Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 18,798 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.46 vteřin. 

Financování základních škol
Mertová, Kamila ; Urbánek, Václav (vedoucí práce) ; Janeček, Miroslav (oponent)
Práce hodnotí systém financování základních škol v městské části Praha 10. V úvodní části je seznámení s legislativní úpravou ve školství. Vymezují se zde vztahy škol a systému státní správy a samosprávy. Dále je zde naznačena metoda financování.

Politický marketing v předvolebním období
Baghdasarjan, Inesa ; Müller, Karel (vedoucí práce) ; Fleissner, Kamil (oponent)
Cílem diplomové práce je rozbor marketingových strategií strany ČSSD a hnutí ANO 2011 v krajských volbách 2016. Dále si práce klade za cíl analyzovat jejich mediální obraz ve vybraných ekonomicko-politických týdenících (Euro, Respekt, Týden). Na základě obsahové analýzy týdeníků a kvalitativních rozhovorů se pokusí zodpovědět na následující otázky: Jak se odlišovaly marketingové strategie ČSSD a ANO využívané v kampani před krajskými volbami 2016? Projevily se ve vybraných týdenících odlišnosti v interpretaci mediálního obrazu stran? Diplomová práce je strukturovaná do čtyř základních kapitol. První kapitola vymezuje základní terminologii týkající se politického marketingu. Druhá kapitola je věnována medializaci politiky a českým médiím. Ve třetí analyticko-empirické části jsou charakterizovány marketingové strategie jednotlivých stran. Poslední kapitola interpretuje výsledky obsahové analýzy.

Architektura bezserverových jednostránkových aplikací v jazyku JavaScript
Zikmund, Marian ; Pecinovský, Rudolf (vedoucí práce) ; Suchan, Vladimír (oponent)
Cílem diplomové práce je návrh a vývoj frameworku pro tvorbu moderních jednostránkových aplikací (Single Page Application) v programovacím jazyku JavaScript a popsání tohoto přístupu k vývoji. Součástí práce je taktéž jeho dokumentace pro pohodlnější využití a přizpůsobení. Obsah je rozdělen do osmi kapitol. Po úvodu následuje rešerše informačních zdrojů, představení programovacího jazyka JavaScript a vysvětlení problematiky tvorby jednostránkových aplikací, včetně popisu základních principů jejich fungování, motivace a odůvodnění, kdy a proč je tento přístup vhodný. Práce se primárně zaměřuje na problematiku jednostránkových aplikací, pro jejichž tvorbu je programovací jazyk JavaScript klíčový. Z toho důvodu je mu v práci poskytnuta jedna celá kapitola, je zde rozebrána i jeho historie a role v kontextu ostatních. Následuje přehled obecných vlastností jednostránkových aplikací, analýza aktuálně oblíbených řešení stavějících na knihovně ReactJS, z nichž vyplývají požadavky na vyvíjený framework, jehož tvorbou se zabývá následující kapitola. K vyvinutému frameworku je též vytvořena uživatelská příručka. Praktickým výstupem práce je open source framework pro tvorbu bezserverových jednostránkových aplikací, který lze podle požadavků díky své architektuře a dokumentaci vhodně přizpůsobovat.

