Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 26,747 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 2.02 vteřin. 

Aby pomoc byla skutečnou pomocí
BEDNARČÍKOVÁ, Jitka
Práce se zabývá možnostmi zvýšení kvality sociální práce s nezaměstnanými v České republice. V první kapitole charakterizuje význam práce v životě člověka. Upřesňuje pojmy, týkající se práce a nezaměstnanosti. Popisuje příčiny nezaměstnanosti. Podrobně se věnuje dopadům ztráty zaměstnání na jednotlivce. Stručně se zmiňuje o systému politiky zaměstnanosti v České republice. Hlavní pozornost věnuje sociální práci s nezaměstnanými. Vymezuje pojem pracovně profesního poradenství. Upozorňuje na konkrétní etická dilemata a uvádí možnosti jejich řešení. Shrnuje, že etické teorie, etický kodex, hodnoty, přístupy a pravidla pro profesionální práci mohou být užitečná pouze v případě, že sociální pracovník má zájem se jimi v praxi řídit. Spolu se zájmem o člověka se pak mohou stát návodem k pomoci, kterou můžeme označit jako pomoc skutečnou.

Spotřebitelské úvěrování v České republice z pohledu klienta
Huleš, Matěj ; Hejda, Jan (vedoucí práce) ; Kaczor, Pavel (oponent)
Cílem bakalářské práce s názvem Spotřebitelské úvěrování v České republice z pohledu klienta je analýza nabídky spotřebitelských úvěrů na českém trhu a vysvětlení základů problematiky spotřebitelského úvěrování. V první části práce vysvětluje základní informace a teoretická východiska související s problematikou. Ve druhé části práce jsou pak tato východiska uváděna do praxe a na dvou modelových příkladech je vysvětlen postup výběru úvěrového produktu, který bude vyhovovat potřebám spotřebitele. K porovnání produktů je zvolena metoda komparace. Komparaci jsou podrobeny úvěry z hlediska celkových nákladů a také dílčí parametry úvěrů, které do těchto nákladů přímo vstupují. V návaznosti na výsledky komparace jsou závěrem přidána praktická doporučení spotřebiteli. Vyústěním práce je souhrnný edukační text, který případnému zájemci o produkty spotřebitelského financování usnadní orientaci při jejich výběru.

Předmanželská smlouva jako způsob ochrany společného jmění manželů a podnikání
Vávrová, Eliška ; Hejda, Jan (vedoucí práce) ; Kaczor, Pavel (oponent)
Bakalářská práce se zabývá možnostmi úpravy společného jmění manželů v podobě uzavření předmanželské smlouvy jako způsobu ochrany majetku v případě rozvodu či podnikání jednoho z manželů. Cílem práce je zjistit nedostatky v aktuální právní úpravě. Na základě těchto nedostatků navrhnout řešení vedoucí ke zlepšení aktuálního stavu. A podle tohoto návrhu sestavit vzorovou předmanželskou smlouvu. Návrh doporučení je sestaven za pomoci komparace s rakouskou úpravou manželských majetkových vztahů a prostřednictvím dotazníkového šetření mezi studenty VŠE, kteří mají zkušenost s úpravou SJM.

Webová aplikace pro e-learning češtiny
Lam Van, Duyet ; Vodňanský, Daniel (vedoucí práce) ; Zumr, Jiří (oponent)
Neznalost českého jazyka znamená pro cizince žijící v České republice vážný problém. Čeština jim má sloužit ke komunikaci, při podnikání, studiu, ale pro některé je také nutnou podmínkou pro získání trvalého pobytu. Cílem této bakalářské práce je návrh a implementace webové aplikace, která má sloužit jako zdroj učení českého jazyka pro cizince. Pro dosažení tohoto cíle je nejprve provedena analýza již existujících řešení pro e-learning češtiny. Na jejím základě je proveden návrh webové aplikace, uživatelského rozhraní a také struktury databázového modelu. Po návrhu aplikace následuje její vývoj, při němž je použita klient/server architektura a vybrané webové technologie, a to především Laravel Framework, jQuery a databázový systém MySQL. Výstupem práce je přehledná webová aplikace, která poskytuje uživatelům majícím potřebu se zlepšit v českém jazyce přístup k naukovým lekcím, návodům a cvičením, kde si můžou otestovat své znalosti a podle toho zjistit svoji jazykovou úroveň.

