Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 900 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.06 vteřin. 

Motivace zaměstnanců v maloobchodě
KALINOVÁ, Pavlína
Cílem diplomové práce je analýza motivačních nástrojů zaměstnanecké politiky ve vybraném odvětví a případné navržení změn. K dosažení cíle této práce je proveden výzkum spokojenosti zaměstnanců vybraného vzorku z odvětví maloobchodu a jsou definovány výstupy a závěry na základě získaných dat.

Zdanění zaměstnaneckých benefitů ve vybraných zemích EU
Nguyenová, Phuong ; Rytířová, Lucie (vedoucí práce) ; Finardi, Savina (oponent)
Diplomová práce srovnává zdanění zaměstnaneckých benefitů ve vybraných zemích EU a identifikuje dopady na základ daně zaměstnance i zaměstnavatele a na vyměřovací základ pro odvod pojistného. Výstupem je stanovení konkrétních doporučení pro změnu legislativy v České republice . Práce se dělí na čtyři části. První kapitola se zabývá vymezením pojmu zaměstnanecké benefity. Druhá kapitola dává náhled na benefity z pohledu zaměstnavatele a zaměstnance. Třetí kapitola se zabývá zdaněním zaměstnaneckých benefitů ve vybraných zemích EU. Pro svoji práci jsem si vybrala tři sousední země, Českou republiku, Slovensko a Rakousko. Poslední kapitola na praktických příkladech srovnává vybrané zaměstnanecké benefity a jejich dopad na čistý příjem zaměstnance v případě, kdy zaměstnanci pobírají minimální mzdu, průměrnou mzdu a trojnásobek průměrné mzdy.

Právní úprava nemocenského pojištění a její vliv na zneužívání nemocenských dávek
KUNCOVÁ, Věra
Abstrakt V bakalářské práci na téma {\clqq}Právní úprava nemocenského pojištění a její vliv na zneužívání nemocenských dávek`` jsem se zabývala jak výkladem právní úpravy jednotlivých dávek nemocenského pojištění po 1. 1. 2008, tak i, a to v druhé části, příčinami a důvody, které mohou způsobovat zneužívání dávek nemocenského pojištění. Hlavním cílem mé bakalářské práce bylo zjistit nejen tyto příčiny, ale i skutečnosti, které by mohly sloužit jako podklad pro změny v právní úpravě systému nemocenského pojištění od 1. 1. 2009. Při psaní své práce a vytváření závěrů jsem vycházela z kvalitativního výzkumu, prováděného metodou polostandardizovaných rozhovorů se šesti respondenty z OSSZ Tábor a Pelhřimov a metodou analýzy dokumentů. Výzkum probíhal na základě podkladů, které byly k dispozici na OSSZ Tábor v období leden a únor 2007, srpen až prosinec 2007 a leden a únor 2008, a zjištěných statistických údajů za roky 2005, 2006, 2007 a 2008. Ze zjištěných dat a rozhovorů je zřejmé, že ve společnosti jsou tendence ke zneužívání dávek nemocenského pojištění, k čemuž přispívá právní úprava jak v oblasti sociálního pojištění, tak i v oblasti zdravotního pojištění a v konečném důsledku i v oblasti trestního práva. Výzkumem bylo zároveň zjištěno, že sice může docházet ke zneužívání dávek, ale při porovnání údajů dokreslujících množství finančních prostředků vynaložených na dávky nemocenského pojištění za měsíce leden a únor roků 2005, 2006, 2007 a 2008 je zřejmé, že v únoru 2008 došlo k poklesu finančních prostředků vynaložených na tyto dávky. Podařilo se tedy snížit výdaje na nemocenské dávky a zavedení karenční doby může částečně zabránit zneužití nemocenské. I přes tento pokles, způsobený nesporně právní úpravou platnou od 1. 1. 2008, by dalšímu zneužívání dávek měla zabránit důsledná reforma v systému zdravotnictví, přesná pravidla pro kontrolu práce neschopných a finanční spoluúčast zaměstnavatelů během pracovní neschopnosti jejich zaměstnanců. Soustředění výplaty nemocenských dávek pro zaměstnance malých organizací, osob samostatně výdělečně činných i zaměstnance organizací na okresní správy sociálního zabezpečení by mělo znamenat zjednodušení této agendy a pokles výdajů spojených s realizací výplaty nemocenských dávek.

