Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Zadávání veřejných zakázek: analýza nejčastějších pochybení
Střechová, Lenka ; Horáček, Vít (vedoucí práce) ; Plíva, Stanislav (oponent)
Předložená rigorózní práce se zabývá procesem zadávání veřejných zakázek se zaměřením na nejčastější pochybení, k nimž v procesu zadání veřejné zakázky dochází. Jejím cílem není popis zadávacího řízení jako takového a jeho mechanismů, ale zaměřuje se pouze na jednotlivé kritické oblasti, v nichž zadavatelé veřejných zakázek často chybují, což ve svém důsledku vede k tomu, že s veřejnými financemi není nakládáno plně v souladu se smyslem a účelem zákonné úpravy. Důraz je v této práci kladen především na základní zásady veřejného zadávání, tedy transparentnost, zákaz diskriminace a rovné zacházení, které se dle mého názoru, prolínají celou zákonnou úpravou a všichni zadavatelé bez výjimky je musí respektovat ve všech fázích zadávacího procesu. Z toho důvodu poukáži především na nutnost jejich dodržování a pokusím se nastínit situace, kdy nejčastěji dochází k jejich porušování.
Zásady zadávání veřejných zakázek a jejich zabezpečení v zadávacím řízení
Střechová, Lenka ; Plíva, Stanislav (vedoucí práce) ; Horáček, Vít (oponent)
Zásady zadávaní veřejných zakázek a jejich zabezpečení v zadávacím řízení 66 Závěr Je tomu pouze patnáct let, co je oblast veřejných zakázek upravena samostatnými právními předpisy. Za tuto dobu však byly přijaty celkem tři zákony, přičemž každý z nich prošel mnoha novelizacemi. Hlavním a asi i nejdůležitějším důvodem bylo začlenění České republiky do Evropské unie a s tím spojené přizpůsobování české legislativy legislativě komunitární. Lze konstatovat, že současný ZVZ požadavky kladené zadávacími směrnicemi splňuje v dostatečné míře a je tedy eurokonformní. V souladu s transpozicí směrnice 2004/18/ES byly do českého právního řádu začleněny tři základní zásady zadávání veřejných zakázek - zásada transparentnosti, rovného zacházení a zákazu diskriminace. Tyto zásady se následně prolínají celým zákonem a jednotlivá jeho ustanovení musí reflektovat význam těchto zásad. Jak je již zmíněno v textu práce, je nutné považovat uvedený výčet pouze za základní, nikoli taxativní. Proces zadání veřejné zakázky ovlivňuje celá řada dalších zásad. Některé výslovně uvádí SES, ostatní můžeme odvodit de lege ferenda. Jako příklad těchto "nevyslovených" zásad lze uvést zajištění konkurenční soutěže, formálnost, hospodárnost a efektivní vynakládání veřejných prostředků. Všechny tyto zásady musí být zadavatelem respektovány v...
Zadávání veřejných zakázek: analýza nejčastějších pochybení
Střechová, Lenka ; Horáček, Vít (vedoucí práce) ; Plíva, Stanislav (oponent)
Předložená rigorózní práce se zabývá procesem zadávání veřejných zakázek se zaměřením na nejčastější pochybení, k nimž v procesu zadání veřejné zakázky dochází. Jejím cílem není popis zadávacího řízení jako takového a jeho mechanismů, ale zaměřuje se pouze na jednotlivé kritické oblasti, v nichž zadavatelé veřejných zakázek často chybují, což ve svém důsledku vede k tomu, že s veřejnými financemi není nakládáno plně v souladu se smyslem a účelem zákonné úpravy. Důraz je v této práci kladen především na základní zásady veřejného zadávání, tedy transparentnost, zákaz diskriminace a rovné zacházení, které se dle mého názoru, prolínají celou zákonnou úpravou a všichni zadavatelé bez výjimky je musí respektovat ve všech fázích zadávacího procesu. Z toho důvodu poukáži především na nutnost jejich dodržování a pokusím se nastínit situace, kdy nejčastěji dochází k jejich porušování.
Zásady zadávání veřejných zakázek a jejich zabezpečení v zadávacím řízení
Střechová, Lenka ; Horáček, Vít (oponent) ; Plíva, Stanislav (vedoucí práce)
Zásady zadávaní veřejných zakázek a jejich zabezpečení v zadávacím řízení 66 Závěr Je tomu pouze patnáct let, co je oblast veřejných zakázek upravena samostatnými právními předpisy. Za tuto dobu však byly přijaty celkem tři zákony, přičemž každý z nich prošel mnoha novelizacemi. Hlavním a asi i nejdůležitějším důvodem bylo začlenění České republiky do Evropské unie a s tím spojené přizpůsobování české legislativy legislativě komunitární. Lze konstatovat, že současný ZVZ požadavky kladené zadávacími směrnicemi splňuje v dostatečné míře a je tedy eurokonformní. V souladu s transpozicí směrnice 2004/18/ES byly do českého právního řádu začleněny tři základní zásady zadávání veřejných zakázek - zásada transparentnosti, rovného zacházení a zákazu diskriminace. Tyto zásady se následně prolínají celým zákonem a jednotlivá jeho ustanovení musí reflektovat význam těchto zásad. Jak je již zmíněno v textu práce, je nutné považovat uvedený výčet pouze za základní, nikoli taxativní. Proces zadání veřejné zakázky ovlivňuje celá řada dalších zásad. Některé výslovně uvádí SES, ostatní můžeme odvodit de lege ferenda. Jako příklad těchto "nevyslovených" zásad lze uvést zajištění konkurenční soutěže, formálnost, hospodárnost a efektivní vynakládání veřejných prostředků. Všechny tyto zásady musí být zadavatelem respektovány v...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.