Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 21,007 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.88 vteřin. 

Použití virtualizačních programů pro výuku výpočetní techniky
KREJSA, Jan
Ve své bakalářské práci se zabývám aktuálním tématem virtuálních počítačů. Po krátkém seznámení se softwarovými produkty se snažím přiblížit možnosti využití virtualizace při výuce informačních technologií. Na praktických příkladech ukazuji, jak snáze vyučovat témata od instalací až po speciální konfiguraci operačních systémů.

Multiobjective stochastic programming and empirical data
Kaňková, Vlasta
We consider a mutiobjective optimization problem depending on a probability measure and, moreover, we assume that the problem must be solved on the basis of emipirical data. Estimates of the corresponding characteristics, as e.g. the "efficient" points, can be only obtained by this approach. Our aim is to investigate statistical properties of these "estimates".

Attacks on active network elements
Ščepko, Richard ; Kacálek, Jan (oponent) ; Polívka, Michal (vedoucí práce)
The bachelor thesis deals with the topic of the security of computer networks. The tasks of the bachelor thesis are the attacks on active network elements with the aim of the catching of data between two users. In the created structure with a stellate topology, the user stations have connect to the active element (switch). In the thesis, the individual ways of attacks and the significance of ARP proceedings to MAC addresses have describ. Several programmes have use in order to take control over the device. Due to a big amount of these active elements the source code of the programmes had to be alter. The work with the programmes ARPtool and ARPoison demanded the operational system Linux, in our case the distribution of Ubunt. The programme WinArpAttacker could be set off under the system Windows XP as well. The achieved results and the description of the practical part are discuss in detail in the summary of the thesis. The result is the catching communication with the help of the programme WireShark.

Marketingový plán společnosti MAGICAM HD SOLUTIONS, s.r.o.
Pařízek, Aleš ; Hesková, Marie (vedoucí práce) ; Harantová, Monika (oponent)
Cílem bakalářské práce je vytvořit marketingový plán na období kalendářního roku 2017, který bude v souladu se stávající dlouhodobou marketingovou strategií. Bakalářská práce je vytvářena pro použití v obchodní společnosti MAGICAM HD SOLUTIONS, s.r.o. Jádro bakalářské práce se dělí na část teoretickou a část praktic-kou. V první části jsou položeny teoretické základy základních pojmů používaných v marketingovém plánování, je popsán vztah marketingové strategie, plánu a taktiky a role marketingového plánu ve fungování obchodní společnosti. Druhá část obsahuje charakteristiku výše uvedené společnosti, analýzu externí a interních faktorů půso-bících na firmu, SWOT analýzu, stanovení cílů a navržení postupů, pomocí kterých společnost stanovených cílů dosáhne. Součástí praktické části je navržení konkrétních kroků v akčních programech a jejich časový harmonogram. Závěr práce hodnotí jednotlivé části a přínos pro společnost.

Komparace vybraných dopadů programů New Frontier a Great Society v 60. letech 20. století
Kojan, Christian ; Johnson, Zdenka (vedoucí práce) ; Fabianková, Klára (oponent)
Bakalářská práce se zabývá programy New Frontier a Great Society a jejich dopady na sociální politiku Spojených států amerických v 60. letech. Cílem práce je komparovat dopady obou programů na vybrané ukazatele životní úrovně obyvatel s primárním zaměřením na míru chudoby. Práce představuje jednotlivá legislativní opatření obou programů zaměřená na boj s chudobou a následně analyzuje jejich dopady na životní úroveň obyvatelstva. Hypotéza, že program Great Society byl při redukci míry chudoby úspěšnější než program New Frontier, nebyla prokázána kvůli silnému vlivu vysokého hospodářského růstu v 60. letech. Práce naznačuje, že největším úspěchem obou programů byl pozitivní dopad opatření Great Society v oblasti vzdělávání.

