Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 22,575 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.92 vteřin. 

Aby pomoc byla skutečnou pomocí
BEDNARČÍKOVÁ, Jitka
Práce se zabývá možnostmi zvýšení kvality sociální práce s nezaměstnanými v České republice. V první kapitole charakterizuje význam práce v životě člověka. Upřesňuje pojmy, týkající se práce a nezaměstnanosti. Popisuje příčiny nezaměstnanosti. Podrobně se věnuje dopadům ztráty zaměstnání na jednotlivce. Stručně se zmiňuje o systému politiky zaměstnanosti v České republice. Hlavní pozornost věnuje sociální práci s nezaměstnanými. Vymezuje pojem pracovně profesního poradenství. Upozorňuje na konkrétní etická dilemata a uvádí možnosti jejich řešení. Shrnuje, že etické teorie, etický kodex, hodnoty, přístupy a pravidla pro profesionální práci mohou být užitečná pouze v případě, že sociální pracovník má zájem se jimi v praxi řídit. Spolu se zájmem o člověka se pak mohou stát návodem k pomoci, kterou můžeme označit jako pomoc skutečnou.

Analýza marketingových nástrojů knižního nakladatelství
Gruberová, Laura ; Pešek, Ondřej (vedoucí práce) ; Hanzlík, Jan (oponent)
Tato diplomová práce s názvem Analýza marketingových nástrojů knižního nakladatelství se zaměřuje na oblast českého knižního trhu a na marketingové nástroje, které jsou v současné době používány knižními nakladateli. Cílem práce je na základě kvalitativního výzkumu zhodnotit marketingové nástroje konkrétního českého knižního nakladatelství a navrhnout možná zlepšení jejich použití. Teoretická část práce obsahuje vymezení základních pojmů z oblasti knižních nakladatelství a knižního marketingu, které slouží jako východisko pro praktickou část práce. Praktická část práce se zabývá analýzou marketingových nástrojů knižního nakladatelství Argo, uvádí pozitiva a negativa těchto nástrojů a v závěru přináší návrhy na jejich zlepšení. Tato část práce vychází z marketingové situační analýzy nakladatelství, analýzy dostupných dat o činnosti nakladatelství a z hloubkového rozhovoru s jedním z jeho kmenových autorů. Práce je přínosná především pro knižní nakladatele a prodejce, kteří z této práce mohou získat informace o možných marketingových nástrojích. Pro čtenáře knih je tato práce zajímavá především z pohledu získání informací o tom, jak jim může marketing napomoci při výběru knih.

Externí financování podnikatelských záměrů v ČR
Kubíčková, Kateřina ; Filipová, Vladimíra (vedoucí práce) ; Drozen, František (oponent)
Tématem bakalářské práce jsou možnosti externího financování podnikatelských záměrů v ČR. V teoretické části práce jsou shrnuty odborné poznatky a definice týkající se podnikání, osoby podnikatele, právních forem podnikání a klasických způsobů externího financování podniku. Protože nedostatek prostředků nebo obtížný přístup k tradičním zdrojům kapitálu může být někdy překážkou v realizaci vítaného a životaschopného podnikatelského záměru, věnuje se druhá polovina práce alternativním možnostem financování podnikatelských projektů s důrazem na čerpání dotací z EU. Dalšími analyzovanými externími zdroji financí jsou investice soukromých investorů tzv. Business Angels, financování prostřednictvím rizikového a soukromého rozvojového kapitálu, crowdfunding a nakonec i zvýhodněné úvěry pro začínající podnikatele nebo nové projekty ze strany bankovních institucí. Cílem práce je poskytnout přehled dostupných externích zdrojů financování projektů, zjistit jak si v České republice vedou a v závěru zhodnotit, pro jaké typy projektů se ta která forma financování hodí. Podnikatelům, kteří nemají pro rozjezd svého nápadu dostatek finančních prostředků, by práce mohla pomoci zorientovat se v existujících možnostech externích zdrojů financování.

Marketingový průzkum trhu společnosti In Motion s použitím internetu
Stůjová, Barbora ; Müller, Štěpán (vedoucí práce) ; Čajka, Radek (oponent)
Bakalářská práce se zabývá marketingový průzkumem trhu, který je proveden pro společnost In Motion za pomoci internetu. V teoretické části práce jsou vysvětleny důležité pojmy a metody spojené s marketingovým výzkumem a také způsoby sběru dat. V praktické části je proveden sekundární výzkum společnosti In Motion za pomoci analýzy SWOT a primární výzkum za pomoci dotazníkové šetření. Cílem práce je provedení marketingového průzkumu a zároveň poskytnutí praktických rad a doporučení pro zlepšení úspěšnosti společnosti In Motion.

