Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 29,412 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 1.12 vteřin. 

Uvedení nové značky na český trh
Hulínová, Kateřina ; Mottlová, Libuše (vedoucí práce) ; Dusil, Roman (oponent)
Tématem práce je uvedení nové značky profesionální vlasové kosmetiky, značky Redken, na český trh. Teoretická část se zabývá marketingovým mixem a značkou. Praktická část nejdříve představuje společnost L'Oréal, vlastníka značky, a poté strategii plánovaného uvedení. Důraz je zaměřen na marketinogvý mix, positioning značky a hlavní body strategie. V závěru je zhodnocení představeného projektu.


Vyhledávací studie vhodných lokalit pro nové PVE v ČR
Strnad, David ; Gdulová, Kateřina (vedoucí práce) ; Bašta, Petr (oponent)
Diplomová práce shrnuje fakta o funkci přečerpávacích vodních elektráren (PVE). Úvod rešerše přibližuje význam vodní energie, popsán je historický vývoj přečerpávacích soustrojí a jsou definovány faktory omezující potenciálně vhodné lokality. Vlastní vyhledávací studie je zpracována v softwaru ArcGis a je metodicky rozdělena do třech fází. První fáze vyhledává minimální vhodný spád na celém území České republiky (ČR) a definuje zájmová území pro další práci. Druhá fáze studie již pracuje s omezujícími faktory a detailněji zkoumá vybraná zájmová území. Třetí fáze je závěrečná a zobrazuje potenciálně nejvhodnější cílová území s konkrétním umístěním objektů PVE v nejpodrobnějším rozlišení. Výsledky práce jsou prezentovány ve formě mapových výstupů pro cílová území, zájmová území a celou ČR. Do diskuze je zahrnuta problematika rozlišení zdrojových dat a význam klasifikace environmentálních omezujících faktorů.

Registrace sester v primární péči
NOVÁKOVÁ, Eva
Přijetím zákona č. 96/2004 Sb. byl práci všeobecné sestry uznán statut samoatatného povolání, byl umožněn volný pohyb sester na pracovním trhu. Zavedením pojmu výkonu povolání bez odborného dohledu byly sestrám svěřeny nové kompetence, ale také stanoveny nové podmínky k výkonu povolání. Ty zahrnují požadavek celoživotního vzdělání, úpravu vzdělávacího systému dle Evropské unie a zavedení systému registrace.


Vliv ekonomického zajištění jednotky sboru dobrovolných hasičů obce na rozpočet vybrané obce v Jihočeském kraji
MICHAL, Petr
Civilní obrana byla v Československé socialistické republice do roku 1990 definována jako soubor opatření, které mají sloužit k přípravě státu a společnosti v něm žijící k obraně před válkou. Ozbrojený konflikt v tehdy bipolárním světe mohl vzniknout během několika dnů, protože přípravy na takový konflikt probíhaly na obou stranách již desítky let. Ukončením tzv. studené války nastalo období, ve kterém se minimalizovala možnost vzniku globální vojenské konfrontace. Nově však byly definovány a dále trvají, často obtížně předvídatelné, bezpečnostní hrozby a rizika. Ochrana životů, zdraví a majetkových hodnot je, spolu se zajištěním svrchovanosti, územní celistvosti a ochranou demokratických základů nově vzniklé České republiky, základní povinností státu. Odpovědnost za ochranu obyvatelstva je, v nově budovaném systému ochrany obyvatelstva, v České republice, částečně přenesena a rozložena na všechny úrovně veřejné správy a to včetně obcí a malých měst. Nově budovaný Integrovaný záchranný systém se stal postupně základním pilířem při koordinování činností a postupů při přípravě na mimořádné události, při záchranných a likvidačních pracích a při ochraně před krizovými stavy a po vyhlášení krizových stavů. Diplomová práce si dává za cíl provést sběr dat z desetiletého účetního období města s rozšířenou působností, které má sídlo v Jihočeském kraji. Soubor sebraných dat bude posouzen a vyhodnocení za účelem zjištění ekonomické náročnosti financování ochrany obyvatelstva v konkrétním městě. Posouzení bude provedeno ve vztahu k základnímu prvku civilní ochrany, kterým jsou jednotky sboru dobrovolných hasičů obce. V diplomové práci bude provedeno vyhodnocení vlivu financování požární ochrany na rozpočet této obce. Práce si klade otázky, jaký je trend ve financování uvedených jednotek zároveň se snaží odpovědět na otázku, jaký má financování vliv na rozpočet konkrétní obce. Z obou odpovědí pak bude proveden závěr, který sdělí, zda je financování jednotek požární ochrany dostatečné či nikoliv. Šetření bude provedeno na jedné obci z rozšířenou působností, tedy z globálního hlediska, nepůjde ve výsledku o zásadní validní závěr práce. Širší výzkum dané problematiky, s obdobným zaměření, by ovšem mohl, v případě zájmu společnosti, taková data přinést.