Architektura bezserverových jednostránkových aplikací v jazyku JavaScript
Zikmund, Marian ; Pecinovský, Rudolf (vedoucí práce) ; Suchan, Vladimír (oponent)
Cílem diplomové práce je návrh a vývoj frameworku pro tvorbu moderních jednostránkových aplikací (Single Page Application) v programovacím jazyku JavaScript a popsání tohoto přístupu k vývoji. Součástí práce je taktéž jeho dokumentace pro pohodlnější využití a přizpůsobení. Obsah je rozdělen do osmi kapitol. Po úvodu následuje rešerše informačních zdrojů, představení programovacího jazyka JavaScript a vysvětlení problematiky tvorby jednostránkových aplikací, včetně popisu základních principů jejich fungování, motivace a odůvodnění, kdy a proč je tento přístup vhodný. Práce se primárně zaměřuje na problematiku jednostránkových aplikací, pro jejichž tvorbu je programovací jazyk JavaScript klíčový. Z toho důvodu je mu v práci poskytnuta jedna celá kapitola, je zde rozebrána i jeho historie a role v kontextu ostatních. Následuje přehled obecných vlastností jednostránkových aplikací, analýza aktuálně oblíbených řešení stavějících na knihovně ReactJS, z nichž vyplývají požadavky na vyvíjený framework, jehož tvorbou se zabývá následující kapitola. K vyvinutému frameworku je též vytvořena uživatelská příručka. Praktickým výstupem práce je open source framework pro tvorbu bezserverových jednostránkových aplikací, který lze podle požadavků díky své architektuře a dokumentaci vhodně přizpůsobovat.

Míry podobnosti pro nominální data v hierarchickém shlukování
Šulc, Zdeněk ; Řezanková, Hana (vedoucí práce) ; Šimůnek, Milan (oponent) ; Žambochová, Marta (oponent)
Tato disertační práce se zabývá mírami podobnosti pro nominální data v hierarchickém shlukování, které umožňují zacházet s proměnnými s více než dvěma kategoriemi a které si kladou za cíl nahradit postupy založené na koeficientu prosté shody, které se v této oblasti běžně používají. Tyto míry podobnosti uvažují dodatečné informace ohledně datového souboru, jako je rozdělení četností kategorií u dané proměnné nebo počet jejích kategorií. Tato práce se věnuje třem hlavním cílům. Prvním cílem je prozkoumání a ohodnocení kvality shlukování vybraných měr podobnosti pro hierarchické shlukování objektů a proměnných. K dosažení tohoto cíle bylo provedeno několik experimentů, které se zabývají jak shlukováním objektů, tak proměnných. Tyto experimenty zkoumají kvalitu shluků vytvořených za pomocí zkoumaných měr podobnosti pro nominální data ve srovnání běžně používanými mírami podobnostmi využívajícími binární transformaci a dále s několika alternativními metodami pro shlukování nominálních dat. Toto porovnání je provedeno na reálných i generovaných souborech. Výstupy těchto experimentů vedou ke zjištění, které míry podobnosti jsou vhodné k obecnému použití, které podávají dobré výsledky v konktrétních situacích a které nejsou doporučeny pro shlukování objektů nebo proměnných. Druhým cílem práce je navržení míry podobnosti vycházející z teoretických předpokladů a její následné porovnání s ostatními zkoumanými mírami podobnosti. Na základě tohoto cíle byly představeny dvě nové míry podobnosti, Variable Entropy a Variable Mutability. Obzvláště prvně zmíněná míra podává velmi dobré výsledky u souborů s nižším počtem proměnných. Třetím cílem této práce je poskytnout komfortní sofwarové řešení založené na zkoumaných mírách podobnosti pro nominální data, které pokrývá celý proces shlukování od výpočtu matice vzdálenosti po hodnocení výsledných shluků. Tento cíl byl dosažen vytvořením balíčku nomclust pro program R, který řeší tuto problematiku a který je volně dostupný.

