Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 9 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Znalosti žáků vybrané střední odborné školy z oblasti první pomoci
Veselý, Pavel
Cílem bakalářské práce je získat informace o teoretických znalostech žáků Střední odborné školy a Středního odborného učiliště André Citroëna v Boskovicích z oblasti první pomoci v souvislosti s výukou předmětu Řízení motorových vozidel. Ba-kalářská práce se skládá z teoretické a praktické části. Teoretická část je zpracována na základě odborné literatury s použitím metod kompilace, deskripce, analýzy a synté-zy. Praktická část se zabývá průzkumem provedeným na Střední odborné škole a Středním odborném učiliště André Citroëna v Boskovicích. Metodou průzkumu je di-daktický test, který je určen žákům 3. ročníku. V závěru bakalářské práce je provedeno zhodnocení znalostí žáků v oblasti první pomoci a navrhnuto doporučení pro pedago-gickou praxi.
Znalosti a postoje žáků středních škol jako budoucích řidičů ke kolizím motorových vozidel s většími savci České republiky
Tábořík, Lukáš ; Andreska, Jan (vedoucí práce) ; Hanel, Lubomír (oponent)
Diplomová práce se zabývá znalostmi a postoji žáků středních škol jako budoucích řidičů ke kolizím motorových vozidel s většími savci České republiky. Téma kolizí motorových vozidel s lesní zvěří je aktuální a důležité jak pro přírodu, tak pro bezpečí budoucích i současných řidičů. Věnovat pozornost této problematice ve výuce přírodopisu, biologie nebo výchovy ke zdraví je autorem považováno za zásadní pro budoucí bezpečnost žáků. Práce zkoumá znalosti a postoje u žáků ve dvou školách. Jednou z těchto škol je gymnázium, střední odborná škola a základní škola (EDUCAnet) Praha a druhou gymnázium a střední odborná škola ekonomická (GaSOŠE) Sedlčany. Jako výzkumný nástroj je zvolen dotazník, který vytvořil autor pro účely této práce. Výsledky jsou získány a interpretovány od 192 žáků. Po vyhodnocení dotazníkového šetření výsledky ukazují, že žáci mají celkem obstojné znalosti v oblasti prostředků proti vběhnutí zvěře na pozemní komunikaci a jsou si vědomi důsledků vysoké rychlosti jízdy na následky kolize se zvěří. Na základě výsledků šetření byly identifikovány nedostatky v oblasti znalostí, předcházení dopravních nehod a reakcí řidičů na hrozící nebezpečí. Vzhledem k výsledkům studie je autorem práce doporučeno zařadit téma kolizí motorových vozidel se zvěří do výuky na základních i středních...
Porovnání efektivity výuky za pomoci počítače vs. 3D modelů
Andělová, Denisa ; Janštová, Vanda (vedoucí práce) ; Jáč, Martin (oponent)
V současné době zájem žáků o přírodní vědy neustále klesá, ačkoli je tato oblast vzdělání v praktickém životě velmi důležitá (medicína, životní prostředí, atd.) a na trhu práce velmi žádaná. Molekulární biologie, učivo o DNA a přenosu genetické informace je pro žáky abstraktní a těžko představitelné téma, které je i pro učitele náročné na vysvětlení. Existuje mnoho možností, jak tuto učební látku vyučovat. Velmi populární jsou badatelsky orientovaná výuka nebo praktická výuka v laboratořích. Každá škola však nemá k dispozici vlastní laboratoř, aby žáci mohli laborovat, badatelsky orientovaná výuka je časově náročnější na přípravu a ne každé téma je vhodné takto učit. Další možností je využít k vizualizaci "neviditelných" molekul a procesů počítačový software a animace nebo 3D fyzického modelu či si vlastní model dané molekuly vyrobit. Ve své diplomové práci jsem zkoumala vliv použití počítačů a animací ve výuce v porovnání s použitím 3D fyzického modelu DNA a výroby vlastního modelu DNA na znalosti žáků. Dalšími faktory, které mně zajímaly, byly pohlaví a zaměření žáků a jejich případný vliv na znalosti. Výzkum jsme prováděla v pěti třídách na třech pražských gymnáziích a zúčastnili se ho žáci třetího ročníku šestiletého studia, přírodovědný seminář sedmého ročníku osmi- letého studia a žáci...
