Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 16,319 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.44 vteřin. 

Využití informací z účetní závěrky ve finanční analýze
Macháčková, Milena ; Nováčková, Zdenka (vedoucí práce) ; Hlaváčková, Stanislava (oponent)
Práce pojednává o podobě účetní závěrky v ČR a o jejím využití pro vypracování finanční analýzy podniku. Součástí práce je zhodnocení finanční situace společnosti Východočeská plynárenská, a. s. a porovnání české a mezinárodní úpravy účetní závěrky z hlediska dopadů na finanční analýzu.

Role sestry v proktologické ambulanci
ŠULCOVÁ, Jana
Teoretická východiska: Problematika onemocnění v rektální a anální oblasti má zvyšující se tendenci. Především tedy hemoroidální onemocnění, kterému jsme se věnovali v bakalářské práci. Dnes toto onemocnění řadíme mezi civilizační choroby a trpí jim nejméně 37 % dospělé populace. Ambulantní chirurgie zahrnuje širokou škálu léčebných postupů od konzervativní léčby, až po semiinvazivní léčbu. Semiinvazivní léčba je klienty dobře snášena a může pomoci až 90 % klientů. Bakalářská práce se zabývá specifikem práce sestry v proktologické ambulanci. To se týká témat, jako jsou vyšetření stolice, základní endoskopické metody, komunikace a informovanost klienta v oblasti životního stylu. Základní teoretická východiska práce popisují také hemoroidální onemocnění. Seznamují nás s problematikou příčin vzniku hemoroidálního onemocnění, nejčastějšími projevy a dostupnou léčbou hemoroidálního onemocnění. Cíle práce: Do praktické části této bakalářské práce jsme vstoupili se dvěma vytyčenými cíli. Prvním cílem bylo zjistit specifika práce sester v proktologické ambulanci. Druhým cílem bylo zmapovat, jak sestry v proktologických ambulancích informují pacienty o životním stylu. K těmto cílům jsme si položili dvě výzkumné otázky. První výzkumná otázka se zabývá tím, jaká jsou specifika práce sester v proktologické ambulanci. Druhá výzkumná otázka se věnuje podávání informací sester o životním stylu pacientům v proktologické ambulanci. Metodika: Pro bakalářskou práci jsme se rozhodli zvolit formu kvalitativního výzkumu za pomoci polostrukturovaného rozhovoru se všeobecnými sestrami pracujícími v proktologických ambulancích. Rozhovory probíhaly v období od 28. 2. 2014 do 15. 3. 2014 v pěti proktologických ambulancích z různých měst, a to v Českých Budějovicích, Písku, Strakonicích, Jindřichově Hradci a Třemošné u Plzně. Výzkumný soubor tvořilo šest sester, které pracují v proktologických ambulancích. Rozhovory byly se souhlasem všeobecných sester nahrávány na nahrávací zařízení. Následně byly získané údaje zpracovány do kategorizačních skupin, které byly analyzovány. V rozhovorech byly dány otázky předem připravené, které byly v průběhu rozhovoru doplněny o podotázky. Rozhovor jsme rozdělili do pěti oblastí: Identifikační otázky, úloha sestry, vyšetřovací metody, doporučení a informace o životním stylu. Výsledky: Výsledky poukazují na to, jaká jsou specifika práce sester v proktologické ambulanci. Zjistili jsme, že úkolem všeobecné sestry pracující v proktologické ambulanci je příprava speciálních instrumentů a potřebných pomůcek při endoskopickém vyšetření. Dále pak asistence lékaři při vyšetření a léčebných metodách Baronova ligatura a Hemoron a také manipulace s přístroji na pracovišti, prováděná hygienická opatření, agenda spojená s provozem a vedení dokumentace. V dalších oblastech rozhovoru všeobecné sestry uváděly odběry biologického materiálu a to především odběr krve, odběr stolice a odběr biologického materiálu na histologické vyšetření. Příprava klienta na endoskopické vyšetření, komunikace a zajištění intimity při vyšetření. Dále jsme zjistili, že více než polovina všeobecných sester dbá na psychickou přípravu klienta na rektoskopické vyšetření, ale výsledky odhalily také slabá místa. Více než polovina sester ve sledovaném souboru uvedla, že před anoskopickým vyšetřením neinformují klienta o přípravě na vyšetření. Pouze necelá třetina výzkumného souboru uvedla, že informuje klienta o vyprázdnění přirozenou cestou před vyšetřením. V problematice podávání informací o životním stylu pacientům v proktologické ambulanci jsme došli k závěru, že všeobecné sestry se snaží informovat klienta v oblastech pohybové aktivity, hygienické péče, vhodných i nevhodných potravin a to dostatečně, i když uvádějí, že mají velice málo času. Proto kladou důraz na ty nejdůležitější informace.

