Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4,349 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.33 vteřin. 

Systém získávání a výběru pracovníků ve vybraném podniku
WEBEROVÁ, Andrea
Celý proces získávání a výběru zaměstnanců do organizace je popsán v teoretické části této práce. Jako podklady pro praktickou část byly použity informace získané osobní návštěvou firmy Lesní stavby, s.r.o. a interní dokumenty této firmy. Také byla charakterizována firma a vybrané informace o zaměstnancích. Po zpracování praktické části této práce byly nalezeny některé nedostatky v oblasti získávání a výběru zaměstnanců a byly navrženy změny na zlepšení.

Toll impact on the costs in international truck transport
Mruz, Peter ; Novák, Radek (vedoucí práce) ; Bielený, Vladimír (oponent)
Cílem diplomové práce je porovnání a vyčíslení dopadu zavedení elektronického mýta na náklady dopravců v exportní přepravě Prešov (SK) -- Werlte (DE). Pozornost je věnovaná podrobné analýze nákladů mýta v rámci emisních norem nákladních automobilů Euro II, Euro III a Euro V. Analýza jednotlivých nákladů mýta se skládá z vyčíslení jednotlivých nákladů na kilometr, celkových ročních nákladů a nákladů na přepravu v sledovaném období let 2003 a 2010.

Aktuální otázky regulace mezinárodní letecké přepravy
Škodová, Pavla ; Brodec, Jan (oponent) ; Pauknerová, Monika (vedoucí práce)
Závěr Varšavská úmluva vytvořila již v raném období mezinárodní letecké přepravy základní standard, který se dal považovat za úspěch. Je přirozené, že postupně začínal být vnímán jako nedostačující, což se projevilo přijetím několika instrumentů, jejichž cílem bylo obsah Varšavské úmluvy revidovat. Následkem byl velice roztříštěný systém, jehož jediným řešením se stalo přijetí nové mezinárodní úmluvy. Montrealská úmluva se snažila reagovat na požadavky vyjádřené v dodatkových protokolech k Varšavské úmluvě a mnoho jejich ustanovení přejala do svého textu. Její význam spatřuji především ve znovu nastolené unifikaci úpravy mezinárodní letecké přepravy. Kromě zásadního převratu v koncepci odpovědnosti byla cílem nové úmluvy změna ustanovení, které činily v textu své předchůdkyně problémy, projevující se rozsáhlou judikaturou. V tomto směru shledávám, že Montrealská úmluva spíše neobstála. Ač si kladla za cíl stanovit neomezenou odpovědnost dopravce v případě smrti a zranění cestujících, použitím nejasných termínů, které stejně jako Varšavská nedefinuje, zůstává prakticky odpovědnost do jisté míry omezená. Pojem "nehoda" tak bude stále důvodem soudních rozepří stejně jako otázka finanční kompenzace psychické újmy cestujících. Bohužel nedošlo ani k určení, jaký časový posun mezi plánovanou dobou příletu do místa...

Historický vývoj systému input-output tabulek na území České republiky
Kieslichová, Kateřina ; Zbranek, Jaroslav (vedoucí práce) ; Sixta, Jaroslav (oponent)
Cílem bakalářské práce je popsat historický vývoj systému input-output tabulek na území České republiky. První část je zaměřená na důležité osobnosti které ovlivnily vývoj systému input-output tabulek, na historický vývoj standardů národního účetnictví z hlediska systému input-output tabulek a v neposlední řadě i na konstrukci a použití systému input-output tabulek. Druhá část práce je zaměřena na praktické využití symetrických input-output tabulek. Obsahuje obecné vzorce, podle kterých se počítají různé analýzy. V této části je provedena jednoduchá input-output analýza, která zkoumá modelovou situaci zvýšení investic do produktů stavebnictví pomocí symetrických input-output tabulek sestavených podle různých standardů..