Testování vlivu nově vytvořených učebních materiálů k fluorescenčnímu mikroskopu na znalosti žáků
Filipová, Jana ; Janštová, Vanda (vedoucí práce) ; Mourek, Jan (oponent)
Zájem studentů o přírodní vědy se stále snižuje i přes to, že znalosti z těchto oborů využíváme v celé řadě odvětví běžného života, jako medicíně, ochraně životního prostředí apod. Samozřejmě tyto obory formují i " jen" kladný vztah k přírodě. Je řada možností, jak zájem studentů zvýšit a tím potenciálně zlepšit jejich motivaci učit se. Kromě např. badatelsky orientované výuky a praktických cvičení obecně je jednou z možností práce s přístroji, které se užívají ve výzkumné praxi. Pokud škola takovým vybavením nedisponuje, nabízí se možnost jej zapůjčit, nebo s ním pracovat přes internet. Možnosti vzdáleného přístupu jsou předmětem zahraničních studií, v českém prostředí tento trend také začíná být patrný. Příkladem toho je putovní fluorescenční mikroskop, který lze zapůjčit na katedře učitelství a didaktiky biologie na Přírodovědecké fakultě Univerzity Karlovy v Praze. Ve své diplomové práci jsem zkoumala vliv přítomnosti a nepřítomnosti tohoto putovního fluorescenčního mikroskopu ve výuce na znalosti žáků. Výzkum jsem prováděla na čtyřech třídách dvou pražských gymnázií a zúčastnili se ho žáci prvních ročníků čtyřletého a třetího ročníku šestiletého typu studia (15 - 17 let). Žáci byli rozděleni do dvou skupin podle způsobu výuky. Jedna skupina měla možnost s mikroskopem pracovat přímo ("S"),...
Návrh a otestování výukových materiálů k terénní exkurzi do oblasti Brd.
Přibylová, Anna ; Janštová, Vanda (vedoucí práce) ; Kroufek, Roman (oponent)
Protože exkurze - ať už dlouhodobé či krátkodobé - mají prokazatelný vliv na vědomosti, hodnoty a postoje žáků a také rozvíjejí dovednosti učitelů, rozhodla jsem se věnovat tomuto tématu. Cílem této práce bylo připravit terénní exkurzi včetně všech potřebných výukových materiálů a následně zhodnotit přínos této exkurze na vědomosti žáků. Vytvořené výukové materiály byly testovány celkem ve čtyřech třídách dvou základních škol v Příbrami a blízkém okolí. Žáci z těchto tříd byli rozdělení do dvou skupin - experimentální skupina se zúčastnila výuky na terénní exkurzi a kontrolní skupina ve třídě. Obě skupiny absolvovaly pre-test, výuku (exkurze nebo výuka ve třídě), post-test 1(se zpětnou vazbou k výuce), post-test 2 a 3. Sebraná data byla vyhodnocena statistickými analýzami, jejichž výsledky ukázaly signifikantní rozdíl v dosažených znalostech mezi skupinami v post-testu 1 a 2. V post-testu 3 byly výsledky obou skupin srovnatelné. Souhrnně lze říci, že žáci obou skupin během výuky získali nové vědomosti a jejich znalosti byly vyšší než na začátku, ovšem výuka na exkurzi byla signifikantně efektivnější než výuka ve třídě. Klíčová slova: metoda výuky, exkurze, znalosti žáků, testování znalostí
Porovnání efektivity výuky za pomoci počítače vs. 3D modelů
Andělová, Denisa ; Janštová, Vanda (vedoucí práce) ; Jáč, Martin (oponent)
V současné době zájem žáků o přírodní vědy neustále klesá, ačkoli je tato oblast vzdělání v praktickém životě velmi důležitá (medicína, životní prostředí, atd.) a na trhu práce velmi žádaná. Molekulární biologie, učivo o DNA a přenosu genetické informace je pro žáky abstraktní a těžko představitelné téma, které je i pro učitele náročné na vysvětlení. Existuje mnoho možností, jak tuto učební látku vyučovat. Velmi populární jsou badatelsky orientovaná výuka nebo praktická výuka v laboratořích. Každá škola však nemá k dispozici vlastní laboratoř, aby žáci mohli laborovat, badatelsky orientovaná výuka je časově náročnější na přípravu a ne každé téma je vhodné takto učit. Další možností je využít k vizualizaci "neviditelných" molekul a procesů počítačový software a animace nebo 3D fyzického modelu či si vlastní model dané molekuly vyrobit. Ve své diplomové práci jsem zkoumala vliv použití počítačů a animací ve výuce v porovnání s použitím 3D fyzického modelu DNA a výroby vlastního modelu DNA na znalosti žáků. Dalšími faktory, které mně zajímaly, byly pohlaví a zaměření žáků a jejich případný vliv na znalosti. Výzkum jsme prováděla v pěti třídách na třech pražských gymnáziích a zúčastnili se ho žáci třetího ročníku šestiletého studia, přírodovědný seminář sedmého ročníku osmi- letého studia a žáci...
