Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 26,480 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.67 vteřin. 

Ověřování vhodné technologie zpracování půdy
RYTÍŘ, Zbyněk
Práce je zaměřena na sledování vlivu technologie zpracování půdy na výnosy jednotlivých plodin, výskyt plevelů a ekonomické ukazatele pěstování rostlin.

Webová aplikace pro e-learning češtiny
Lam Van, Duyet ; Vodňanský, Daniel (vedoucí práce) ; Zumr, Jiří (oponent)
Neznalost českého jazyka znamená pro cizince žijící v České republice vážný problém. Čeština jim má sloužit ke komunikaci, při podnikání, studiu, ale pro některé je také nutnou podmínkou pro získání trvalého pobytu. Cílem této bakalářské práce je návrh a implementace webové aplikace, která má sloužit jako zdroj učení českého jazyka pro cizince. Pro dosažení tohoto cíle je nejprve provedena analýza již existujících řešení pro e-learning češtiny. Na jejím základě je proveden návrh webové aplikace, uživatelského rozhraní a také struktury databázového modelu. Po návrhu aplikace následuje její vývoj, při němž je použita klient/server architektura a vybrané webové technologie, a to především Laravel Framework, jQuery a databázový systém MySQL. Výstupem práce je přehledná webová aplikace, která poskytuje uživatelům majícím potřebu se zlepšit v českém jazyce přístup k naukovým lekcím, návodům a cvičením, kde si můžou otestovat své znalosti a podle toho zjistit svoji jazykovou úroveň.

Mobilní aplikace pro obchody s oblečením a módou
Gronesová, Nikola ; Kubálková, Markéta (vedoucí práce) ; Topolová, Ivana (oponent)
Diplomová práce se zabývá návrhem mobilní aplikace pro obchody s oblečením a módou. V potaz přitom bere, jak digitální technologie ovlivňuje spotřebitele a korporátní prostředí. Navrhovaná aplikace se jmenuje Digital Closet a její podstatou je digitalizace šatníku. Charakterizovány byly jednak samotné mobilní aplikace a nejznámější operační systémy, z nichž jeden byl vybrán pro navrhovanou aplikaci. Součástí práce byla analýza trhu s mobilními aplikacemi v módním průmyslu a dva výzkumy. První proběhl na spotřebitelském trhu a druhý v obchodech s oblečením.

Technologický foresight: Analýza potenciálních disruptivních technologií budoucnosti v bankovnictví
Dunovský, Tomáš ; Jiřinová, Kateřina (vedoucí práce) ; Žďára, Tomáš (oponent)
Diplomová práce se zabývá technologickým foresightem bankovnictví v Evropě. Obsahuje dvě na sebe navazující části. První, teoretická část, se věnuje vymezení pojmů potřebných k vytvoření technologického foresightu, stanovení kritérií, spouštěčů a v neposlední řadě pojmů potřebných k vytvoření analýzy potenciálních technologických problémů a jejich řešení. Druhá, praktická část, je tvořena technologickým foresightem, analýzou trendů, které budou mít na svědomí disrupci bankovnictví a představení vize produktu osobního bankovnictví budoucnosti. Na tuto část navazuje srovnání vize produktu se současnými tržními subjekty a stanovení, zda se v jejich případě jedná o potenciální disrupci. Poslední část diplomové práce tvoří kritéria difúze inovace podle Rogersova modelu, spouštěčů po jejichž nastání definovaný investiční fond může uvažovat o investici do technologií a analýza potenciálních technologických problémů s navrhnutými řešeními.

Možnosti využití cloudových technologií v oblasti sdílené ekonomiky a FinTech
Chmelař, Ondřej ; Molnár, Zdeněk (vedoucí práce) ; Gála, Libor (oponent)
Tato práce detailně mapuje a popisuje současný stav a predikci průniku informačních technologií založených především na cloudu a blockchainu do reálné globální ekonomiky a dále identifikuje trendy, které tyto oblasti ovlivňují. Důraz je kladen především na socializaci služeb, koncept sdílené ekonomiky a finančně-technologické (FinTech) firmy. Práce dále zachycuje proces dospívání informačních technologií umožňující vynechání nákladných prostředníků, kteří jsou nahrazeni jinými uživateli nebo pokročilými algoritmy i v oborech, kterých se doteď informační technologie tak zásadně nedotýkaly. Práce prolíná znalosti z oboru IT a vedlejší specializace na FFÚ VŠE.

