Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 156 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.08 vteřin. 

Postavení a funkce centrální banky v českém bankovním systému
Johnová, Dana ; Ševčík, Miroslav (vedoucí práce) ; Řežábek, Pavel (oponent)
Tato bakalářská práce na téma ?Postavení a funkce centrální banky v českém bankovním systému? se zabývá centrálním bankovnictvím v České republice. Věnovat se budu především institucionálním a funkčním aspektům a postavením centrální banky v rámci bankovního systému České republiky. Pokusím se objasnit základní principy a cíle bankovní regulace a dohledu, které jsou mezinárodně platné. Zabývat se budu i institucemi, které jsou zapojeny v bankovním dohledu a zaměřím se na koncepce, se kterými se můžeme setkat. Podrobněji věnuji pozornost vztahu České národní banky vůči komerčním bankám a jejím nástrojům, které v současné době používá při výkonu bankovní regulace a dohledu. Dále se zaměřím na organizační strukturu centrální banky, cíle, úkoly a strategie spolu s nastíněním vývoje bankovní regulace a dohledu ve Spojených státech amerických.


Sociální bydlení -porovnání Koncepce sociálního bydlení České republiky 2015-2025 a rakouského sociálního modelu
Hejduk, Radim ; Krebs, Vojtěch (vedoucí práce) ; Barák, Vladimír (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na sociální bydlení, veřejnou politiku, která se aplikuje v mnoha státech Evropské unie a Česká republika se v současné době snaží o její implementaci. Vzhledem k rostoucím nákladům domácností na bydlení, rostoucím výdajům na poptávkovou podporu bytové politiky pomocí doplatku a příspěvku na bydlení a těžko řešitelné sociální exkluzi, se sociální bydlení jeví jako jedna z dosažitelných alternativ. Cílem práce je nejprve analyzovat a zhodnotit formy sociálního bydlení a jejich aplikace z hospodářsko-sociální perspektivy, posléze formulovat doporučení pro Koncepci sociálního bydlení České republiky pro období 2015-2025 pomocí komparace s rakouským modelem. Tento text poskytne odpověď na hlavní výzkumnou otázku, jak vypadá funkční model sociálního bydlení a jaké má hospodářské dopady na domácnosti.


Soukromé vymáhání soutěžního práva
Bocková, Claudia ; Černá, Stanislava (vedoucí práce) ; Zahradníčková, Marie (oponent)
Resumé Cílem této práce je analýza stavu soukromého vymáháni soutěžního práva v Evropské unii a České republice s ohledem na návrhy Evropské komise obsažené v Zelené a Bílé knize o žalobách o náhradu škody způsobené porušením antimonopolních pravidel Evropského Společenství inspirované americkým systémem soukromého vymáhání antitrustového práva. Dále bude posouzen vliv potenciální implementace těchto návrhů do českého právního řádu a též bude vzata v úvahu zkušenost s úpravou dané problematiky v jiných členských státech. Dynamický vývoj této oblasti práva a neutuchající politická a právní diskuze o možnostech vymáhání antimonopolního práva jsou důvody pro výběr tohoto tématu práce. Tato práce se skládá z osmi kapitol. Každá z nich pojednává o různých aspektech soukromého vymáhání soutěžního práva. První kapitola je kapitolou úvodní a je rozdělena do tří částí. První část vysvětluje rozdíl mezi veřejným a soukromým vymáháním soutěžního práva. Druhá část pojednává o evoluci koncepce náhrady škody z porušení soutěžních pravidel a o jejím právním základu. Třetí část popisuje problémy koncepce náhrady škody způsobené porušením soutěžního práva. Druhá kapitola se zabývá otázkou rozhodného práva. Třetí kapitola poskytuje přehled o pojmu škody a představuje hmotněprávní základ nároku na náhradu škody. Je rozdělena...

