Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 10 záznamů.  Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Webový portál pro podporu samo učení
Lukáš, Radek ; Solár, Peter (oponent) ; Ruttkay, Ladislav (vedoucí práce)
Bakalářská práce na téma Webový portál pro podporu samo učení se zabývá problematikou samo učení jak z hlediska teoretického, tak i praktického. Vysvětluje principy lidského učení a jeho efektivnějšího využívání za účelem dosažení lepších výsledků s vynaložením menší námahy studujícího. Podstatnou součástí bakalářské práce je návrh algoritmu respektujícího teoretické poznatky a vhodného pro počítačový program podporující samo učení a praktická implementace webové aplikace obsahující předměty, učebnice, kapitoly a karty, ze kterých si student může sestavit test. Princip aplikace je založen na samo hodnocení studentem, kdy otázky v testu se opakují podle tohoto samo hodnocení a závislosti na čase. Aplikace slouží jako pomocník pro rychlejší a dokonalejší zvládnutí dané látky při multimediálním obsahu a universálnosti použití.
Episodická paměť s věrohodným zapomínáním
Soukup, Tomáš ; Brom, Cyril (vedoucí práce) ; Kadlec, Rudolf (oponent)
Název práce: Episodická paměť s věrohodným zapomínáním Autor: Tomáš Soukup Katedra (ústav): Kabinet software a výuky informatiky Vedoucí bakalářské práce: Mgr. Cyril Brom, Ph.D., KSVI Abstrakt: Předložená bakalářská práce představuje model episodické paměti pro virtuální bytosti rozšířený o věrohodné zapomínání na základě ohodnocení vzpomínek podle jejich důležitosti. Inspiruje se psychologickým modelem E. Tulvinga a experimenty W. A. Wagenaara a M. Lintonové a staví na modelu paměti pro animata vyvinutém Klárou Peškovou, který dále upravuje pro potřeby zapomínání. Využívá tzv. "level-of-detail" přístup pro postupné zapomínání částí vzpomínek. Při ohodnocování vzpomínek zohledňuje kromě jejich stáří a detailnosti i jejich emotivnost. Za tímto účelem vytváří i jednoduchý model emocí. Funkčnost modelu ověřuje v prototypové aplikaci, ve které simuluje život virtuální bytosti ve virtuálním světě. Pomocí experimentů ukazuje, že při vhodné parametrizaci chování modelu odpovídá představám psychologů. Klíčová slova: episodická paměť, zapomínání, virtuální člověk, emoce, uvěřitelnost
Úmyslné a neúmyslné fabulace v orálně-historických výpovědích
Minářová, Markéta ; Vaněk, Miroslav (vedoucí práce) ; Krátká, Lenka (oponent)
Diplomová práce se bude zabývat tématem, které má za cíl analyzovat výpovědi narátorů z pohledu vědecké psychoanalýzy. Práce se zaměří také na paměť, která stojí u zrodu lidských myšlenek a případné fabulace. Nebude se zabývat pouze striktně danými lžemi, ale také zapomínáním, které stojí za upravováním či nechtěným přikrašlováním pravdy. Diplomová práce se bude snažit docílit toho, do jaké míry je paměť zodpovědná za nepřesnost informací a jak chápat lež, která byla vyřčena za plného vědomí a s jasným úmyslem fabulovat a skrýt skutečnou minulost.