The Value of CSR for Czech Consumers
Faradji, Elise ; Štěrbová, Ludmila (vedoucí práce) ; Seror, Patricia (oponent)
Abstrakt: V současné době je chování spotřebitelů ovlivněno novými faktory, jako jsou sociální a environmentální aspekty. To je důvodem vzrůstajícího trendu implementace společenské odpovědnosti podniků (CSR). Implementace efektivní strategie CSR je komplexním procesem, zejména proto, že základní koncept CSR zůstává nevyjasněný. Cílem této studie je analyzovat přijímání CSR ze strany spotřebitelů a její dopad na jejich nákupní chování. Tato práce pomůže podnikům implementovat jejich strategii CSR s větší efektivitou. Studie se zaměřuje na hlubokou analýzu přístupu spotřebitelů k CSR. Jestliže většina výzkumů užívá kvantitativní analýzu, tato studie se problémem zabývá z kvalitativního hlediska. Bylo uskutečněno dvanáct strukturovaných interview, které podpořily výsledky analýzy. K těmto praktickým a osobním rozhovorům je přidán teoretický základ ke konstrukci argumentace, zejména z důvodu vytvoření rámce, který ukazuje význam všech částí tvorby hodnot (funkcionální, emoční a sociální). Výsledek práce zdůrazňuje fakt, který byl již dokázán ostatním výzkumem: tvorba hodnot je fundamentem, který přesvědčí spotřebitele, aby si všímali CSR. Studie zároveň ukazuje, jak skeptický přístup k CSR negativně ovlivňuje chování spotřebitele. Výzkum pomůže podnikům implementovat úspěšnější strategie CSR a vyvinout nová řešení k oslovení spotřebitelů a ovlivnění jejich nákupního chování prostřednictvím vytvoření hodnoty, kterou budou sdílet.

Ocenění podniku Lesní společnost Broumov Holding, a. s.
Sichrovský, Chananel ; Štamfestová, Petra (vedoucí práce) ; Toušek, Jan (oponent)
Cílem této diplomové práce je odhadnout hodnotu podniku Lesní společnost Broumov Holding, a. s. k datu ocenění 1. ledna 2016. Práce je tvořena dvěma hlavními částmi, teoreticko-metodologickou a související praktickou částí. Pro naplnění cíle práce byla provedena strategická a finanční analýza, identifikovány a predikovány základní generátory hodnoty a vytvořen finanční plán. Samotné ocenění bylo provedeno třemi metodami, na jejichž základě byl následně určen konečný odhad hodnoty společnosti, který dosahuje výše 147 024 tis. Kč. Práce je v praxi využitelná pro ucelený vhled do situace podniku a může rovněž posloužit vlastníkům jako podklad pro cenová jednání, v případě zájmu potenciálního investora o jeho koupi.

Vývoj asistenční aplikace pro lidi s demencí
Černý, Martin ; Šlajchrt, Zbyněk (vedoucí práce) ; Pecinovský, Rudolf (oponent)
Cílem této diplomové práce je implementace prezentační vrstvy aplikace využívající reminisceční terapii a pomáhající lidem s demencí. Reminiscenční terapie je diskuze nad vzpomínkami, které mají pacienti. Výzkumy prokázali, že tato terapie má pozitivní účinky na život pacientů a na udržení jejích vzpomínek. Výzkumná část uvádí do problematiky demence, reminiscenční terapie s a bez použití technologií. Aplikace vyvýjená jako součást této diplomové práce používá vstupy ve formě nahraných obrázků a rozpoznaného mluveného slova. Tyto vstupy jsou použity na podporu pamatování a rozpoutání diskuze. Aplikace může být použita pacientem s nebo bez ošetřovatele a případně s přáteli nebo členy rodiny. Šest nejdůležitějších požadavků na vyvíjenou aplikaci je rozpoznávání reči, nahrání obrázků, vytváření otázek o předchozích nahrávkách, vytváření otázek o označených přátelích, používání starých obrázků pro následnou diskuzi a zobrazení statistiky. Aplikace byla vyvinuta jak součást soutěže pořádané AngelHack organizací. Architektura prezentační, databázové a aplikační vrstvy je diskutována v diplomové práci se zaměřením na prezentační vrstvu spolu s uživatelskou příručkou a implementací požadavků v této vrstvě. Prezentační vrstva byla vytvořena s pomocí React knihovny pro JavaScript. Byly použity i další knihovny. Z nichž nejdůležitější je Redux knihovna, která slouží k ukládání stavu aplikace. Tato knihovna navíc výrazně ovlivnila strukturu prezentační vrstvy.

