Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7,283 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.18 vteřin. 

Stav reformy územní veřejné správy a jeho vývojové souvislosti
Matula, Miloš
V současné době byla legislativně realizována II. fáze reformy veřejné správy, jejímž cílem bylo nové uspořádání státní správy na mikroregionální úrovni.

Hodnocení a motivace ve veřejné správě
Vašíčková, Natálie ; Mitwallyová, Helena (vedoucí práce) ; Vláčil, Jan (oponent)
Tématem bakalářské práce je hodnocení a motivace ve veřejné správě. Práce popisuje nejprve v obecné rovině hodnocení a motivaci zaměstnanců, poté jsou uvedena specifika platná pro veřejnou správu. V praktické části je věnována pozornost systémům hodnocení a motivace ve vybraných institucích veřejné správy. Cílem praktické části je zhodnotit tyto systémy, podat možná doporučení a zjistit, zda jsou jejich součástí moderní manažerské metody, jako jsou hodnotící rozhovory, kompetenční modely a pravidelný systém hodnocení zaměstnanců jako takový. Výzkumnou metodou byly zvoleny rozhovory s personalisty vybraných institucí veřejné správy. Dále bylo čerpáno z podkladů, které měly tyto instituce zpracované. Všechny instituce státní správy se řídí zákonem č. 234/2014 Sb. o státní službě, který hodnocení státních zaměstnanců zakotvuje. Jde však o to, zda je hodnocení zaměstnanců prováděno formálně, či jsou naopak používány další hodnotící nástroje nad rámec zákona, jako jsou např. kompetenční modely. Pro úředníky územně samosprávných celků platí zákon č. 312/2002 Sb., který výslovně hodnocení zaměstnanců neupravuje, přesto v řadě krajských i obecních úřadů k hodnocení zaměstnanců dochází. Z výsledků výzkumného šetření vyplynulo, že moderní manažerské metody se ve veřejné správě uplatňují a systémy hodnocení nemají výrazné nedostatky.

Média a jejich vliv na veřejnou správu
Foglová, Leona ; Louda, Tomáš (vedoucí práce) ; Matula, Miloš (oponent)
Bakalářská práce se zabývá médii a jejich vlivem na veřejné mínění. Cílem této práce je potvrdit či vyvrátit hypotézu o vlivu médií na veřejné mínění, které působí na veřejnou správu. Ke zjištění výsledků stanovené hypotézy, která zní: média mají vliv na veřejné mínění a jeho prostřednictvím ovlivňují veřejnou správu, jsou sbírány informace pomocí kvantitativního sociologického výzkumu. Dalším cílem je zjištění, zda faktory jako je pohlaví, věk nebo nejvyšší dosažené vzdělání mají vliv na to, jak společnost vnímá působení médií. Protože je dotazník rozdělen do pěti věkových kategorií a v každé je různý počet respondentů, nemůžeme výsledky porovnávat. Jedná se pouze o spekulace. Po vyhodnocení a analýze dotazníkového šetření je stanovená hypotéza přijata a výše zmíněné faktory jsou podrobně okomentovány

Porušování práv duševního vlastnictví v prostředí počítačových sítí
Jeřábek, Tomáš ; Žikovská, Petra (vedoucí práce) ; Dobřichovský, Tomáš (oponent)
Název: Porušování práv duševního vlastnictví v prostředí počítačových sítí Těžiště předkládané diplomové práce leží v popisu relevantní legislativy, judikatury a v rozboru druhů právních odpovědností. Legislativa je popsána od úrovně mezinárodních smluv, včetně dohody TRIPS a Internetových smluv WIPO, přes evropské směrnice až po české vnitrostátní právo, zejména autorský zákon a další vybrané normy občanskoprávní i trestní. Práce se zabývá také předpisy Francie a Spojených státu amerických, známých tvrdou linií ochrany autorských práv. Krátce je pojednáno o metodickém návodu Nejvyššího státního zastupitelství. Naváže rozbor civilních, správních a trestních odpovědností. Judikatura zahrnuje rozhodnutí Ústavního soudu, Nejvyššího soudu a Nejvyššího správního soudu, dále rozsudek Evropského soudního dvora ve věci Scarlett a několik zahraničních rozhodnutí, zejména nizozemských rozsudků ve věcech profesní asociace BREIN a amerického případu Betamax.

NATO očima české veřejnosti
Tabery, Paulína
V lednu 2012 byly do výzkumu Naše společnost zařazeny otázky týkající se NATO a obrany státu. Zkoumány byly názory na aktuální potřebnost Severoatlantické aliance jako vojenskopolitické organizace a na to, jak existence a jednání NATO působí na bezpečnost členů, na vztahy uvnitř a vně organizace, mír a stabilitu a na řešení hrozby terorismu.

