Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1,321 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.29 vteřin. 

The world of mathematics emerging from the childďs experience in czech schools
Kuřina, F. ; Hošpesová, A. ; Tichá, Marie
Study showes some interesting coherence dealing with verbal and non-verbal modes of expression. Samples of comments dealing with the evaluation of teachersď ways of teaching a their atti to children.

Způsoby skončení pracovního poměru
Vaňhová, Marie ; Štangová, Věra (vedoucí práce) ; Vysokajová, Margerita (oponent)
Smyslem mé diplomové práce je vysvětlit a shrnout platnou právní úpravu skončení pracovního poměru a zaměřit se na její aplikační problémy. V závěru jsem se snažila poukázat na sporné otázky a uvést několik možných změn zákonné úpravy skončení pracovního poměru. Diplomová práce se skládá z šesti kapitol, úvodu a závěru. Ve většině kapitol pojednávám o jednotlivých způsobech skončení pracovního poměru, v dalších se zabývám souvisejícími povinnostmi a nároky v případě neplatného skončení pracovního poměru. V úvodu diplomové práce vysvětluji, proč jsem si vybrala právě téma skončení pracovního poměru, uvádím, jak je diplomová práce systematicky rozdělena, a čemu se v jednotlivých kapitolách věnuji. V kapitole první se zabývám obecně skončením pracovního poměru a vysvětluji jeho základní terminologii. Druhá kapitola je rozdělena do několika podkapitol. První podkapitola se věnuje dohodě o rozvázání pracovního poměru, druhá podkapitola se zabývá výpovědí obecně, výpovědní lhůtou, výpovědí danou zaměstnancem, výpovědí danou zaměstnavatelem a také případy, kdy je zaměstnavateli zakázáno rozvázat se zaměstnancem pracovní poměr výpovědí. V druhé podkapitole je zmíněno také hromadné propouštění. Třetí podkapitola je zaměřena na okamžité zrušení pracovního poměru, jak obecně, tak ze strany zaměstnance a ze...

Analýza dalšího rozvoje studijního informačního systému na VŠE
Mynařík, Lukáš ; Benáčanová, Helena (vedoucí práce) ; Říha, Jan (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na studijní informační systémy používané na českých vysokých školách a univerzitách. Největší prostor je věnován rozvoji informačního systému používaném na Vysoké škole ekonomické v Praze. Cílem práce je navrhnout směr dalšího rozvoje Integrovaného studijního informačního systému na základě analýzy ostatních systémů a podložit jej názorem reprezentativního vzorku studentů VŠE. Samotná práce je rozdělena do 3 základních částí. V první části jsou představeny 4 nejpoužívanější studijní systémy. Každý systém je analyzován z různých úhlů pohledu a jsou zdůrazněna jeho specifika. Analýzy vychází z rozhovorů autorů systémů a také webových prezentací jednotlivých subjektů. Jednotlivá aplikační řešení jsou mezi sebou srovnána. Druhá část práce je věnována rozvoji informačního systému Vysoké školy ekonomické v Praze. Autor práce vyjádří názor k informačnímu systému a navrhne doporučení týkající se nových funkcí a možností. Návrhy budou vycházet ze zkušeností s jinými studijními informačními systémy, nebo přímo od autora. Veškeré návrhy jsou ve třetí části prostřednictvím dotazníku představeny studentům všech fakult VŠE, kde sami mají možnost vyjádřit svůj názor k navrhovaným novinkám, případně k ISIS obecně. Výsledky dotazníkového šetření jsou interpretovány jak slovně, tak graficky.

Analýza možností rozvoje o.s. Dílny tvořivosti
Dubnová, Jitka ; Vorlová, Marie (vedoucí práce) ; Roth, Martin (oponent)
Ve své bakalářské práci se zaměřuji zejména na zmapování možností realizace integračních aktivit v oblasti podpory zaměstnanosti lidí se zdravotním postižením na území mikroregionu Opočenska, který se nachází na území Královéhradeckého kraje. Analyzuji aktuální potřeby lidí se zdravotním postižením vyjádřené prostřednictvím dalších poskytovatelů sociálních i vzdělávacích služeb a tamní situaci na trhu sociálních služeb. Mapuji situaci v oblasti komunitního a strategického plánování měst Dobruška, Nové Město nad Metují, Opočna a Královéhradeckého kraje. Shrnutí jeho dosavadního průběhu a výstupů týkajících se zejména stavu a plánovanému rozvoji sociálních služeb mi nadále slouží k bližšímu vymezení oblasti působení pobočky občanského sdružení Dílny tvořivosti v mikroregionu a sestavení konceptu navrhovaného projektu, který na tamní situaci přímo reaguje. Touto cestou jsem dospěla, jak pevně věřím, ke kvalifikovanému rozhodnutí, že Dílny tvořivosti mohou nabídnout své dosavadní zkušenosti z oblasti podpory integrace lidí ohrožených sociální exkluzí a přispět k řešení aktuálních témat regionu v této oblasti. K tomu, aby organizace mohla pobočku v mikroregionu založit a poskytovat své služby však potřebu stabilní podporu místní správy i samosprávy. Vhodné podmínky pro působení nestátního neziskového subjektu...