Asymetrie informací v procesu investování do fondů kvalifikovaných investorů
Veselá, Kamila ; Soukup, Alexandr (vedoucí práce) ; Severová, Lucie (oponent)
Předkládaná práce se věnuje problematice asymetrie informací v oblasti investování do fondů kvalifikovaných investorů. Práce je zacílena výhradně na fondy kvalifikovaných investorů v podobě otevřených podílových fondů, které umožňují úpis podílových listů, tedy nabízejí investiční příležitosti. Charakter fondů kvalifikovaných investorů umožňuje v komparaci se standardními fondy realizaci odvážnějších investičních strategií, s čímž je však spojeno větší riziko spojené s asymetrií informací. Práce je založena na předpokladu, že existuje asymetrie informací mezi investiční společností jako obhospodařovatelem fondů kvalifikovaných investorů a potenciálním investorem zvažujícím investici do těchto fondů. Kvalita informací je pro kvalifikované rozhodnutí zásadní, avšak nelze předpokládat, že potenciální investor disponuje stejným množstvím a stejně kvalitními informacemi, jako obhospodařovatel fondu, tedy investiční společnost. Předpoklad existence AI (asymetrie informací), na němž je práce založena, vychází z rozdílnosti zájmů obou stran, neboť zájmem investora je maximalizovat výnos ze své investice (čistou současnou hodnotu investice), zájmem investiční společnosti je pak maximalizace svého zisku (standardní cíl tržního subjektu). Zisk IS (investiční společnost) je dán primárně výší poplatků za obhospodařování a je proto v zájmu IS poskytovat potenciálním investorům takové informace, které podnítí a přesvědčí investory ke vstupu do fondu, čímž maximalizují kapitál fondu a následně zisk IS. Cílem práce je proto prokázat vliv AI na rozhodovací proces investora, identifikovat rizikové faktory způsobené asymetrií informací a prokázat míru jejich vlivu na rozhodování 3 potenciálního investora. Asymetrií informací je přitom myšleno jak záměrné zkreslení informací vydávaných IS, tak záměrné nesdělení části informací, tedy neúplnost informací. Zjištěné výsledky jsou pak základem pro tvorbu dvou výstupů práce, a to sestavení investičních doporučení určených potenciálním investorům a doporučení informační povinnosti cílené na investiční společnosti. Cílem obou výstupů je eliminace vlivu existence AI na rozhodovací proces potenciálního investora.

Hodnocení bezpečnosti informací v informačních systémech
Urbanec, Jiří ; Toman, Prokop (vedoucí práce) ; Vlasta , Vlasta (oponent)
Informace jsou pro organizace cenným aktivem a zdrojem konkurenční výhody. Proto je nezbytné zajistit a udržovat bezpečnostní charakteristiky procesů a systémů v požadovaných mezích a průběžně kvantitativně hodnotit stav na bázi měření. Problémem při samotném procesu měření se ukazuje výběr vhodných charakteristik a měr procesů a produktů, které by byly předmětem měření. Hlavním cílem disertační práce je návrh metodiky pro hodnocení bezpečnosti informací v informačních systémech organizací měřením a formulovat závěry a doporučení pro její využití v praxi. Situace v Českých organizacích byla zjištěna na základě kvantitativního průzkumu, ve kterém byla data sbírána pomocí dotazníkového šetření (N=785, n=101) a následný kvalitativní výzkum proběhl ve 3 organizacích z finančního sektoru v České republice. Výsledky ukázaly, že v současné době nadpoloviční většina zkoumaných organizací hodnotí informační systémy z pohledu rizika pro hodnotné informace (58,49 %). Organizace, které bezpečnost informací hodnotí, tak provádějí nejčastěji s cílem identifikovat slabiny a vznikající problémy (41,5 %). Pouze 17,6 % organizací hodnotí bezpečnost informací měřením. Práce identifikuje model chování organizace, navržený metodický postup definuje vlastní měřitelné charakteristiky systému identifikované pomocí rozšířeného bezpečnostního modelu, definuje proces vývoje měr v organizaci na bázi nástroje GQM, navrhuje měření kompatibilní s ISO 27004 a prezentuje hodnocení výsledků na základě změřených výstupů. Navržené postupy a konstrukty se zaměřily na zlepšení výzkumem identifikované oblasti "klasifikace informací" a "rozdílné vnímání hodnoty informace vlastníkem a zpracovatelem". Ověřeny byly na dvou anonymních organizacích a jsou prezentovány ve formě případové studie. Jedním ze závěrů je, že navržená metodika je použitelná organizacemi se silným technickým a finančním zázemím, kde je možno překonat náročné požadavky procesu vývoje měr a aplikace měření. Metodika samotná má pak své vlastní limity pro aplikaci.