Potenciál IoT v Smart city
Pavlíček, Tomáš ; Gála, Libor (vedoucí práce) ; Basl, Josef (oponent)
Cílem práce je identifikovat, ve kterých fázích adopce IoT (Internet of Things) aplikačních oblastí konceptu Smart City se nacházejí česká krajská města, a jaký je jejich výhled do roku 2025 a zároveň zjistit, ve kterých dimenzích konceptu Smart City, podporovaných technologiemi IoT, spatřují česká krajská města největší potenciál. Na základě poznatků nabytých z prostudovaných materiálů je představen koncept Internet of Things (Internet věcí) spolu s detailním popisem jedné jeho aplikační oblasti, a sice Smart City (Chytré město). Tato oblast je dále rozdělena na specifické dimenze, které zahrnují jednotlivé oblasti, jež lze skrze technologie Internetu věcí konkrétním způsobem podpořit. Díky těmto informacím byl poté vytvořen dotazník, který byl postaven právě na identifikovaných IoT aplikačních oblastech Chytrého města. Diplomová práce by měla být přínosná pro všechna města České republiky, kterým poskytne ucelený pohled na jednotlivé IoT aplikační oblasti konceptu Smart City včetně informace, na které z daných IoT aplikačních oblastí se v současné době soustředí krajská města, a na které se chtějí zaměřit do budoucna. Na druhou stranu by z výsledků dotazníkového šetření mohly též těžit komerční subjekty, které se implementací IoT ve městech zabývají, a kterým tak tato práce poskytne vodítko k tomu, s jakými produkty je vhodné daná města oslovovat.

Integrace počítačů Apple Mac do firemního prostředí
Světlík, Martin ; Bruckner, Tomáš (vedoucí práce) ; Rathouský, Tomáš (oponent)
Podniková informatika prochází v posledních letech řadou změn. Čím dál tím více nejsou používaná zařízení závislá na platformě, ale na poskytovaných službách a úrovni bezpečnosti. Ke slovu se čím dál tím více dostávají technologie v cloudu a celá řada společností nabízí zaměstnancům možnost BYOD, tedy Bring Your Own Device. Tato práce se tak zaměřuje na integraci počítačů Apple Mac do firemního prostředí na základě analýzy dnešních přístupů a možností řešení integrace. Důležitou součástí práce je pak průzkum vybraných implementovaných řešení v České republice. Z obou části pak práce nabízí doporučení, která vycházejí z praktických zkušeností společností, které počítače Mac ve velké míře používají a řeší jejich integraci.

Analýza zabezpečení přístupu do internetového bankovnictví prostřednictvím mobilních zařízení
Hiršal, Michael ; Veber, Jaromír (vedoucí práce) ; Klíma, Tomáš (oponent)
Předmětem bakalářské práce je analyzovat a zhodnotit vnější bezpečnost mobilních aplikací poskytující mobilní bankovnictví pro operační systém Android. Teoretická část je zaměřena na popsání předpokladů pro bezpečnostní analýzu a návrh technologického zabezpečení těchto aplikací. Navazující praktická část vychází z autorem získaných dat, ve kterých je zkoumána právě technologická bezpečnost. K prověření v praktické části byly vybrány produkty společností Air Bank, a.s. a Moneta Money Bank, a.s., které jsou jedněmi z aktuálních zástupců na českém bankovním trhu. Prověřovaná bezpečnostní úroveň obou aplikací a jejich porovnání je zahrnuto v závěru této práce.