Episodická paměť s věrohodným zapomínáním
Soukup, Tomáš ; Brom, Cyril (vedoucí práce) ; Kadlec, Rudolf (oponent)
Název práce: Episodická paměť s věrohodným zapomínáním Autor: Tomáš Soukup Katedra (ústav): Kabinet software a výuky informatiky Vedoucí bakalářské práce: Mgr. Cyril Brom, Ph.D., KSVI Abstrakt: Předložená bakalářská práce představuje model episodické paměti pro virtuální bytosti rozšířený o věrohodné zapomínání na základě ohodnocení vzpomínek podle jejich důležitosti. Inspiruje se psychologickým modelem E. Tulvinga a experimenty W. A. Wagenaara a M. Lintonové a staví na modelu paměti pro animata vyvinutém Klárou Peškovou, který dále upravuje pro potřeby zapomínání. Využívá tzv. "level-of-detail" přístup pro postupné zapomínání částí vzpomínek. Při ohodnocování vzpomínek zohledňuje kromě jejich stáří a detailnosti i jejich emotivnost. Za tímto účelem vytváří i jednoduchý model emocí. Funkčnost modelu ověřuje v prototypové aplikaci, ve které simuluje život virtuální bytosti ve virtuálním světě. Pomocí experimentů ukazuje, že při vhodné parametrizaci chování modelu odpovídá představám psychologů. Klíčová slova: episodická paměť, zapomínání, virtuální člověk, emoce, uvěřitelnost
Webový portál pro podporu samo učení
Lukáš, Radek ; Solár, Peter (oponent) ; Ruttkay, Ladislav (vedoucí práce)
Bakalářská práce na téma Webový portál pro podporu samo učení se zabývá problematikou samo učení jak z hlediska teoretického, tak i praktického. Vysvětluje principy lidského učení a jeho efektivnějšího využívání za účelem dosažení lepších výsledků s vynaložením menší námahy studujícího. Podstatnou součástí bakalářské práce je návrh algoritmu respektujícího teoretické poznatky a vhodného pro počítačový program podporující samo učení a praktická implementace webové aplikace obsahující předměty, učebnice, kapitoly a karty, ze kterých si student může sestavit test. Princip aplikace je založen na samo hodnocení studentem, kdy otázky v testu se opakují podle tohoto samo hodnocení a závislosti na čase. Aplikace slouží jako pomocník pro rychlejší a dokonalejší zvládnutí dané látky při multimediálním obsahu a universálnosti použití.
Psychologické aspekty reklamy
Velková, Romana ; Hiršová, Miloslava (vedoucí práce) ; Novák, Michal (oponent)
Diplomová práce se se zabývá tématem reklamy a reklamních kampaní z pohledu psychologie. Snaží se v prvé řadě objasnit základní psychologické pojmy ve spojitosti s reklamou a následně rozebrat nejběžnější prvky, které reklama využívá. V praktické části jsou pak tyto poznatky aplikovány na konkrétní kampaň se záměrem vytvoření hypotéz, jak by tato reklama měla na spotřebitele působit. Cílem praktické části práce je pomocí výsledků provedené ankety zhodnotit, zda jsou tyto hypotézy pravdivé či nikoli.
Trénování paměti se seniory
CHOVANCOVÁ, Lenka
Práce je teoretického charakteru. Zabývá se tématem senioři a stárnutí ve zkráceném pojetí, periodizací stáří a aktivním životem seniorů. Popisuje formy sociální práce se seniory ve zdravotnických zařízeních, v domácím prostředí a v komunitě a v domech pro seniory. Dále popisuje paměť. Definici paměti, druhy paměti, ztrátu paměti, důvody proč zapomínáme, práci s pamětí a rady ke zlepšení paměti z lékařského hlediska. Poslední kapitola se zabývá samotným trénováním paměti. Co je cílem trénování paměti se seniory, proč je dobré trénovat paměť, trénování paměti v domácím prostředí a v komplexní péči. Dále konkrétní mnemotechniky a cvičení zaměřená na jednotlivé oblasti (koncentrace, smysly, řeč) s uvedenými příklady. Trénování paměti patří mezi efektivní nástroje ke zvýšení soběstačnosti a prodloužení nezávislosti seniorů.
Problematika paměti ve vzdělávání dospělých
CHALUPA, Karel
Práce se věnuje problematice paměti v oblasti vzdělávání dospělých. Zabývá se jednotlivými druhy lidské paměti, procesy, které v paměti probíhají, a faktory, které činnost paměti ovlivňují. Popisuje procesy vzdělávání dospělých, motivy, které je ke vzdělávání vedou, a uvádí způsoby, kterými lze napomoci lepšímu fungování paměti. Praktická část práce obsahuje konkrétní testy paměti, které byly předloženy zvoleným skupinám účastníků vzdělávání dospělých. Výsledky těchto testů zde byly vyhodnoceny a zvolené skupiny, na jejich základě, vzájemně srovnávány.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.