Taneční terapie jako pomoc při integraci osob s dětskou mozkovou obrnou
Šourková, Barbora ; Ortová, Marie (vedoucí práce) ; Olšiaková, Jasmína (oponent)
Taneční terapie je formou psychoterapie, kdy hlavním prostředkem změny je pohyb. K této změně člověk používá své vlastní tělo, neboť tělo je fyzickým aspektem osobnosti. Tato terapie pomáhá při vytvoření si pozitivního obrazu o svém těle. Tím také pomáhá k vytvoření pozitivní představy o sobě. Je to nová profese, která je stále v procesu definování sebe sama. Taneční vzdělání a umělecký výkon nejsou v této terapii cílem. Při této terapii se nebere ohled na estetickou stránku pohybu. Řecké sloveso terapie se významově shoduje s českým slovem doprovázeti. Terapeut je tím, kdo doprovází klienta na jeho cestě za uzdravením a sebepoznáním. Hlavním momentem taneční terapie je spojení mezi pohybem těla a prožitkem emocionálním. Spojení body - mind (tělo - mysl) je systém, který musí fungovat snadno a v harmonii. Porušení plynulosti tohoto systému může poukazovat na psychický či fyzický stres. Jedince charakterizuje vztah mezi emocí a pohybem. Vypovídá o tom výraz tváře, postoj těla, velikost prostoru, v němž se tělo pohybuje atd. Pokud psychoterapie změní psychický postoj, dojde ke změně i na úrovní tělesné. V taneční terapii tento princip funguje také, ale opačně. Aktérem změny v chování člověka je tělo. Na povrch vychází také skutečnost, že s rozvojem řeči u člověka se fyzická komunikace stává méně významnou. U...

Neřečově oromotorická cvičení
Šulistová, Monika ; Housarová, Blanka (oponent)
Tato rigorózní práce je věnována vytvoření uceleného pohledu na neřečově oromotorická cvičení. Práce nabízí a upozorňuje na důležitost rozvoje motorických dovedností v orofaciální oblasti pomocí neřečově oromotorických cvičení, dříve než se přistoupí k vlastní nápravě artikulace. Tato skutečnost bývá často přehlížena. Logopedická náprava je pak neúspěšná, nebo je předčasně ukončovaná. Práce je členěna do sedmi kapitol. V prvních dvou kapitolách se zabývám teoretickým vymezením základních pojmů, analýzou dostupné české a zahraniční literatury, hledala jsem terapeutické přístupy. Třetí kapitola se zabývá zvukovou stránku řeči. Čtvrtá kapitola rozebírá řeč z pohledu pohybového výkonu a jeho řízení centrálním nervovým systémem. Pátá kapitola je věnována přehledu vývoje oromotorických dovedností u dětí. Šestá a sedmá kapitola je vlastní experiment-ověření efektivity neřečových oromotorických cvičení a jejich vztahu k rozvoji řeči. Hlavním cílem této práce bylo vytvoření "Souboru cvičení rozvoje neřečově oromotorických dovedností pro děti 4 - 7leté".

Eating Disorders: Epidemiology and Risk Factors
Pavlová, Barbara ; Papežová, Hana (vedoucí práce) ; Kocourková, Jana (oponent) ; Šípek, Jiří (oponent)
Tato práce se zabývá epidemiologií and rizikovými faktory poruch příjmu potravy, se zaměřením na vliv politických a kulturních změn, jež se počátkem devadesátých let odehrály v České republice. Termín poruchy příjmu potravy zahrnuje duševní poruchy charakterizované poruchami jídelního chování: mentální anorexii, mentální bulimii a další blíže nespecifikované poruchy příjmu potravy Incidence mentální anorexie se zvyšovala do sedmdesátých let dvacátého století; incidence mentální bulimie až do konce devadesátých let dvacátého století. Tyto údaje pocházejí ze západních zemí; epidemiologických dat ze střední a východní Evropy se nedostává. Poruchy příjmu potravy mají multifaktoriální etiologii. Nedávno se v souvislosti s poruchami příjmu potravy zacalo diskutovat i o zažitcích migrace a akulturace. Hlavní hypotézou této prace je, že prevalence and incidence poruch příjmu potravy v České republice vzrostla v devadesátých letech dvacátého století. Kvalitativní část této práce se zabývá zážitky migrace a akulturace a jejich vlivem na poruchy příjmu potravy. První článek ukazuje, že ve skupině žen 10-39 let stoupl počet hospitalizací pro poruchy příjmu potravy čtyřikrát mezi lety 1981 a 2001 a zůstal na stejné úrovni až do roku 2005. Druhý článek se zabývá prvními hospitalizacemi pro mentální anorexii, jakožto...

