Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 923 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.12 vteřin. 

Trh mobilních technologií v ČR u vybraných cílových skupin
Doležalová, Lenka
DOLEŽALOVÁ, L. Trh mobilních technologií v ČR u vybraných cílových skupin. Bakalářská práce. Brno: PEF MENDELU, 2014. Tato bakalářská práce je zaměřena na průzkum trhu mobilních technologií v ČR. Práce identifikuje současný stav na daném trhu a dále zjišťuje a hodnotí přehled a potřeby seniorů ohledně mobilních telefonů a spokojenost s poskytovanými službami mobilních operátorů. Hlavním zdrojem informací bylo dotazníkové šetření doplněné o osobní rozhovory. Výsledky a doporučení jsou shrnuty v závěru bakalářské práce.

Románský kostel sv. Jakuba v Jakubu u Kutné Hory
Kolářová, Šárka ; Kuthan, Jiří (vedoucí práce) ; Scholz, Stefan (oponent)
1 Resumé Kostel sv. Jakuba v Jakubu u Kutné Hory náleží k nejvýznamnějším, ale zároveň k nejpozoruhodnějším středověkým sakrálním stavbám v Čechách. Pozoruhodnost a zárověň jistou vyjiměčnost mu ve srovnání s dochovanou skupinou tribunových kostelů propůjčuje početný soubor 11 románských figurálních reliéfů (z nichž 8 je zachováno v relativní úplnosti) osazených do lícového zdiva jižního průčelí věže a lodi kostela. Nemalou zásluhu na uměleckohistorické vyjimečnosti stavby mají také slepé arkády spolu s obloučkovými vlysy. Již v době svého "objevení" Janem Erazim Vocelem před vice jak 150 lety byla sepsána řada studií a článků, které každá následující generace historiků a historiků umění obohatila řadou hypotéz a domněnek, vycházejících především z nalezené autentiky biskupa Daniela I. a neporozumněním problematice restaurování na konci 19. století. Řada nepřesností a domněnek se povedla vyvrátit systematickým zpracováním písemných a stavebně historických pramenů, které se podařilo získat při opravě kostela v posledních dvou desetiletích minulého století. Přesto zde stále zůstává řada nadále otevřených otázek, na které nejsme schopni odpovědět. Srovnávací materiál pro poznání románského stavitelství je velmi malý a řada ho zaniká při opravách staveb bez odborného dohledu, nebo při jeho nedostatečném...

Návrh a ověření tréninkových metod v karate kata
Zoubek, Petr ; Venzara, Jan (vedoucí práce) ; Michalov, Ludvík (oponent)
Název diplomové práce : Návrh a ověření tréninkových metod v karate kata Cíl práce: Cílem práce je zjistit nejefektivnější tréninkovou metodu nácviku kata v karate. Metoda: Experiment byl prováděn metodou jednoduchého, přímého a zúčastněného pozorování 3 testovaných skupin (1 skupina byla tvořena 20 zkoumanými subjekty). Dále byla použita metoda testování, měření a srovnávání. V práci byla pomocí těchto metod zjištěna nejefektivnější tréninková metoda nácviku kata. Pro toto zjištění byl použit zkušební řád ČSKe se zaměřením na šest technik, které jsme si zvolili. Výsledky: Výsledky popisují efektivnost jednotlivých tréninkových metod nácviku kata. Klíčová slova: Karate, kata, tréninková metoda nácviku kata

Změna barvy povrchu modifikovaného dubového dřeva působením umělého slunečního záření
Rozboril, Tadeáš
Tato práce, prováděná formou experimentu, se zabývá změnou barvy povrchu modifikovaného dubového dřeva za působení umělého slunečního záření. Současně hodnotí i vliv použité modifikace na změnu původní barvy dřeva dubu. Pro experiment byly použity modifikace dřeva dubu čpavkováním a nanočásticemi železa. Oběma modifikacemi bylo dosaženo ztmavnutí povrchu. Změna barvy způsobená umělým slunečním zářením byla měřena na modifikovaných vzorcích a zároveň na přírodním a subfosilním dubu. Během suchého režimu došlo k tmavnutí přírodního dubu a ke světlání ostatních skupin. Mokrým režimem došlo k zesvětlení všech exponovaných sad, nejméně však dubu modifikovaného nanočásticemi železa.

