Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 27,828 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.63 vteřin. 

Mezinárodní organizace a jejich role v rozvoji světové ekonomiky: případová studie - OSN
Čílová, Zuzana ; Cihelková, Eva (vedoucí práce) ; Turečková, Andrea (oponent)
Práce je zaměřena na historii, vývoj, členění a vliv mezinárodních organizací na světovou ekonomiku. Druhá kapitola se věnuje OSN a jejím ekonomickým organizacím. Poslední kapitola pojednává o WTO a její kritice a o nevládních organizacích.

Time management
Hanus, Filip ; Franková, Emilie (vedoucí práce) ; Motlová, Veronika (oponent)
Umět hospodařit s časem je nezbytné. Teoretická část se zabývá tím, co je to time management, jak vznikl a jak se vyvíjel. Přibližuje nám zásady správného hospodaření s časem a principy efektivní organizace práce. Zaměřuje se na cíle a jejich stanovování, biorytmy a jejich vliv na naší produktivnost a nejčastější zloděje času. Na základě analýzy časových snímků a polostrukturovaných rozhovorů sledujeme v praktické části dva týdny života šesti studentů vysokých škol. Klademe si za cíl zjistit, jak respondenti využívají svůj čas, jaké mají o time managementu povědomí a jaké je rozložení aktivit u studentů, kteří bydlí v samostatném pokoji a studentů, kteří sdílí pokoj s jedním, nebo více spolubydlícími.

Řízení IS/ICT se zaměřením na sourcing služeb informačního systému
Šebesta, Michal ; Voříšek, Jiří (vedoucí práce) ; Havlíček, Zdeněk (oponent) ; Příklenk, Oldřich (oponent) ; Král, Jaroslav (oponent)
Předmětem odborného výzkumu je sourcing již několik desítek let. Evoluce v oblasti informačních systémů v poslední době charakterizovaná především komoditizací ICT služeb však významně mění celkový kontext rozhodování. Služby dostupné na vyžádání přes Internet umožnují organizacím implementaci požadovaných funkcí oproti dřívější době za zlomek času. Tento trend znamená významnou šanci pro organizace, které by rády využily pokročilé ICT služby, bez nutnosti vysokých investic. Problémem je současný nedostatek metod a nástrojů pro řízení služeb informačního systému a jejich outsourcing. Vzhledem k vývoji a trendům na trhu ICT služeb lze očekávat, že v budoucnu velká část řízení IT bude zahrnovat ICT služby a strukturované řízení jejich úrovně. Současně dostupné metody jsou buď příliš široké, anebo naopak zahrnují pouze malou část celého problému. Nahodilá a nepodložená rozhodnutí v této oblasti mohou způsobit značné komplikace z hlediska kvality, využitelnosti, integrace, a v důsledku toho významně ovlivnit celkové náklady na IT daného podniku. Organizace musí buď revidovat existující modely, anebo navrhnout a zavést zcela nové modely řízení svého IS/ICT. Tato disertační práce se zabývá řízením IS/ICT se zaměřením na sourcing služeb informačního systému. Diskutuje dostupné sourcingové modely uváděné v literatuře a propojuje je se souvisejícím oblastmi. Na základě těchto oblastí pak prezentuje integrovaný pohled na možné strategie sourcingu IT. Především pak práce navrhuje originální concept rozhodování o sourcingu ICT služeb nazvaný SOURCER framework. Tento přístup navazuje na zmínené strategie sourcingu, a předkládá komplexní metodiku a kritéria pro rozhodování. Ty pomohou organizacím s výběrem ICT služeb s cílem udržování a řízení co nejvhodnějšího portfolia ICT služeb. Rozhodování je založeno na čtyřech základních pohledech: funkce, cena, čas, a kvalita. Tyto pohledy jsou diskutovány, individuálně analyzovány, a slouží jako základ pro další zkoumání. Celý framework je vyvíjen a validován s využitím přístupu Design Science Research Methodology (DSRM). Individuální komponenty jsou vyhodnoceny s využitím průzkumu mezi vybranými IT manažery. Další ověření přístupu je pak zajištěno realizováním případové studie, která mapuje reálné využití frameworku v organizaci. Tato případová studie zahrnuje specifikaci strategie, business--IT alignment, specifikace architektury služeb a její propojení, sourcing, and řízení portfolia ICT služeb.

