Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 16,320 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.57 vteřin. 

Stanovení hodnoty podniku
NOVÁKOVÁ, Petra
Práce se zabývá stanovením hodnoty dané společnosti za účetní období 2008-2012. Pro ocenění společnosti jsou použity výnosové metody, metoda založená na EVA a metoda diskontovaných peněžních toků s využitím pro vlastníky i věřitele. Na závěr práce jsou celkově dosažené výsledky srovnány.

Hodnota služeb ekosystémů a ochrana přírody v ČR
Seják, J. ; Cudlín, Pavel ; Dejmal, I. ; Petříček, V. ; Pokorný, J. ; Prokopová, Marcela ; Burešová, Renata
Výpočty peněžního hodnocení služeb ekosystémů ukazují, že lesní ekosystémy mají vyšší hodnotu poskytovaných služeb než ostatní ekosystémy, protože směřují k maximálnímu využití energo-materiálových toků při minimalizaci ztrát vody a látek z území. Peněžní hodnoty služeb ekosystémů výrazně, a to až o několik řádů, převyšují ekonomické užitky z využívání území k ekonomickým účelům.

Analysis of the bitter spirits category and the perception of the brand Becherovka Original in the czech market
Michelík, Martin ; Machek, Martin (vedoucí práce) ; Kolouchová, Daniela (oponent)
Cílem této práce je analyzovat trh bylinných alkoholických nápojů a vyhodnotit vnímání značky Becherovka Original na českém trhu a navrhnout případná doporučení na zlepšení vnímání značky s důrazem na mladou generaci spotřebitelů. V práci je popsán teoretický základ pro pochopení spotřebního chování, nákupního rozhodovacího procesu, prvků, hodnoty a image značky. Ke splnění cíle byl vytvořen primární výzkum v podobě internetového dotazníkového šetření. Ze získaných dat byl analyzován trh alkoholických nápojů obecně, trh lihovin se zaměřením na trh bylinných alkoholických nápojů v České republice. Dále byla analyzována marketingová strategie značky. Na základě teoretické části a výsledků výzkumu bylo analyzováno vnímání značky Becherovka Original na českém trhu s důrazem na mladé spotřebitele. Na závěr byly navrženy doporučení k budoucímu vývoji značky.

Aplikace Balanced Scorecard ve společnosti ELLA-CS
Cwierz, Jan ; Neumaierová, Inka (vedoucí práce) ; Beneš, Oldřich (oponent)
Balanced Scorecard patří mezi nejvýraznější manažerské nástroje pro měření výkonnosti a řízení strategie. Cílem této práce je popsat metodu BSC s důrazem na malé a střední podniky za pomocí průzkumu literatury. Rovněž jsou zahrnuty podpůrné nástroje používané pro formulaci strategie. Následně je BSC navržena pro implementaci v malé soukromé společnosti z odvětví výroby zdravotnických prostředků. Na základě podrobné analýzy společnosti a faktorů jejího okolí jsou identifikovány mezery výkonnosti na provozní a strategické úrovni. Tyto mezery jsou konfrontovány využitím BSC zahrnující perspektivu finanční, zákaznickou, interních procesů a učení se a růstu. Navzdory některým omezením obecně typickým pro MSP je zavedení BSC proveditelné a mohlo by mít významný přínos pro všechny zúčastněné strany.

The Value of CSR for Czech Consumers
Faradji, Elise ; Štěrbová, Ludmila (vedoucí práce) ; Seror, Patricia (oponent)
Abstrakt: V současné době je chování spotřebitelů ovlivněno novými faktory, jako jsou sociální a environmentální aspekty. To je důvodem vzrůstajícího trendu implementace společenské odpovědnosti podniků (CSR). Implementace efektivní strategie CSR je komplexním procesem, zejména proto, že základní koncept CSR zůstává nevyjasněný. Cílem této studie je analyzovat přijímání CSR ze strany spotřebitelů a její dopad na jejich nákupní chování. Tato práce pomůže podnikům implementovat jejich strategii CSR s větší efektivitou. Studie se zaměřuje na hlubokou analýzu přístupu spotřebitelů k CSR. Jestliže většina výzkumů užívá kvantitativní analýzu, tato studie se problémem zabývá z kvalitativního hlediska. Bylo uskutečněno dvanáct strukturovaných interview, které podpořily výsledky analýzy. K těmto praktickým a osobním rozhovorům je přidán teoretický základ ke konstrukci argumentace, zejména z důvodu vytvoření rámce, který ukazuje význam všech částí tvorby hodnot (funkcionální, emoční a sociální). Výsledek práce zdůrazňuje fakt, který byl již dokázán ostatním výzkumem: tvorba hodnot je fundamentem, který přesvědčí spotřebitele, aby si všímali CSR. Studie zároveň ukazuje, jak skeptický přístup k CSR negativně ovlivňuje chování spotřebitele. Výzkum pomůže podnikům implementovat úspěšnější strategie CSR a vyvinout nová řešení k oslovení spotřebitelů a ovlivnění jejich nákupního chování prostřednictvím vytvoření hodnoty, kterou budou sdílet.