Časová náročnost základních ošetřovatelských postupů
SOUMAROVÁ, Iveta
Na odděleních v nemocničním zařízení se denně provádí velké množství ošetřovatelských postupů. Tato bakalářská práce ve své teoretické části představuje dvacet základních postupů. Cílem práce bylo zjistit nejčastější ošetřovatelské postupy a zmapovat jejich časovou náročnost. Pro realizaci cíle byla zvolena kvantitativní metoda výzkumu. Technikou sběru dat bylo měření časové náročnosti deseti jednotlivých ošetřovatelských postupů. Ty byly vybrány proto, že jsou prováděny nejčastěji. Tyto postupy byly pozorovány na interním a chirurgickém oddělení Nemocnice České Budějovice. Na obou odděleních probíhalo prvotní pozorování 3 dny. Z celkového počtu bylo vybráno 10 nejčastějších ošetřovatelských postupů shodných obou oddělení. Zastoupení výkonů bylo hodnoceno chí-kvadrát testem v kontingenční tabulce. Dále se na každém oddělení zvlášť doba provedení každého z deseti nejčastějších výkonů desetkrát změřila, a to od přípravy po úklid pomůcek. Časy byly zprůměrovány a prezentovány spolu se směrodatnými odchylkami. Shoda či rozdíl v časové náročnosti byla statisticky otestována pomoci F testu a T testu, kdy použitá hladina významnosti se rovná 5%. Výzkumný soubor tvořily sestry a pomocný ošetřovatelský personál. Výsledky jsou prezentovány v grafech a tabulkách. Významně se na jednotlivých odděleních lišily tyto postupy: podáváni léků per os, podávání stravy, odběr venózní krve a měření tlaku krve. Zjištěná časová náročnost a četnost jednotlivých výkonů mohou sloužit jako podklad pro zdůvodnění počtu členů personálu.

Motivace studujících pro práci v sociální sféře
DUCHOŇOVÁ, Kristýna
Tématem této bakalářské práce je motivace studujících pro práci v sociální sféře. Volba oboru je důležitým mezníkem v životě každého z nás, cílem práce je zjistit, jaké faktory působí na mladého člověka během volby oboru se sociálním zaměřením a jek se jeho motivy během studia a získávání zkušeností z praxe mění. Práce je rozdělena na dvě části, teoretickou a praktickou. V teoretické části práce je popsána sociální práce a to její historie, definice, etické standardy i cíle. Práce se zabývá rolí sociálního pracovníka a popisuje jeho kompetence. Uvádí předpoklady pro výběr povolání a faktory, které tento výběr ovlivňují. Dále pojednává o motivaci, definuje ji a seznamuje nás s pojmy jako je motiv, hodnota nebo potřeba. Práce se dotýká také teorií motivace a připomíná hierarchii potřeb dle Maslowa. V ústraní nezůstává ani motivace pracovní, motivace v pomáhajících profesích, problematické motivy nebo syndrom vyhoření, který se právě v sociální sféře vyskytuje častěji než v jiných odvětvích. Praktická část práce je zaměřená především na kvantitativní výzkum, kdy průzkum začíná již u žáků základních škol, kteří si právě vybrali své budoucí zaměření. Tato část si klade za cíl zjistit, jaké procento těchto žáků se rozhodlo pro sociální sféru a co je k tomuto rozhodnutí vedlo. Dále je kvantitativní výzkum proveden mezi středoškolskými i vysokoškolskými studenty, kteří navštěvují obor se sociálním zaměřením. Zde práce odkrývá nejčastější a nejdůležitější motivy studentů, spokojenost s volbou oboru a jejich očekávání od studia i budoucího povolání. Zde se také dozvídáme, kolik studentů chce po ukončení studia zůstat v oboru. V praktické části se nachází i výzkum kvalitativní, který celou práci doplňuje. Polostrukturované rozhovory jsou vedeny se studentkami, ale i se sociální pracovnicí. Tyto respondentky nám blíže popíší svou motivaci pro práci v sociální sféře. Dle výsledků, které výzkum přinesl, lze konstatovat, že studenti nejčastěji volí obor se sociálním zaměřením, aby mohli pomáhat druhým. Je ale pravdou, že mnoho studentů školu vybírá unáhleně a nechávají se ovlivnit místem bydliště, svými přáteli nebo povahou studia, tito lidé většinou nevědí, co od oboru mohou očekávat a jsou často demotivovaní již během studia. Práci by v praxi mohli využít žáci a studenti rozhodující se pro obor se sociálním zaměřením. Pro pedagogy působící na školách, kde probíhal výzkum, by práce mohla sloužit jako zpětná vazba. Využít by mohli zejména část, kde je popsán rozdíl mezi očekáváním a realitou.