Vývoj územní struktury veřejné správy v ČR
Slavík, Jan ; Matula, Miloš (vedoucí práce) ; Louda, Tomáš (oponent)
Diplomová práce s názvem "Vývoj územní struktury veřejné správy v ČR" se zabývá pomocí určených kritérií analýzou aktuální územní struktury veřejné správy a je zde poukazováno na nejzávažnější nedostatky v rámci organizace jednotlivých územních celků. Hlavním cílem diplomové práce je nalézt konsenzus mezi jednotlivými pohledy na reformu územní správy včetně představení opatření, která by mohla pomoci vyřešit dané nedostatky popisovaného aktuálního stavu územní struktury. V diplomové práci je originálně nahlíženo především na kategorii obcí s pověřeným obecním úřadem, kterou jak Ministerstvo vnitra ČR, tak i většina v mé práci citovaných odborníků navrhují zcela zrušit. Pro detailnější popsání dané problematiky je v práci uveden přehled vývoje jednotlivých územních celků od roku 1848.


Zásady zadávání veřejných zakázek a jejich zabezpečení v zadávacím řízení
Střechová, Lenka ; Horáček, Vít (oponent) ; Plíva, Stanislav (vedoucí práce)
Zásady zadávaní veřejných zakázek a jejich zabezpečení v zadávacím řízení 66 Závěr Je tomu pouze patnáct let, co je oblast veřejných zakázek upravena samostatnými právními předpisy. Za tuto dobu však byly přijaty celkem tři zákony, přičemž každý z nich prošel mnoha novelizacemi. Hlavním a asi i nejdůležitějším důvodem bylo začlenění České republiky do Evropské unie a s tím spojené přizpůsobování české legislativy legislativě komunitární. Lze konstatovat, že současný ZVZ požadavky kladené zadávacími směrnicemi splňuje v dostatečné míře a je tedy eurokonformní. V souladu s transpozicí směrnice 2004/18/ES byly do českého právního řádu začleněny tři základní zásady zadávání veřejných zakázek - zásada transparentnosti, rovného zacházení a zákazu diskriminace. Tyto zásady se následně prolínají celým zákonem a jednotlivá jeho ustanovení musí reflektovat význam těchto zásad. Jak je již zmíněno v textu práce, je nutné považovat uvedený výčet pouze za základní, nikoli taxativní. Proces zadání veřejné zakázky ovlivňuje celá řada dalších zásad. Některé výslovně uvádí SES, ostatní můžeme odvodit de lege ferenda. Jako příklad těchto "nevyslovených" zásad lze uvést zajištění konkurenční soutěže, formálnost, hospodárnost a efektivní vynakládání veřejných prostředků. Všechny tyto zásady musí být zadavatelem respektovány v...

Vývoj ústřední a státní správy od roku 1868
Schmied, Petr ; Matula, Miloš (vedoucí práce) ; Grospič, Jiří (oponent)
Obsahem této diplomové práce je analýza vývoje ústřední státní správy na území dnešní České a Slovenské republiky v letech 1868 -- 1993. V daném období proběhlo mnoho státních a politických změn, proto práce obsahuje i politický a společenský vývoj. Cílem práce je zjistit, zda má státní uspořádání a politická reprezentace vliv na podobu státní správy. Práce vychází z analýzy zákonů, které utvářely systém státní správy, a odborných publikací.

Komparace správního soudnictví v České republice a vybraných evropských státech
Rypáčková, Lucie ; Matula, Miloš (vedoucí práce) ; Nováková, Jiřina (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá správním soudnictvím jako jedním ze stěžejních kontrolních mechanismů veřejné správy. Cílem této práce je provést komparaci systému správního soudnictví v České republice a vybraných evropských modelů správního soudnictví, tj. francouzského a německého. Záměrem této komparace je poukázat na odlišnosti jednotlivých soudních systémů a zhodnocení možnosti jejich implementace v českém právním prostředí. Současný systém správního soudnictví se v České republice začal rozvíjet od roku 2003, kdy nabyl účinnosti zákon č. 150/2002 Sb., soudní řád správní. Správní soudnictví fungující v České republice je v práci podrobně charakterizováno dle zvolených kritérií: zákonný rámec, pravomoc a příslušnost správních soudů, organizace správního soudnictví, průběh soudního řízení správního, opravné prostředky. Stejným způsobem jsou pak strukturovány i následující kapitoly pojednávající o francouzském a německém modelu správního soudnictví. V závěrečné kapitole je provedena samotná komparace uvedených systémů správního soudnictví, přičemž je poukázáno na jejich nejvýznamnější odlišnosti,čímž dochází k naplnění cíle této práce.