Globální hodnotové řetězce v kávovém průymslu se zaměřením na Vietnam
Klumparová, Adéla ; Vlčková, Jana (vedoucí práce) ; Hnát, Pavel (oponent)
Cílem této diplomové práce je popsat způsob fungování globálních kávových hodnotových řetězců a nabyté poznatky následně aplikovat na případ kávového průmyslu ve Vietnamu. V úvodní kapitole je pozornost věnována nejprve institucionálnímu pozadí hodnotových řetězců, procesům řízení a postupům užívaným v zemědělsko-potravinářském průmyslu. Dále práce obsahuje analýzu globálních kávových hodnotových řetězců, včetně identifikace subjektů angažujících se v řetězci a jejich podílu na tvorbě přidané hodnoty. V následující kapitole je popsán vývoj světového trhu s kávou a produkce nejvýznamnějších světových producentů a vývozců kávy. Práce pojednává rovněž o tématu ekonomické a sociální udržitelnosti a vlivu globálních hodnotových řetězců na životní prostředí. Závěrečná část práce je zaměřena na postavení kávového průmyslu ve Vietnamu, na jeho strukturu a vývoj v posledních 40 letech. Zohledněno je rovněž problematické postavení drobných pěstitelů nebo příležitosti rozvoje místního kávového průmyslu.

Ocenění firmy MSV Metal Studénka, a. s.
Honc, Adam ; Strouhal, Jiří (vedoucí práce) ; Smrčka, Luboš (oponent)
Cílem diplomové práce je stanovení tržní hodnoty podniku MSV Metal Studénka, a. s. k 31. 12. 2015. Práce je rozdělena na teoreticko-metodologickou a praktickou část. Teoreticko-metodologická část obsahuje vymezení pojmů, postupů a metod, které se týkají jednak problematiky oceňování podniku, ale zároveň i problematiky insolvenčního práva se zaměřením na restrukturalizaci podniku. V praktické části je následně aplikován teoretický podklad. Po úvodním představení podniku, včetně stručného popisu průběhu insolvenčního řízení, je provedena strategická a finanční analýza. Po zhodnocení finančního zdraví a budoucí perspektivy podniku následuje rozdělení aktiv na provozně nutná a nenutná, analýza a prognóza generátorů hodnoty, sestavení finančního plánu a vlastní ocenění. Pro výsledné ocenění podniku je použita výnosová metoda diskontovaných peněžních toků ve variantě volných peněžních toků pro vlastníky a věřitele (FCFF).

Návrh na zlepšení internetového marketingu vybrané strojírenské firmy
Pokorný, Zdeněk ; Hinčica, Vít (vedoucí práce) ; Olšanová, Květa (oponent)
Cílem této bakalářské práce je zhodnotit současné využití internetového marketingu podnikem POKORNÝ spol. s r. o. a zároveň navrhnout vedení společnosti další postup rozvoje, kterým by se internetový marketing této společnosti mohl ubírat. V rámci současného internetového marketingu společnosti jsou nejdříve analyzovány její webové stránky a to z pohledu celkové kvality prezentace, obsahu a poté také statisticky pomocí zjištěných hodnot z nástroje Google Analytics. V souvislosti s webovými stránkami je následně analyzována i jejich optimalizace pro vyhledávače. Mimo webové stránky je zhodnoceno také využití dvou sociálních sítí, kterými jsou Facebook a LinkedIn. Po provedené analýze je vedení navržen další postup rozvoje internetového marketingu, kde mimo doporučení odstranění zjištěných nedostatků jsou také navrženy k využití další nástroje, které společnost doposud nevyužila. Výsledkem těchto návrhů by měla být zlepšená konkurenceschopnost této společnosti.

Ocenění firmy ELIT CZ, spol. s r.o.
Nováková, Lucie ; Strouhal, Jiří (vedoucí práce) ; Smrčka, Luboš (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá metodami a možnostmi oceňování závodů, postupu ocenění a všeho, co k tomu patří. Nedílnou součástí ocenění je strategická analýza zahrnující také finanční analýzu a sestavení finančního plánu na roky 2016 až 2020. Pro finanční analýzu byly použity metody vertikální a horizontální analýzy, poměrových ukazatelů a bilančních pravidel. Finanční plán byl sestaven na základě tzv. generátorů hodnoty. Cílem práce je ocenění konkrétní společnosti ELIT CZ, spol. s r. o., která se zabývá nákupem a prodejem náhradních dílů na automobily. Pro ocenění jsem využila metody diskontovaných peněžních toků (DCF). Společnost je oceněna k datu 31. 12. 2015.

Ekonomická analýza vybraného podniku
Fránová, Šárka ; Mach, Jiří (vedoucí práce) ; Kateřina, Kateřina (oponent)
Diplomová práce se zabývá ekonomickou analýzou firmy Frátherm, s. r. o., v období let 2010-2014. Práce se člení na teoretickou a praktickou část a každá z nich se člení na další kapitoly a subkapitoly. V teoretické části jsou shrnuty teoretické poznatky o ekonomické analýze, jejích ukazatelích a dalších analýzách vnitřního a vnějšího prostředí firmy. Tyto teoretické poznatky jsou využity v praktické části, kde jsou aplikovány na námi vybraný podnik. Podnik je také srovnáván s hodnotami odvětví, na kterém působí. Výsledky praktické části jsou shrnuty v diskusi. V závěru jsou navržena doporučení vedoucí ke zlepšení stávajícího stavu podniku, která vycházejí z analytické části. Jako podklady pro zpracování diplomové byly využity zejména odborné publikace, účetní výkazy firmy a souhrnná data za celé odvětví.