Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 46 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Umění/Zločin Zločin/Umění
Blail, Michael ; Zálešák, Jan (oponent) ; Koleček, Michal (oponent) ; Rozbořil, Blahoslav (oponent) ; Palla, Marian (vedoucí práce)
Ústřední název disertační práce - UMĚNÍ/ZLOČIN - odkazuje k obecnému zkoumání těchto dvou fenoménů. Toto zkoumání tvoří pozadí hlavního tématu práce, kterým je skutečná událost záhadné smrti malíře a pastevce K., který za nevyjasněných okolností zemřel v obci P. dne 12. března 2011. V práci se zabývám alternativním vyšetřováním tohoto nevyjasněného úmrtí, jehož cílem je pokus o rekonstrukci události a snaha o nalezení odpovědi na otázku, co se osudnou noc stalo a existuje-li vrah, či nikoliv.
3 T/40/2021-389 – „Všichni jsme se shodli, že uděláme ten první domek“
Kulhavá, Karolína ; Šrek Bromová, Veronika (oponent) ; Rathouský, Luděk (vedoucí práce)
Obsah bakalářské práce se zaměřuje na zpracování trestného činu číslo 3 T/40/2021–389. Jmenovitě jde o přečin z krádeže, porušování domovní svobody, poškození cizí věci a nedovolené ozbrojování, ve kterém figuruji jakožto poškozená. Malířské zpracování tohoto tématu, respektive osobní zkušenosti, pro mě přirozeně vyvstalo na základě mé předchozí práce, oblastí zájmu v tvorbě a snahy o jejich rozvoj. Série obrazů, jež jsem vytvořila, vyobrazuje námět z pozice pozorovatele prostředí po spáchání trestného činu. Obrazy nezachycují nic navíc než samotné artefakty, které se rozličným způsobem staly klíčovými pro vyšetřování tohoto trestného činu. Použitá technika malby je olejová barva na plátně různých rozměrů.
Vizualizace zločinu v normalizační kinematografii
Škopková, Andrea ; Urban, Michal (vedoucí práce) ; Agha, Petr (oponent)
66 Vizualizace zločinu v normalizační kinematografii Abstrakt Práce se zabývá otázkou, nakolik a jakým způsobem se normalizace prostřednictvím státem řízené kinematografie podepsala na podobě zobrazování zločinu a zločinnosti ve snímcích kriminálního a detektivního žánru. Předkládaná práce se pokouší zachytit schémata a mantinely, ve kterých se pohybovala dramaturgie české filmové žánrové produkce během tzv. normalizace. Práce vychází z možností porovnání dostupných dat a studií o reálné kriminalitě s jejím filmovým obrazem. Součástí práce je kapitola věnovaná mezioborovým, zejména sociologickým souvislostem zkoumání zločinu a jeho reflektování společností. Další část textu zahrnuje historický a právně-historický kontext zkoumaného tématu, resp. proměn trestního práva. Společně s popisem některých vybraných motivů filmového vyprávění a zhodnocením, nakolik a jakým způsobem jsou vybraná kriminologická témata (např. recidiva, problém sociálních patologií) reflektována dobovou odbornou literaturou (případně statistikami) a filmem, ilustruje práce na konkrétních příkladech, jakými způsoby se normalizační ideologie mohla projevit ve filmové produkci sloužící primárně k zábavě diváků (veřejnosti). Dovětkem práce zhodnocuje i další možnosti analýzy takového souboru, včetně nastínění některých limitů, které jsou jí...
Kultura zločinu 90. let a její aktérská reflexe
Zajíčková, Tereza ; Wohlmuth, Petr (vedoucí práce) ; Houda, Přemysl (oponent)
Diplomová práce si dává za cíl interpretovat aktérskou reflexi kriminality 90. let. Zaměří se na vnímaní a subjektivní interpretaci zločinu, který po zhroucení socialistického režimu nabýval zcela předpokládatelně na intenzitě. Tento socio-patologický jev typický pro postkomunistické státy měl nutně vliv na kulturně společenský vývoj dané doby, který ostatně reflektuje i současná populární tvorba. Diplomní text se obecně hlásí k novým kulturním dějinám a jako svoji primární metodu použije orální historii. K výzkumu budou použity nově pořízené orálně-historické narativy z několika kategorií, které reprezentují aktéry v kontextu daného fenoménu - justice, vězeňství, policie apod. V kontextu předem definovaných dobových kulturních kategorií se bude práce snažit interpretovat jejich subjektivní prožívání daného fenoménu. Klíčová slova: zločin, kriminalita, kulturní dějiny, orální historie, aktérská reflexe
Obraz rozdvojené osobnosti v díle R.L. Stevensona a Brama Stokera
KACEROVSKÁ, Lucie
Diplomová práce se zaměřuje na téma rozdvojené osobnosti v dílech Brama Stokera a Roberta Louise Stevensona. Cílem této práce je komparativní analýza románů Dr Jekyll and Mr Hyde od R. L. Stevensona a Dracula Brama Stokera s ohledem na klíčové téma rozdvojené osobnosti. Úvodní teoretická část pojednává o významu tohoto tématu v angloamerické gotické próze a opírá se zejména o Bottingovu studii Gothic. Další kapitoly se věnují srovnávací interpretaci vybraných motivů, jako jsou tajemství, láska, pronásledování, touha po moci, strach, násilí, věda a vzdělání, přátelství a láska. Práce se také zaměřuje na funkci prostředí a zobrazení zločinu, viny a svědomí v obou románech. V neposlední řadě se věnuje významu kontrastů a symbolických obrazů při vytváření psychologického napětí v dílech obou autorů. Z tohoto úhlu pohledu pak interpretuje oba slavné gotické romány a jejich společné téma.
