylek dosažení uzlových bodů dráhy.

Most na rychlostní silnici
Lindtner, Tomáš ; Řehulka, Martin (oponent) ; Panáček, Josef (vedoucí práce)
Předmětem diplomové práce je návrh silničního mostu na Rychlostní silnici R1, v km 1,293 nad cestou III/51311. Hlavní náplní je statický výpočet nosné konstrukce o čtyřech polích. Byli zpracované čtyři studie a první varianta dvoutrámové monolitické konstrukce byla vybrána. Rozpětí polí se pohybuje v rozmezí od 25 m - 30 m. Dvoutrám se skládá ze dvou dodatečně předpjatých betonových trámů a železobetonové desky. Statické modely a účinky zatížení jsou řešeny v programu Scia Engineer. Most se nachází v půdorysném oblouku, nicméně, byl zvolen kompromis (z důvodu malého zakřivení), posuzování napřímené konstrukce. Byly zanedbány účinky zatížení teplotou, větrem a vodorovné síly od dopravy.