Návrh indexu predikce finanční výkonnosti pro podporu rozhodování managementu nemocnic
Hajdíková, Taťána ; Černá, Anna (vedoucí práce) ; Lieskovská, Vanda (oponent) ; Lazar, Jaromír (oponent)
Disertační práce se zabývá manažerskými potřebami v oblasti finančního zdraví. Manažeři potřebují nástroj, pomocí něhož odhalí blížící se finanční úpadek nebo zhodnotí finanční kvalitu organizace. Svá rozhodnutí vážou na výkonnost, platební schopnost, zaměstnaneckou produktivitu, finanční zdroje a finanční riziko. V teoretické části práce je nutné vysvětlit neziskový sektor a jeho spojení s nemocničním prostředím. Je zapotřebí představit modely používané jak v České republice, tak v zahraničí, které spojuje společný prvek pro jejich tvorbu. Základním cílem této disertační práce je navržení modelu predikce finančního zdraví pro rozhodování managementu nemocnic, jejich vlastníků a zdravotních pojišťoven. K naplnění základního cíle musí být splněny tři dílčí cíle. Prvním cílem je za pomocí vícekriteriálních metod rozdělit nemocnice na zdravé a nezdravé. Druhým cílem je na základě expertního přístupu za podpory statistických metod výběr vhodných ukazatelů pro nemocniční prostředí a třetím cílem je najít vhodnou metodu ke stanovení váhového zastoupení jednotlivých ukazatelů v navrženém indexu a sestavit konečnou podobou nového finančního indexu pro nemocniční prostředí.

Data mining pro efektivní komunikaci se zákazníkem
Madhi, Simona ; Šperková, Lucie (vedoucí práce) ; Novotný, Ota (oponent)
Tématem této práce je ilustrace a vysvětlení přínosu data miningu pro efektivní komunikaci se zákazníkem. Cílem práce je provedení data miningové analýzy k dosažení výsledků potencionálně kladně ovlivňujících vztah organizace s jejími zákazníky, a to s využitím nástroje KNIME Analytics Platform. V práci je nastíněn teoretický podklad řízení vztahů se zákazníky, data miningu a využití data miningu pro zlepšení CRM, následovaný analýzou trhu s data miningovými nástroji a představení vybraného nástroje KNIME Analytics Platform. Dále následuje praktické využití poznatků při provádění analýzy reálných dat za cílem nalezení znalostí o zákaznících, které by byly využitelné pro implementaci v rámci CRM strategie a konečně pozitivního ovlivnění hodnoty vztahu se zákazníky.

Humanitarian crises and their solution: Case study of the West African Ebola virus epidemic
Rusnáková, Alžbeta ; Trávníčková, Zuzana (vedoucí práce) ; Burešová, Jana (oponent)
Cílem práce je zjistit, jestli kroky podniknuté mezinárodními organizacemi pod vedením Mezinárodní zdravotnické organizace přispěly ke zmírnění humanitárních dopadů epidemie eboly v Západní Africe probíhající v letech 2014 - 2016. Pozornost bude věnována nejvýznamnějším aktérům a specifickým nástrojům využívaných v řešení epidemií na mezinárodní úrovni a ve třech nejvíce zasáhnutých afrických zemích.

Role of UNHCR in case of asylum seekers, refugees and stateless persons – the case study of Turkey
Unzeitigová, Klára ; Novotná, Markéta (vedoucí práce) ; Kuchařová, Alžběta (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na rámující schopnost UNHCR, která je zkoumána na základě modelu aktérství od Kratochvíla, Cibulkové a Beníka. Kritická diskurzivní analýza Normana Fairclougha je aplikována za účelem analýzy textové, kontextuální a sociokulturní dimenze rámující schopnosti UNHCR. Pro práci byla zvolena případová studie Turecka, protože Turecko patří k jedné ze zemí s největším počtem uprchlíků a žadatelů o azyl. Prostřednictvím kritické diskurzivní analýzy práce zkoumá, zda je UNHCR považováno za aktéra, který rámuje mezinárodní prostředí v rámci problematiky žadatelů o azyl, uprchlíků a státního bezdomovectví. Analýza ukázala, že UNHCR je respektovanou mezinárodní organizací a důležitým aktérem v dané problematice. Nicméně, ne všechny mezinárodní organizace přisuzují UNHCR roli zákonodárce a aktéra, který iniciuje debaty v rámci dané problematiky.

