Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6,232 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.15 vteřin. 


Reswitching u zakladatelů postkeynesovství
Kraffer, Robin ; Potužák, Pavel (vedoucí práce) ; Chytilová, Helena (oponent)
Práce se zabývá vývojem myšlení Joan Robinsonové, Nicholase Kaldora, Piera Sraffy a Luigi Pasinettiho ve vztahu k problematice reswitchingu. U Robinsonové, Kaldora a Sraffy ukazuje na význam debaty o nedokonalé konkurenci a Keynesovy teorie pro rozvoj jejich názorů v teorii kapitálu. Tu v 50. letech problematizovala Robinsonová otázkou, jak měřit kapitál. Objevila možnost zpětného přechodu na pracovně náročnější techniku při růstu mezd, nevěnovala jí ale velkou pozornost. Práce dále zjišťuje význam Sraffova řešení neměnného měřítka hodnoty pro rozvoj debaty o zpětném přechodu technik v 60. letech. Do té se zapojili Pasinetti i Robinsonová. V 70. letech ale Robinsonová znovu odmítla přikládat zpětnému přechodu význam v kritice neoklasické teorie, čímž se připojila ke Kaldorovi. K závěru je zodpovězena otázka, zda Robinsonová podcenila význam reswitchingu, jak se domnívá Pasinetti - podcenila jej v 50. letech, zatímco v 70. letech nelze tuto otázku jednoznačně rozsoudit i přes nalezené rozdíly mezi postkeynesovci a neoricardovci.

The Value of CSR for Czech Consumers
Faradji, Elise ; Štěrbová, Ludmila (vedoucí práce) ; Seror, Patricia (oponent)
Abstrakt: V současné době je chování spotřebitelů ovlivněno novými faktory, jako jsou sociální a environmentální aspekty. To je důvodem vzrůstajícího trendu implementace společenské odpovědnosti podniků (CSR). Implementace efektivní strategie CSR je komplexním procesem, zejména proto, že základní koncept CSR zůstává nevyjasněný. Cílem této studie je analyzovat přijímání CSR ze strany spotřebitelů a její dopad na jejich nákupní chování. Tato práce pomůže podnikům implementovat jejich strategii CSR s větší efektivitou. Studie se zaměřuje na hlubokou analýzu přístupu spotřebitelů k CSR. Jestliže většina výzkumů užívá kvantitativní analýzu, tato studie se problémem zabývá z kvalitativního hlediska. Bylo uskutečněno dvanáct strukturovaných interview, které podpořily výsledky analýzy. K těmto praktickým a osobním rozhovorům je přidán teoretický základ ke konstrukci argumentace, zejména z důvodu vytvoření rámce, který ukazuje význam všech částí tvorby hodnot (funkcionální, emoční a sociální). Výsledek práce zdůrazňuje fakt, který byl již dokázán ostatním výzkumem: tvorba hodnot je fundamentem, který přesvědčí spotřebitele, aby si všímali CSR. Studie zároveň ukazuje, jak skeptický přístup k CSR negativně ovlivňuje chování spotřebitele. Výzkum pomůže podnikům implementovat úspěšnější strategie CSR a vyvinout nová řešení k oslovení spotřebitelů a ovlivnění jejich nákupního chování prostřednictvím vytvoření hodnoty, kterou budou sdílet.

Osobnostní typologie při volbě povolání
Buriánková, Veronika ; Franková, Emilie (vedoucí práce) ; Maňák, Radim (oponent)
Cílem diplomové práce je analyzovat význam osobnostní typologie při volbě povolání. Teoretická část je zaměřena na vysvětlení souvisejících pojmů, shrnutí poznatků týkajících se osobnostní typologie a seznámení s vybranými teoriemi zabývajícími se osobnostní typologií. Zvláštní pozornost je věnována typovému indikátoru MBTI, který je následně využit v praktické části práce. Na teoretickou část navazuje část metodická, která vymezuje jednotlivé etapy výzkumného šetření a spolu s teoretickou části slouží jako podklad pro praktickou část. V rámci praktické části je analyzována problematika typologie osobnosti při volbě povolání prostřednictvím výzkumného šetření a následně je uvedena interpretace zjištěných výsledků.