Studie systémové a procesní optimalizace servisního řízení
Prokeš, Viktor ; Havlásek, Roman (oponent) ; Jurová, Marie (vedoucí práce)
Diplomová práce je orientována na automobilový průmysl se zaměřením na domácího producenta vozidel Škoda Auto. Popisuje předmět podnikání ve jmenovaném subjektu a následně poukazuje na současný trend automobilového trhu v ČR. Na základě uvedených výsledků předkládá vývoj čerpaných služeb v čase spojených s užíváním produktů Škoda Auto. Dále je popsán současný stav servisních procesů při průchodu vozidla servisem u dealera Škoda Auto. Studie se zabývá rozborem s využitím a provázaností současných servisních systémů. Jelikož moderní technologie použité v dnešních automobilech vznáší podstatně vyšší diferencované nároky na jejich údržbu a také personál, je nezbytné veškeré servisní procesy neustále optimalizovat s maximální snahou o využití veškerých získaných informací na vstupu z předchozích výstupů. Pro tyto účely je popsáno nezbytné zavedení a permanentní využívání elektronických víceúčelových záznamových zařízení předurčených ke sběru dat. Dále je popsán předpokládaný servisní proces s využitím elektronického záznamového klíče vozidla s poukazem na procesní zjednodušení v průběhu jednotlivých servisních operací. Závěrem je zhodnocen přínos uvedeného možného řešení pro servisní procesy a jejich uživatele.

Systém pro podporu činnosti klubu orientačního běhu
Buk, Jindřich ; Vojíř, Stanislav (vedoucí práce) ; Sklenák, Vilém (oponent)
V současnosti se stále více procesů a oblastí života dočkává IT podpory. Často se jedná o využití internetu pro zrychlení nebo zjednodušení existujících procesů. Mimo to je zde velká oblast sociálních sítí, které lze využít i jinak, než jen k navazování a utužování přátelství. Bakalářská práce se zabývá možností využití webových technologií pro podporu chodu klubu a jeho následného rozvoje. Přitom oddíl má potenciál jak zjednodušit a zautomatizovat mnohé procesy, kterými se dříve musel někdo osobně zabývat, tak využívat sociální sítě pro vlastní rozvoj a propagaci. Cílem práce je nejprve zjistit, jaké oblasti chodu oddílu je vhodné podpořit nějakým informačním systémem. Dalším cílem je zjištění, jak to řeší ostatní oddíly. Posledním cílem je navržení a vytvoření konkrétní aplikace. První dva cíle jsou řešeny pomocí dotazníkového šetření mezi vedoucími velkých českých oddílů. Právě ve velkých oddílech má využití automatizace a zjednodušení existujících procesů největší potenciál. Návrh konkrétní aplikace poté vychází z dotazníkového šetření a zkušeností autora práce. Navržená aplikace přitom obsluhuje již existující procesy v chodu klubu a přidává k tomu mnohé prvky ze sociálních sítí.

Funkční analýza rizik (FHA) 4-místného letounu pro osobní dopravu
Jakl, Jan ; Weisman, Andrej (oponent) ; Hlinka, Jiří (vedoucí práce)
Tato práce na začátku zahrnuje ucelený přehled nehodovosti letadel v této kategorii 2-6ti místných letadel pro osobní přepravu. Jelikož je tato práce zaměřena na autopiloty, tak nechybí ani základní přehled nejpoužívanějších autopilotů, které můžeme v těchto letadlech najít nyní, ale i v budoucnu. Funkční analýza rizik (FHA) pro 4-místný letoun pro osobní dopravu převážně zkoumá katastrofické případy selhání funkce, které jsou ve většině případů doplněny pravděpodobnostmi výskytu převzatých z různých databází. Letoun, pro který je vytvářena tato analýza bude přednostně vybaven přístroji pro IFR lety. Nechybí ani stručný přehled předpisů nutných pro zástavbu těchto systémů do letounu. Na konci této práce je návrh palubní desky, jako návrh uspořádání přístrojového vybavení pro budoucí letouny s důrazem na maximální přehlednost.