The Value of CSR for Czech Consumers
Faradji, Elise ; Štěrbová, Ludmila (vedoucí práce) ; Seror, Patricia (oponent)
Abstrakt: V současné době je chování spotřebitelů ovlivněno novými faktory, jako jsou sociální a environmentální aspekty. To je důvodem vzrůstajícího trendu implementace společenské odpovědnosti podniků (CSR). Implementace efektivní strategie CSR je komplexním procesem, zejména proto, že základní koncept CSR zůstává nevyjasněný. Cílem této studie je analyzovat přijímání CSR ze strany spotřebitelů a její dopad na jejich nákupní chování. Tato práce pomůže podnikům implementovat jejich strategii CSR s větší efektivitou. Studie se zaměřuje na hlubokou analýzu přístupu spotřebitelů k CSR. Jestliže většina výzkumů užívá kvantitativní analýzu, tato studie se problémem zabývá z kvalitativního hlediska. Bylo uskutečněno dvanáct strukturovaných interview, které podpořily výsledky analýzy. K těmto praktickým a osobním rozhovorům je přidán teoretický základ ke konstrukci argumentace, zejména z důvodu vytvoření rámce, který ukazuje význam všech částí tvorby hodnot (funkcionální, emoční a sociální). Výsledek práce zdůrazňuje fakt, který byl již dokázán ostatním výzkumem: tvorba hodnot je fundamentem, který přesvědčí spotřebitele, aby si všímali CSR. Studie zároveň ukazuje, jak skeptický přístup k CSR negativně ovlivňuje chování spotřebitele. Výzkum pomůže podnikům implementovat úspěšnější strategie CSR a vyvinout nová řešení k oslovení spotřebitelů a ovlivnění jejich nákupního chování prostřednictvím vytvoření hodnoty, kterou budou sdílet.

Ocenění podniku Lesní společnost Broumov Holding, a. s.
Sichrovský, Chananel ; Štamfestová, Petra (vedoucí práce) ; Toušek, Jan (oponent)
Cílem této diplomové práce je odhadnout hodnotu podniku Lesní společnost Broumov Holding, a. s. k datu ocenění 1. ledna 2016. Práce je tvořena dvěma hlavními částmi, teoreticko-metodologickou a související praktickou částí. Pro naplnění cíle práce byla provedena strategická a finanční analýza, identifikovány a predikovány základní generátory hodnoty a vytvořen finanční plán. Samotné ocenění bylo provedeno třemi metodami, na jejichž základě byl následně určen konečný odhad hodnoty společnosti, který dosahuje výše 147 024 tis. Kč. Práce je v praxi využitelná pro ucelený vhled do situace podniku a může rovněž posloužit vlastníkům jako podklad pro cenová jednání, v případě zájmu potenciálního investora o jeho koupi.

Vývoj asistenční aplikace pro lidi s demencí
Černý, Martin ; Šlajchrt, Zbyněk (vedoucí práce) ; Pecinovský, Rudolf (oponent)
Cílem této diplomové práce je implementace prezentační vrstvy aplikace využívající reminisceční terapii a pomáhající lidem s demencí. Reminiscenční terapie je diskuze nad vzpomínkami, které mají pacienti. Výzkumy prokázali, že tato terapie má pozitivní účinky na život pacientů a na udržení jejích vzpomínek. Výzkumná část uvádí do problematiky demence, reminiscenční terapie s a bez použití technologií. Aplikace vyvýjená jako součást této diplomové práce používá vstupy ve formě nahraných obrázků a rozpoznaného mluveného slova. Tyto vstupy jsou použity na podporu pamatování a rozpoutání diskuze. Aplikace může být použita pacientem s nebo bez ošetřovatele a případně s přáteli nebo členy rodiny. Šest nejdůležitějších požadavků na vyvíjenou aplikaci je rozpoznávání reči, nahrání obrázků, vytváření otázek o předchozích nahrávkách, vytváření otázek o označených přátelích, používání starých obrázků pro následnou diskuzi a zobrazení statistiky. Aplikace byla vyvinuta jak součást soutěže pořádané AngelHack organizací. Architektura prezentační, databázové a aplikační vrstvy je diskutována v diplomové práci se zaměřením na prezentační vrstvu spolu s uživatelskou příručkou a implementací požadavků v této vrstvě. Prezentační vrstva byla vytvořena s pomocí React knihovny pro JavaScript. Byly použity i další knihovny. Z nichž nejdůležitější je Redux knihovna, která slouží k ukládání stavu aplikace. Tato knihovna navíc výrazně ovlivnila strukturu prezentační vrstvy.