Zvyšování efektivity výběru pracovníků
Mužík, Jiří ; Pauknerová, Daniela (vedoucí práce) ; Hubinková, Zuzana (oponent)
Diplomová práce ukazuje pohled na proces náboru a výběru zaměstnanců aplikovaný ve firmách. Rozebírá tento proces na dílčí činnosti, které podrobněji analyzuje. Pojednává o kladech a záporech výběrových metod z pohledu zaměstnavatelů i uchazečů o pracovní pozice. Na základě dotazníkového šetření uvádí konkrétní postupy využívané v praxi zaměstnavateli a přístupy a zkušenosti samotných uchazečů s výběrovým řízením.

Vzdělávání a rozvoj zaměstnanců
Marková, Petra ; Šikýř, Martin (vedoucí práce) ; Krčmář, Jan (oponent)
Práce se zabývá systémem firemního vzdělávání, popisu různých druhů přístupu ke zkvalitňovaní know-how zaměstnanců, o které má sama firma racionální důvod se systematicky starat a další rozvoj plánovat za předpokladu určitého potenciálu, který se pro ni stává benefitem na poli tržního konkurenčního prostředí. První část práce se věnuje teoretickému konceptu vzdělávání a rozvoje zaměstnanců. Obsahem praktické části je analýza přístupu vybraného zaměstnavatele Tesco Stores, a. s. k zaměstnancům jakožto lidskému kapitálu. Popisuje a vyhodnocuje metody různých druhů vzdělávacích programů a jejich dopad jak na zaměstnance, tak i na samotnou organizaci. V neposlední řadě na příkladu vybraného rozvojového programu empiricky dokazuje (ne)vhodnost a (ne)spokojenost s vybranými rozvojovými programy metodou dotazníkového šetření.

Role sociálního pracovníka na pracovišti soukromého podniku
Cvejnová, Markéta ; Tomeš, Igor (vedoucí práce) ; Čabanová, Bohumila (oponent)
Má diplomová práce se snaží odpovědět na otázku, zda a jak se může sociální pracovník uplatnit v soukromém sektoru, aniž by se musel vzdávat své tradiční role. Ve své práci představuji specializované odvětví sociální práce - sociální práci na pracovišti soukromého podniku, které odkazuje na poskytování sociálních služeb směrem od zaměstnavatelů k zaměstnancům. Popisuji hlavní historické faktory, jež vedly ke vzniku tohoto oboru a faktory, které jej ovlivňují dnes. Na vývoj a formování sociální práce na pracovišti předkládám globální pohled. Uvádím příklady z pěti zemí reprezentující pět různých kontinentů - z Austrálie, Indie, Jihoafrické republiky, Indie, Německa a Spojených států. Dále popisuji konkrétní role, v rámci kterých může sociální pracovník pozitivně působit na zaměstnance, jejichž pracovní výkon klesá z důvodu negativního vlivu osobních problémů. Kromě individuální práce s jednotlivými zaměstnanci se sociální pracovník může zaměřit i na zlepšování sociálního klimatu celého podniku. Tyto role byly sjednoceny a zastřešeny zaměstnaneckou asistenční službou, která představuje celosvětově nejucelenější balíček psychosociálních služeb pro zaměstnance. Tyto služby jsou poskytovány za účelem zvýšení produktivity zaměstnanců na základě odstranění či zmírnění vlivu jejich osobních problémů. Hlavním cílem...