Vývoj, výsledek, budoucnost a hrozby aneb multilaterální systém v otázkách
Kozáková, Michaela ; Štěrbová, Ludmila (vedoucí práce) ; Trojanová, Kamila (oponent)
Tato diplomová práce si klade za cíl poskytnout souhrnný pohled na aktuální vývoj v rámci Světové obchodní organizace (WTO) a poukázat na směr, kterým se ubírají jednání v rámci Rozvojové agendy z Dohá (DDA) s důrazem na 10. Ministerskou konferenci. V práci jsou průběžně rozebírány postoje a požadavky nejen hlavních hráčů spolu s doplňujícími myšlenkami autorky k průběžnému vývoji. Práce se dotýká též otázky, proč se nejen vyspělí členové WTO odvracejí od multilaterálních k plurilaterálním, bilaterálním a regionálním obchodním dohodám a jaký to může mít dopad na samotný multilaterální systém. K tomuto účelu je práce rozdělena do čtyř kapitol. První kapitola se zabývá teoretickým úvodu nezbytným pro komplexní porozumění aktuálnímu vývoji jednání v rámci Rozvojové agendy z Dohá (DDA). Druhá část detailně rozebírá samotná jednání v těchto hlavních oblastech, která proběhla v posledních měsících před letní pauzou a po ní. Je zde dána pozornost na hlavní aktéry, zásadní změny, problémy a posuny, ke kterým došlo. Následuje kapitola třetí plynule navazující na vývoj před letní pauzou a zpracovává vývoj v jednotlivých oblastech, posuny a aktuální otázky okolo příprav a očekávání od Ministeriálu. Dále se kapitola zaměřuje na samotnou Ministerskou konferenci. Otázce následujících scénářů činnosti a cílů Světové obchodní organizace bude věnována závěrečná kapitola.

Optimalizace CRM řešení
Fučík, Ivan ; Mildeová, Stanislava (vedoucí práce)
Tato práce je zaměřena na problematiku CRM řešení v malých a středních organizacích s ohledem na kvalitu jejich vztahů se zákazníky. Cílem této práce je připravit návrh optimalizace CRM řešení v reálné organizaci. Pro naplnění tohoto cíle je nutné porozumět teoretickým východiskům práce, tj. organizacím a jejich vztahům se zákazníky, CRM systémům, jejich funkcím a trendům. Na základě těchto teoretických východisek bylo možné analyzovat současné CRM řešení v dané organizaci. Z údajů, získaných metodami pozorování a řízeného rozhovoru, bylo možné navrhnout optimální CRM řešení v souladu s požadavky organizace a uživatelů CRM systému. Toto nové CRM řešení klade důraz na úsporu času a nákladů, spojených s provozem a obsluhou CRM systému tím, že nahrazuje stávající ne zcela efektivní CRM nástroje.

Aktuální trendy na trhu s ropou
Zahradník, Tomáš ; Čajka, Radek (vedoucí práce) ; Bolotov, Ilya (oponent)
Tato práce vyhodnocuje a popisuje dva hlavní současní trendy na trhu s ropou, konkrétně se jedná o návrat Iránu na mezinárodní trh s ropou po zrušení sankcí a přebytek nabídky ropy nad poptávkou. V první části se zabývá ropou jakožto surovinou, jejím vznikem historií a těžbou. Další část této diplomové práce je věnována mezinárodnímu obchodu s ropou. Jsou zde analyzována data ohledně zásob, těžby, spotřeby, exportu a importu ropy. Taktéž je zde popsána organizace OPEC. Třetí část práce se zabývá organizací trhu s ropou. Dále jsou zde popsány základní motivy vstupu na trh. Poslední část práce je věnována aktuálním trendům na trhu s ropou.