Testování vlivu nově vytvořených učebních materiálů k fluorescenčnímu mikroskopu na znalosti žáků
Filipová, Jana ; Janštová, Vanda (vedoucí práce) ; Mourek, Jan (oponent)
Zájem studentů o přírodní vědy se stále snižuje i přes to, že znalosti z těchto oborů využíváme v celé řadě odvětví běžného života, jako medicíně, ochraně životního prostředí apod. Samozřejmě tyto obory formují i " jen" kladný vztah k přírodě. Je řada možností, jak zájem studentů zvýšit a tím potenciálně zlepšit jejich motivaci učit se. Kromě např. badatelsky orientované výuky a praktických cvičení obecně je jednou z možností práce s přístroji, které se užívají ve výzkumné praxi. Pokud škola takovým vybavením nedisponuje, nabízí se možnost jej zapůjčit, nebo s ním pracovat přes internet. Možnosti vzdáleného přístupu jsou předmětem zahraničních studií, v českém prostředí tento trend také začíná být patrný. Příkladem toho je putovní fluorescenční mikroskop, který lze zapůjčit na katedře učitelství a didaktiky biologie na Přírodovědecké fakultě Univerzity Karlovy v Praze. Ve své diplomové práci jsem zkoumala vliv přítomnosti a nepřítomnosti tohoto putovního fluorescenčního mikroskopu ve výuce na znalosti žáků. Výzkum jsem prováděla na čtyřech třídách dvou pražských gymnázií a zúčastnili se ho žáci prvních ročníků čtyřletého a třetího ročníku šestiletého typu studia (15 - 17 let). Žáci byli rozděleni do dvou skupin podle způsobu výuky. Jedna skupina měla možnost s mikroskopem pracovat přímo ("S"),...
Znalosti žáků vybrané střední odborné školy z oblasti první pomoci
Veselý, Pavel
Cílem bakalářské práce je získat informace o teoretických znalostech žáků Střední odborné školy a Středního odborného učiliště André Citroëna v Boskovicích z oblasti první pomoci v souvislosti s výukou předmětu Řízení motorových vozidel. Ba-kalářská práce se skládá z teoretické a praktické části. Teoretická část je zpracována na základě odborné literatury s použitím metod kompilace, deskripce, analýzy a synté-zy. Praktická část se zabývá průzkumem provedeným na Střední odborné škole a Středním odborném učiliště André Citroëna v Boskovicích. Metodou průzkumu je di-daktický test, který je určen žákům 3. ročníku. V závěru bakalářské práce je provedeno zhodnocení znalostí žáků v oblasti první pomoci a navrhnuto doporučení pro pedago-gickou praxi.
Výzkum přírodovědných znalostí u žáků 9. tříd ZŠ a kvarty osmiletých gymnázií
KAFKOVÁ, Lucie
ANOTACE Doubravová L.: Výzkum přírodovědných znalostí u žáků 9. tříd základních škol a kvarty osmiletých gymnázií Diplomová práce, 2011 Diplomová práce prezentuje úroveň latentních znalostí učiva přírodopisu u žáků, kteří splnili povinnou školní docházku. Součástí práce bylo vytvoření didaktického testu a jeho zadání žákům, kteří končí devátou třídu základní školy a kvartu osmiletého gymnázia. V rámci výzkumu bylo provedeno srovnání mezi těmito skupinami respondentů. Vyhodnocení zjištěných výsledků bylo provedeno slovní a pro přehlednost také grafickou formou (tabulky, grafy). Vedoucí diplomové práce: PaedDr. Radka Závodská, Ph.D. Katedra biologie PF JU, České Budějovice

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.