Výběr a implementace open source nástroje pro řízení portfolia projektů
Marek, Jan ; Chlapek, Dušan (vedoucí práce) ; Kučera, Jan (oponent)
Metody a způsoby realizace změn a inovací v podnicích pomocí projektů jsou v dnešní společnosti již zažité. Jsou dobře známé metodiky, postupy i nástroje pro řízení jednotlivých projektů. Nicméně ve své praxi projektového manažera jsem se často setkával s tím, že společnosti často velmi intuitivním způsobem řeší řízení celkového portfolia projektů, což samo o sobě často vede k předčasně ukončeným projektům, řešení nesprávných projektů, případně řešení správných projektů, ale v nesprávný čas. Velmi často jsem se také setkal se situací, že chybí povědomí o tom, že existují i Open Source aplikace, které mohou s organizací portfolia pomoci. Tato práce se zabývá definováním požadavků, vyhledáváním a výběrem a následně i návrhem implementací takové OSS aplikace. V prvé části práce definuji teoretický rámec pro řízení portfolia a na jeho základě následně identifikuji a ověřím set požadavků pro výběr aplikace. Následná část řeší již samotné hledání vhodných aplikací z různých zdrojů, jejich vyhodnocení vůči požadavkům a následný výběr. Následně je pak připraven návrh implementačního projektu, který má za cíl sloužit dalším kolegům v oblasti projektového řízení jako jedna z možných implementačních cest. Výstupy jsou následně průběžně konfrontovány s experty na problematiku projektů v oboru IT tak, aby se podařilo co nejvíce skloubit teorii a následnou praxi. Prakticky ve všech metodikách projektového řízení je kladen značný důraz na přebírání již odzkoušených postupů, proto za hlavní přínos této práce pro praxi považuji fakt, že obsahuje nejen návrh implementačního projektu, ale zároveň i popisuje logickou cestu, jak jsem k němu došel. Práce je tak využitelná při řešení jakéhokoli projektu implementace PPM aplikace.

Intuice v tvůrčím procesu animovaného filmu
Nováčková, Jana Kristýna ; DĚCKÁ, Eliška (vedoucí práce) ; ČIHAŘOVÁ, Libuše (oponent)
Tato práce pojednává o vztahu emocí a experimentálního animovaného filmu v současnosti. Zabývá se emocionálním prožitkem diváka na základě nenarativního vyprávění filmu a jeho výrazových prostředků. Současně zkoumá, jaké jsou tvůrčí postupy a postoje filmových tvůrců k emocím v experimentální animaci. Analýza dotazníků také objasňuje, zda tvůrce počítá s divákovou interpretací filmu.

Hospitace v managementu mateřské školy
Bučková, Jarmila ; Tenkrátová, Jaroslava (vedoucí práce) ; Fantová, Věra (oponent)
Závěrečná bakalářská práce se zabývá problematikou hospitací v mateřských školách. Soustřeďuje se na to, jakou roli hrají hospitace v současném řízení školy, jak ve školách hospitační proces probíhá. Zamýšlí se nad tím, jak jsou hospitace vedoucími pracovníky vnímány a využívány v řízení kvality vzdělávacího procesu. Práce vychází z teoreticky zpracované problematiky hospitační činnosti podle uvedené literatury a také z využití vlastních zkušeností. Přináší pohled na hospitaci jako na nezastupitelnou metodu přímého zjišťování průběhu vzdělávacího procesu, na využití všech jejích funkcí k rozvoji školy. Součástí závěrečné bakalářské práce je vyhodnocení empirické sondy, která vyjadřuje, jak vedoucí pracovníci hospitace ve školách provádějí a jaký význam jim v řídící práci přisuzují. Cílem práce je přinést vedoucím pracovníkům mateřských škol celkový pohled na hospitační proces, porozumět mu. Chce upozornit vedoucí pracovníky na význam a využití hospitační činnosti pro řízení rozvoje různých oblastí vzdělávacího procesu tak, aby se hospitace stala efektivní metodou k zlepšování kvality školy.