Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 10,815 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.27 vteřin. 

Systém vzdělávání a rozvoje pracovníků ve vybrané organizaci
ZEDNÍKOVÁ, Eliška
Cílem práce je analýza systému vzdělávání a rozvoje pracovníků ve vybraném podniku, identifikace potřeb vzdělávání, návrhy změn a doporučení pro zlepšení řízení této oblasti.

Podnikatelský projekt rodinné vzdělávací centrum
Bahushevich, Alena ; Hartman, Ladislav (vedoucí práce) ; Mísař, Jan (oponent)
Cílem této diplomové práce je sestavení podnikatelského plánu pro nově vznikající předškolní zařízení - Rodinné vzdělávací centrum, jehož hlavní činností bude provoz mateřské školy a pořádání vzdělávacích programů a kurzů pro děti a dospělé. Teoretická část práce je věnována popisu významu podnikatele a firem ve společnosti, vymezení základních náležitosti podnikatelského plánu a charakteristice předškolního systému vzdělávání v České republice včetně uvedení dostupných alternativních metod výuky. Praktická část je aplikací získaných teoretických poznatků při sestavení podnikatelského projektu. V této části je na základě analýzy trhu, marketingového a finančního plánu hodnocena životaschopnost a konkurenceschopnost podnikatelského záměru.

Integrované vzdělávání žáka se speciálními vzdělávacími potřebami - kazuistika
Habartová, Iva ; Mrkosová, Eva (vedoucí práce) ; Ptáčková, Klára (oponent)
Cílem bakalářské práce je analyzovat současný stav integrovaného vzdělávání žáka se speciálními vzdělávacími potřebami, resp. dítěte s vysocefunkčním autismem v kombinaci s praktickou hluchotou. Teoretická část práce vymezuje pomocí metody analýzy odborné literatury termín integrace, dále jsou definovány pojmy sluchové postižení a autismus jako příčiny, které limitovaly žáka v jeho zapojení do vzdělávání v běžné základní škole. Praktická část práce je zaměřena na zpracování případové studie - kazuistiky žáka. Popisuje zkušenosti ze současného integrovaného vzdělávání v základní škole speciální, kde je žák vzděláván dle Rámcového vzdělávacího programu pro Základní školy, s výhledem brzké integrace zpět do běžné základní školy, případně dle rozhodnutí rodičů do základní školy pro neslyšící. Při zpracování kazuistiky byly použity metody: pozorování a rozbor edukačních produktů žáka.

Edukační specifika u žáků s autismem
Jiříková, Adéla ; Šiška, Jan (vedoucí práce) ; Šumníková, Pavlína (oponent)
Bakalářská práce se zabývá edukačními specifiky u žáků s autismem. V úvodu práce přibližuje autorka základní oblasti postižení u poruch autistického spektra (PAS) a základní metody, které se při práci s jedinci s těmito poruchami používají. Práce přináší i stručný vhled do systému vzdělávání žáků a studentů s PAS v České republice. Jádro práce tvoří popis TEACCH programu, který je v současnosti považován za nejúčinnější metodu práce s jedinci s autismem. Součástí bakalářské práce je průzkum, který byl proveden mezi pedagogy a rodiči žáků Mateřské školy speciální, Základní školy speciální a Praktické školy ELPIS, ve které jsou při práci s žáky s PAS uplatňovány principy TEACCH programu. Při průzkumu byla využita metoda strukturovaného rozhovoru. Cílem šetření bylo zjistit, do jaké míry se u šesti konkrétních žáků liší způsob zacházení ve škole a doma a jaký vliv na ně případné odlišnosti mají. Zjištěné výsledky mají ukázat výhody a slabiny aplikace TEACCH programu v České republice, dále mají ilustrovat míru spolupráce rodiny a školy a mohou se tak stát inspirací pro rodiče i pedagogy.