Metodik školní prevence a jeho role na základní škole praktické a speciální
HAVLÍČKOVÁ, Markéta
Tato bakalářská práce zpracovává téma Metodik školní prevence a jeho role na základní škole praktické a speciální. Teoretická část je rozdělena na čtyři hlavní kapitoly, které se zabývají vzděláváním v ČR se zaměřením na děti se speciálními vzdělávacími potřebami, definováním sociálně patologických jevů a rizikového chování a prevencí rizikového chování. Poslední kapitola je věnována primární prevenci na školách se zaměřením na minimální preventivní program a metodika školní prevence včetně jeho činností. V praktické části jsem využila kvalitativní typ výzkumu za použití polostrukturovaných rozhovorů s metodiky školní prevence na vybraných praktických a speciálních základních školách. Prvním cílem této bakalářské práce bylo zjistit, jaké poradenské služby nejčastěji využívají rodiče na základní škole praktické a speciální. Dalším cílem bylo zjistit, jaká specifika musí zohlednit metodik školní prevence při tvorbě minimálního preventivního programu. Výzkumné otázky jsem zkonstruovala tak, abych zjistila, jak probíhá spolupráce mezi rodiči a školou v oblasti prevence na základní škole praktické a speciální a kdo další ze zaměstnanců školy se kromě metodika školní prevence podílí na tvorbě a realizaci minimálního preventivního programu. Pro potřeby rozhovoru jsem oslovila šestnáct základních škol praktických a speciálních z Jihočeského kraje. Odpověď na svou žádost jsem obdržela od deseti škol, z toho šest škol souhlasilo s účastí v mém výzkumu. Dvě školy, které byly ochotny spolupracovat, byly z krajského města, další čtyři z menších měst o přibližně stejné velikosti. Rozhovory probíhaly s metodiky školní prevence a otázky byly zaměřeny především na spolupráci rodičů a školy v oblasti prevence a možná specifika lokality školy, která by mohla být zohledněna v minimálním preventivním programu.

Rozbor základních mechanizačních prostředků pro země Východní Afriky
Špaček, Marcel ; Krepl, Vladimír (vedoucí práce)
Cílem bakalářské práce bude na základě dostupných literárních zdrojů provést přehled nejpoužívanějších mechanizačních prostředků pro rostlinnou a živočišnou výrobu v zemích Východní Afriky. Jednalo by se o přehled zemědělských strojů a nářadí používaných pro zpracování půdy, setí a sázení, ochranu rostlin, sklizňové stroje a posklizňové technologie. U živočišné výroby by se jednalo o mechanizaci a technologie zajišťující živočišnou produkci. Základní rozdělení studie by bylo na ruční nářadí, potažní nářadí a nářadí za traktor. Součástí analýzy by byl přehled vývoje využívání strojů a nářadí od minulosti do současnosti.