Přínos magisterského vzdělání pro ošetřovatelství
KUČÍRKOVÁ, Alena
Diplomová práce se zabývá problematikou současného vzdělávání sester v České republice. V současnosti probíhá diskuze nad novelizací zákona 96/2004 Sb., který do této chvíle není schválen, proto se věnuji nastavenému modelu vzdělávání, který je v souladu s Evropskou směrnicí ES 55/2013. Ošetřovatelství je samostatným vědním oborem, který zastává nezpochybnitelnou úlohu v péči o zdravé i nemocné jedince. Právě práce s lidským zdravím je velmi zodpovědnou, a proto se kompetence náležící k sesterské profesi s nástupem do EU posunuly ze středních škol na školy vyšší odborné a školy vysoké. I přes jednotnou evropskou legislativu je proces vzdělávání sester v rámci států EU rozdílný. Touto problematikou, včetně základní koncepce soudobého ošetřovatelství, jsem se zabývala v teoretické části práce, kde je přehledně zpracován systém vzdělávání sester v České republice i ve světě. Dále je zde rozpracovaný systém vzdělávání z pohledu vysokoškolského vzdělávání, kde je kladen důraz na získání specializací v kontrastu se systémem celoživotního vzdělávání. Cíle práce byly zjistit názory sester ve vedoucích pozicích na současný model vzdělávání a současně jejich názor na přínos magisterského vzdělání v ošetřovatelské péči. Na základě uvedených cílů byly stanoveny čtyři výzkumné otázky a to: Jaký přínos má vysokoškolské vzdělání sester v praxi? Jaké jsou rozdíly mezi sestrami s bakalářským a magisterským vzděláním z pohledu vedoucích sester? Jak přispívá magisterské vzdělání ke kvalitě ošetřovatelské péče? A konečně jak je pohlíženo na sestry s magisterským vzděláním jejich nadřízenými? K naplnění cílů stanovených v práci bylo využito kvalitativní strategie výzkumu, a to pomocí nestandardizovaného dotazování prostřednictvím jednoho účastníka výzkumu jedním tazatelem za pomoci otevřených otázek. Výzkumný soubor tvořilo devět sester ve vedoucích pozicích z nemocnic v Jihočeském kraji. Vzhledem k podmínce absolutní anonymity, kterou si probandky stanovily, nelze uvést žádné bližší náležitosti týkající se sociodemografických informací. Rozhovor proběhl vždy se souhlasem probandek, individuálně a byl zaznamenán do předem připraveného záznamového archu. Výzkumné šetření se uskutečnilo v únoru a březnu 2016 na předem vybraných pracovištích jednotlivých probandek. Výsledky jsou přehledně zpracovány do kategorií, podkategorií a dále pro přehlednost do konkrétních podskupin. Pro úplnost jsou výsledky znázorněny v grafické podobě za použití schémat. Z výsledků vyplývá, že většina nadřízených sester podporuje vzdělávání svých podřízených sester a s modelem současného vzdělávání sester souhlasí a vítají ho z důvodu rozšíření znalostí v ošetřovatelství. Probandky dále negativně vnímaly znalosti absolventek středních zdravotnických škol. Při rozpravě nad rozdíly mezi sestrami bakalářkami a magistrami byly preferované sestry s magisterským vzděláním vzhledem k jejich vyspělosti, sebejistotě a pro bonus ve formě specializace získané na magisterském stupni. Magistry v praxi, dle probandek, vykazují lepší znalosti, umí aplikovat EBN a jsou důležitou součástí týmu při tvorbě standardů. Dále si sestry magistry, dle mínění probandek, dokáží lépe zorganizovat tým a mají lepší schopnost fungovat v roli sestry manažerky. Dle probandek by sestra s magisterským vzděláním mohla významně ovlivnit ošetřovatelskou péči svými znalostmi, iniciativou, jistotou v rozhodování a větším rozhledem, které načerpá při studiu. Navíc si sestry s magisterským vzděláním dobře uvědomují míru zodpovědnosti za svoji práci a dle tvrzení probandek jsou po náležité době praxe u lůžka vhodné do vedoucích pozic, kde uplatní nejlépe své vědomosti.

Strategie vzdělávacích politik. Příklad Finska a České republiky
Tošovská, Magdaléna ; Müller, Karel (vedoucí práce) ; Bolcha, Peter (oponent)
Bakalářská práce "Strategie vzdělávacích politik. Příklad Finska a České republiky" v teoretické části nejprve nahlíží na problém vzdělání prostřednictvím tří paradigmat (osvícenská koncepce, neoliberální koncepce a koncepce kulturní reprodukce). Následně zasazuje vzdělání do historického kontextu (vzdělání jako chrám, výtah a pojišťovna), jenž poukazuje na důsledky, které měla demokratizace a zmasovění vzdělávání na jeho podstatu. Funkci vzdělání dále diskutuje na přechodu od jednoduché modernizace k reflexivní. Ukazuje, jakou úlohu hraje vzdělání v dnešní, ať už informační, či vzdělanostní, společnosti. Empirická část se nejprve ptá, jak na proměnu vzdělání reaguje OECD. Jaké jsou hlavní principy, cíle a strategie této organizace na poli vzdělávání. Co je vzdělávacím politikám jednotlivých zemí OECD společné, jaké jsou jejich commmon features in national practices. Předkládaná práce pak detailněji zkoumá, jak se v mezinárodním srovnání OECD jeví Finsko a Česká republika, jak tyto země reagují na proměnu vzdělání a doporučení OECD. Práce nejprve poukazuje na shodné a rozdílné historické momenty. Následně pak ukazuje silné a slabé stránky obou systémů. Porovnává systém České republiky s finským, který představuje tzv. vzdělávacího šampióna.


Koncepce školní geografie Maďarska, Polska a Slovenska
Vrhel, Matěj ; Hanus, Martin (oponent) ; Řezníčková, Dana (vedoucí práce)
Předkládaná práce zkoumá změny koncepce vzdělávacích systémů se zaměřením na výuku geografie v postkomunistických státech střední Evropy. Vybranými státy jsou Polsko, Maďarsko a Slovensko. Sledujeme změny konceptu v období od pádu železné opony až po současnost, kdy hlavním impulzem proměn jsou kurikulární reformy. Předmětem obsahové analýzy se staly závazné kurikulární dokumenty těchto zemí. Popisujeme, jakým způsobem byly tyto dokumenty vytvořeny a jak byly zaváděny do praxe. Dalším důležitým aspektem diplomové práce je analýza a porovnání školských systémů jednotlivých států. Uvedené analýzy představují širší zarámování potřebné pro naplnění hlavního cíle diplomové práce. Tedy pro analýzu vlastního pojetí a postavení geografie jako všeobecně vzdělávacího předmětu ve všeobecném vzdělávání sledovaných států. Postavení a pojetí školní geografie je zkoumáno od posledních desetiletí totality přes posttotalitní kurikulární reformy až po současný stav. Obsahová analýza sleduje zařazení (funkce) školní geografie do vzdělávacích oblastí kurikulárních dokumentů, podstatu (specifikaci) hlavních vzdělávacích cílů a obsahové rozvržení tematických plánů. Dalším, a to kvantitativním hlediskem je hodinová dotace školní geografie v jednotlivých ročnících. V závěru práce jsou shrnuty podobnosti a odlišnosti v pojetí a...