Vícekriteriální hry
Tichá, Michaela ; Dlouhý, Martin (vedoucí práce) ; Lachout, Petr (oponent) ; Čičková, Zuzana (oponent)
Teorie vícekriteriálních her je speciální oblastí z teorie her, kdy jeden či více hráčů mají alespoň dvě výplatní funkce a chtějí je maximalizovat zároveň. V této práci je představena řada nových poznatků. Je zkoumán koncept hledání rovnovážných bodů v ryzích strategiích v nekooperativní vícekriteriální hře. Ukázalo se, že je možné určit všechny rovnovážné body v ryzích strategiích úplným prohledáním a vyřešením dvou lineárních programů pro každý bod. Dále je obecně formulováno, jak pomocí dvou lineárních programů ověřit, zda je libovolně navržený bod rovnovážným bodem hry či nikoli. V nekooperativních hrách je také představen koncept, který při znalosti rovnovážného bodu dvoumaticové hry určí preference hráčů, které musejí mít, aby daný bod byl rovnovážným. Přestože hledání rovnovážného bodu dvoumaticové hry je nelineární úloha, hledání preferencí hráčů při znalosti rovnovážného bodu je úloha lineární. Poslední poznatkem v části nekooperativních her je zobecnění konceptu, který vyřeší vícekriteriální hru přiřazením vah jednotlivým kritériím každým hráčem. V práci je dokázáno, že se nemusí jednat nutně o lineární váhy, ale pro řešení převedením na jednokriteriální hru stačí obecnější funkce, kterou hráč popíše své preference. Zbylá část práce se věnuje poznatkům v kooperativních hrách. V práci se uvažuje, že hráči znají své preference a jsou schopni je vyjádřit pomocí vah. Hra se známými preferencemi je definována a vyřešena za pomoci teorie vyjednávání. Poté je ještě zobecněna na případ, kdy hráči nejen že mají více kritérií, ale mají také více výplatních funkcí, ze kterých si mohou vybrat na základě svého uvážení. Nakonec je definován vícekriteriální případ speciálního typu kooperativní hry - volební hry. Je navržen zcela nový koncept, který vybere vítěznou koalici ve volební hře. Ten je poté aplikován na reálnou situaci po volbách do Poslanecké sněmovny Parlamentu ČR v roce 2013.

Požadavky podniků na profil absolventa – softwarového vývojáře
Trnková, Michaela ; Pecinovský, Rudolf (vedoucí práce) ; Pavlíčková, Jarmila (oponent)
Předmětem bakalářské práce je zmapování požadavků, které jsou kladeny na absolventy - softwarové vývojáře. Cíle je dosaženo pomocí rozhovorů s odborníky z praxe. Důležitou částí práce je zhodnocení různých metodik výuky programování s blížším zaměřením na metodiku. Přístupy jsou zhodnoceny z pohledu zástupců podniků, učitelů programování a obdobných předmětů na vysokých školách i studentů informatických oborů. Hlavním přínosem práce je souhrn doporučení pro školy pro výuku studentů, která vyplývají z názorů vývojářů a vedoucích vývojářských týmů z technologických firem a názorů studentů, kteří předměty programování absolvovali. Práce obsahuje i doporučení pro studenty, kteří se chtějí v budoucnu zabývat vývojem softwaru.

Hodnocení chatovacích botů
Hazdra, Jan ; Sigmund, Tomáš (vedoucí práce) ; Čermák, Radim (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá hodnocením schopností strojů napodobovat lidské chování. Předkládá stručnou historii oboru umělé inteligence a inteligentních strojů, konkrétně chatovacích botů a popisuje jejich vývoj napříč 20. stoletím. Popisuje nejdůležitější vlastnosti a stavební kameny chatovacích botů včetně nejpoužívanějších programovacích jazyků pro jejich tvorbu. Dále popisuje teorie A. Turinga, jeho test i imitační hru, z kterého následně vychází metodika pro hodnocení chatovacích botů. Dále zkoumá kritiku Turingova testu od J. R. Searla na argumentu čínského pokoje, která slouží k jeho lepšímu pochopení a nalezení jeho hranic. Práce také popisuje předpoklady H. Dreyfuse, které vedly k optimismu v druhé polovině 90. let ve vývoji v oboru umělé inteligence, a meze umělé inteligence, na které poukazoval. Hlavním cílem práce je metodika navržena v druhé části, která slouží k srovnání několika vybraných chatovacích botů a následně použita k jejich hodnocení. Celkové hodnocení se skládá z hodnocení v dílčích kategoriích, v kterých budou jednotliví chatovací boti obodováni. Metodika vychází z Turingova testu, který lehce obměňuje, ale také rozšiřuje díky myšlenkám dalších autorů.