Interkulturní aspekty komunikace v pracovním prostředí vybrané firmy
Jenšovský, Šimon ; Hiršová, Miloslava (vedoucí práce) ; Balgová, Dagmar (oponent)
Práce se zabývá kulturními odlišnostmi pracovníků v nadnárodní korporaci ve vztahu k interní komunikaci a plnění pracovních úkolů. Podstatou práce je vytvořit teoretický rámec pro zmapování kulturních odlišností mezi pracovníky nadnárodní korporace a na základě získaných poznatků vyšetřit vliv kulturních odlišností na komunikaci a plnění úkolů. Soubor výzkumných otázek jednak replikuje práci Geerta Hofsteda, v druhé řadě vychází z poznatků formulovaných Hofstedem a několika autory, kteří vycházeli z jeho práce. Pro získání dat byla použita metoda dotazníkového šetření. Pro vyhodnocení dat byly použity metody deskripce prostřednictvím četnosti a statistické metody srovnání struktur. Výsledkem práce je soubor obecných doporučení zaměřených na eliminaci či alepoň omezení negativních dopadů interkulturních rozdílů na pracovišti.

Marketingová situační analýza vybrané společnosti
Doležal, Ondřej ; Svoboda, Petr (vedoucí práce) ; Čejka, Pavel (oponent)
Cílem mé bakalářské práce je kvalitní zpracování marketingové situační analýzy vybrané energetické společnosti, konkrétně společnosti ČEZ, a.s. Vyhotovení analýzy společnosti umožní lépe plánovat své marketingové aktivity a obstát tak v konkurenčním prostředí. V teoretické části jsou rozebrány základní pojmy vztahující se k marketingu jako celku a dále teoretická východiska potřebná pro vyhotovení marketingové situační analýzy, kam spadá jak PEST analýza, Porterova analýza pěti sil, SWOT analýza, ale také marketingový mix. Tyto poznatky jsou poté aplikovány do praxe. Získané výsledky z jednotlivých analýz jsou posléze zformulovány do doporučení, které by měly společnosti pomoci úspěšně zvládat marketingové řízení.

Vliv sporu o Jihočínské moře na čínsko-vietnamské obchodní vztahy
Nguyen Hong, Viet ; Vlčková, Jana (vedoucí práce) ; Hasík, Gabriel (oponent)
Tato bakalářská práce zkoumá vliv sporu o Jihočínské moře na vzájemné vztahy mezi ČLR a Vietnamskou socialistickou republikou. Větší důraz klade práce na analýzu vzájemných obchodních vztahů. Cílem práce je zjistit zda spor o teritoriální oblast negativně ovlivnil vzájemné vztahy a do jaké míry. Bakalářská práce je proto rozčleněna do tří hlavních kapitol. V úvodní kapitole práce popisuje postavení a vývoj jednotlivých států. Poznatky z úvodní části jsou pak použity k analýze politicko-obchodních vztahů obou států ve druhé kapitole. Ta se ve stručnosti zaměřuje jak na historii vzájemných vztahů, tak hlavně na současné vzájemné vztahy u kterých je kladen větší důraz. K problematice Jihočínského moře se věnuje pak poslední část bakalářské práce. Tady byly charakterizovány důvody a příčiny tohoto sporu. V této části byl poskytnut náhled na průběh teritoriálního sporu a byly zanalyzovány dopady na vzájemné vztahy. Výstupy ze všech tří kapitol pomohly zformulovat následující závěr. Spor o Jihočínské moře měl vliv na vzájemné vztahy. Ve velké míře ovlivnil hlavně politické vztahy ČLR a Vietnamu, proto je tento spor v mediích tak často zmiňován. Na obchodní vztahy podle dostupných dat však tento spor větší efekt neměl. Vzájemný obchod obou zemí probíhal v době sporu bez větších omezený nebo bariér.