Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 102 záznamů.  začátekpředchozí93 - 102  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Šikana mezi dětmi na základních školách a klima školní třídy
HNÍDKOVÁ, Jaromíra
Ve své práci se věnuji problematice šikany jako významnému faktoru působícímu na klima třídy základní školy. V teoretické části charakterizuji to, co pod šikanou obecně rozumíme, jakož i její aktéry. Cílem teoretické části je přiblížit problematiku vztahů v třídních kolektivech, objasnit faktory a zákonitosti, které tyto vztahy ovlivňují a seznámit s mechanismy vedoucími ke vzniku šikany mezi žáky. Ve výzkumné části se pokusím prošetřit několik tříd druhého stupně základní školy a zjistit, zda a v jaké míře se v těchto třídách vyskytuje šikana, porovnat tuto situaci s úrovní klimatu třídy.
Výskyt vybraného rizikového chování u dětí z hlediska genderu.
MÁCHALOVÁ, Lenka
Abstrakt Problematika rizikového chování u dospívajících se stále častěji dostává do popředí sledovanosti široké veřejnosti. Problém rizikového chování u dětí, dospívajících či mládeže je velmi aktuální, a to nejen v České republice, ale na celém světě, je tedy celosvětovým problémem, a představuje v dnešní době závažný společenský problém, kterým se zabývá mnoho odborníků z řad psychologů, psychiatrů, pedagogů, zdravotníků, politiků a dalších zúčastněných institucí, WHO. Zveřejňované výsledky výzkumů poukazují na neklesající výskyt rizikového chování, posouvání do nižší věkové hranice a nabývání na četnosti. V současné době je stále patrnější výskyt rizikového chování, kde dochází k základním posunům z hlediska genderové rovnosti, kdy se dívky a chlapci zapojují do rizikového chování s rozdílnými okolnostmi a výskytem. Na toto téma existuje řada výzkumů, avšak nepostihuje plně rizikové chování například v návaznosti na informační technologie, mobilní telefony a užívání návykových látek. Diplomová práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou. V teoretické části jsou popsané vybrané formy rizikového chování u dětí a genderová problematika. V praktické části je zvolena kvantitativní metoda výzkumu, metoda dotazování, technika sběru dat pomocí dotazníku. Výzkumný soubor pro dotazníkové šetření tvořili žáci navštěvující 7. {--} 9. třídy základních škol v Jihočeském kraji. Cílem diplomové práce bylo zjistit výskyt vybraného rizikového chování u dětí z hlediska genderu a zmapovat rozdíly z hlediska problematiky genderu. Byly stanoveny 4 hypotézy. H1: Chlapci jsou více ohroženou skupinou ve výskytu rizikového chování v souvislosti s alkoholem než dívky. H2: U chlapců je vyšší riziko v souvislosti s užíváním nelegálních drog než u dívek. H3: Chlapci jsou ohroženější ve výskytu rizikového chování v souvislosti s návykovým chováním vztahujícímu se k virtuálnímu prostředí. H4: Dívky jsou více ohroženy v návaznosti na komunikační technologii. Diplomová práce může být využita jako informační přehled vybraného rizikového chování u dětí a genderové problematiky. Výsledky výzkumu mohou posloužit jako informační materiál pro laickou veřejnost, pro děti a dospívající, pro rodiče a další odborníky (protidrogové koordinátory, metodiky školní prevence, aj.) a v neposlední řadě pro potřeby výuky či jako podklady pro další výzkumnou činnost. Dále mohou výsledky výzkumu posloužit k bližšímu určení vhodných preventivních programů. Z tohoto důvodu byly výsledky výzkumu předány školám, kde měření probíhalo za účelem zkvalitnění primárně preventivního dění.
Dějiny techniky v systému všeobecného vzdělání - aplikace v základním školství
KLIMENT, Karel
Diplomová práce stručně popisuje Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání, jeho cíle, klíčové kompetence a průřezová témata. Pojednává o vzdělávací oblasti Člověk a svět práce a jednotlivých jejích okruzích. Dále jsou zde shrnuty názory několika učitelů na Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání, tvorbu Školního vzdělávacího programu a zavádění obojího do praxe. V druhé části práce je popsán projekt, který umožní žákům seznámit se s historií techniky v rámci regionu i širšího okolí. Je zde návrh, jakým způsobem pracovat, a postup, jakým žáci pracovali a jakých výsledků dosáhli.