Vliv terapie metodou Vojtovy reflexní lokomoce na funkční schopnosti imobilních seniorů
Černá, Gabriela ; Smékal, David (vedoucí práce) ; Zounková, Irena (oponent)
Tato diplomová práce hodnotí efekt čtyřtýdenní aktivní rehabilitace kombinované s reflexní stimulací dle Vojty na mobilitu ležících seniorů. Šestnáct pacientek bylo rozděleno na výzkumnou a kontrolní skupinu po osmi. V obou skupinách probíhal trénink zaměřený na sebeobsluhu, zachování či zvětšení rozsahů pohybů, posílení oslabených svalových skupin, zlepšení rovnovážných funkcí, nácvik posazování a lehání si ze sedu, u zdatnějších pacientek chůze ve vysokém chodítku. Ve výzkumném souboru probíhala navíc stimulace modelu reflexního otáčení dle Vojty, koordinační a stabilizační cvičení a cvičení s využitím pomůcek (elastický pás, overball, malý míč, lahev s vodou). Na začátku a na konci byly testovány škály EMS(Elderly mobility scale), BI(Barthel index), MMSE(Mini- mental state examination), schopnost otáčení na bok zlehu na zádech a stabilita vsedu. Statistická srovnatelnost obou skupin byla ověřena na začátku terapie Mann-Whitney testem. Po terapii byla patrná tendence ke zvýšení testovaných hodnot ve výzkumném souboru oproti kontrolnímu. Pravděpodobnost zvýšení EMS skóre ve výběrovém souboru v porovnání s kontrolním byla statisticky významná -98,3 %. Při zpracování hodnot EMS, BI a MMSE párovým t-testem se statistická významnost neprokázala. Ve všech měřených parametrech však byla ve výzkumném souboru...

Působení absolventa studijního oboru Speciální pedagogika - vychovatelství v praxi poskytovatelů sociálních služeb
SALABOVÁ, Jana
Teoretická část se dělí na 4 kapitoly. První kapitola je věnována pomáhajícím profesím, kde tyto profese nejprve definuji a dále vkládám i vymezení studijního oboru Speciální pedagogika - vychovatelství, se kterým v práci dále pracuji. Také se v této kapitole dotýkám připravenosti budoucích absolventů k vykonávání práce sociálního pracovníka, pracovníka v sociálních službách. Druhá kapitola nese název speciální pedagogika, kde tento vědní obor vymezuji předmět, cíle a její členění. Třetí kapitola se zaměřuje na sociální služby, a to konkrétně na definování tohoto pojmu, druhy a formy sociálních služeb, zařízení spadající do oblasti sociálních služeb a kdo je jejich poskytovatelem. Čtvrtá a poslední kapitola teoretické části se věnuje roli absolventa studijního oboru Speciální pedagogika - vychovatelství v sociálních službách, kde je popisován sociální pracovník definice, kvalifikační a další předpoklady a kompetence, také je zde podkapitola, kde je zmínka o pedagogickém pracovníkovi a to konkrétně o vychovateli, kde se nalézají osobnostní a jiné předpoklady pro výkon této práce a náplň práce, kterou vykonává vychovatel v zařízení sociálních služeb. Poslední stránky čtvrté kapitoly jsou věnované pracovníkovi v sociálních službách jeho činnostem a zároveň i osobnímu asistentovi, kde se zaměřuji na definici této pozice a samotné osobní asistence a přidávám i osobnostní předpoklady k této pozici. Cílem praktické části práce je zmapování působení absolventa studijního oboru Speciální pedagogika - vychovatelství v praxi sociálních služeb - konkrétně, jaká je jeho náplň práce, zda má kompetence k vykonávání této pozice, jestli je s prací spokojen a jaká byla jeho motivace pracovat právě v této oblasti. Praktická část obsahuje kvalitativní výzkum. K naplnění výše uvedených cílů byla zvolena technika sběru dat pomocí strukturovaného rozhovoru s respondenty, kterými mi byli absolventi studijního oboru Speciální pedagogika - vychovatelství pracující v oblasti sociálních služeb. Lze říci, podle výsledků této práce, že absolventi se v oblasti sociálních služeb většinou uplatní na nižších pracovních pozicích a to jako pracovníci v sociálních službách, a to i přesto, že mají kvalifikaci i na vykonávání sociálního pracovníka. Věkové rozmezí klientů, se kterými respondenti pracují, se pohybuje od dětského věku a končí věkem seniorským. Motivace, která vedla dotazované k rozhodnutí zvolit právě oblast sociálních služeb je různá, někteří uváděli, že jim k tomu pomohla praxe při škole a to jak samotná práce, tak i zaujetí právě onou cílovou skupinou, již předešlá zkušenost s prací s lidmi s postižením či právě nabytí nových zkušeností. Také angažovanost rodinného příslušníka a jejich předešlé vzdělání bylo určitou motivací. Spokojenost s prací je podle zjištěných dat patrná a to přispívá i ke kvalitně a zodpovědně odváděné práci. Osobním přínosem je podle zjištěných výsledků především jejich potřebnost v činnostech, které v práci provádějí, nové zkušenosti, které získávají a také vidina pokroků jejich klientů. Výhodou zaměstnání, které provádějí je pro ně nejčastěji nestereotypnost, zmiňují cílovou skupinu, se kterou pracují, pokroky klientů a že je pro ně práce naplňující, i proto, že jsou v příjemném kolektivu lidí. Kamenem úrazu, tudíž nevýhodou je pro ně především finanční ohodnocení, které není moc uspokojující a pracovní doba. Vystudovaný studijní obor Speciální pedagogika - vychovatelství, je pro dotazované absolventy přínosem, hlavně co se týče praxe při škole, kterou měli možnost vykonávat a navštěvovat různá zařízení.