Motivace, hodnocení a odměňování zaměstnanců zákaznického servisu
Schovancová, Leona
Práce se zaměřuje na velmi aktuální téma a tím je motivace, hodnocení a odměňování zaměstnanců zákaznického servisu. Všechny tři oblasti spolu úzce souvisí a jen jejich vzájemnou optimalizací a souladem je možné zvyšovat efektivitu a produktivitu práce v zákaznickém servisu. Jde o zcela specifickou oblast, ve které zaměstnanci většinou nejen pečují o stávající zákazníky, ale získávají zákazníky nové, poskytují informace, vyřizují reklamace a stížnosti, jsou vstupní branou každého podniku. Zákaznický servis je náročný kvantitativně i kvalitativně na lidské zdroje. Podniky se snaží najít rozumnou rovnováhu mezi náklady na lidské zdroje a jejich další vzdělávání a mezi požadovaným výkonem a plněním cílů. Jak v péči tak i v prodeji jsou kvalitní lidské zdroje tím nejdůležitějším. Nestačí však pouze najmout dobré lidi, je nutné je dále rozvíjet, vzdělávat a koučovat. Dále je třeba se zaměřit na jejich motivaci, ne vždy je možné motivovat v zákaznickém servisu každého zaměstnance individuálně, snahou je spíše zjistit preference a potřeby většiny zaměstnanců a ty dle možností uspokojovat. Většina zaměstnanců preferuje jasné a objektivní hodnocení s návazností na transparentní systém odměňování. To by mělo být i cílem podniku. Prodej je stále důležitější činností v zákaznických servisech a již není dostačující pouze pečovat o stávající zákazníky. Je třeba rozvíjet retenční opatření a především se zaměřit na akviziční a reakviziční činnosti. Pro úspěch je rozhodující motivovanost a kvalita zaměstnanců. Disertační práce je z tohoto důvodu zaměřena na identifikaci možnosti optimalizace práce s lidskými zdroji a to především v oblastech hodnocení a odměňování tak, aby bylo dosahováno ještě vyšší produktivity práce a aby byly plněny plány prodeje. Na základě zjištěných slabých a silných stránek v průzkumech spokojenosti zaměstnanců a s ohledem na jeden ze strategických cílů skupiny RWE, kterým je zvýšení podílu na trhu s elektrickou energií, to znamená nutnost zvýšit prodej, byla navržena úprava současného systému hodnocení zaměstnanců zákaznických center s přímým dopadem na odměňování. Modifikovaný systém hodnocení servisních zaměstnanců bude více motivační, protože při přeplnění plánu prodeje bude možné získat až o 50 % vyšší variabilní složku mzdy. Nově nebudou hodnoceny pouze výsledky prodeje, ale i snaha prodávat. Sledovaná zákaznická centra jsou v různých lokalitách ČR a mají rozdílné regionální podmínky, které jsou dané především různými zvyklostmi obyvatel a liší se i aktivitami konkurentů. Proto je důležité ocenit a motivovat zaměstnance k realizaci nabídek, i když nejsou vždy využity. Upraven byl supervizní protokol, pro interní supervize, větší váhu dostala kritéria, která přímo podporují plnění aktuálních cílů. Významné změny doznal i hodnotící protokol, který zahrnuje nejen přehled výsledků hodnocení, ale je zde uveden i počet uskutečněných prodejů, výše získaných bonusů za prodeje, umožní výpočet celkové variabilní části mzdy i celkové mzdy k výplatě. V oblasti odměňování je pro servisní zaměstnance navržena změna poměru fixní a variabilní složky mzdy ze stávajících 85 : 15 na 80 : 20. Optimalizovaný systém odměňování se skládá ze mzdy, z bonusů za prodej a odměn z prodejních soutěží. Nově byl vypracován systém provizního odměňování prodejců zákaznických center. Jejich fixní mzda je navrhována na úrovni minimální mzdy pro danou skupinu prací v ČR, to je 8 900 Kč. Nyní je průměrná fixní mzda prodejců 15 660 Kč. Zaměstnanci budou mít větší část mzdy variabilní. Největší podíl na variabilní složce budou mít bonusy za počty uzavřených smluv. Z důvodu vyšší motivace je systém vyplácení bonusů za smlouvy navržen progresivně. Nově není stanovena horní hranice mzdy. Část variabilní složky mzdy bude i nadále vyplácena za prozákaznický přístup a správnou komunikaci, hodnocení bude probíhat dle nově navrženého systému hodnocení pro prodejce. Disertační práce na konkrétním útvaru zákaznického servisu analyzuje stávající situaci v oblasti motivace, hodnocení a odměňování. Identifikuje silné i slabé stránky a navrhuje řešení pro eliminaci slabých stránek. Zájmy zaměstnance a podniku nemusí být vždy v souladu, práce se zaměřuje na optimalizaci uvedených oblastí především z pohledu dosahování stanovených cílů, to znamená z pohledu podniku.