Zobrazení kriminálních zločinců ve filmové produkci 20. a 21. století na příkladu Bonnie & Clyde a Teda Bundyho.
ŠOTOLOVÁ, Lucie
Bakalářská práce se zabývá filmovými reprezentacemi dvou zločineckých fenoménů, dvojicí gangsterů, Bonnie a Clydem a sériovým vrahem, Tedem Bundym. Práce nejprve zachycuje faktografický popis života zločinců, na jehož základě vznikla vybraná filmová zpracování. Dále porovnává jednotlivé interpretace s informacemi, které vnímáme jako fakta a též nastiňuje děj filmů a možné interpretace užitých prvků. Práce komparuje díla v rámci jedné zločinecké osoby či dua mezi sebou, a to z hlediska proměny vnímání a zachycování života zločinců v různých historických obdobích vzniku. Hlavním objektem zkoumání je šestice filmů vzniklých ve 20. a 21. století.
Trestný čin vraždy a zabití podle § 140, § 141 tr. zák.
Masná, Kateřina ; Hořák, Jaromír (vedoucí práce) ; Pelc, Vladimír (oponent)
Název práce: Trestný čin vraždy a zabití podle § 140, § 141 tr. zák. Abstrakt: Tato práce se zaměřuje na nejzávažnější trestné činy proti lidskému životu, a sice na zločiny vraždu a zabití podle § 140 a 141 zákona č. 40/2009 Sb., trestního zákoníku. Cílem této práce je podrobně popsat oba tyto zločiny, vysvětlit důležitost postihování jednání naplňující skutkovou podstatu jednoho z těchto zločinů, dále vysvětlit důvod zavedení trestného činu zabití v našem právním řádu, jeho význam, a dále to, v čem se odlišuje od vraždy a co jej činí privilegovaným trestným činem k trestnému činu vraždy. Cílem této práce je mimo jiné také popsat postup kriminalistů při vyšetřování těchto zločinů a metodiku vyšetřování úmyslných trestných činů proti životu. V první části této práce se zabývám historickým vývojem právní úpravy úmyslných usmrcení na našem území, počínaje starověkým Římem až po rok 2009, kdy byl vydán právě současný trestní zákoník. Zaměřuji se na nejdůležitější právní předpisy, které byly v průběhu historie vydány, a jak upravovaly úmyslná usmrcení. Druhá část práce pojednává o zločinu vraždy, kdy je nejdřív nastíněn obecný úvod o tomto zvlášť závažného zločinu, dále pak jednotlivé znaky skutkové podstaty tohoto trestného činu, členění vražd na vraždu prostou a vraždu premeditativní, a dále okolnosti...
3 T/40/2021-389 – „Všichni jsme se shodli, že uděláme ten první domek“
Kulhavá, Karolína ; Šrek Bromová, Veronika (oponent) ; Rathouský, Luděk (vedoucí práce)
Obsah bakalářské práce se zaměřuje na zpracování trestného činu číslo 3 T/40/2021–389. Jmenovitě jde o přečin z krádeže, porušování domovní svobody, poškození cizí věci a nedovolené ozbrojování, ve kterém figuruji jakožto poškozená. Malířské zpracování tohoto tématu, respektive osobní zkušenosti, pro mě přirozeně vyvstalo na základě mé předchozí práce, oblastí zájmu v tvorbě a snahy o jejich rozvoj. Série obrazů, jež jsem vytvořila, vyobrazuje námět z pozice pozorovatele prostředí po spáchání trestného činu. Obrazy nezachycují nic navíc než samotné artefakty, které se rozličným způsobem staly klíčovými pro vyšetřování tohoto trestného činu. Použitá technika malby je olejová barva na plátně různých rozměrů.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 46 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.