MONITORING UŽÍVÁNÍ SPOLEČENSKY TOLEROVANÝCH NÁVYKOVÝCH LÁTEK U DĚTÍ ZÁKLADNÍCH ŠKOL
TEPLÁ, Simona
Cílem této bakalářské práce je zmapovat problematiku užívání společensky tolerovaných návykových látek (alkohol, tabák, nadužívání léků, kofein, anabolické látky) u dětí na základních školách a nalézt odlišnosti či naopak podobu mezi žáky žijícími ve městě a žáky žijícími na venkově z hlediska jejich preference a postoje k návykovým látkám. Tato práce také ověřuje dvě stanovené hypotézy. Ke sběru dat byl použit dotazník určený žákům 9. tříd základních škol. V současné době se zvyšuje riziko užívání návykových látek. Tato bakalářská práce může být použita jako zdroj informací o současném stavu užívání návykových látek a může být také užitečná k poskytování účinné prevence.
Technické památky Tábora a jeho okolí, aplikace v základním školství
VAŠICA, Miroslav
Má práce pojednává o technických památkách táborského regionu, které jsou v ní seřazeny chronologicky podle míst výskytu. Jejich zmapování vypovídá o postupu techniky v našem regionu a s tím souvisejícím rozvojem společnosti, vlivu na životní podmínky a zároveň na životní úroveň obyvatel regionu. Součástí mé práce je i ukázka prezentace památek vytvořená z jedné kapitoly jako didaktická učební pomůcka pro učitele při výkladu této problematiky žákům druhého stupně na základních školách. Její aplikace je možná při výuce mnohých předmětů v rámci využití mezipředmětových vztahů. Cílem práce je vyzdvihovat u žáků význam techniky v souvislosti s krajinou jejich domova a tím je vychovávat k národnostnímu cítění a hrdosti na vlastní region a na svůj národ.
The teacher stressing situations in the teacher - adololescent pupil relationship
Řehulková, Oliva ; Řehulka, Evžen
Some interactions between the teacher and the adolescent pupil in the pedagogical process may involve a considerable amount of stress. The research described in this article involved a group of 368 teachers at the elementary and secondary schools, both men and women, who defined these situations and determinated their level of difficulty. They are mainly characterized by a very self-confident or even self-important behaviour of the pupils trying to have their way, asserting themselves in a rude way and lacking consideration for the others. With older teenagers, the teachers tend to be more tolarant of some of these ways, which in turn reduces their stress. The level of stress is affected by the gender factor (man and woman teachers) and school level (basic/secondary school). The study of this problem area may also be an important source of information for the teachers to draw on.
Financování základního školství v ČR
Neprašová, Tereza ; Urbánek, Václav (vedoucí práce)
Ve své práci jsem se zabývala analýzou zdrojů určených k financování základního školství v České republice. Pozornost je věnována normativní metodě financování školství a postupům přerozdělování finančních prostředků Ministerstvem školství, mládeže a tělovýchovy krajským úřadům a školským zařízením prostřednictvím republikových a krajských normativů. Praktická část práce je orientována na konkrétní Základní školu T. G. Masaryka na popis jejího tříletého období hospodaření a současného rozpočtového roku. Cílem mé analýzy je zhodnocení hospodaření školy, nalezení ovlivňujících faktorů a možného zlepšení.
Realizace přechodu počítačové sítě na ZŠ Praha 9 - Kbely od projketu INDOŠ pod vlastní správu
Kocman, Martin ; Skopec, Antonín (vedoucí práce) ; Vronková, Lada (oponent)
Úlohou této práce je popis přechodu počítačové sítě na Základní škole Praha 9 - Kbely od projektu Internet do škol pod vlastní správu. Tato škola získala roku 2002 v rámci daného projektu plně vybavenou počítačovou učebnu včetně nově vytvořené infrastruktury. Správa té sítě byla svěřena generálnímu dodavateli. Roku 2007 se škola rozhodla ustoupit od projektu a převzít pod vlastní správu školní síť. Veškeré činnosti s tím související byly rozděleny do několika fází, které počínaly rozhodovacími procesy o budoucích funkcionalitách sítě, pokračovaly výběrem vhodného softwarového vybavení vč. licenčních programů a končily vlastní reinstalací sítě.
Aplikace modelu CAF na sebehodnocení ZŠ Javorník
Nemeškalová, Magdalena Bc. ; Plášková, Alena (vedoucí práce) ; Pincová, Eva (oponent)
Diplomová práce se zabývá problémem autoevaluace základní školy. Pro sebehodnocení Základní školy Javorník využívá model CAF, Společný hodnotící rámec pro organizace veřejného sektoru.
Hospodaření a financování příspěvkových organizací - Základní škola Horní Kostelec
Hornychová, Lucie ; Rutová, Hana (vedoucí práce) ; Řezáčová, Štěpánka (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na porozumění hospodaření a financování příspěvkových organizací, zejména škol. Je zde zmíněn také přechod škol na právní subjektivitu. Druhá část diplomové práce je praktická. Zvolila jsem si Základní školu Horní Kostelec, kde jsem sledovala během let 2003-2005 vývoj nákladů, výnosů a hospodářského výsledku.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 102 záznamů.   začátekpředchozí93 - 102  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.