NOVÉ NA STARÉ – Brno, nároží Bratislavská - Stará
Vejvodová, Klára ; Mléčka, Jan (oponent) ; Foretník, Jan (vedoucí práce)
KONCEPČNÍ ŘEŠENÍ Ulice Bratislavská a její okolí se chová jako heterotopie, je nesourodá s městem. Nepropustnost území v obou směrech místo přímo charakterizuje. Tato membrána je současně největší příležitostí i největším nebezpečím území. Území je v brněnském kontextu výjimečné. Povahou se vymyká zbytku města a nabízí jiný formát, než který je obvyklý. Je nutné uvážit, jak území otevřít městu, aby mohlo Brno využívat jeho možnosti a zároveň tím nezadusit veškerý potenciál místa. Není možné se vyhnout procesu gentrifikace. Zakonzervovat tak současný stav. To by mělo stejně negativní dopad jako jednosměrná gentrifikace, která je pro místo nejreálnějším nebezpečím. Utlumení pestrosti, nahrazení výběru jednou variantou nemůže být přínosem. Je třeba do území dosadit další heterotopii. Podpořit vznik konfliktů – s přesvědčením, že každé setkání dvou nesourodých prvků generuje nové cesty a způsoby chování. Umožnit vývoj a posun, který by nikdy neexistoval při interakci odehrávající se v rámci homogenní skupiny. Pochopitelně i dva neslučitelné elementy se časem začnou vzájemně přizpůsobovat a směřují k soužití. A proto je třeba dosazovat další a nové heterotopie. Myslím, že je nutné, aby architektura, která na místě vznikne, hostila nové heterotopie a vyžadovala konflikt. Na jediném místě by mělo koexistovat co nejrozličnější spektrum lidí a zároveň, by tato skupina měla být proměnnou v čase. Čím víc se budou obyvatelé nuceni setkávat, vědět o sobě, vnímat odlišnosti, tím víc na sebe budou nuceni reagovat a vzájemně na sebe působit a budou se vyvíjet. Proto je nutné, aby stěny byly tvořeny membránou co nejpropustnější a cesty umožňovaly co největší počet setkání, respektive konfliktů. Tato setkání mohou být pouhým pozorováním. Z toho důvodu jsem navrhla stavbu co nejtransparentnější s otevřenými cestami. Pavlače a dvory fungují přirozeně jako hlediště a jeviště. Pavlače také mohou fungovat jako přechod mezi vnějším a vnitřním, veřejným a soukromým. V rámci mým návrhem definovaných konfliktů jde o hledání prahu mezi vnějším a vnitřním, mezi veřejným a soukromým, exteriérem a interiérem. Jde o nadefinování míry propustnosti membrány. Stěn, dveří, oken, vztahu vnitrobloku a ulice. Vnitřní prostor je vždy utvářen jeho obyvatelem. Stejně to platí u prostoru veřejného, který vzniká z mnoha nesourodých prvků, hostů, místních, návštěvníků. Architektura veřejného prostoru je nesmí omezovat. Musí být variabilní a imaginativní.

NOVÉ NA STARÉ – Brno, nároží Bratislavská - Stará
Kůs, Martin ; Gale, Roman (oponent) ; Mléčka, Jan (vedoucí práce)
Hlavní otázkou dané lokality je nyní její budoucnost. Návrh uzavírá nároží ulic Bratislavská a Stará, kde historicky vždy byla zástavba. Uzavírá ho pouze do výše parteru, což je přirozené pro běžného chodce a dotváří tak uliční čáru z obou směrů. Objekt plynule ustupuje v ulici Bratislavské směrem dozadu. Vytváří tak malý, ale velmi důležitý veřejný pobytový prostor. Vytvoření pocitu opravdové ulice je velmi podstatné, pro další rozvoj území. Návrh reaguje na zdejší prostředí. Většina vnitrobloků je nefunkčních z hlediska lidského i estetického. Návrh vytváří samostatný svět - ráj - uvnitř bloku.

NOVÉ NA STARÉ – Brno, nároží Bratislavská - Stará
Kunzová, Kateřina ; Chmelař, Ivo (oponent) ; Mléčka, Jan (vedoucí práce)
Území, na kterém se parcela nachází, je v přímém kontaktu s centrem Brna. Urbanistické souvislosti a chápání kontextu okolí je zde velice složité. Tato část města, Zábrdovice, má bohatou historii, tradice místa je zde však velice proměnlivá. Měřítko se mění doslova každým krokem. Pozbývá zde jakákoli regulace, tím však řešené území získává kouzlo a potenciál. Ten se skrývá zejména v blízké docházkové vzdálenosti od centra Brna, ve velkém množství proluk a nezastavěného území (tzv. browfields). I proto je zde velice důležité jasně propojit architektonické a urbanistické řešení, o což se koncept mé práce opírá. Absence zeleně a veřejných prostor je zde patrná. Místa nejsou jasně definována, nelze je pojmenovat jedním slovem. Zvolila jsem jasný urbanistický koncept s přehledným a jasným provozním řešením, převahou obytné funkce objektů a rozvinutím potenciálu veřejného prostoru. Návrhem podporuji kompaktní dojem parcely, strohým ale kultivovaným výrazem podporuji kontext lokality v blízkosti centra města.