Výrobky s chráněným označením EU a jejich pozice v regionálním cestovním ruchu
Licková, Kamila ; Kalábová, Markéta (vedoucí práce) ; Abrhám, Josef (oponent)
Tématem této diplomové práce jsou výrobky s chráněným označením Evropské unie. Hlavním cílem práce je zhodnotit význam vybraného produktu s chráněným označením EU v regionálním cestovním ruchu a zanalyzovat vnímání tohoto produktu ze strany výrobce a ze strany účastníků cestovního ruchu. Dílčí cíl představuje popis evropského systému značení potravin. Práce je rozdělená do pěti hlavních kapitol. V první části jsou objasněny základní pojmy, ke kterým se tato práce vztahuje. Druhá kapitola seznamuje s nejznámějšími značkami kvality potravin. Větší pozornost je věnována popisu systému ochrany potravin v EU. Třetí kapitola se zabývá charakteristikou vybraného regionu Beskydy-Valašsko. Druhá část této kapitoly je věnována vybranému chráněnému výrobku Štramberským uším. Součástí čtvrté kapitoly je realizovaný strukturovaný rozhovor s vybraným výrobcem Štramberských uší a dotazníkový výzkum, který probíhal ve dvou fázích. Poslední kapitola obsahuje vyhodnocení realizovaného šetření. Hlavním zjištěním této práce je skutečnost, že výrobek Štramberské uši zná poměrně vysoké procento respondentů. Zajímavým zjištěním je fakt, že pouze malá část z nich ví o tom, že výrobek Štramberské uši je nositelem evropského ochranného označení. Vybraný výrobce Štramberských uší spatřuje hlavní přínos ochranné známky ve vyšší publicitě. Mezi problémy řadí vymahatelnost práva této známky a nedostatečnou obecnou propagaci Štramberských uší.

Rozdíly v postavení mužů a žen na českém trhu práce
Stroukal, Dominik ; Kadeřábková, Božena (vedoucí práce) ; Pavelka, Tomáš (oponent) ; Němec, Otakar (oponent)
Tato disertační práce se skládá z pěti článků, které aplikují aktuální světový výzkum ekonomie trhů práce na Českou republiku a potvrzuje významné rozdíly v postavení mužů a žen na tomto trhu. Ukazuje, že gender má významný vliv na preference na pracovním trhu a následně i na zaměstnanost a zdravotní stav. Práce nejprve dokládá, že preference jsou relevantním determinantem kariéry a poté studuje rozdíl v preferenci výše platu u žen a mužů. Následně se ukazuje, že pro gender hraje významnou roli ve vysvětlování vztahu mezi vlastnickým bydlením a nezaměstnaností a také nezaměstnaností a zdravotním stavem. V první kapitole se podařilo prokázat, že preference pro pracovní kariéru má pozitivní vliv na volbu pracovní kariéry. Vliv vysokoškolského vzdělání na upřednostnění kariéry se projevil jako kladný a významný. Pravděpodobnost volby pracovní kariéry snižuje přítomnost dětí, avšak není závislá na jejich počtu, což je v rozporu s teorií preferencí. Druhá kapitola ukazuje, že české ženy preferují oproti mužům více nepeněžní odměny. Také bylo ukázáno, že u vysokoškolsky vzdělaných v preferencích nepeněžních odměn nezáleží na pohlaví respondentů, avšak oproti světovým výzkumům v ČR vysokoškolské vzdělání tuto preferenci zvyšuje. Nakonec se ukázalo, že ženy méně než muži preferují riziko. Třetí kapitola dokládá, že přestože trh s bydlením narušuje pracovní mobilitu a zaměstnanost v České republice na regionální úrovni, tedy že v regionech s vyšší mírou vlastnického bydlení je vyšší nezaměstnanost, na individuální úrovni platí, že jsou vlastníci bydlení nezaměstnaní s menší pravděpodobností. V odhadech se výrazně lišili muži od žen. Muži žijící ve vlastnickém bydlení mají vyšší pravděpodobnost zaměstnanosti než ženy, na regionální úrovni se však ukazuje, že vysoká míra vlastnického bydlení zvyšuje nezaměstnanost mužům mužům i ženám, v delším čase pouze ženám. Čtvrtá kapitola ukázala, že u mužů přechod k vlastnickému bydlení snižuje v následujícím roce pravděpodobnost nezaměstnanosti. U žen se tento vztah ukázal jako nevýznamný. Vedle toho se jako nevýznamný projevil vztah opačný, tedy od přechodu do nezaměstnanosti k nově nabytému vlastnickému bydlení. Poslední kapitola dokládá, že změna pracovního statusu na nezaměstnanost zvýší v budoucnosti pravděpodobnost na zhoršení zdraví. Vliv kratší než dva roky se však neukázal jako významný. Důležitým závěrem je, že muži mají významně silnější vztah mezi zdravím a nezaměstnaností než ženy.