Marketingová situační analýza vybrané společnosti
Doležal, Ondřej ; Svoboda, Petr (vedoucí práce) ; Čejka, Pavel (oponent)
Cílem mé bakalářské práce je kvalitní zpracování marketingové situační analýzy vybrané energetické společnosti, konkrétně společnosti ČEZ, a.s. Vyhotovení analýzy společnosti umožní lépe plánovat své marketingové aktivity a obstát tak v konkurenčním prostředí. V teoretické části jsou rozebrány základní pojmy vztahující se k marketingu jako celku a dále teoretická východiska potřebná pro vyhotovení marketingové situační analýzy, kam spadá jak PEST analýza, Porterova analýza pěti sil, SWOT analýza, ale také marketingový mix. Tyto poznatky jsou poté aplikovány do praxe. Získané výsledky z jednotlivých analýz jsou posléze zformulovány do doporučení, které by měly společnosti pomoci úspěšně zvládat marketingové řízení.

Vliv sporu o Jihočínské moře na čínsko-vietnamské obchodní vztahy
Nguyen Hong, Viet ; Vlčková, Jana (vedoucí práce) ; Hasík, Gabriel (oponent)
Tato bakalářská práce zkoumá vliv sporu o Jihočínské moře na vzájemné vztahy mezi ČLR a Vietnamskou socialistickou republikou. Větší důraz klade práce na analýzu vzájemných obchodních vztahů. Cílem práce je zjistit zda spor o teritoriální oblast negativně ovlivnil vzájemné vztahy a do jaké míry. Bakalářská práce je proto rozčleněna do tří hlavních kapitol. V úvodní kapitole práce popisuje postavení a vývoj jednotlivých států. Poznatky z úvodní části jsou pak použity k analýze politicko-obchodních vztahů obou států ve druhé kapitole. Ta se ve stručnosti zaměřuje jak na historii vzájemných vztahů, tak hlavně na současné vzájemné vztahy u kterých je kladen větší důraz. K problematice Jihočínského moře se věnuje pak poslední část bakalářské práce. Tady byly charakterizovány důvody a příčiny tohoto sporu. V této části byl poskytnut náhled na průběh teritoriálního sporu a byly zanalyzovány dopady na vzájemné vztahy. Výstupy ze všech tří kapitol pomohly zformulovat následující závěr. Spor o Jihočínské moře měl vliv na vzájemné vztahy. Ve velké míře ovlivnil hlavně politické vztahy ČLR a Vietnamu, proto je tento spor v mediích tak často zmiňován. Na obchodní vztahy podle dostupných dat však tento spor větší efekt neměl. Vzájemný obchod obou zemí probíhal v době sporu bez větších omezený nebo bariér.

Vliv poklesu cen ropy a zemního plynu od roku 2014 na katarskou ekonomiku
Šamánek, Ondřej ; Stuchlíková, Zuzana (vedoucí práce) ; Hasík, Gabriel (oponent)
Bakalářská práce se zaobírá vlivem pádu cen ropy a zemního plynu, který postihl svět v červnu roku 2014, na ekonomiku Kataru. Hlavním cílem práce je zjistit, jak a do jaké míry pokles cen zmíněných komodit ovlivnil ekonomické ukazatele a chování státu i jednotlivých firem operujících v postihnutém odvětví. Zvolený problém je řešen pomocí metody časové komparace, u níž jsou hodnoty relevantních ekonomických ukazatelů porovnány před a po krizi, či vypracovanou případovou studií, u které je situace analyzována na příkladu katarské firmy operující v postiženém odvětví. Ze zkoumání vyplývá, že pád cen ropy a zemního plynu na ekonomiku Kataru vliv měl. Země se rok po snížení cen potýkala se snížením HDP či propadem rozpočtového salda, postižená firma v odvětví zase vykazovala pokles počtu udělených zakázek či rekordní množství zrušených výběrových řízení. Závěry z práce vyplývající lze do jisté míry užít i na ostatní ropné exportéry Perského zálivu, kteří s Katarem sdílejí podobné rysy.