Vliv kyseliny linolové a α-linolenové ve výživě prasat na množství a kvalitu intramuskulárního tuku vepřového masa s důrazem na n-6/n-3 PUFA-spektrum
Vehovský, Karel ; Stupka, Roman (vedoucí práce)
Lidská výživa je závislá na příjmu živin z potravy. Jednou ze základních živin, které potřebuje lidský organismus k získání energie, růstu a obnově buněk, tkání a orgánů, a které přijímá v lidské potravě jsou tuky. Ty jsou získávány z rostlinných nebo živočišných zdrojů, kdy především živočišné tuky s méně příznivou skladbou mastných kyselin jsou veřejností často řazeny mezi nepopulární složku potravy. Česká republika je zemí s tradičně vysokou spotřebou vepřového masa. V poslední době se zvýšil zájem konzumentů o tzv. zdraví prospěšné potraviny, mezi něž lze zařadit i některé živočišné produkty s pozměněným složením mastných kyselin v tucích. Obsah a složení nasycených a nenasycených mastných kyselin v lidské výživě jsou důležité pro ochranu zdraví lidí. Vysoký obsah nasycených mastných kyselin obsažených v potravinách a nepříznivý poměr mezi skupinami n-6 a n-3 mastných kyselin může být příčinou mnoha onemocnění, především kardiovaskulárních. Tuky přijímané potravou by měly obsahovat nasycené, monoenové a polyenové mastné kyseliny v poměru asi 1 : 1,4 : 0,6. Z hlediska zdraví jsou nejvýznamnější n-3 polyenové mastné kyseliny, kterých je však v živočišných tucích nedostatek na úkor především skupin n-6 polyenových mastných kyselin. Kvalita vepřového masa z pohledu kompozice jeho mastných kyselin není v současné době příliš příznivá. Významný vliv na profil mastných kyselin v živočišných tucích mají tuky obsažené v krmivu, čímž se naskýtá možnost manipulovat prostřednictvím výživy se složením mastných kyselin v tuku prasat. Předložená práce je zaměřena na možnost ovlivnění skladby mastných kyselin v intramuskulárním tuku vepřového masa prostřednictvím doplňku různých zdrojů a různé techniky krmení nenasycených mastných kyselin v krmné směsi pro prasata. Byly provedeny experimenty, kdy jako zdroje nenasycených mastných kyselin byl využit doplněk řepkového nebo sójového oleje při využití různé strategie krmení. Výsledky práce dokládají, že výše uvedené zdroje nenasycených mastných kyselin významně mění kompozici mastných kyselin intramuskulárního tuku.

Integrace žáků ze sociálně znevýhodněného prostředí do prostředí základních škol v regionu Podřipsko
Šámal, Martin ; Prášilová, Marie (vedoucí práce) ; Macháček, Otakar (oponent)
Práce analyzuje integraci žáků ze sociálně znevýhodněného prostředí do prostředí základní školy v konkrétní spádové škole v regionu Podřipsko formou speciální třídy prostřednictvím dostupných ukazatelů. Výsledky konfrontuje s koncepcí vzdělávání Ministerstva školství, která počítá s integrací žáků ze sociálně znevýhodněného prostředí do běžných tříd základních škol. Prostřednictvím dotazníkového šetření zjišťuje postoje žáků ke slučování tříd a za pomoci metod statistické analýzy vyhodnocuje výsledky a formuluje návrhy a doporučení.

Využívání veřejných prostranství dětmi ve městě Děčín a jeho zázemí
Ťupová, Veronika ; Franke, Daniel (vedoucí práce) ; Kirschner, Vlaďka (oponent)
Cílem bakalářské práce je zjistit, jakým způsobem děti tráví svůj volný čas ve městě Děčín, jaká místa k tomu využívají, a zároveň zda se ve městě nacházejí nějaká místa, kde se děti necítí dobře. Rešeršní část bakalářské práce, která je zpracována na základě odborné literatury, je rozdělena do tří částí. V první části je stručně popsán veřejný prostor, jeho kriteria vlastnictví, vývoj veřejných prostranství a současný stav. Druhá část následně vysvětluje pojem volný čas, jak ho děti tráví, jaký vliv mohou mít na trávení volného času dětí jejich rodiče nebo, a jak je důležitý strávený čas, který děti stráví ve veřejném prostoru. Poslední částí rešerše, je stručný popis města Děčína, jeho demografického vývoje a správního členění. Analytická část bakalářské práce popisuje tvorbu dotazníků, které jsou dále použity pro dotazníkové šetření na vybraných základních školách a jejich vyhodnocení. Dále je zde uveden stručný popis zjištěných míst, které děti ve svém volném čase navštěvují a využívají ke svým aktivitám, a míst na nichž se necítí dobře. Tato místa jsou schematicky znázorněna v mapě. Následně jsou místa, která děti označily za nepříjemná a nebezpečná porovnána s takto označenými místy v územně plánovacích podkladech a dokumentech.