Supervize v psychiatrickém ošetřovatelství
RŮŽIČKOVÁ NEUŽILOVÁ, Michaela
Základní teoretická východiska Teoretická část diplomové práce se zabývá supervizí a přibližuje problematiku psychiatrického ošetřovatelství. Je rozdělena do několika části. První část je zaměřena na supervizi, stručně charakterizuje supervizi samotnou, dále pak popisuje její dělení, funkce a metody. Též se věnuje účastníkům supervize, smlouvě o supervizi, transkulturní supervizi a Bálintovským skupinám. Dále navazuje část, která popisuje historický vývoj psychiatrického ošetřovatelství, stručně představuje osobnost Joyce E.Travelbee. V závěru teoretické části diplomové práce je zmíněna problematika vzdělávání a kompetencí sester pro péči v psychiatrii a též okrajově deklarace z Turku. Cíl práce Hlavním cílem diplomové práce je zmapovat informovanost sester pracujících v psychiatrické péči o možnostech klinické supervize. Druhým cílem bylo zjistit názor sester pracujících v psychiatrické péči na supervizi. Třetí cíl byl zaměřen na prostředky pomáhající sestrám pracujícím v psychiatrické péči k jejich osobnímu rozvoji a růstu v rámci jejich praxe. Čtvrtý cíl měl zmapovat zkušenosti sester pracujících v psychiatrické péči se supervizí. Použité metody Pro empirickou část této diplomové práce bylo zvoleno kvalitativní šetření. Byla použita metoda sběru dat formou polostrukturovaného rozhovoru. Rozhovory s respondenty byly zaznamenány pomocí diktafonu a poté přepsány, následně pomocí kódování technikou tužka a papír byla kvalitativní data analyzována a významově uspořádána do dvaceti sedmi kategorizačních skupin. Výběr výzkumného souboru byl záměrný, sestavený z dvanácti sester pracujících v psychiatrické péči v rámci České republiky. Výsledky Z výzkumného šetření zaměřeného na sestry, které nemají osobní zkušenost se supervizí vyplynulo, že určité povědomí o supervizním procesu mají, ovšem ne zcela dostačující k tomu, aby byly schopny popsat podstatu a funkci supervize v celém jejím rozsahu. Jejich znalosti jsou spíše teoretické. Supervizi chápou jako pomoc, která by vyřešila jednak neurovnané vztahy na pracovišti, dále pak zlepšila komunikační dovednosti daných sester, též by byla nápomocna v řešení krizových intervencí a jako prevence syndromu vyhoření. Z výsledků týkajících se sester, které nejsou účastny supervizního procesu jednoznačně vyplynulo, že nemají dostatečnou oporu a možnost jak profesního, tak i osobního růstu na svém pracovišti, přičemž tento významný problém by jim byla schopna vyřešit právě supervize. Z výzkumného šetření, které se týkalo výhradně sester, které mají osobní zkušenost se supervizí a jsou jí pravidelně účastny vyplynulo, že jejich znalosti a dovednosti týkající se supervizního procesu jsou zcela dostačující k tomu, aby byly schopny pochopit a následně prakticky využít supervizi v celém jejím rozsahu. Tyto sestry vidí supervizi jako přínos, díky kterému pochopily nejen sami sebe, ale především se naučily zvládat náročné situace, které jejich povolání provází. Supervize jim dává jistotu, poskytuje oporu a učí je jednat s lidmi, kteří jsou součástí jejich pracovního procesu. Supervize se pro ně stala nástrojem pro prevenci syndromu vyhoření a ukázala jim cestu, jak efektivně využít svůj vlastní potenciál. Závěr Tato diplomová práce je zaměřena na problematiku využití supervize v psychiatrickém ošetřovatelství. Práce s pacienty s duševním onemocněním je velmi náročná, proto zrovna zde má supervize své opodstatněné místo. Pokud neznáme sami sebe a nejsme schopni sami řešit své problémy, nikdy nemůžeme efektivně a komplexně řešit problémy druhých, kteří často na naši pomoc zoufale čekají. Výsledky práce budou prezentovány na odborných seminářích určených nejen sestrám pracujícím v psychiatrické péči.

