Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 412 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.22 vteřin. 

Posing problems with a given structure by pre-service teachers
Hošpesová, A. ; Tichá, Marie
Posing problems of given structure is considered as a way of fostering teachers’ competence. We work with schemas from two perspectives: (a) schema as visualization of process of problem solving, (b) schema as representation of the structure of problem. We focused on the question: What problems do students pose if they are given a branched chain which represents the structure problem or solving procedure? Findings of ongoing research from work with teacher students are given.

Analýza možností rozvoje o.s. Dílny tvořivosti
Dubnová, Jitka ; Vorlová, Marie (vedoucí práce) ; Roth, Martin (oponent)
Ve své bakalářské práci se zaměřuji zejména na zmapování možností realizace integračních aktivit v oblasti podpory zaměstnanosti lidí se zdravotním postižením na území mikroregionu Opočenska, který se nachází na území Královéhradeckého kraje. Analyzuji aktuální potřeby lidí se zdravotním postižením vyjádřené prostřednictvím dalších poskytovatelů sociálních i vzdělávacích služeb a tamní situaci na trhu sociálních služeb. Mapuji situaci v oblasti komunitního a strategického plánování měst Dobruška, Nové Město nad Metují, Opočna a Královéhradeckého kraje. Shrnutí jeho dosavadního průběhu a výstupů týkajících se zejména stavu a plánovanému rozvoji sociálních služeb mi nadále slouží k bližšímu vymezení oblasti působení pobočky občanského sdružení Dílny tvořivosti v mikroregionu a sestavení konceptu navrhovaného projektu, který na tamní situaci přímo reaguje. Touto cestou jsem dospěla, jak pevně věřím, ke kvalifikovanému rozhodnutí, že Dílny tvořivosti mohou nabídnout své dosavadní zkušenosti z oblasti podpory integrace lidí ohrožených sociální exkluzí a přispět k řešení aktuálních témat regionu v této oblasti. K tomu, aby organizace mohla pobočku v mikroregionu založit a poskytovat své služby však potřebu stabilní podporu místní správy i samosprávy. Vhodné podmínky pro působení nestátního neziskového subjektu...

On-line dashboard pro startupy
Pecsérke, Róbert ; Skála, František (oponent) ; Szőke, Igor (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je analyzovat, navrhnout a vytvořit webovou aplikaci, která umožní přihlášeným uživatelům vytvářet si emailové účty s náhodným názvem účtu - Dropbox. Na tyto pak uživatelé mohou přesměrovat emaily, které generují další služby, které využívají, případně posílat vlastní emaily. Aplikace vyhledá specifická data v těchto emailech a umožní vizualizovat jejich změnu v průběhu času. V práci je zároveň ověřený zájem uživatelů o takový typ služby.

Kompetícia v službách altruismu
Šafařík, Michal ; Kuběna, Aleš (vedoucí práce) ; Lindová, Jitka (oponent)
Behaviorálna štúdia založená na pozorovaní 30 pražských predajcov (cca 50% všetkých predajcov) pri predaji ,,street newspaper" "Nový prostor" (NP) a ich interakcií so 140 zákazníkmi. Projekt predaja street newspaper je koncipovaný predovšetkým ako sociálny program; predajcovia v ňom prijímajú mnohé sebaobmedzenia, ktoré sú v alternatívnych spôsoboch žiadania okoloidúcich o finančnú podporu neprítomné. Teoretické východisko výskumu predpokladá, že predajom NP vysielajú predajcovia zákazníkom signál o svojom potenciále pre "kvalitné" využitie ich príspevku, tzn. šancu, že tento bude použitý k osobnostnému rozvoju predajcu (čo v tejto životnej situácii môže znamenať i napr. kvalitné prenocovanie). Sebaobmedzenia prijaté akceptáciou pravidiel programu NP sú potom nákladom na tento signál. Jedným z dokladov vhodnosti posudzovať predaj NP optikou signálnej teórie hier, je existencia falšovateľov (tzv."pytliakov") predávajúcich NP bez spomínaných obmedzení a boj pravých predajcov proti nim. Empirický experiment dokázal, že predajci dávajúcí signály aktívne najavo, čakajú na zákazníka kratšiu dobu (survival analysis: median 13min x 28 min, p=0.006); naopak signál obmedzenia (skutočný či predstieraný handicap) nie je signifikantne účinný (p=0.461). Kľúčové slová: ,,street newspaper", kompetícia, altruizmus,...