The importance of the German economy in the global economy
Škoríková, Romana ; Šaroch, Stanislav (vedoucí práce) ; Sankot, Ondřej (oponent)
Cílem práce je charakterizovat význam ekonomiky Německa v ekonomice globální na základě SWOT analýzy. Práce je komponovaná jako analýza potenciálu a nedostatků, nastávajících perspektiv a obav. Důraz je kladen na vzájemnou provázanost role země a stavu jejího ekonomiky. První kapitola je věnována ekonomické situaci Německa, druhá postavením v mezinárodním obchodě. Ve třetí, a zároveň poslední kapitole, se věnuji politickým konsekvence.

Hodnocení chatovacích botů
Hazdra, Jan ; Sigmund, Tomáš (vedoucí práce) ; Čermák, Radim (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá hodnocením schopností strojů napodobovat lidské chování. Předkládá stručnou historii oboru umělé inteligence a inteligentních strojů, konkrétně chatovacích botů a popisuje jejich vývoj napříč 20. stoletím. Popisuje nejdůležitější vlastnosti a stavební kameny chatovacích botů včetně nejpoužívanějších programovacích jazyků pro jejich tvorbu. Dále popisuje teorie A. Turinga, jeho test i imitační hru, z kterého následně vychází metodika pro hodnocení chatovacích botů. Dále zkoumá kritiku Turingova testu od J. R. Searla na argumentu čínského pokoje, která slouží k jeho lepšímu pochopení a nalezení jeho hranic. Práce také popisuje předpoklady H. Dreyfuse, které vedly k optimismu v druhé polovině 90. let ve vývoji v oboru umělé inteligence, a meze umělé inteligence, na které poukazoval. Hlavním cílem práce je metodika navržena v druhé části, která slouží k srovnání několika vybraných chatovacích botů a následně použita k jejich hodnocení. Celkové hodnocení se skládá z hodnocení v dílčích kategoriích, v kterých budou jednotliví chatovací boti obodováni. Metodika vychází z Turingova testu, který lehce obměňuje, ale také rozšiřuje díky myšlenkám dalších autorů.

Gastronomie jako fenomén cestovního ruchu ve Vietnamu
Doan, Duc Trung ; Abrhám, Josef (vedoucí práce) ; Jenčková, Jiřina (oponent)
V první kapitole práce popisuje trendy v cestovním ruchu a jaký vliv má gastronomie v cestovním ruchu. V druhé kapitole se práce zaměřuje na význam cestovního ruchu ve Vietnamu, SWOT analýzu rozvoje cestovního ruchu Vietnamu a dále její gastronomií. Třetí kapitola je věnována samotné prezentaci vietnamské kuchyně v ČR.

Motivace a hodnocení zaměstnanců
Sinkulová, Anna ; Legnerová, Kateřina (vedoucí práce) ; Šmíd, David (oponent)
Bakalářská práce je zaměřena na problematiku motivace a hodnocení zaměstnanců v podniku. Cílem této bakalářské práce je zjistit vliv benefitů a teambuildingu na motivaci zaměstnanců. V teoretické části je na základě studia odborné literatury popsán význam a cíl motivace a základní motivační koncepce. Dále je nastíněno téma týkající se zaměstnaneckých benefitů a teambuildingů a jsou uvedeny současné trendy v těchto oblastech. Praktická část se zabývá výzkumem vlivu benefitů a vlivu vztahů na pracovišti na motivovanost zaměstnanců v Československé obchodní bance. K provedení výzkumu bylo použito dotazníkové šetření. Respondenti odpovídali na otázky ohledně spokojenosti se systémem zaměstnaneckých výhod na svém pracovišti a významu týmové práce. Z výsledků šetření jsou navrženy změny, které by měly vést k zlepšení motivace k pracovnímu výkonu.