Klasifikační analýza
Rensová, Dita ; Juríček, Jozef (oponent) ; Kalina, Jan (vedoucí práce)
Xazev pracc: Kiasifikacni analy/a Autor: Dita. Rensova Kak'dra: Katedra. pravdepodobnost i a ma.tema.ticke statist iky Vedouci ba.kalarske prace: Ur.rer.nat. Ja.n Kaliua e-mail vedoucfho; kalina n-karlin.inff.cuni.c7 Al)stvakt: V toto pnici sc- zabvvame modely klasifikacm analyzy. Popiseme jednotliva klasiiikacni pravidla, a son\islosti mexi niini. Nejprve sc zaniefhne na modely line-arm a kvadraticke klasifikaee pru pripad dvou sknpin. kterr dak1 xobccninu: na, linearni a. kvadi'at.icke inodcly pro pn'pad kla,sifikae.e do vice skupin. Pole so bndeine /abyvat pra\xlepodobnosti s[>a.tnc klasifikaeo nrcit(''ho objektu do sknpiny a.mettxlami, jak Into pravdepodobnost odhad- nont. Dale se zmhn'nie o vyu/iti diskriniinacnieh skc'irii pri kiasifikaei a so- ziianiune se s modoloni logist.ieke kla.sifika.ee. Na zaver pfetlvedi^iuj ponzitf nekt.erych vy!)ranyeli modclii na, konkn'M nieli dateeh / oborn lesnictvi. Klieova slova: Lincarni klasifikace. kvadraticka klasilikacc, lo^ist.icka klasi- fikace. diskrhninacc a klasifikace Title: Cla.ssifica.t ion analysis Author; Uita Hensova Depaituiont,: Department ol Probability and Mathematical Statistics Supervisor: IJr.rer.nat. .Jan Kalina Supervisor's e-mail address: kalina:(i;karhn.mfl.cuni.c/ Abstract.: In the- present work we study methods for classification analysis....

