Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Lobbing a jeho regulace v České republice
Hujová, Anna ; Bašný, Adam (vedoucí práce) ; Vargovčíková, Jana (oponent)
Diplomová práce "Lobbing a jeho regulace v České republice" se zamýšlí nad teoretickými i praktickými aspekty regulace lobbingu. Jejím cílem je navržení komplexní a efektivní regulace lobbingu pro Českou republiku. V první části definuje základní pojmy: lobbing, lobbista a veřejný činitel. Poté přináší teoretický přehled nástrojů regulace lobbingu. Postupně popisuje obě formy regulace - samoregulaci i zákonnou regulaci. Samostatná kapitola je věnována odlišení lobbingu od korupčního jednání. Následující kapitola přináší přehled regulace lobbingu ve vybraných státech. Tento přehled ukazuje různé možnosti a přístupy k regulaci lobbingu, jež se odrážejí v úpravách jednotlivých států. V praxi se využívá nastavení práv a povinností pro lobbisty, lobbované nebo obě skupiny současně. Pozornost je dále v diplomové práci věnována dosavadním pokusům o regulaci lobbingu v České republice, z nichž žádný nebyl do dnešního dne v praxi aplikován. Na základě poznatků z předchozích kapitol a zhodnocení stavu regulace lobbingu v České republice jsou navrženy základní principy regulace této činnosti. Závěrečná kapitola představuje vyústění celé práce a přináší nám konkrétní přehled opatření, která představují komplexní regulaci lobbingu.
Lobbing a jeho uplatnění v rámci komerčních komunikací
Hachlinec, Miroslav ; Postler, Milan (vedoucí práce)
Diplomová práca Lobing a jeho uplatnenie v rámci komerčných komunikácií si kladie za cieľ analyzovať postavenie a vnímanie lobingu vo svete širokou aj odbornou verejnosťou. Práca je rozdelená na osem častí. Skladá sa z teoretickej časti doplnenej o analytické prvky a praktickej časti nasledovanej prípadovými štúdiami k danej problematike. Prvé kapitoly upresňujú odborové začlenenie lobingu do marketingových komunikácií a public relations. Ďalšia časť práce je venovaná špecifikám lobingu v Spojených štátoch a v Európskej únii. Nasledujú state venované pripravovanému zákonu o lobingu na Slovensku a prieskumu verejnej mienky v Českej republike. Posledné časti popisujú, ako sa lobing využíva v praxi. Praktickú časť dopĺňajú prípadové štúdie.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.