Zavádění standardu kvality sociálních služeb do praxe v organizacích pro osoby se zrakovým znevýhodněním
Vašíčková, Adéla ; Sýkorová, Jaroslava (vedoucí práce) ; Čápová, M. (oponent)
Jednou z palčivou a široce diskutovanou oblastí v sociálních službách jsou standardy kvality sociálních služeb, jež představují důležitý posun v myšlení mnoha pracovníků. Staly se významným přelomem nejen co se týče chápání vztahu poskytovatele a uživatele, jejich velký smysl vidím zejména v nastavení určitých pravidel, které musí každá sociální služba respektovat. Rovněž stanovení povinnosti respektovat základní lidská práva uživatelů, jež je skryta téměř v každém standardu, není bez významu.

Organizace a řízení výroby v podniku
DRNOVÁ, Markéta
Cílem diplomové práce na téma "Organizace a řízení výroby v podniku" je zmapování vybraného podniku v období jednoho kalendářního roku a získání dostatečného množství informací pro jejich zanalyzování k navržení možných zlepšení. V úvodu praktické části jsou uvedené identifikační údaje vybrané společnosti, její charakteristika, výrobky a služby, které poskytuje, a také způsob jakým plánuje výrobu. V další části je popsána analýza současného stavu, ve které jsou zobrazeny mapy současného stavu pro jednotlivé polotovary. Pro analýzu současného stavu je vypočítán VA index a v další kapitole je pro každý polotovar vytvořen diagram pohybu materiálu. Cílem analýzy a diagramu pohybu je nalezení úzkých míst v toku materiálu. V další části je tvořena cílová mapa budoucího stavu, která vychází z mapy současného stavu. V mapě jsou zvýrazněny kritické faktory, které jsou určeny k zlepšení, a na závěr je určen nový VA index, ke kterému by se měl současný stav přiblížit. Předposlední část zahrnuje doporučení metod a prvků štíhlé výroby do nové výrobní haly, kterou chce podnik vybudovat. Mezi doporučené metody patří hlavně metoda 5S, vizualizace, standardizace, SMED a Bottleneck. Poslední kapitola obsahuje několik opatření, kterými je motivace zaměstnanců, neustálé zlepšování, osobní zodpovědnost, zavedení systému EDI a ergonomie, které by vedly ke zlepšení chodu firmy.