Návrh a analýza modulů systému student - school relationship management
Kulík, Lukáš ; Basl, Josef (vedoucí práce) ; Fortinová, Jana (oponent)
Diplomová práce se zabývá návrhem a analyzováním modulů systému student-school relationship management (dále S-SRM), jenž lze do českého jazyka přeložit jako systém pro řízení vztahů se studenty-školami, ve vysokoškolském prostředí v rámci území ČR. Cílem této diplomové práce je základně navrhnout a následně ověřit moduly systému S-SRM z hlediska jejich obsahu a okrajově také funkčnosti. Té části cíle, která se věnuje návrhu, je dosaženo popsáním jednotlivých modulů systému S-SRM. Část cíle zabývající se ověřením těchto modulů je naplněna pomocí průzkumu mezi jednou skupinou budoucích uživatelů systému S-SRM (studenty), který je realizován prostřednictvím internetového dotazníku, a pomocí porovnání zvolených částí navrhovaných modulů systému S-SRM s výsledky získanými z předchozí analýzy požadavků (tedy internetového dotazníku). Diplomová práce se dělí na šest částí. Její první část uvádí do problematiky. Druhá část se zabývá systémy CRM (customer relationship management), ze kterých systémy S-SRM vychází. Následuje třetí část, ve které jsou nejen popsány jednotlivé moduly systému S-SRM, ale jsou zde uvedeny i možnosti jeho rozšíření. Čtvrtá část je věnována dotazníkovému šetření a stanovení hypotéz. Analýzou dat získaných dotazníkovým šetřením se zaobírá pátá část, v níž jsou hypotézy vyhodnoceny. V poslední, šesté části, jsou vyvozeny závěry vyplývající z předchozích částí a dochází zde i k porovnání teorie (tedy zvolených navrhovaných částí modulů systému S-SRM) s praxí (výsledky získanými z předchozí analýzy požadavků). Hlavní přínosy práce jsou dva. První hlavní přínos spočívá v samotném návrhu modulů systému S-SRM z hlediska jejich obsahu a okrajově také funkčnosti. Druhý hlavní přínos tkví v realizaci dotazníkového šetření a analýze dat získaných z tohoto šetření, která naznačí preference jedné skupiny uživatelů systému S-SRM, jimiž jsou studenti.

Hospodaření na ekologické farmě v podhůří Šumavy a biodiverzita vybraných agroekosystémů
OUŘEDNÍK, David
Obsahem diplomové práce bylo studium společenstev epigeických brouků na třech odlišných stanovištích v katastrálním území obce Mačice (nedaleko Soběšic), Západočeský kraj. Biotopy byly obhospodařovány v režimu ekologického zemědělství, kontrétně se jednalo o pole oseté tritikále, louku a pastvinu. Pro sběr biologického materiálu byla použita metoda zemních pastí. Za sledované období bylo celkem odchyceno a determinováno 640 jedinců z 57 druhů a ze 14 čeledí. Na všech biotopech byla nejvíce druhově zastoupenou čeledí čeleď střevlíkovití (Carabidae) (23 druhů), následovala čeleď drabčíkovití (Staphylinidae) (11 druhů) a čeleď mrchožroutovití (Silphidae) (6 druhů). Nejvíce jedinců bylo nalezeno na biotopu pole s počtem 255 (30 druhů z 8 čeledí), následoval biotop louka se 198 jedinci (36 druhů z 9 čeledí) a na pastvině bylo nalezeno 187 jedinců (34 druhů z 10 čeledí). Druhové spektrum epigeických brouků bylo rozděleno do skupin podle citlivosti k antropogenním vlivům. Na všech biotopech převládaly druhy, které nemají zvláštní požadavky na kvalitu a charakter prostředí (skupina E) s počtem druhů 48. Druhů obývajících biotopy středně ovlivněné činností člověka (skupina R2) bylo celkem 9 na všech biotopech, z toho se jich nejméně vyskytovalo na poli (1 druh), na pastvině (5 druhů) a na louce jich bylo nalezeno nejvíce (6 druhů). Index antropogenního ovlivnění ukazuje, že se jedná o velmi silně ovlivněné biotopy. Při porovnání jednotlivých stanovišť bylo zjištěno, že nejvíce ovlivněným biotopem bylo pole (ISD 1,67 %). Nejméně ovlivněným biotopem byla louka (ISD 8,34 %). Závěrem lze konstatovat, že se nepotvrdila hypotéza, že ekologické zemědělství má pozitivní vliv na biodiverzitu.