Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 9,923 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.42 vteřin. 

Makroekonomické ukazatele a jejich využití při výuce občanské výchovy
ERHARTOVÁ, Jana
Cílem práce je nastínění možnosti zakomponování makroekonomických ukazatelů do vyučování a jejich možné či nemožné pochopení ještě nevyspělými občany {--} žáky.

Digitalizace v rámci České televize
Vácha, Pavel ; Mathé, Ivo (vedoucí práce) ; Myslík, Václav (oponent)
Práce popisuje vlivy procesu digitalizace šírení terestrického televizního signálu na Ceskou televizi jako televizi verejné služby. Úvod prináší základní vysvetlení pojmu digitalizace a historii digitalizace televizní výroby, jako predstupne digitalizace terestrického šírení televizního signálu. V první kapitole je uvedena strucná historie televize a televizního trhu v Ceskoslovensku a Ceské republice, která znací i stav trhu pred zapocetím procesu digitalizace šírení televizního signálu. V další cásti je prehled právního rámce procesu a technologické rešení. V kapitolách venovaných dvema novým programovým okruhum, jejichž vznik je umožnen zmenou šírení signálu, je v souvislostech popsán jejich vznik a zhodnoceny první roky vysílání. Dále se práce zabývá problematikou vzniku nových soukromých televizních stanic a jejich vlivem na Ceskou televizi. V záveru je analyzována sledovanost, jako jeden z ukazatelu úspešnosti a trendu, které proces digitalizace na trhu nastolil a prezentována úvaha nad budoucím vývojem na televizním trhu nejen z pohledu Ceské televize.

Typologie osobnosti podle Myersové a Briggsové
Hladníková, Nina ; Froněk, Jan (oponent) ; Šnýdrová, Ivana (vedoucí práce)
Každý jedinec je výjimečný. Každý z nás je produktem dědičnosti a prostředí. Velký vliv na vývoj osobnosti má rodina, kultura, životní situace a zkušenosti. Výsledkem je odlišnost od kohokoliv jiného. Každý člověk přepokládá, že myšlení ostatních lidí funguje na stejném principu, ale velmi často lidé, se kterými přijdeme do kontaktu, nehodnotí a nevnímají věci jako my nebo se nezajímají o stejné věci. Jejich myšlení funguje odlišně než to naše. Tyto odlišnosti vytváří prostor pro aplikaci a využití osobnostních typologií. S odlišným vnímáním, názory, pohledy, se setkáváme ve všech oblastech našeho života, ať už v rodinném, školním či pracovním prostředí. K porozumění těchto rozdílů nám pomáhá i typologie osobnosti podle Myersové a Briggsové (MBTI®). MBTI umožňuje identifikovat, proč se lidé chovají tak jak se chovají, proč dělají rozhodnutí jinak, než jak očekáváme. K tomu využívá čtyř dichotomií, na jejichž základě je vytvořeno šestnáct osobnostních typů. Kromě pochopení základního chování lidské osobnosti, můžeme tuto typologii využít i v jiných oblastech, jako např.: osobní rozvoj, plánování a rozvoj kariéry, koučování, zlepšení komunikace, řešení konfliktů a problémů, budování týmů apod.

Korupce v křesťanském národě: „Ovlivňuje křesťanská víra úroveň korupce ve společnosti?“
Kraus, František ; Houdek, Petr (vedoucí práce) ; Svoboda, Miroslav (oponent)
Jaké veličiny patří mezi determinanty korupce? Tato práce vychází z současných metod hodnocení příčin výskytu korupce v různých zemích, pomocí čistě ekonomických determinantů jako jsou agregátní důchod, úroveň vzdělání, otevřenost mezinárodnímu obchodu nebo výše zdanění. Tato metoda je dále rozšířena o proměnné mapující náboženství sledovaných států jako příklad institucionálních determinantů. Víra redukuje sobecké chování a zdůrazňuje morální hodnoty, jako taková by měla redukovat výskyt korupce. Data výzkumu zahrnují 30 států Organizace pro hospodářskou spolupráci a rozvoj (OECD) v letech 1999-2010. V rámci práce jsou sestaveny dva nezávislé modely MNČ s indikátory pociťované korupce jako endogenními proměnnými; první s čistě ekonomickými determinanty a druhý se zakomponovanými náboženskými determinanty korupce. Rozšířený model nabízí robustnější výsledky s vyšší úrovní determinace. Výsledky potvrzují, že rostoucí počet protestantů je spojen s nižší úrovní korupce. Efekt vládních výdajů na školství byl podstatně zredukován po zahrnutí náboženských veličin. Nicméně, vliv procentuálního zastoupení křesťanů v populaci na korupci nebyl zjištěn.

Komparace vybraných dopadů programů New Frontier a Great Society v 60. letech 20. století
Kojan, Christian ; Johnson, Zdenka (vedoucí práce) ; Fabianková, Klára (oponent)
Bakalářská práce se zabývá programy New Frontier a Great Society a jejich dopady na sociální politiku Spojených států amerických v 60. letech. Cílem práce je komparovat dopady obou programů na vybrané ukazatele životní úrovně obyvatel s primárním zaměřením na míru chudoby. Práce představuje jednotlivá legislativní opatření obou programů zaměřená na boj s chudobou a následně analyzuje jejich dopady na životní úroveň obyvatelstva. Hypotéza, že program Great Society byl při redukci míry chudoby úspěšnější než program New Frontier, nebyla prokázána kvůli silnému vlivu vysokého hospodářského růstu v 60. letech. Práce naznačuje, že největším úspěchem obou programů byl pozitivní dopad opatření Great Society v oblasti vzdělávání.