Diferenciace nabídky a metod pracovní rehabilitace osob s mentálním nebo kombinovaným postižením v praxi poskytovatelů sociálních služeb a dalších subjektů
POŠMUROVÁ, Nikola
V bakalářské práci jsem se zabývala diferenciací nabídky a metod pracovní rehabilitace. Konkrétně u osob s mentálním nebo kombinovaným postižením a to u poskytovatelů sociálních služeb a dalších subjektů. V teoretické části jsem se zaměřila na vymezení základních pojmů týkajících se dané problematiky. V úvodní kapitole jsem se věnovala definování pojmu mentální postižení, příčinám jeho vzniku a vymezení stupňů mentální retardace. Další kapitola je věnována kombinovanému postižení, konkrétně jeho definování, příčinám vzniku a klasifikaci. Ve třetí kapitole se věnuji významu práce, postavení práce v životě člověka a postavení práce u osob se zdravotním postižením, tedy i u osob s mentálním nebo kombinovaným postižením. V další kapitole se zabývám uceleným systémem rehabilitace, konkrétně léčebnými prostředky rehabilitace, pedagogickými prostředky rehabilitace, sociálními prostředky rehabilitace a zvláštní pozornost věnuji pracovním prostředkům rehabilitace, které se bakalářské práce přímo dotýkají. Dále vymezuji cílovou skupinu pracovní rehabilitace a předpoklady pro její realizaci. V dalších kapitolách se věnuji specifikaci nástrojů a prostředků pracovní rehabilitace, nástrojům politiky zaměstnanosti a určuji pracovní místa, která jsou osobám s mentálním postižením nabízena. V praktické části bakalářské práce si nejprve stanovuji hlavní cíl a dílčí cíl práce. Hlavním cílem bylo zjištění, jaké jsou nabídky a metody pracovní rehabilitace u osob s mentálním nebo kombinovaným postižením u poskytovatelů sociálních služeb. Jako dílčí cíl jsem si stanovila zjistit, jaké jsou možnosti prostupnosti z jednotlivých sociálních služeb až na otevřený trh práce. Konkrétně jsem se zaměřila na prostředky pracovní rehabilitace poskytované v rámci denních, týdenních stacionářů či center denních služeb, dále na sociálně terapeutické dílny, v chráněné zaměstnávání a zaměstnání na otevřeném trhu práce. K naplnění cílů jsem použila kvalitativní přístup, konkrétně polostrukturované rozhovor se šesti poskytovateli sociálních služeb v Jihočeském kraji, Analýzou získaných informací jsem zjistila, že pokud zařízení provozuje denní, týdenní stacionáře či centra denních služeb, poskytované služby jsou totožné, neliší se od sebe. V případě sociálně terapeutických dílen je rozmanitost širší, každé zařízení poskytuje různé služby, liší se i jejich možnostmi. Někteří poskytovatelé sociálních služeb mají sociálně terapeutické dílny přímo v zařízení, jiná je mají i externě, mimo svá zařízení. Chráněná pracovní místa jsou také u většiny poskytovatelů sociálních služeb nabízena jak v rámci zařízení, tak mimo něj, vždy se jedná o pomocné práce, například v kuchyni, při úklidu, v čajovnách a podobně. Vždy závisí na druhu a stupni postižení, na jeho základě se vybírá pro klienta vhodná činnost. Umístění klienta na otevřeném trhu práce není u většiny zařízení příliš obvyklé, některá zařízení tuto nabídku klientům ani neposkytují. Dílčím cílem bylo zjištění prostupnosti. Zjistila jsem, že jediným limitujícím prvkem je klientovo postižení, které omezuje jeho možnosti a samozřejmě také možnosti zařízení, které služby nabízí a poskytuje. Cílem všech zařízení je dosáhnout co největší míry samostatnosti klienta a umožnit mu postoupit ze stacionářů či center denních služeb do sociálně terapeutických dílen, nalézt chráněné pracovní místo a pracovní místo na otevřeném trhu práce.

Praktické využití teatroterapie při aktivizaci dospělých osob s mentálním postižením
REJŠKOVÁ, Denisa
Cílem bakalářské práce s názvem Praktické využití teatroterapie při aktivizaci dospělých osob s mentálním postižením bylo vytvořit, realizovat a vyhodnotit divadelní představení se zaměřením na aktivizaci dospělých s mentálním postižením.Při volnočasových aktivitách je možné osobám s mentálním postižením poskytnout takové činnosti, které všestranně rozvíjí jejich osobnost, vedou k vlastní aktivitě a činorodosti. Lidé s mentálním postižením jsou však oproti lidem intaktním ve výběru aktivit omezeni. Vzhledem k nabídce volnočasových aktivit pro cílovou skupinu jsem se rozhodla využít teatroterapii, která je pro ně přímo určená, a realizovat tak divadelní představení. Dle odborné literatury lze jejím prostřednictvím dosáhnout pozitivních výsledků v oblastech komunikačních a pohybových dovedností, paměti a sociálních vztahů.Práce se skládá ze tří kapitol. Cílovou skupinu vymezím v první kapitole, ve které nejprve definuji pojem mentální postižení, charakterizuji dospělé osoby se středním či těžkým mentálním postižením a blíže specifikuji jejich omezení v oblasti sociální, psychické a motorické. V druhé kapitole definuji teatroterapii, popíši její vývoj, cíle a metody. Zároveň se o ní v závěru této kapitoly zmíním jako o prostředku aktivizace. Na teoretickou část práce navazuje praktická, třetí kapitola. V této kapitole na základě odborné literatury připravím divadelní představení. To následně zrealizuji a vyhodnotím.Divadelní představení vycházelo ze zásad a principů teatroterapie. Při jeho realizaci bylo využito vlastního scénáře, který byl přizpůsoben cílové skupině. K jeho nazkoušení byly využity klasicky výukové metody a metody dramatické výchovy, konkrétně se použily metody slovní, názorně demonstrační, dovednostně praktické, metoda hra v roli, metody a techniky průpravných her a cvičení, hodnocení a reflexe. Při evaluaci bylo využito objektivní techniky, která se zaměřuje na analýzu činnosti herců, a subjektivní techniky se zaměřením na autoevaluaci a zpětnou vazbu herců.Aktivita probíhala pod Občanským sdružením IN a zúčastnilo se jí celkem deset osob se středním či těžkým mentálním postižením ve věku 25 45 let. Během přípravy divadelního představení docházelo k procesu aktivizace a bylo dosaženo pozitivních výsledků v oblasti komunikačních a pohybových dovedností. Při realizaci divadelního představení herci zažívali nové a neobvyklé situace, setkávali se s novými lidmi, neboť se aktivity účastnili i studenti Jihočeské univerzity, což vedlo k sociální integraci. Bakalářská práce má sloužit jako inspirace pracovníkům v zařízeních poskytujících sociální služby.