Názor veřejnosti na roli církví ve společnosti a na navrácení církevního majetku - září 2012
Ďurďovič, Martin
Do svého zářijového šetření CVVM zařadilo otázku zjišťující názor na roli církví ve společnosti a širší blok otázek týkajících se tématu navrácení církevního majetku. Předkládaná obsáhlejší tisková zpráva na jednu stranu přináší obecnou informaci o tom, nakolik se občané zajímají o problematiku navrácení církevního majetku a do jaké míry souhlasí se současným návrhem na majetkové vyrovnání s církvemi. Na druhou stranu podrobněji analyzuje, jaký by podle názoru veřejnosti měl být rozsah tohoto vyrovnání, a detailně sleduje, jaká stanoviska občané zaujímají k jednotlivým důležitým aspektům, jež debata o církevních restitucích doposud přinesla. Výzkum zjistil, že Češi církve považují za potřebné hlavně pro poskytování duchovní opory lidem a pro vykonávání charitativní činnosti. Se současným návrhem na majetkové vyrovnání s církvemi ale souhlasí jen asi šestina veřejnosti.

Harmonizace účetních výkazů v rámci Evropské unie
NOVÁČKOVÁ, Lucie
Cílem této práce je porovnání rozdílů ve vykazování účetních informací podle čské účetní legislativy a IFRS. V teoretické části se autorka zabývá hlavními rozdíly v těchto dvou účetních systémech. V druhé části, praktické části se autorka zabývá porovnáním sestavených finančních výkazů u konkrétní účetní jednotky. V poslední části se porovnávají hlavní odlišnosti ve vykazovaných účetních informací.

Tvorba integrovaného systému řízení jakosti na bázi ISO 9001 a ISO 14001 v konkrétní firmě
CHVÁTAL, Jiří
Tato diplomová práce s názvem Tvorba integrovaného systému řízení jakosti na bázi ISO 9001 a ISO 14001 v konkrétní firmě má za cíl vypracovat návrh postupu zavedení systému environmentálního managementu dle normy ČSN EN ISO 14001 a managementu kvality dle normy ČSN EN ISO 9001 ve společnosti LAMIVEX s.r.o. Ke splnění tohoto cíle bylo nutné vést rozhovory s vedením společnosti i zaměstnanci, pozorovat jejich každodenní činnosti a provést interní audit. Následovalo zpracování získaných informací a vytvoření dokumentace dle normy ČSN EN ISO 14001 a normy ČSN EN ISO 9001.

Výroční zpráva České národní banky za rok 2006
Česká národní banka
Výroční zpráva obsahuje úvodní slovo guvernéra ČNB, kapitoly o řízení a oraganizaci ČNB, cílech a úkolech ČNB a jejich plnění, dále kapitoly ČNB a veřejnost, ČNB a její lidé, hospodaření ČNB a poskytování informací podle zákona 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím.
Plný text: Stáhnout plný textPDF; Stáhnout plný textPDF

Oborový manuál pro prevenci a minimalizaci odpadů: Oborový manuál pro prevenci a minimalizaci odpadů - autovraky
SUNEX, Praha ; České centrum čistší produkce, Praha ; Polívka, Emil ; Vrabec, Jiří ; Hanus, Robert ; Ouředníková, Klára ; Krčma, Miroslav ; Christianová, Anna
Manuál prevence a minimalizace odpadů zaměřený na autovraky má sloužit jako návod pro využívání ověřených postupů pro hodnocení stavu a přijímání opatření, která vedou k technicky a ekonomicky nejvhodnější řešení. Manuál je prioritně zaměřen na pracoviště pro nakládání s autovraky. Vychází z jednoduchého blokového schématu a prezentuje obvykle používané metodiky a postupy pro naplnění jednotlivých kroků: Krok I. Stanovení cíle a strategie projektu. Krok II. Vazba na environmentální politiku a plán odpadového hospodářství. Krok III. Rozhodnutí o dalším kroku podle postupu při stanovení cíle a strategie projektu. Krok IV. Vstup externích informací. Krok V. Návrh preventivních opatření včetně interní recyklace a výběr optimálního opatření. Krok VI. Externí recyklace. Krok VII. Odstranění odpadu.

Oborový manuál pro prevenci a minimalizaci odpadů: Oborový manuál pro prevenci a minimalizaci odpadů - povrchové úpravy kovů
SVÚOM s.r.o., Praha ; Penz, Jan ; Kalousková, Hana ; Trojan, Václav ; Kreislová, Kateřina
Manuál vychází z jednoduchého blokového schématu projektu čistší produkce a prezentuje obvykle používané metody a postupy pro naplnění jednotlivých kroků. Jako zdroj externích informací pro projekt prevence je uvedena databáze preventivních opatření, jejíž základ pro textilní a papírenský průmysl, povrchové úpravy kovů a nakládání s autovraky se vytváří v rámci studie pro MŽP. Jeho pracovní verze je dostupná v elektronické podobě na www.cpc.cz. Manuál vychází z jednoduchého blokového schématu a projektu čistší produkce a prezentuje obvykle používané metodiky a postupy pro naplnění jednotlivých kroků: Krok I. Stanovení cíle a strategie projektu. Krok II. Vazba na environmentální politiku a plán odpadového hospodářství. Krok III. Rozhodnutí o dalším kroku podle postupu při stanovení cíle a strategie projektu. Krok IV. Vstup externích informací. Krok V. Návrh preventivních opatření včetně interní recyklace a výběr optimálního opatření. Krok VI. Externí recyklace. Krok VII. Odstranění odpadu.