Celoživotní vzdělávání jako součást vzdělávacího systému společnosti
Neckařová, Jana ; Šrédl, Karel (vedoucí práce) ; Hana, Hana (oponent)
Diplomová práce pojednává o vzdělávání dospělé populace, přičemž poukazuje na důležitost vzdělávání v každém věku. V práci je objasněn význam vzdělávání dospělé populace, jsou zde uvedeny formy i možné metody, které jsou při tomto druhu vzdělávání nejčastěji využívány. Kromě teoretických východisek je zde zahrnuto i praktické hledisko vzdělávání dospělých osob, a to prostřednictvím dotazníkového šetření. Uvedené šetření v podobě výzkumu bylo orientováno přímo na zaměstnance, kteří si své vzdělání doplnili, a současné také na zaměstnavatele, jejichž zaměstnanci se uvedeného vzdělávání zúčastnili. Souhrnně lze říci, že obě strany považují vzdělávání nabyté v dospělosti jako velký přínos, který je ku prospěchu jak vzdělávajícímu se zaměstnanci, tak samozřejmě i zaměstnavateli. V každém případě však mají osoby s dosaženým vyšším stupněm vzdělání mnohem větší šance získat možné zaměstnání než osoby bez vzdělání nebo s nízkým stupněm vzdělání.

Zvyšování kvalifikace zaměstnanců a jejich motivace pro zlepšení pracovních výsledků ve vybraných institucích či firmách
Sokolová, Kristýna ; Tomšíková, Kateřina (vedoucí práce) ; Jana, Jana (oponent)
Bakalářská práce s názvem Zvyšování kvalifikace zaměstnanců a jejich motivace pro zlepšení pracovních výsledků ve vybraných institucích či firmách v teoretické části definuje pojmy, jako jsou lidské zdroje, podnikové vzdělávání, kvalifikace, kompetence a motivace. Tyto pojmy jsou zpracovány pomocí studia odborné literatury. Praktická část obsahuje vlastní dotazníkové šetření, pro výzkum byli osloveni zaměstnanci České národní banky, Česká národní banka je v práci stručně představena. Dotazníky jsou vyhodnoceny analýzou výsledků, výsledky tohoto výzkumu ukazují míru spokojenosti zaměstnanců se systémem vzdělávání a motivace ze strany jejich zaměstnavatele. Na konci práce jsou zmíněna doporučení na zlepšení stávajícího stavu.

zařazování nových pracovníků do organizace - návrh adaptačního programu
Vybíralová, Lenka ; Riegel, Karel (oponent) ; Rymeš, Milan (vedoucí práce)
Předmětem předložené práce je oblast adaptace zaměstnanců v organizaci. Teoretická část se věnuje základnímu přehledu problematiky zvoleného tématu - vymezuje faktory subjektivní a objektivní povahy (adaptace na nároky pracovní pozice, adaptace na prostředí, adaptace na kulturu a politiku organizace, sociální adaptace), které zasahují do průběhu adaptace. Klade také důraz na význam a role osob zúčastněných v procesu adaptace pracovníků či na metody analýzy práce a tvorby profesiogramu, jež je cenným zdrojem informací při vytváření adaptačních programů. Práce neopomíjí ani možná rizika a problémy, se kterými se jedinec v průběhu své adaptační fáze může setkat. Praktická část tématu skýtá názorný příklad využití výzkumného projektu pro návrh optimálního adaptačního programu. Příspěvek nabízí praktickou ilustraci logické posloupnosti dílčích kroků procesu tvorby adaptačního programu. Pro dokreslení zvoleného tématu je práce doplněna také zjištěními ze zahraničních výzkumných studií.

Vztah zaměstnanců k firemnímu dobrovolnictví
Petrová, Lucie ; Havlová, Lenka (vedoucí práce) ; Sedláková, Jaroslava (oponent)
Hlavní předmětem této bakalářské práce je přiblížení firemního dobrovolnictví z pohledu zaměstnanců, kteří se této činnosti v rámci svého zaměstnání účastní. Práce rozebírá vztah zaměstnanců k této činnosti a motivaci k ní. První kapitoly bakalářské práce přibližují teoretické pojmy z oblasti dobrovolnictví, věnují se definici dobrovolnictví a jeho charakteristikám a typům. Dále je představen koncept společenské odpovědnosti firem. V druhé části práce je přiblížena společnost Česká spořitelna a firemní dobrovolnictví v praxi. Práce dále mapuje stimuly, které vedou zaměstnance k účasti na firemním dobrovolnictví. Hlavním cílem práce je zjistit, jaký vztah mají zaměstnanci pobočky České spořitelny v Jindřichově Hradci oddělení cash-handling k firemnímu dobrovolnictví, a jaký to má vliv na pracovní tým.