Aplikace výtvarných aktivit se zaměřením na rozvoj osobnosti u osob ve výkonu trestu odnětí svobody
JANSKÁ, Dagmar
Tato diplomová práce se zabývá aplikací výtvarných činností se zaměřením na rozvoj osobnosti u osob ve výkonu trestu. Práce je rozdělena na teoretické a praktické kapitoly. První část vymezuje některé klíčové pojmy penitenciárného prostředí včetně programu zacházení a pedagogických disciplín, které se uplatňují v tomto specifickém prostředí. Praktické kapitoly se věnují realizaci vlastního dlouhodobějšího didaktického projektu s názvem ?Kordelie?, který je zaměřen na pozitivní myšlení, hodnotový systém a rozvoj kompetencí u cílové skupiny trvale pracovně nezařaditelných odsouzených žen ve Vazební věznici České Budějovice. Na základě aplikace těchto souborů činností a následného vyhodnocení, sleduji reálnou možnost zařazení výtvarného didaktického projektu do individuálních aktivit programů zacházení pro odsouzené osoby.

Vliv hlukového znečištění na vybrané druhy kytovců
Burgerová, Anna ; Petrtýl, Miloslav (vedoucí práce) ; Kuříková, Pavlína (oponent)
Zvuk má ve vodním prostředí tendenci šířit se rychleji, než je tomu ve vzduchu a sluchový systém kytovců (Cetacea), který začal sloužit jako komunikační nástroj, prošel během evoluce významnou proměnou. Každý živočišný druh si vyvinul specifický zvukový repertoár, který slouží především k hledání potravy, detekci predátora a jiného nebezpečí, ke komunikaci a k hledání reprodukčního partnera. Zvukové pozadí v oceánech je tvořeno přirozenými zvuky a zvuky vytvářenými člověkem, tzv. antropogenní zvuky. Přirozené zvuky jsou tvořeny mořskými organismy, zemětřeseními, srážkami atd. Antropogenní zvuky vytváří člověk, ať už úmyslně nebo neúmyslně, a právě tyto zvuky významně narušují oceánské prostředí. Frekvence a hladina (intenzita) zvuku jsou primárními faktory při určování míry narušení komunikace kytovců. Nejvíce škodlivé jsou zvuky s nízkou frekvencí (10 až 500 Hz), které mají tendenci působit na velkou vzdálenost (až stovky kilometrů) a jejichž primárním zdrojem je lodní doprava a dále seizmický průzkum oceánského dna. Obecně většina antropogenních zdrojů hluku patří právě do této kategorie. Dalšími zdroji antropogenního hluku jsou průmyslové činnosti, vojenské sonary a uměle vytvářené signály sloužící k odrazení kytovců. Reakce kytovců na hluk se rozdělují na reakce fyziologické, behaviorální a akustické. Navýšení metabolické aktivity, stoupající hladinu glukokortikoidů v krvi a ve výsledku snížení imunity lze chápat jako fyziologickou reakci. Behaviorální reakci představují změny v chování kytovců od změn směru a rychlosti plavání po délku ponoru a četnost nádechů. Patří sem rovněž společenské aktivity kytovců jako hledání potravy nebo péče o mláďata. Veškeré komunikační změny mezi kytovci představují reakci akustickou. S rostoucím počtem studií, které dokazují negativní vliv antropogenního hluku na kytovce, se zvyšuje potřeba zavést účinná opatření, která by snížila nebo omezila vliv hluku na kytovce. Pro tento účel se formují chráněné mořské oblasti a tiché zóny, která svými omezeními brání vystavení kytovců škodlivé hladině hluku (cca 120 dB a více). Rovněž byla vyvinuta technologie k úpravě lodního zařízení a využití bublinové clony v okolí stacionárních průmyslových aktivit vykazuje též účinnost v akustickém útlumu.

Podnikatelský projekt rodinné vzdělávací centrum
Bahushevich, Alena ; Hartman, Ladislav (vedoucí práce) ; Mísař, Jan (oponent)
Cílem této diplomové práce je sestavení podnikatelského plánu pro nově vznikající předškolní zařízení - Rodinné vzdělávací centrum, jehož hlavní činností bude provoz mateřské školy a pořádání vzdělávacích programů a kurzů pro děti a dospělé. Teoretická část práce je věnována popisu významu podnikatele a firem ve společnosti, vymezení základních náležitosti podnikatelského plánu a charakteristice předškolního systému vzdělávání v České republice včetně uvedení dostupných alternativních metod výuky. Praktická část je aplikací získaných teoretických poznatků při sestavení podnikatelského projektu. V této části je na základě analýzy trhu, marketingového a finančního plánu hodnocena životaschopnost a konkurenceschopnost podnikatelského záměru.