Obsahový marketing pro generování leadů v segmentu B2B vzdělávacích a poradenských služeb
Nykodýmová, Barbora ; Zamazalová, Marcela (vedoucí práce) ; Pospíchal, Tomáš (oponent)
Cílem této diplomové práce je čtenáře seznámit s problematikou obsahového marketingu pro generování tzv. leadů, informací o potenciálních zákaznících, a zanalyzovat a navrhnout doporučení pro jeho uplatnění mezi subjekty v segmentu B2B vzdělávacích a poradenských služeb. Teoretická část práce diskutuje tři klíčové oblasti: specifika služeb a sektoru B2B, obsahový marketing a důvody jeho zapojení do marketingové strategie a problematiku generování leadů jako možnou metriku obsahového marketingu a obchodní nástroj. Praktická část zjišťuje přístup k problematice pohledem čtyř zástupců dodavatelů služeb a doplňuje jej úhlem pohledu jejich zprostředkovatele, společnosti IVITERA, která kolem svých mediálních, zejména internetových, projektů sdružuje jednu z největších B2B komunit v daném odvětví služeb na českém trhu. Výzkum byl realizován pomocí individuálních rozhovorů se zástupci všech pěti společností a doplněn analýzou sekundárních dat, leadů a klíčových slov poskytnutých zprostředkovatelem.

Sestavení a ověření modelu přírodovědné exkurze pro posluchače výchovy ke zdraví v NP Šumava
KUČEROVÁ, Martina
Diplomová práce se zabývá sestavením a ověřením modelu kurzu Metodika přírodovědných exkurzí pro studenty Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích oboru Výchova ke zdraví. Jsou realizované v Národním parku a chráněné krajinné oblasti Šumava tak, aby absolventi daného předmětu získali potřebné teoretické a praktické znalosti pro organizaci přírodovědných exkurzí, které jsou navrhovány jako součást kurzu "Metodika přírodovědných exkurzí". Podporují ochranu přírody s důrazem na vysvětlení významu zdravé a nepoškozené přírody pro zdraví člověka. Výzkum potvrdil hypotézu, že účastníci kurzu očekávají od kurzu získání nových teoretických a praktických znalostí. Účastníci projevují zájem o praktické ověření první pomoci v terénu, o výuku aktivit určených pro přírodovědné exkurze. V závěrečné části je navržen model kurzu "Metodika přírodovědných exkurzí". Součástí diplomové práce je detailně zpracovaná interaktivní úvodní přednáška pro tento předmět. Tato diplomová práce vznikla na základě dvouletého výzkumu ve spolupráci s katedrou výchovy ke zdraví a Správou Národního parku a chráněné krajinné oblasti Šumava. Diplomová práce se zabývá sestavením a ověřením modelu kurzu Metodika přírodovědných exkurzí pro studenty Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích oboru Výchova ke zdraví. Jsou realizované v Národním parku a chráněné krajinné oblasti Šumava tak, aby absolventi daného předmětu získali potřebné teoretické a praktické znalosti pro organizaci přírodovědných exkurzí, které jsou navrhovány jako součást kurzu "Metodika přírodovědných exkurzí". Podporují ochranu přírody s důrazem na vysvětlení významu zdravé a nepoškozené přírody pro zdraví člověka. Výzkum potvrdil hypotézu, že účastníci kurzu očekávají od kurzu získání nových teoretických a praktických znalostí. Účastníci projevují zájem o praktické ověření první pomoci v terénu, o výuku aktivit určených pro přírodovědné exkurze. V závěrečné části je navržen model kurzu "Metodika přírodovědných exkurzí". Součástí diplomové práce je detailně zpracovaná interaktivní úvodní přednáška pro tento předmět. Tato diplomová práce vznikla na základě dvouletého výzkumu ve spolupráci s katedrou výchovy ke zdraví a Správou Národního parku a chráněné krajinné oblasti Šumava.

Analýza a projekce výchovy ke zdraví ve sportovním tréninku hokejistů.
ČERNÝ, Kamil
Diplomová práce zkoumala vliv psychotréninku na bázi jógových technik ve sportovním tréninku mladých vrcholových hráčů ledního hokeje. Cílem tohoto psychotréninku bylo rozvinout pozornost, koncentraci, zlepšit sebedůvěru, psychickou odolnost a osvojit si techniku uvolnění. Intervenční psychotréninkový program "Intenzita" (ČERNÝ, KREJČÍ, 2012) byl realizován v rámci předsezónního týdenního soustředění hráčů. Sledovaný soubor tvořilo 12 hokejistů hokejového klubu Tábor v průměrném věku 16 let, kteří se k intervenci dobrovolně přihlásili. Před aplikací programu prošli participanti vstupními psychologickými testy. Psychotrénink tvořilo 7 lekcí, přičemž každá z nich trvala 80 minut. Edukace probíhala v dopoledních hodinách před tréninkem hráčů na ledě. Po absolvování intervenčního programu prošli participanti výstupními psychotesty. Naměřená data byla porovnána a statisticky ověřena metodou t-testu. Výsledky potvrdily stanovené hypotézy. Psychotréninkový program "Intenzita" byl doporučen do školení trenérů mládeže s aplikací v rámci předsezónního soustředění.

