Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 10,633 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.86 vteřin. 

Nástup žen do zaměstnání po rodičovské dovolené
MICHALCOVÁ, Miroslava
Bakalářská práce se zabývá problematikou nástupu žen do zaměstnání po rodičovské dovolené. Teoretická část popisuje význam rodiny a zaměstnání pro člověka. Zaměstnanost žen z historického i současného hlediska, rodinnou politiku se zaměřením na mateřskou a rodičovskou dovolenou. Dále představuje systém služeb péče o děti do šesti let věku. A navrhovaná opatření ze strany státu při slaďování rodiny a zaměstnání. Cílem praktické části práce je vyhodnocení výsledků anketního šetření, jehož výzkumným vzorkem byly ženy matky, které umísťují své dítě do předškolních institucí. Výzkum probíhal na přelomu února a března roku 2013 v mateřských školkách na Strakonicku. Cílem výzkumu bylo zjistit, co ovlivňuje nástup žen do zaměstnání po rodičovské dovolené. Dílčí cíle zjišťovaly, jaké instituce matky pro své děti nejčastěji využívají a zda by matky uvítaly možnost rozšíření jeselských zařízení.

Hmyz jako modelová skupina v environmentální výchově v mateřské škole.
KREJČÍ, Ivana
Tato práce se zabývá hmyzem jako modelovou skupinou v environmentální výchově v mateřské škole a tím, jaké je povědomí dětí předškolního věku o hmyzu. Cílem práce je zjistit, jak děti hmyz vnímají a podle kterých materiálů učitelé a učitelky mateřských škol pracují. Tímto výzkumným šetřením se zmapuje dostupnost daných materiálů a na základě toho je vytvořen vlastní výukový program pro děti, který jim poutavou formou hmyz přiblíží.

Finanční gramotnost na vybraných základních školách
Krásová, Markéta ; Krpálková Krelová, Katarína (vedoucí práce) ; Berková, Kateřina (oponent)
Tato bakalářská práce se zaměřena na začlenění finanční gramotnosti do základního vzdělávání v České republice. Cílem bylo nejen získat ucelený obraz o problematice finanční gramotnosti, ale také zjistit úroveň znalostí žáků devátých tříd základních škol právě v této oblasti. V práci jsou shrnuty dokumenty, projekty a výsledky výzkumu vztahující se k této problematice.

Význam psychoterapie pro léčbu závislosti na alkoholu
Říhová, Julie ; Sivek, Vojtěch (vedoucí práce) ; Klimešová, Anna (oponent)
Tato bakalářská práce je zaměřená na význam psychoterapie pro léčbu závislosti na alkoholu. Pojednává o závislosti na alkoholu, jejích příčinách, průběhu této choroby a jejích důsledcích. Další část mé práce popisuje léčbu tohoto fenoménu a jednotlivé formy léčebných procesů, a to z pohledu jednotlivých léčebných přístupů (medicínský, psychoogický a sociální). Zásadní je pro léčbu alkoholismu tzv. multidisciplinární přístup. Poslední část této práce (teoretické části) se zabývá psychoterapií, různými psychoterapeutickými směry a nakonec používanými psychoterapeutickými postupy (přístupy) v léčbě závislosti na alkoholu. Poslední kapitola pojednává o výzkumu psychoterapie. Praktická část mé práce je tvořena třemi kasuistikami, případovými studiemi a jedním rozhovorem. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Využití Orffových nástrojů v nehudebních činnostech v mateřských školách
Prokopiusová, Marie ; Hurníková, Kateřina (vedoucí práce) ; Kodejška, Miloš (oponent)
Práce zahrnuje charakteristiku Orffových nástrojů a znázorňuje jejich zapojení do nehudebních činností v mateřských školách. Zabývá se tím, zda se při častějším použití Orffových nástrojů vztah dětí k nim zlepší. Všechny tytočinnosti jsou přizpůsobeny dětem předškolního věku. Součástí práce jsou přílohy k použití pracovních listů nebo obrázků.

Smrt a eutanázie ve výchově dětí pro školní družiny třetích a čtvrtých tříd
BAYERNHEIMEROVÁ, Petra
Práce se zabývá vysvětlením pojmů smrt a eutanázie. Charakterizuje smrt z pohledu dětí a mladistvých. Dále popisuje eutanázii jako možnost smrti a zabývá se situací v jednotlivých zemích, kde je eutanázie povolena. Práce se zamýšlí nad potřebností výchovy ke smrti a eutanázii již v dětství. V poslední části se zaměřuje na tvorbu tematického plánu pro školní družinu dětí ve věku osm až deset let.

