Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 341 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.08 vteřin. 


Fresková výzdoba zámku ve Lnářích
MALENINSKÁ, Kateřina
V mé bakalářské práci na téma "Fresková výzdoba zámku ve Lnářích" se zabývám na jedné straně historickým vývojem zámku spolu s rody působícími na panství. Avšak hlavní část práce je soustředěna na rozbor ikonografických témat nástěnné freskové výzdoby v prostorách zámku. Práce je rozdělena do tří hlavních kapitol, první část je věnována historii zámku s ohledem na kulturní historický profil majitelů zámku. Druhá část je zaměřena výhradně na nástěnnou freskovou výzdobu. Závěrem se pokouším formulovat možnosti dalšího bádání s ohledem na četnost používaných námětů v zámeckých sídlech 17. století. Cílem práce bylo na základě získaných poznatků vyvodit závěry ohledně námětů fresek v závislosti na době jejich vzniku.

Kafkovská inspirace v prozaických textech Ivana Klímy
DUFKOVÁ, Kamila
Ve své bakalářské práci se zabývám interpretací prozaických textů Ivana Klímy, zobrazováním problémů společnosti v jeho dílech a Klímovou inspirací knihami Franze Kafky. Proto se v metodologické části věnuji pojmu intertextualita z pohledu teoretiků, kteří se jí zabývali. Pro pojmenování intertextových, resp. transtextových vztahů využívám pojetí Gérarda Genetta. Transtextová analýza mě vedla k charakteristice Kafkových významných motivů a témat. Cílem praktického celku je rozkrýt pomocí transtextových vztahů smysl díla Ivana Klímy a obhájit jejich souvislost s interpretací jeho tvorby.

Využití kultivační metody při výuce mikrobiologických témat na 2. stupni základních škol a gymnázií
Bořkovcová, Nina ; Pavlasová, Lenka (vedoucí práce) ; Skýbová, Jana (oponent)
Předkládaná diplomová práce je zaměřena na využití kultivační metody při výuce mikrobiologických témat na 2. stupni základních škol a gymnáziích. S mikrobiologickými tématy se žáci obvykle setkávají pouze v abstraktní formě. Hlavním cílem této práce je navržení laboratorních cvičení, které přispějí к aktivnímu získávání poznatků o mikroorganizmech. Práce je určena především pro potřeby učitelů a s tímto ohledem je zpracována teoretická i praktická část. V teoretické části jsou zařazena východiska pro aplikaci kultivační metody do výuky. Její součástí jsou analýzy školské dokumentace (Rámcových vzdělávacích programů a učebnic) i teoretické základy kultivační metody a laboratorních prací s využitím mikroorganizmů. V praktické části byly navrženy 4 laboratorní práce a vypracovány metodické návody pro učitele. Laboratorní práce byly úspěšně ověřeny na základní škole a gymnáziu. Navržené laboratorní práce s metodickými návody usnadní a napomohou učitelům zařazovat kultivační metodu při výuce mikrobiologických témat na školách. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Jehuda Amichai - BÁSNĚ. Překlad a interpretace se zaměřením na stěžejní tematické okruhy
Koštejnová, Marie ; Holubová, Markéta (oponent) ; Nosek, Bedřich (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce je zprostředkování básní Jehudy Amichaie v českém jazyce a interpretace základních témat, které se v jeho díle objevují.

Využití dramatické výchovy ve výchově k podpoře zdraví na základní škole
Kunášková, Alena ; Kovaříková, Miroslava (vedoucí práce) ; Marádová, Eva (oponent)
Tato diplomová práce zjišťuje, zdaje možné využít metody dramatické výchovy při výchově k podpoře zdraví na ZŠ. Jedním z cílů této diplomové práce je najít shody v tématech a námětech mezi předměty Výchova ke zdraví a dramatická výchova. Shoda v tématech je ověřena srovnáním témat a námětů z RVP ZV, dále srovnáním s informacemi z odborné literatury a nakonec také orientačním výzkumným šetřením zaměřeným na učitele dramatické výchovy. Výsledky porovnávání byly podkladem pro praktickou část práce, která shromažďuje metody a techniky dramatické výchovy vhodné pro využití ve výuce Výchovy ke zdraví. Klíčová slova Dospívání, zdraví, podpora zdraví, rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání, výchova ke zdraví, dramatická výchova, metody dramatické výchovy, hra v roli, improvizace, fiktivní situace, strukturované (příběhové) drama