Indikátory finanční výkonnosti bank ve vybraných zemích CEE
Mečíř, Vojtěch
Diplomová práce se věnuje identifikaci faktorů, které měly vliv ve sledovaném období 2008 - 2014 na finanční výkonnost největších univerzálních komerčních bank v Polsku, Slovinsku a Maďarsku. Teoretická část je zaměřena na studie zabývající se danou problematikou v bankovních sektorech jiných zemí. Dále je zde popsáno bankovní podnikání v zemích, jimiž se diplomová práce zabývá. v praktické části je sledován vývoj faktorů vnitřního a vnějšího pro-středí daných zemí a bank. Za pomocí korelační a regresní analýzy je identifikován vztah mezi finanční výkonností a vybranými faktory. Finanční výkonnost je vyjádřena ukazateli ROAA a ROAE. Součástí práce je i komparace zjištěných výsledků s již provedenými studiemi.

Didaktika výchovy ke zdraví na 1. stupni ZŠ
NÁDVORNÍKOVÁ, Kateřina
Diplomová práce se zabývá didaktikou Výchovy ke zdraví na 1. stupni ZŠ. První teoretická část je zaměřena na analýzu související literatury. Pozornost je věnována jednotlivým tématům učiva Výchovy ke zdraví. Součástí je charakteristika období mladšího školního věku a charakteristika výukových metod. Hlavní náplní druhé části práce je komparace dívek a chlapců při osvojování učiva Výchovy ke zdraví. Komparace byla provedena dotazníkovým šetřením. Zjištěná data byla procentuálně zpracována.

Indikátory chudoby a sociálního vyloučení ("Laekenské indikátory")
Novotný, Filip ; Tomeš, Igor (vedoucí práce) ; Zelenková, Hana (oponent)
Tématem bakalářské práce jsou indikátory chudoby a sociálního vyloučení. Důraz je kladen na jejich vznik, definice a algoritmy, kterými se vypočítají. První kapitola je zaměřena indikátory jako nástroje realizace sociální politiky. Ve druhé kapitole je popsána cesta k indikátorům a jejich vznik. Obsahem třetí a nejdelší kapitoly jsou definice indikátorů a jejich kategorizace. Jedná se zároveň o praktickou část práce, neboť tato kapitola je metodologická příručka indikátorů chudoby a sociálního vyloučení přeložená z anglického jazyka. Následující - čtvrtá - kapitola je zaměřena na zbytnost a nezbytnost indikátorů a redundanci (nadbytečnost) informací při měření sociální reality. Obsahem páté kapitoly je využitelnost indikátorů v České republice. Šestá kapitola se zaměřuje na zdůvodnění potřeby vytváření indikátorů. Poslední kapitola popisuje možnosti a význam rozšiřování indikátorů jak plošné, tak co do počtu.

Školní zralost a diagnostika
VILDOVÁ, Lenka
Práce pojednává o problematice školní zralosti a jejích znacích. V teoretické části je zpracována otázka vhodnosti odkladu školní docházky a příprava dítěte na školní docházku. Prostor je věnován rovněž vývojovému období předškolních dětí a v neposlední řadě jsou zde zmíněny diagnostické metody posuzování školní zralosti, různé v praxi používané testy a jejich hodnocení. V praktické části je proveden výzkum na základě pozorování a zpracování vlastního screeningu a výsledného zhodnocení.

Úloha třídního učitele na střední odborné škole
VÖGLEROVÁ, Monika
Bakalářská práce řeší problematiku úlohy třídního učitele na Střední odborné škole a středním odborném učilišti. Teoretická část se zabývá vysvětlením pojmů ze závazných pedagogických dokumentů a následnou spojitostí s činnostmi a kompetencemi třídního učitele v oblasti vyučování, přímého výchovného působení, výchovné koordinace, vzdělávací práce pedagogů ve svěřené třídě, forem spolupráce třídního učitele se zákonnými zástupci i vedením školy, socializaci jedince a tvorby klimatu třídy. Praktická část je zaměřena na popis, zajištění a vlastní realizaci informační schůzky třídním učitelem před nástupem žáků na Střední odborné učiliště. Je sledován obsah a význam předávání informací, navázání včasné spolupráce s rodiči žáků pro budoucí práci třídního učitele. Kooperaci se zákonnými zástupci a význam informační schůzky hodnotí formou polostrukturovaného rozhovoru oslovení třídní učitelé. Cílem kvalitativního šetření je získání uceleného přehledu předávání i získávání informací pro práci třídního učitele v podobě ?Průvodce třídního učitele prvním ročníkem na střední odborné škole?. Význam tvorby kodexu chování u žáků a uplatnění v praxi je uvedeno na příkladu realizace odborné exkurze.