Význam terénních sociálních služeb a jejich podpora ze strany státu
Veverková, Lenka ; Průša, Ladislav (vedoucí práce) ; Pauerová, Hana (oponent)
V diplomové práci se věnuji základním aspektům, které ovlivňují poskytování terénních sociálních služeb pro seniory ve světle proběhlých reforem a přijetí zákona č.108/2006 Sb., o sociálních službách. Rozborem těchto prvků hodnotím podporu státu k zjištění dostupnosti a rozvoji terénních sociálních služeb v regionu jako nástroje sociálního začlenění. Zamýšlím se nad kompetencemi a odpovědností jednotlivých aktérů, jakými jsou stát, kraje, obce a nestátní neziskové organizace, na poli sociálních služeb. Významným prvkem v zajištění kvalitních služeb je jejich dostupnost, a proto se v práci zabývám podmínkami a kritérii hodnocení vybavenosti regionu. Dále charakterizuji základní zdroje financování systému sociálních služeb, které konkretizuji a porovnávám na základě rozboru finančních struktur poskytovatelů na území Městské části Prahy 2. V praktické části se již úzce zaměřuji na hodnocení vybavenosti terénními sociálními službami pro seniory na území Městské části Prahy 2 a na základě dotazníkového šetření mezi uživateli pečovatelské služby v Praze 2 poukazuji na možné problémy, které vyplývají ze zavedení nového prvku financování sociálních služeb tj. příspěvku na péči. Cílem práce je tedy zhodnotit, jaké podmínky vytváří stát pro zajištění a rozvoj

Prvky pedagogiky Marie Montessori v české mateřské škole
RAČÁKOVÁ, Veronika
Práce poukazuje na možnosti využití prvků Montessori pedagogiky v běžné mateřské škole. Teoretická část se věnuje alternativnímu směru Montessori, osobnosti Marie Montessori, jejímu pojetí dítěte a pedagogiky s veškerými principy a pohledem na osobnost učitele. V praktické části je zpracovaná případová studie, která přesně popisuje vznik a vývoj třídního vzdělávacího programu s prvky Montessori pedagogiky v podmínkách běžné mateřské školy. Tato studie je zaměřena na přípravu podmínek, volbu metod a tvorbu obsahu ve vztahu k potřebám a zájmům dětí. Evaluace třídního vzdělávacího programu odhaluje, do jaké míry je možné zařadit do prostředí běžné mateřské školy prvky Montessori pedagogiky tak, aby bylo vše v souladu s Rámcově vzdělávacím programem. Práce je doplněna fotografickou přílohou.

Kvalitativní výzkum integračních strategií a metod užívaných učitelkami MŠ ve vztahu k dětem z jiného etnika.
KLEČKOVÁ, Zdeňka
Cílem mé bakalářská práce ,,Kvalitativní výzkum integračních strategií a metod užívaných učitelkami MŠ ve vztahu k dětem z jiného etnika" je poodhalení a zjištění, jakým způsobem dochází k realizaci multikulturní výchovy v praxi a k nalezení rozdílných pedagogických a didaktických metod, které používají učitelky v MŠ k integraci a k rozvoji optimálních vztahů, funkční komunikaci a toleranci mezi dětmi. Dále je cílem hlubší vhled do problematiky spojené s adaptací u dětí cizinců do běžné třídy v české MŠ. Tímto výzkumným šetřením chci přispět k hlubšímu pochopení důležitosti významu integračních modelů k začleňování imigrantů do nové společnosti, aby to bylo pro jedince co nejméně stresující.

Marketingový průzkum trhu společnosti In Motion s použitím internetu
Stůjová, Barbora ; Müller, Štěpán (vedoucí práce) ; Čajka, Radek (oponent)
Bakalářská práce se zabývá marketingový průzkumem trhu, který je proveden pro společnost In Motion za pomoci internetu. V teoretické části práce jsou vysvětleny důležité pojmy a metody spojené s marketingovým výzkumem a také způsoby sběru dat. V praktické části je proveden sekundární výzkum společnosti In Motion za pomoci analýzy SWOT a primární výzkum za pomoci dotazníkové šetření. Cílem práce je provedení marketingového průzkumu a zároveň poskytnutí praktických rad a doporučení pro zlepšení úspěšnosti společnosti In Motion.