Prezentace vybraných témat BSIS v prostředí PPT
Havlín, Radomil ; Šebesta, Vladimír (oponent) ; Sigmund, Milan (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá tématy předmětu BSIS, které lze prezentovat pomocí multimediálních a animačních technik v prezentaci. V úvodu jsou uvedena tato témata a jednotlivé metody jejich zpracování. Ve většině případů poskytuje názornou ukázku řešení modulové a argumentové spektrum signálu. V kapitolách jsou popisovány operace s jedním a se dvěma signály v čase, vlastnosti Fourierovy transformace s názornými ukázkami, korelace společně s konvolucí, kvaziperiodické signály a jako poslední kapitolou jsou spektra vybraných signálů.

Výchova k občanství a průřezová témata Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Michalicová, Jitka ; Vališová, Alena (oponent) ; Valenta, Josef (vedoucí práce)
Začlenění tematických oborů průřezových témat je nedílnou součástí tvorby školního vzdělávacího programu. Jednou z možností začlenění je integrace průřezového tématu do vzdělávacího oboru. Způsob, jak smysluplně začlenit průřezové téma Multikulturní výchova do vzdělávacího obsahu vzdělávacího oboru Výchova k občanství, předkládá tato práce. Uvedeny jsou též vhodné metody, učivo k realizaci tohoto průřezového tématu, včetně příkladu začlenění konkrétního tématu multikulturní výchovy do výuky.

Analýza konkurence u vybrané firmy v oblasti vzdělávání zaměstnanců
Motlová, Simona ; Bartoška, Jan (vedoucí práce) ; Martina, Martina (oponent)
Cílem bakalářské práce je analyzovat a porovnat vybranou vzdělávací společnost s jejími konkurenty na trhu vzdělávání zaměstnanců v České Republice. Teoretický základ pro to tvoří literární rešerše rozdělená do tří hlavních témat. Prvním teoretickým východiskem je vzdělávání dospělých, druhým je konkurenčního prostředí a teorie analýzy trhu. Posledním teoretickým východiskem jsou matematické modely vícekriteriální analýza variant užité v praktické části práce. Praktická část obsahuje zásadní informace o vybrané společnosti a jejích konkurentech, tvorbu a užití vlastní metodiky pro porovnání společností mezi sebou. Při tvorbě metodiky proběhla identifikace a výklad kritérií za užití Saatyho metody párového porovnání. Závěrem je porovnání společností dle jednotlivých kritérií, díky čemuž vznikla tabulka určující pořadí konkurentů od nejúspěšnějšího po nejslabšího. Diskuse nad výsledky práce poskytuje možné pohledy na získané údaje o konkurenceschopnosti společností.

Srovnání témat a motivů v českých a anglických pohádkách
REEGENOVÁ, Tereza
Práce se zabývá srovnávací analýzou konkrétních témat a motivů v tradičních českých a anglických pohádkách. Teoretický úvod, charakterizující pohádky obecně, vychází z myšlenek V. J. Proppa (struktura pohádky, funkce jednajících osob), A. van Gennepa (význam přechodových rituálů), B. Bettelheima (důležitost fantazie v psychoanalýze), C. G. Junga (význam archetypů) a J. R. R. Tolkiena (základní funkce pohádek). Těžištěm práce je vlastní srovnávací interpretace, zaměřená na porovnání vybraných témat (charakteristika postav, význam prostředí, úloha nadpřirozena v konfliktu dobra a zla, motiv zkoušky) a vycházející z textů J. Jacobse, K. J. Erbena a B. Němcové.