Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 24 záznamů.  předchozí11 - 20další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Analýza koeficientu tření obtokového ventilu turbodmychadla
Wolf, Juraj ; Spáčil, Tomáš (oponent) ; Krejčí, Petr (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce je představit novou metodu určení koeficientu tření obtokového ventilu turbodmychadla. Za tímto účelem bylo navrhnuto a zkonstruováno testovací zařízení. Vysledky z testů byli zpracovány a porovnany v simulačních programech ANSYS a MSC Adams. Predstavená metoda poskytuje presné a dostapuné meření koeficientu tření pro ruzne typy obtokového ventilu turbodmychadla.
Turbochargers for Present Combustion Engines
Šárfy, Ľuboš ; Janoušek, Michal (oponent) ; Dundálek, Radim (vedoucí práce)
This bachelor´s thesis is focused on basic review of turbochargers present´s drive units. Work is specialized search dealing in first part with history and process of supercharging. In second, main part work attends to boost control of turbochargers, multistage supercharging, twin-scroll supercharging and latest design solutions in concrete actual petrol and diesel engines. Final part describes individual parts of turbochargers and failures in use of turbochargers.
Improvement of the Functional Properties of the Control Mechanism of Turbine Waste Gate Valve
Španko, Dominik ; Vacula, Jiří (oponent) ; Novotný, Pavel (vedoucí práce)
This diploma thesis deals with the improvement of the functional properties of the control mechanism of turbine waste gate valve, which is an essential part of the turbocharger. During operation of this mechanism, substantial wear of its components occurs. The aim of this diploma thesis is wear analysis of the main pin and proposal of new design solutions of pin fitting, enabling wear reduction. At the beginning of the thesis, research of suitable methods for analysis of mechanism dynamics and wear calculation of components is performed. In the next part, the forces acting in contact between the body of bearing and main pin are evaluated. Subsequently, an analysis is performed to calculate the contact pressure. Based on the analyses outputs is possible to calculate the wear of the original as well as the new designs of the main pin fitting. New design proposals presented in the work allow to significantly reduce the wear of the pin and thus achieve a longer operating life of the mechanism.
Konstrukce obtokového ventilu turbodmychadla
Čech, Tomáš ; Drápal, Lubomír (oponent) ; Svída, David (vedoucí práce)
Práce konstrukčního charakteru zaměřená na návrh externího obtokového ventilu pro řízení výkonu výfukového turbodmychadla.
Zážehový motor s Millerovým cyklem optimalizace provozu turbodmychadla
Novotný, Pavel ; Böhm, Michael (oponent) ; Štětina, Josef (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá výpočtem termodynamických parametrů přeplňovaného zážehového motoru s Millerovým cyklem. Z toho důvodu byla vybrána pohonná jednotka od automobilky Volkswagen, a to modelová řada EA211EVO. Motor disponuje zdvihovým objemem 1498 cm3 a výkon motoru dosahuje 110 kW při 5000 až 6000 otáčkách za minutu. V práci je nejprve proveden základní popis termodynamiky cyklů zážehových motorů, poté je uvedena problematika přeplňování pomocí turbodmychadla a způsoby regulace. Dále jsou popsány sestavené modely motorů v prostředí GTSuite ve variantách s obtokovým ventilem a variabilní geometrií lopatek. Na závěr práce jsou uvedeny optimalizace provozu s různými změnami časování ventilů. Jednotlivé varianty jsou poté porovnány.
Classification of wear relevant duty cycles of turbocharger validation
Kovaříková, Lucie ; Žatko, Miroslav (oponent) ; Lošák, Petr (vedoucí práce)
The present bachelor’s thesis aims to collect data from engine duty cycle tests, review it and determine criteria for its sorting. Furthermore, it also introduces and assesses characterisation methodologies for load cycles targeting expected resulting wear of turbocharger kinematics components. To evaluate and review the assorted data, two tools have been used: Python and Matlab. Finally, this thesis also proposes two methods that are the most suitable for processing duty cycles based on the evaluated data: a generic duty cycle data processing and a duty cycle analysis, including actuator position.
Analýza koeficientu tření obtokového ventilu turbodmychadla
Wolf, Juraj ; Spáčil, Tomáš (oponent) ; Krejčí, Petr (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce je představit novou metodu určení koeficientu tření obtokového ventilu turbodmychadla. Za tímto účelem bylo navrhnuto a zkonstruováno testovací zařízení. Vysledky z testů byli zpracovány a porovnany v simulačních programech ANSYS a MSC Adams. Predstavená metoda poskytuje presné a dostapuné meření koeficientu tření pro ruzne typy obtokového ventilu turbodmychadla.
Turbochargers for Present Combustion Engines
Šárfy, Ľuboš ; Janoušek, Michal (oponent) ; Dundálek, Radim (vedoucí práce)
This bachelor´s thesis is focused on basic review of turbochargers present´s drive units. Work is specialized search dealing in first part with history and process of supercharging. In second, main part work attends to boost control of turbochargers, multistage supercharging, twin-scroll supercharging and latest design solutions in concrete actual petrol and diesel engines. Final part describes individual parts of turbochargers and failures in use of turbochargers.
Turbocharger control systems
Fraňová, Zuzana ; Kaplan, Zdeněk (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
This thesis is of a search character with primary focus on turbocharger control systems. The work is divided into two main parts. The first part is focused on turbocharging fundamentals and the second part deals with turbocharger control systems (wastegate, VNT, VGT) and actuation of these systems.
Přeplňovaný zážehový motor o objemu 1,2L
Věříš, Michal ; Svída, David (oponent) ; Bradávka, Marek (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá výběrem dostupné varianty zážehového motoru o zdvihovém objemu do 1,2 litru, který bude určen k přeplňování turbodmychadlem. Ve výpočtové části se určí návrhové parametry pro výběr kompresoru, na jehož základě se vybere sériově dostupné turbodmychadlo. Simulací v software Lotus Engine Simulation a GT-Power se ověří spolupráce motoru a turbodmychadla, včetně nezbytné regulace. Vzhledem k nedostatečným výkonovým charakteristikám zvoleného turbodmychadla je simulováno přeplňování dvěma do série zapojenými turbodmychadly. S ohledem na optimální průběh výkonu a konstrukční limity je zvolena výsledná dvojice. Součástí práce je rešerše postupů zvyšování výkonu zážehových motorů se zaměřením na systémy přeplňování.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 24 záznamů.   předchozí11 - 20další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.