Zhodnocení vzdělávacích systémů ve společnostech v České republice
Daňhelková, Barbora ; Křečková Kroupová, Zuzana (vedoucí práce) ; Cetkovský, Pavel (oponent)
Vzdělávání zaměstnanců společně s kvalifikovanými pracovníky motivovanými dále se vzdělávat se stává důležitým faktorem rozvoje společností a významnou konkurenční výhodou na všech světových trzích. Cílem této diplomové práce je provést analýzu vzdělávacích systémů ve společnostech v ČR a zhodnotit proces vzdělávání. Práce je rozdělena na dvě části, a to část teoretickou a část praktickou. První část se věnuje vymezením teoretických pojmů a konceptů souvisejících se vzdělávání, teorií podnikového vzdělávání a současnými trendy ve vzdělávání. Praktická část se zaměřuje na výzkum podnikového vzdělávání ve firmách v ČR. Podkladem pro výzkum je interní dokumentace a rozhovory se zástupci personálního oddělení společnosti HOCHTIEF CZ a rozhovory se speciality na vzdělávání ze společnosti DMC management consulting.

Hodnocení efektivnosti výuky odborných předmětů v závislosti na fyzické zátěži před vyučováním.
Janošíková, Martina ; Hanušová, Marie (vedoucí práce)
Období přechodu na střední školu přináší výrazné změny v požadavcích na studijní povinnosti, samostatnost, komunikaci, vyjadřování, nebo odloučení od rodiny v podobě pobytu na internátu. Žáci zařazeni do sportovních center mládeže se kromě těchto změn potýkají ještě s povinnostmi spojenými se sportem. Protože se jedná o žáky prvních až čtvrtých ročníků středních škol a středních odborných učilišť, tedy ve věku, kdy obraz sebepojetí-jsem to, v co věřím, vzniká v interakcích s okolním světem a vlastní zkušeností, hraje zde velmi důležitou roli vliv prostředí, kolektivu, vychovatelů, učitelů a trenérů, se kterými žáci tráví prakticky většinu času. Tato práce nahlíží na žáky komplexně z pohledu rozvoje osobnosti jako multifaktoriální biopsychosociální jednotky, z pohledu poznávacích a motivačních procesů, stavů a vlastností, z pohledu sociální psychologie zabývající se interakcí, vztahy a komunikací, psychologií jedince v rámci sociální skupiny a jejího významu pro vývoj jedince. Sleduje podmínky a výsledky vzdělávacího procesu z pohledu pedagogické psychologie, zabývá se formováním vlastností, názorů, postojů a hodnotové orientace z pohledu psychologie výchovy.

Informační systém středoškolského vzdělávání
Charvátová, Jindřiška ; Vaněk, Jiří (vedoucí práce) ; Věra, Věra (oponent)
Diplomová práce Informační systém středoškolského vzdělávání se zabývá problematikou praktického využívání školního informačního systému na Středním odborném učilišti gastronomie a podnikání v Praze, jejíž hlavním cílem je vytvořit přehled, využití a zhodnocení informačních systémů pro střední školy a na základě výsledků dotazníkového šetření navrhuje řešení dané situace. V teoretické části diplomové práce je vytvořen přehled a využití informačních systémů pro střední školy na základě studia literatury a dostupných zdrojů. Praktická část je primárně zaměřena na výzkum, týkající se praktického využití IS. Dalším cílem práce je analýza potřeb pedagogických pracovníků v oblasti využívání IS školy formou dotazníkového šetření. Na základě vyhodnocení těchto poznatků jsou vytvořeny případné návrhy na zlepšení.