Self service BI v marketingovém oddělení telekomunikační společnosti
Prchal, Tomáš ; Pour, Jan (vedoucí práce) ; Stecenková, Marina (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá možností řešení self-service business intelligence v prostředí marketingového oddělení telekomunikační společnosti. Hlavním cílem této práce je seznámit stechnologiemi pro self-service business intelligence, které jsou součástí programu Microsoft Excel 2013 a předvést možnosti jejich využití pro potřeby marketingového oddělení. První část práce se zabývá teoretickou částí problematiky business intelligence s rozdělením na klasický přístup a dále na self-service. To je později doplněno o seznámení s nástroji pro self-service business intelligence obsaženými v programu Excel. Druhá část práce je věnována praktické stránce řešení. Nejprve vytvoření hrubého dimenzionálního modelu z dostupných dat a dále sestavení samotného self-service řešení pomocí nástrojů v programu Excel. Jedná se o nástroje PowerPivot a Power Query, které slouží primárně pro získání a správu zdrojových dat, ale také nabízejí základní možnosti vizualizace. Pro výstupy pak slouží nástroje Power View, které umožňuje přehledné zobrazení požadovaných informací a doplněk PowerMaps, který zobrazuje zdrojová data na mapě. Výstupem je pak konkrétní self-service řešení vytvořené podle zadání pracovníků marketingového oddělení, zobrazující požadované informace pomocí nástrojů self-service.

Spokojenost s ošetřovatelskou péčí u klientů s tělesným postižením
Sládková, Radka ; Kovářová, Anna (oponent) ; Hlaváčová, Marie (vedoucí práce)
Bakalárská práce se zabývá problematikou klientu s tělesným postižením a jejich spokojeností s ošetrovatelskou pécí behem hospitalizace. V úvodu teoretické cásti jsou vysvětleny základní pojmy týkající se ošetrovatelské péce. Dále jsou popsány základní typy postižení - vrozené a získané, doplněny nejčastějšími onemocněními. Následující kapitola je věnována posouzení stupne závislosti na druhé osobe a využívání služeb osobní asistence. V Ceské republice existuje mnoho organizovaných aktivit pro osoby s telesným postižením, proto práce obsahuje strucný prehled organizací pusobících na území Prahy. V závěru teoretické cásti jsou pripomenuta pravidla komunikace s osobami s pohybovým postižením. Práce byla zaměřena na získání údaju z pruzkumného šetrení, kterého se zúcastnila skupina 52 respondentu. Otázky dotazníku byly orientovány na míru spokojenosti klientu s tremi okruhy - s ošetrovatelskou péčí, s vybavením a príslušenstvím pokoje a s prístupem zdravotnického personálu ke klientum. Výsledky šetrení byly vyhodnoceny a zakresleny do grafu. Stanovené hypotézy jsou rozebírány v diskusi. Většina respondentu je spokojena s prístupem sester. V ošetrovatelské péči dotazovaní upozornují na odlišnosti mezi nemocnicemi a mezi typy oddělení. V záveru práce byly zdurazneny i návrhy na zlepšení ošetrovatelské péce....