Návrh marketingové strategie ve společnosti Imperium Finance
Petrovič, Marko ; Čermák, Radim (vedoucí práce) ; Sova, Martin (oponent)
Internetový marketing je v současnosti jednou z nejdůležitějších složek marketingu. Avšak internetový marketing jako celek je mnohem důležitější než pouhý webdesign, pouhá optimalizace pro vyhledávače (SEO) nebo pouhá PPC reklama. Většina firem si donedávna vystačila s webovými stránkami a tím byla jejich prezentace na internetu hotová. Nicméně internet je jednou z nejrychleji se rozvíjející technologií současnosti a každým rokem roste počet jeho uživatelů. Neustále se objevují nové technologie, které umožňují lepší uživatelský komfort a které také přinášejí nové způsoby prezentace a propagace. Většina společností udělá chybu již na začátku a podcení přípravu, neznají své cíle, zákazníky nebo konkurenci. Internetový marketing je proces. Obsahem tohoto procesu je poznání, analýza, návrh, realizace a nakonec i ověření, zda bylo dosaženo cílů organizace. V teoretické části je definován internetový marketing a jeho výhody oproti offline marketingu. Stručně je zde shrnuta historii a hlavní milníky internetového marketingu, které formovaly jeho současnou podobu. Dále jsou popsány současné trendy internetového marketingu a detailněji rozebrány vybrané nástroje internetového marketingu a nástroje pro vyhodnocení úspěšnosti kampaní. V praktické části se zabývám návrhem marketingové strategie ve společnosti Imperium Finance s.r.o. Hlavním cílem práce je zanalyzovat požadavky společnosti Imperium Finance s.r.o., z analýzy vyvodit konkrétní závěry a navrhnout marketingovou strategii, která podpoří vizi a strategii firmy v následujícím období. Veškeré kroky probíhaly přímo ve společnosti Imperium Finance na reálných datech od aktivních klientů a testovány v ostrém chodu společnosti. Výsledkem je pak návrh marketingové strategie, kterou se bude Imperium Finance řídit, a to v podobě marketingového plánu společnosti. Největším přínosem práce je tak reálné využití teoretických poznatků v praxi.

Comparison of Business Intelligence implementation using open source solutions for middle size companies
Schmidt, Róbert ; Maryška, Miloš (vedoucí práce) ; Sládek, Pavel (oponent)
Cílem diplomové práce je analyzovat a navrhnout možnost nízkonákladového Business Intelligence řešení s pomocí open source technologii a jejich srovnání pro implementaci ve středně velké společnosti. V práci jsou porovnány Business Intelligence nástroje Pentaho a TIBCO Jaspersoft v lokálním prostředí, na dedikovaném serveru a řešení umístěné v cloudu je využívána služba Microsoft Azure. Teoretická část práce se zaměřuje především na vysvětlení problematiky Business Intelligence a její architektury. Právě architektura je důležitou součástí celé práce, protože dnešní nástroje jsou často řešení jako moduly pro konkrétní činnosti v procesu Business Intelligence. Aktuální finančně nenáročné nástroje se obvykle vážou s terminologií jako open source a cloud computing. Tato část obsahuje stručné vysvětlení pojmů a jejich výhody či nevýhody pro námi zvolenou cílovou skupinu společností. Analytická část práce obsahuje definované parametry, podle kterých je provedena analýza řešení a jejich srovnání. Business Intelligence řešení jsou rozděleny podle jednotlivých vrstev a ke každé vrstvě jsou porovnávány vybrané nástroje. Hodnotící kritéria jsou rozděleny do finančních, uživatelských a technických kategorii. Závěrem analytické části přistupujeme ke vzájemnému srovnání možností nasazení sady Business Intelligence nástrojů pro námi definovanou skupinu koncových zákazníků. Hlavním přínosem diplomové práce je srovnání open source řešení Business Intelligence pro nasazení do středně velké společnosti. Podle směrnice Evropské unie, střední společnost nepřesahuje 250 zaměstnanců nebo zisk do 50 milionů eur. Čtenář si dokáže porovnat jednotlivé řešení, úskalí nebo závady, které by mohly být pro konkrétní implementaci kritické.